ارزیابی لیست بهینه سازی تکنیکال
درپی به تحقیق نکات متفاوت در سئو تکنیکال خوا‌هیم پرداخت. اقدامات و نکاتی که رعایت هر مورد اثر بسزایی در بهبود سئوی تارنما خواهد داشت. آموزش سئو در مشهد

 
۱- تعیین نحوه اکران دامنه اساسی وبسایت
دامنه وبسایت (Domain) آدرسی میباشد که یوزرها با آن به وبسایت دسترسی پیدا می‌نمایند، مثل nardebangroup.com. با تعیین دامنه اساسی به موتورهای کاوش به عنوان مثال گوگل اعلام می‌کنید که گرایش دارید سایت شما به چه شکل (یار با www یا این که فارغ از www) در ورقه نتایج کاوش اکران داده خواهد شد. آموزش سئو مشهد

 
خوب می باشد بدانیم که داشتن www در دامنه، هیچ تاثیری روی سئو و سکو سایت ندارد ولی این بدین مضمون‌ وجود ندارد که مدام می بایست دامنه تارنما خویش را سوای www تعیین فرمایید. پیشوند www در نشانی وب سایت در پیشین یک استاندارد محسوب می‌شد، و امروزه اینگونه وجود ندارد. بسیاری از وبسایت‌های دیرین‌خیس ممکن میباشد هنوز این عبارت را در نشانی دامنه خویش داشته باشند. به این دلیل‌که تغییر دادن آن به یک دامنه سوای www ابهام‌هایی دارد که مدیران سایت‌های دیرین نمی خواهند خویش را مشغول آن نمایند.
 
کلاً می‌قدرت اظهار کرد که گزینش یکی این دو شرایط، بیشتر به ذوق‌ی فردی شما بستگی دارااست. چنانچه ترجیحتان یک نشانی کوتاه‌خیس میباشد، می بایست از دامنه‌های بدون www استعمال نمایید. ولی به خیال و خاطر داشته باشید که در شکل انتخاب هرمورد، بایستی پیکربندی بازنشانی (redirect) را به طوری ایفا دهید که صرفا یکی از این دو شرایط قابل دسترسی باشد. برای مثال، دامنه تارنما نردبان www.nardebangroup.com میباشد. اما در‌حالتی که کسی نشانی nardebangroup.com را در مرورگر خویش وارد نماید، به طور خودکار به نشانی مهم، یعنی www.nardebangroup.com هدایت می‌گردد.
 
همینطور می بایست در استفاده از حروف تبارک و خرد و یا این که پروتکل‌های مختلف دقت کرد که دو نشانی گوناگون، محتوای یکسان نداشته باشند. از جمله دو نشانی تحت را در لحاظ بگیرید:
 
nardebangroup.com/about
nardebangroup.com/ABOUT
پیکربندی Redirect بایستی به نحوی باشد که هردوی این نشانی‌ها به برگه about ختم شوند. موقتا نشانی این صفحه ها را در لحاظ بگیرید:
 
-https://www.nardebangroup.com/about
-https://nardebangroup.com/about
-http://nardebangroup.com/about
-http://www.nardebangroup.com/about
با اینکه برخی از این نشانی‌ها دارنده پروتکل https و بعضی http میباشد، پیشوند www در برخی است و در بعضا وجود ندارد البته بایستی مسلما یکی دو نشانی به دیگری redirect خواهد شد. در غیر این شکل به سئوی سایت لطمه وارد میشود. به این دلیل‌که این دو نشانی با یکدیگر رقابت می‌نمایند و از شانسشان برای قرار تهیه کردن در سکو‌های فراتر کاسته می گردد. در نمونه بالا تمامی نشانی‌های ذکر شده به کاغذ https://www.nardebangroup.com/about هدایت می شوند.
 
