مفاهیم و اصول نخستین seo (مبتدی و تازه کار)
شما می‌توانید با seo محتوای خویش از چشم شدن محتوا باور نتایج فرمائید، هیچ تفاوت ندارد که شما یک وب لاگ در سیستم های وبلاگدهی به عنوان مثال بلاگر، ویکس، وردپرس … دارید و یا این که مشاغل کوچکی را اداره میکنید و یا این که فرصت متعددی برای ارسال مقاله در وب سایت خویش را ندارید، یادگیری مباحث و اصول نخستین seo یا این که seo شالوده برای شما بسیار موثر خواهد بود و به یوزرها برای کشف کردن وبسایت شما یاری آموزش سئو مشهد  می نماید.
درین نوشته‌ی علمی قصد داریم شمارا از اساس با سوژه پربازدید seo آشنا کنیم، برای شناخت و گام برداشتن در‌این مسیر شما بایستی در زمینه‌ی موتورهای کاوشگر گوگل و شیوه کارکرد آنان داده ها داشته باشید مثلا یک موتور جستجو گر به چه شکل عمل می نماید؟ چه طور بایستی وبسایت خویش را باصرفه نمائید؟ که در‌این نوشته‌ی‌علمی به کلیه سوال های جواب داده می‌شود.
 
اصول نخستین seo طریق کاوش و کارایی موتورهای کاوش گر گوگل
در گام نخستین اکران وب سایت شما در نتیجه ها گوگل بسیار معمولی بوده و حتی نیازی به ارسال تارنما خویش به گوگل وجود ندارد! یه این استدلال که گوگل یک موتور جستجوی به طور کاملً خود کار میباشد. گوگل از یک برنامه دارای شهرت تحت عنوان خزنده اینترنت یا این که (web crawlers) برای کاوش و جستن تارنما ها استعمال می نماید و حتی در حالتی‌که شما وب سایت خویش را برای گوگل ارسال نکنید به احتمال زیاد محتوای شما در نتیجه ها گوگل قرار خواهد گرفت. جستجوی Google در وضعیت کلی به سه قسمت تقسیم می گردد:
 
Crawling (خزیدن): گوگل با به کارگیری از اپ اتوماتیک web crawlers در سطح اینترنت کاوش کرده و صفحه های تازه یا این که بروز گردیده را پیدا می نماید. صفحه های پیدا گردیده در یک لیست برای تحقیق آخری ذخیره می گردند. گوگل صفحه ها را با طرز های متفاوت پیدا می نماید ولی بزرگترین طریق لینک(لینک و پیوند) صفحه های میباشد.
Indexing (نمایه سازی): بعد از مرحله Crawling و ذخیره شدن در لیست گوگل مجددا صفحه ها را برای شعور عالی تجزیه ارزیابی می نماید تا متوجه خواهد شد که برگه متبوع درباره‌ی چیست، این تجزیه و ارزیابی مشمول محتوا ، تصاویر و پوشه های ویدئویی و همه داده ها ورقه میباشد که در نقطه نهایی داده ها را در دیتابیس خویش گروه بندی و ذخیره می نماید.
Serving search results (ارائه نتیجه ها کاوش): زمانی که یک مخاطب در گوگل واژه یا این که متنی را کاوش می نماید، گوگل همت می نماید با بالاترین چگونگی حاصل را گزینش نماید و در واقعیت شایسته ترین سود ممکن را از در بین نتیجه ها به مخاطب اکران دهد.
عامل ها اکثری مثلا جای ، لهجه، سیستم استدلال و حتی کاوش های گذشته مخاطب در اکران نتیجه ها گوگل به مخاطب تاثیرگذار  آموزش سئو در مشهد می باشند.
 
اکران تارنما شما در حاصل کاوش
اضافه شدن وب سایت شما به حاصل کاوش بدون پول و بسیار سهل میباشد، همانگونه که در سطرهای پیشین نیز به‌این قضیه اشاره شد، در واقع شما حتی نیازی به ارسال تارنما خویش به گوگل نخواهید داشت و خزنده های گوگل به طور خود کار وبسایت شمارا پیدا کرده و در لیست خویش برای نظارت ذخیره می نمایند البته بعضی اوقات ممکن میباشد تارنما شما در‌این لیست نباشد!
 
تعدادی نکته برای اکران تارنما شما در حاصل جستجوی گوگل
در بالا یک‌سری پرسش مطرح می گردد که جواب به تمامی سوال ها برای آغاز الزامیست.
 
آیا وبسایت در نتیجه ها کاوش نشان داده می شود؟
برای اینکه مطمئن گردید تارنما شما و صفحه های شما در حاصل کاوش اکران داده میگردند بایستی عبارت site و آنگاه نشانی تارنما خویش را در نوار جستجوی گوگل تایپ فرمائید، 
 
صحت دارد که خزنده های گوگل در کارایی برای ذخیره سازی همه صفحه های اینترنت می‌باشند البته به هر اکنون از دست رفتن برخی از این صفحه های امری اجتناب ناپذیر میباشد که ولی فارغ از عامل نبوده و غالبا به دلایل تحت این صفحه های ذخیره و یا این که پیدا نمی‌شوند:
 
آیا دیگر تارنما ها، پیوند تارنما شما‌را در وب سایت خویش قرار داده اند؟ این یکی‌از نحوه هایی میباشد که خزنده های گوگل (Google Web Crawlers) صفحه های اینترنت را پیدا می نمایند، ولی که گوگل سفارش می نماید که برای اخذ پیوند مبلغی پرداخت نکنید به این دلیل‌که ممکن میباشد بر خلاف قانون ها گوگل تلقی گردد.
ممکن میباشد نوع طراحی وب شما دسترسی خزنده‌ها به تارنما را مسدود نماید، در صورتی تارنما شما از HTML به کارگیری نمی نماید ممکن میباشد با خزنده‌های گوگل تداخل داشته باشد و بازدارنده همت درست آن ها گردد، همینطور مدام در تارنما خویش از محتوای متنی به کارگیری فرمایید به کار گیری از تصاویر، فیلم و … به تنهایی کفایت نمیکند.
ممکن میباشد خزنده‌ها قابلیت ورود به تارنما شما‌را نداشته باشند، برای اعتقادوباور از این قضیه، وبسایت خویش را با یک مرورگر در وضعیت نهفته نظارت نمائید که آیا قابلیت دسترسی به تارنما وجود داراست یا این که نه، در‌صورتی‌که مشاهده مطالب صرفا با عضویت قابلیت و امکان پذیر میباشد این بزرگترین ادله خواهد بود.
در حالتی که که وب سایت شما در گوگل تصویب نشده بود (اما این فرآیند وقتگیر بوده و ممکن میباشد یکسری هفته ارتفاع بکشد) میتوانید شکیبایی فرمایید تا دیگر تارنما‌ها دیگر به شما لینک و پیوند بدهند ( در جمهوری اسلامی ایران درانتظار این گزینه نباشد ) و یا این که طبق اسلوب پیشنهادی وبسایت خویش را در گوگل به طور دستی تصویب نمائید. بعداز تصویب وبسایت در گوگل در‌حالتی که که خطایی وجود داشته باشد گوگل به شما اعلام می نماید و شما می‌توانید اشتباه را رفع نمایید. همینطور خوب میباشد راهبرد های Google Webmaster را دنبال نمائید تا مطمئن گردید که از آنان تاسی می‌کنید.