الگوریتم Mobilegeddon

گوگل با مقصود تحمیل اینترنت مسترها به ساخت سایت های برخورد گرا که مطلوب اکران در گونه های صفحه های اکران آموزش سئو در مشهد به خصوص موبایلها بودند سال 2015 الگوریتم Mobilegeddon را رونمایی کرد.
الگوریتم Mobilegeddon جزء او‌لین الگوریتم هایی میباشد که گوگل برای درجه بندی ورژن موبایلی تارنما ها عرضه کرد. این الگوریتم با مقصود مرتبه بندی ورژن موبایلی وب سایت ها ارائه شد. بعداز این الگوریتم ,گوگل ورژن های زیادی از الگوریتم های موبایلی را منتشر کرد.
شناخت با الگوریتم Mobilegeddon
سال 2015 گوگل با دقت به آجل پیش رو و با مقصود زور یوزرها به پیاده سازی ورژن موبایلی وب سایت ها از الگوریتم Mobilegeddon رونمایی کرد. طبق آمارها در سال 2015  اکثر زمان ها جستجوها با لپ تاپ و کامپیوتر اعمال میشد. گوگل دو ماه پیش از انجام این الگوریتم به صاحبان وب سایت ها آگهی کرد تا وبسایت های خویش را مهیا نمایند. در لهجه انگلیسی پسوند گدون نشان یک واقعه بلندمرتبه میباشد. گوگل با گزینش این نام وقوع یک تغییر‌و تحول گرانقدر در مورد تلفن همراه ها را پیش گویی کرد.
انتظار می‌رفت سطح اثر این الگوریتم بیشتر از الگوریتم پنگوئن و الگوریتم پاندا باشد. اما حاصل آرم بخشید الگوریتم Mobilegeddon بعد از اجرا ، تاثیرات شدیدی در سئوی وبسایت ها نداشت. انگیزه این قضیه شایستگی قبل اینترنت مسترها از موقعیت و عدم جریمه و عکس العمل دور از شوخی گوگل با تارنما ها بود. غرض مهم گوگل فرهنگ وتمدن‌سازی بود.
نحوه سازش تارنما با الگوریتم Mobilegeddon
ساخت وب سایت جهت سازش با الگوریتم Mobilegeddon بایستی مطلقا ریسپانسیو یا این که برخورد گرا باشد. در ساخت سایت نباید از ابزارهایی مثل مکان نما مصرف شود. متون می بایست فارغ از غلو خوانایی بدون نقص داشته باشند. لینک و پیوند های جانور در کاغذ می بایست به راحتی در دسترس باشند. ربات های خزنده بایستی به فایلهای CSS و JS دسترسی بی نقص داشته باشند. گوگل جهت راحتی یوزرها سایتی به اسم Mobile Friendly Test  پیاده سازی نموده است که با قرار دادن نشانی وبسایت در آن می‌اقتدار از حیث سازش وبسایت با تلفن همراه آن را آزمایش کرد. ایرادات احتمالی وب سایت به مخاطب اعلام می شود تا آنها‌را رفع نماید. بعضا اشخاص فرصت طراحی وب صرفا به پیاده سازی ورژن موبایلی بسنده می‌نمایند و ورژن عکس العمل گرای آن را پیاده سازی نمیکنند که‌این شغل مشکلاتی به‌دنبال دارااست.
معنی گوشی فرندلی
مقصود استعمال از الگوریتم Mobilegeddon زور اینترنت مسترها به طراحی وب های گوشی فرندلی بود. تارنما هایی که هنگام اکران در تلفن همراه اسکرول افقی نخورند. تارنما هایی که اکران موبایلی خیر دارا هستند درین الگوریتم جايگاه بالاتری استحصال می‌نمایند. وب سایت های گوشی فرندنلی بسته به نوع دستگاه استفاده کننده، اندازه کاغذ اکران، محل المان‌ها و سایز آنان را تغییر‌و تحول می‌دهند. در وبسایت های غیر عکس العمل گرا در مجموع شرایط ها چه روی تلفن همراه چه روی لپ تاپ تارنما یک پیاده سازی اثبات دارااست. به این ترتیب فعالیت برای استفاده کننده دشوار می‌گردد.
