بک پیوند (Backlink ) چیست؟
بک ‌پیوند ها لینک و پیوند های ورودی به یک وب سایت می‌باشند و وقتی که یک تارنما به تارنما دیگر لینک و پیوند میخورد، تولید می شوند. یعنی وقتی که از وبسایت خویش به وب سایت دیگر پیوند می دهید، تارنما مقابل از وب سایت شما بک لینک و پیوند اخذ نموده است. بک‌ لینک و پیوند‌ها به جهت بهبود مرتبه وب سایت در گوگل، موجب اعتبار یک سایت میشوند که‌این مساله در seo وبسایت بسیار التفات دارااست. در واقعیت، در صورتی تعداد متعددی از وبسایت‌ها به یک وبسایت پیوند دهند یا این که اساسا به آن وب سایت بک ‌پیوند دهند، موتورهای کاوش فیض می گیرند که آن تارنما اثر گذار و سودمند میباشد. در فیض هر چقدر که یک تارنما بتواند تعداد بک ‌لینک و پیوند‌های بیشتری به دست آورد، در جايگاه‌بندی تارنما‌ها از مقام بهتری منتفع می‌شود. موتور جستجوی گوگل همواره عملکرد می نماید به یوزرها خویش شایسته ترین نتیجه ها کاوش را ارائه دهد، به همین برهان به مرتبه‌بندی تارنما‌ها می پردازد. وب سایت هایی که بک لینک و پیوند طبیعی، متعددی دارا هستند و همینطور به طور تروتمیز و منظم در وبسایت خویش محتوای نو قرار میدهند، سکو نیکی دارا‌هستند. دقت نمائید که بک پیوند ها را نمی قدرت از وب سایت هایی که سکو بالایی دارا‌هستند، خرید چون گوگل و بقیه موتورهای کاوش به راحتی میتوانند تارنما هایی که جهت حصول مرتبه خوب در کاوش مبادرت به خرید لینک و پیوند می نمایند را شناسایی نمایند و از جايگاه آنها بکاهند. چگونگی بک‌پیوند‌ها از تعداد آنان مداقه بیشتری داراست و در بالابردن جايگاه seo وب سایت آموزش سئو مشهد  تاثیرگذارتر می‌باشند.

بک لینک و پیوند بهتر و بد چیست؟
بک‌ پیوند‌هایی که به طور طبیعی به وسیله تالیف کننده یا این که مدیریت تارنما به تارنما شما هم پا با یک متن و عبارت مرتبط به وب سایت شما ساخت گردیده باشند، بک‌ پیوند عالی نامیده می شوند. این بک‌ لینک و پیوند‌ها نباید از وبسایت‌های اسپم بیایند، نباید تعداد پیوند‌های خروجی آن وبسایت بسیار زیاد باشد، نباید از سایتی با اعتبار بسیار تحت که مشابه اسپم میباشد بیایند، نباید وب سایت پیوند دهنده با تارنما شما از دید رابطه موضوعی خیلی بیگانه باشد. بک‌ لینک و پیوند‌های مضر آن‌هایی می باشند که از وب سایت‌های غیرمرتبط می باشند، دارنده تعداد پیوند‌های خروجی بسیار زیادند، از وب سایت‌هایی با IP هایی که اسپم شناخته گردیده‌اند می باشند. از خصوصیت های بک لینک و پیوند بد می شود به موردها آموزش سئو در مشهد  پایین اشاره نمود :

1- پیوند شدن واژه و کلمه اصلی کلیدی تارنما: برای مثال در حالتی که وب سایت راجع به بهینه سازی است، در تمامی جا به واژه و کلمه seo پیوند خواهد شد، این پیوند غیره طبیعی و بد شناخته می‌گردد، چون معمولا یوزرها اینگونه کاری نمی‌کنند مگر اینکه مبلغی اخذ کرده باشند.

2- لینک و پیوند شدن تارنما در آحاد صفحه های تارنما: این آیتم هم سبب میگردد بک پیوند به بک پیوند بد تبدیل گردد، چون معمولا مدیریت تارنما حاضر نمیشود پیوند کسی را در تک تک صفحه های وب سایت خویش قرار دهد مگر اینکه مبلغی اخذ کرد‌ه باشد.

3- پیوند شدن برگه اساسی تارنما: در حالتی‌که همگی به ورقه مهم تارنما شما لینک و پیوند بدهند و به مطالب تارنما شما پیوند ندهند، هم سبب می‌گردد بک پیوند به بک لینک و پیوند بد تبدیل گردد.

4- پیوند شدن وب سایت شما در وب سایت غیرمرتبط به زمینه تارنما: معمولا یوزرها در وب سایت خویش پیوند هایی را قرار می‌دهند که با قضیه بلاگ شان مرتبط میباشد، در صورتیکه مسئله وب سایت شما در زمینه‌ی seo تارنما باشد و در آن وبسایت اسب فروشی را پیوند دهید، بدیهی میباشد که‌این بک پیوند بد میباشد.

