طول جملات و پاراگرافها در مقاله
چگالی کلمه و واژه کلیدی یکی سادهترین شیوههای شناسایی محتوای نوشتهعلمی به وسیله موتورهای جستجو به همین مورد ارتباط دارد. چگالی کلمه کلیدی جمعاًَ نوشته ی آموزش سئو مشهد علمی. هر نوشتهی علمی یک واژه و کلمه کلیدی اصلی دارد. مثلا دوباره فرض می کنیم نوشتهیعلمی شما راجعبه طالبی می باشد. کلمه و واژه «طالبی» اصولا کلمه کلیدی یا Keyword اصلی شما میباشد. این واژه کلیدی توصیه می گردد که در تمامی پاراگرافهای شما استفاده شود. استفاده از واژه و کلمه کلیدی اساسی اما نباید به شکلی تصنعی باشد. دراین قسمت یک کامنت شخصی دارم. هنگامی که شما قصد نوشتن یک مقاله در امر یک مورد را داشته باشید، به هیچ وجه توجه بهاین مسایل بیمضمون میباشد. نوشتن نوشتهیعلمی دربارهی طالبی و پرداختن به موضوعات پیرامون آن خودش، کلمه و واژه کلیدی را در جملهها و نصیبهای نوشتهعلمی پخش میکند. در اصل نیاز نیست که بهشکلی وسواسگونه بخواهید از قصد کلمه کلیدی خودتان را در متن استفاده فرمائید. خیلی طبیعی در قسمت که نیاز بود واژه و کلمه کلیدی و یا کلمه ها کلیدی مرتبط را در متن جای دهید. به صورت کلی و تعریف شده، گفته میشود که چگالی واژه کلیدی در مقاله شما باید ۱.۵ تا نهایت ۲.۵ درصد از تمام متن باشد. در این تعریف مهم میباشد که کلمه کلیدی در حین نوشته ی علمی بهخوبی پخش شده باشد. به کار گیری از واژه و کلمه کلیدی در یک قسمت و تکرار پشت سرهم آن اصلا فایدهای برای شما نخواهد داشت. طول جمله ها و جملات یک کدام از تغییرات جدید گوگل راجع به محتوا سایتها به خوانایی محتوا (Content Readability) مربوط میشود. نوشتهعلمی منتشر شده در تارنما بایستی از نگاه گوگل دو تکنیک را رعایت کند. اولی مورد این می باشد که جمله ها شما کمتر از ۲۰ کلمه داشته باشند. مقدار توصیه شده برای جملهها زمانبرتر در طول نوشته ی علمی هم ۲۰ درصد هست. یعنی تا ۲۰ درصد جملهها شما بیشتر از ۲۰ کلمه و واژه داشته باشند، مشکلی از این نظر تولید نمی شود. دومی مورد به طول پاراگرافها مربوط میگردد. همت فرمایید محتوای مقاله خود را در پاراگرافهای کوتاهکوتاه بنویسید. این مورد بسیار عملیتر به خوانایی مقاله شما امداد میکند. رعایت ساختار مقاله از این لحاظ منجر میگردد گوگل هم به نوشتهیعلمی شما، امتیاز خوانایی خوبی بدهد. تعداد کلمات مقاله در ارتباط ساختار نوشتهیعلمی سئو شده بهتازگی باید اذعان کرد که تعداد کلمه ها اهمیت فوقالعادهای پیدا کرده است. گوگل بهدنبال نمایش تارنماهای جامع و مرجع به کاربران خود است. یکی از فاکتورهای اصلی برای اینکه یک وب سایت از نظر گوگل مرجع شناخته شود، تعداد عبارات هر مقاله آن میباشد. در گذشته نهچندان دور محتوای حداقل ۳۰۰ واژهای برای وب سایتها توصیه می شود. این تعداد در دو سه سال گذشته به ۹۰۰ واژه ارتقا پیدا کرد. اما امروزه شاهد این هستیم که مقالهها بالای ۲ هزار کلمه و واژه، همواره بهترین جایگاهها را از آن خود میکنند. این آیتم به این مضمون نیست که مقلات خود را بیمقصود زمان بر کنیم و از جمله در آن در مورد چیزهای گوناگون سخن کنیم. مقصود گوگل از مداقه دادن به حجم مقالات، این میباشد که محتوای بدون نقصتر و اساسا آن محتوای جامع به کاربران ارائه شود. وقتی شما در یک آیتم خاص نوشتهعلمیای با تعداد لغت ها بالا مینویسید، از نگاه گوگل در آن زمینه کامل عمل کردهاید به شرطی ساختار نوشتهعلمی را فراموش نکنید. همانگونه که گفته شد قرار نیست فقط نوشتهی علمی را کش دهیم، بلکه مایحتاج هست با گزینش عنوانها و زیرعنوانهایی، ساختار نوشته ی علمی وب سایت خود را بدون نقصتر از سایر وبسایتها کنیم.