تاثیرات الگوریتم Mobilegeddon
گوگل اولِ ظهور الگوریتم تلفن همراه گدون اعلام‌کرد که جايگاه بندی صرفا بر روی حاصل موبایلی تاثیر میگذارد. همگی گویش های گوناگون که در کاوش به فعالیت میروند ذیل تأثیر این الگوریتم قرار میگیرند. همینطور الگوریتم روی صفحه ها ایفا میگردد خیر تک تک وبسایت. به گذر زمان مجال اثبات شد این الگوریتم ضمن حاصل موبایلی بر روی نتیجه ها دسکتاپی نیز تاثیرگذار میباشد. بقیه الگوریتم ها اولیه روی یک لهجه آزمایش میگردند  و زمانی به سود برسند روی سایر گویش ها اجرا می گردند ولی این الگوریتم یک باره همگی گویش ها را ذیل اثر قرار بخشید. آموزش سئو مشهد وب سایت های فارسی لهجه به انگیزه رقابتی نبودن محیط کمتر روی تلفن همراه فرندلی بودن شغل کرده اند. البته به صورت کلی الگوریتم روی وبسایت های فارسی ‌لهجه نیز از به عبارتی آغاز ایفا گردیده است.
گوگل جهت فرهنگ وتمدن سازی بیشتر و ترغیب اینترنت مسترها به تلفن همراه فرندلی کردن تارنما ها مرتبه بندی را بر پایه ی صفحه های تهیه و تنظیم نموده است. به این ترتیب هر کاغذ درجه بندی میشود و آحاد تارنما یک باره تحت پرسش نمی‌رود. این فعالیت سبب می شود اینترنت مسترها اهتمام ورزند صفحه ها غیر ریسپانسیو خویش را به گذر زمان مجال اصلاح نمایند.
مثال مشکلات گوگل از وب سایت ها
گوگل از تارنما ها در موضوع تلفن همراه فرندلی بودن و سکو بندی از لحاظ الگوریتم Mobilegeddon اشکالات مشابهی میگیرد. از جمله در صورتی‌که تگ View port تهیه و تنظیم نباشد گوگل نادرست می‌گیرد. همینطور در حالتی‌که که نوشته ها در ورژن موبایلی خرد باشند یا این که لینک و پیوند ها خیلی به هم مجاورت باشند گوگل نادرست میگیرد. محتوای یک وبسایت نباید از پهنا برگه تلفن همراه بیشتر باشد و شیت اسکرول بخورد.
نحوه برخورد گرا کردن تارنما
برای تبدیل وبسایت به برخورد گرا شایسته ترین شغل به کارگیری از کتابخانه های فراهم ریسپانسیو میباشد. یکی شایسته ترین کتابخانه های برخورد گرا فرانت اند بوت استرپ میباشد. در بوت استرپ خیلی شل می‌اقتدار سایزهای گوناگون برگه اکران را تعریف‌و‌تمجید کرد. می‌قدرت المان ها را حذف یا این که تغییر و تحول سایز اعطا کرد. کتابخانه های مهیا در دو ورژن دسکتاپ فرست و گوشی فرست پیاده سازی‌ گردیده‌اند. کتابخانه‌های دسکتاپ فرست با اضافه کردن کدها مطلوب اکران در ورژن موبایلی می شوند. بدین ترتیب زیرا اساس شغل آن‌ها برای دسکتاپ میباشد به آن ها دسکتاپ فرست میگویند. در سبک تلفن همراه فرست تارنما از آغاز منحصر به فرد اکران موبایلی پیاده سازی می‌گردد. با اضافه کردن کدهایی ، وبسایت مطلوب اکران در دسکتاپ و بقیه صفحه های اکران دیگر می گردد.
دیدنی میباشد بدانید برخی تارنما های غیر ریسپانسیو  جهت سازش با الگوریتم Mobilegeddon دست به اختراع جالبی زدند. آن ها یک ورژن وبسایت تازه اختصاصی اکران در تلفن همراه پیاده سازی کردند. بعد آن را به پایین دامنه خویش تارنما اساسی افزودند. هنگامی کاربری با گوشی وارد وبسایت می‌شود گوگل از پایین دامنه ها ورژن موبایلی را برای وی اکران میدهد. تارنما مشهوری مثل فیسبوک از این طرز استعمال نموده است. این نحوه دو ایراد داراست. نخستین نیاز به شخص کارشناس جهت اپ نویسی دوباره، همینطور احتمال بروز محتوای تکراری و عدم هماهنگی در میان ورژن موبایلی و ورژن مهم وجود دارااست. براین اساس می بایست این اشکالات را برای افت مرتبه seo در لحاظ گرفت.