5- پیوند شدن وب سایت در تارنما های بی چگونگی: همان گونه که وب سایت هایی بی چگونگی خودشان چگونگی چندانی ندارند، لینک و پیوند هایی که از آنان به وبسایت شما ارسال می‌گردد، نیز بد می‌باشند و در حالتی که آن وب سایت ها اسپم باشند حتی سبب زخم به درجه تارنما شما میگردند.

6- پیوند شدن وبسایت به طور پنهان: لینک و پیوند ها برای این قرار داده میگردند تا یوزرها آنان‌را ببینند و از آنها به کار گیری نمایند، اما در حالتی‌که لینک و پیوند ها پنهان باشند و قابل اکران نباشند، Backlink غیره طبیعی میباشد.

قابل ذکر میباشد که در صورتیکه در موردها بالا پیوند شما Nofollow باشد، هیچ آسیبی به مرتبه وب سایت شما وارد نخواهد شد.
چه مواقعی در چگونگی بک پیوند ها موءثر میباشند؟
Anchor text :
انکر تکست به عبارتی متن یا این که عبارتی میباشد که به یک شیت دیگر پیوند میگردد. با به کار گیری از یک عبارت مربوط به شیت‌ای که می خواهید به آن لینک و پیوند بدهید، در واقعیت، یک سیگنال به گوگل رسول‌اید که‌این انکرتکست با این کاغذ مرتبط میباشد و گوگل می تواند درجه آن کلمه و واژه را با دقت به دیگر کارداران ارتقا دهد.

Domain Authority :
این دلیل بوسیله کمپانی Moz به وجود آمده میباشد. سن دامنه، تعداد پیوند‌های ورودی، چگونگی لینک و پیوند‌ها، کار وبسایت در کانال‌های اجتماعی و ... در ارتقاء یا این که کاهش این استدلال دخیل میباشند. این امتیاز میتواند در مشخص و معلوم کردن چگونگی یک لینک و پیوند نقش داشته باشد.

Page Authority :
اعتبار برگه مانند Domain athority بوسیله کمپانی Moz ارائه گردیده است که در این باره پیوند‌های ورودی، چگونگی آنها و اعتبار کاغذ معلوم میگردد.

اخذ لینک و پیوند از تارنما‌های مرزو بوم خودتان:
در شرایطی که سایتی با گویش فارسی دارید، خوب میباشد پیوند‌هایی که میگیرید از تارنما‌هایی باشند که دارنده دامنه .ir میباشند. زیرا در‌این‌صورت، شانس شما برای اخذ مرتبه بالاتری در حاصل جست و جوی‌بار جمهوری اسلامی ایران ارتقا مییابد. البته ممکن میباشد سکو شما در حاصل جست‌وجوی فی مابین‌المللی ارتقا نیابد.

تعداد پیوند‌های درون شیت:
این که گوگل بداند لینک و پیوند‌های خروجی از یک وبسایت طبیعی می‌باشند یا این که نه؛ بوسیله عامل ها متعددی مشخص و معلوم میشود. ولی به طور کلی تعداد پیوند‌های خروجی از کاغذ‌ای که از آن پیوند می گیرید نباید خیلی زیاد باشد و بایستی نسبت آن با محتوا نگهداری گردیده باشد.

مرتبه آن برگه:
مرتبه برگه همچنان یک سیگنال نسبتا پذیرش گردیده در ارتقا اثر لینک و پیوند هاست. پیج‌رنک به طور بدون واسطه بر روی جايگاه شما اثر نمی‌گذارد بلکه به طور غیرمستقیم میتواند اثر گذار باشد.

بعضی از اصطلاحات رایج مربوط به بک لینک و پیوند عبارتند از :
لینک و پیوند جوس (link juice) :
هنگامی که یک شیت ی اینترنت به هریک از مقالات و یا این که ورقه مهم تارنما شما لینک و پیوند دهد، پیوند جوس عبور می‌دهد. این پیوند جوس به بهبود درجه نوشته ی علمی یاری می نماید و همینطور اعتبار دامنه ( domain authority ) وبسایت را ارتقا می‌دهد. تحت عنوان یک مولف شما می‌توانید با استعمال از تگ نوفالو ( no-follow )، عبور پیوند جوس را متوقف فرمایید.

لینک و پیوند های نوفالو ( no-follow links ) :
هنگامی که یک وبسایت به سایتی دیگر لینک و پیوند می‌دهد ولی آن لینک و پیوند، تگ نوفالو (no-follow) دارااست بدین معناست که پیوند جوس عبور نمی دهد. در قبلی می گفتند که لینک و پیوند های نوفالو (no-follow) در درجه بندی یک برگه موءثر نیستند؛ ولی امروزه اثبات گردیده که تاثیرگذارند و همین طور برای داشتن یک پیوند بیلدینگ مطلوب، خلال داشتن پیوند های فالو ، از پیوند های نوفالو نیز می بایست به کار گرفت! در کل ، وبمستر ها وقتی از تگ نوفالو ( no-follow ) به کار گیری می نمایند که قرار میباشد به سایتی غیر قابل متکی بودن لینک و پیوند دهند.