اگر که در تهیه و تنظیم ریدایرکت (بازنشانی) نقص‌ دارید می‌توانید نشانی پیش فرض تارنما خویش را برای جانبداری هاستتان ارسال نمائید و از آن ها بخواهید پیکربندی ریدایرکت به نشانی پیش فرض را جاری ساختن دهند.
 
نحوه تهیه نشانی پیشفرض سایت در وردپرس:
 
برای تنظیم نشانی پیشفرض سایت در وردپرس کافی می‌باشد به نصیب پیکربندی بروید و از نصیب همگانی نشانی پیشفرض را مطابق تصویر پایین تهیه فرمایید.
 
 
۲- تفحص وضعیت صفحه ها ایندکس گردیده در گوگل
می بایست مطمئن گردید که صفحاتی که قصد دارید یوزرها بیابند، در گوگل ایندکس گردیده باشند.
 
ایندکس شدن تارنما در گوگل چیست؟ مراد از ایندکس شدن کاغذ این میباشد که گوگل توانسته آن ورقه را ببیند و داده ها مرتبط با برگه را در مقر داده خویش درباره صفحه ها گوناگون در وب ذخیره کرده ‌باشد. تنها در‌این‌صورت‌‌ خواهد بود که صفحه های تارنما شما وارد رقابت با بقیه صفحه ها جان دار در وب برای اکران در صفحه ها کاوش خواهد شد.
 
شما می‌توانید برای پژوهش ایندکس بودن یا این که نبودن صفحه های وب سایت خویش از گوگل سرچ کنسول استعمال فرمائید. به نصیب Coverage در گوگل سرچ کنسول بروید. روی سربرگ Valid کلیک کنید. آیتم submitted and indexed را گزینش نمایید و صفحه ها ایندکس گردیده را مشاهده کنید. برای مشاهده موقعیت ایندکس یک کاغذ میتوانید نشانی کاغذ را در URL inspection tool وارد فرمائید.
 
 
اکران صفحه های ایندکس گردیده در گوگل سرچ کنسول
 
پژوهش موقعیت ایندکس یک صفحه به وسیله گوگل
پژوهش بیشتر: گوگل سرچ کنسول چیست؟ فراگیری نصب گوگل سرچ کنسول
 
۳- بازیابی لینک و پیوند‌های شکسته
هیچ کس، خیر یوزرها و خیر گوگل از لینک و پیوند شکسته (Broken Link) خوشش نمی‌آید. لینک و پیوند‌های شکسته، لینک‌هایی میباشند که به صفحه های یا این که منابعی اشاره می‌نمایند که یا این که هرگز وجود نداشته‌اند و یا این که از در بین رفته‌اند. این لینک و پیوند‌ها میتوانند داخلی یا این که فرنگی باشند. معمولا URLهای موجود در یک سایت به گذر زمان مجال مبتلا تغییر‌و تحول میشوند. در بسیاری از این مفاد، URLهای قدیمی بک‌لینک‌هایی از وبسایت‌های دیگر دارا هستند. در صورتی این لینک‌ها به نشانی جدید ریدایرکت نشوند، عملا بی‌سود خواهند بود و هیچ اعتبار و ترافیکی برای سایت شما به یاروهمدم نخواهند داشت.
 
راه و روش‌هایی برای اصلاح لینک و پیوند‌های وخیم یا این که شکسته روی وب سایت وجود دارد. یکی این شیوه‌ها، رسیدگی لینک‌ها در گوگل سرچ کنسول میباشد. برای یافتن لینک و پیوند‌های شکسته به قسمت Coverage از سرچ کنسول تارنما خویش مراجعه‌نمایید. در اینجا گزارشی از صفحات جانور در وبسایت خواهید روءیت کرد که در آن خطاها و هشدارها و همینطور محتواهای دارای اعتبار و یا این که از اتوماتیک افتاده به اکران در می آید.
 
در شرایطی که روی آیتم‌ی Error یا این که به عبارتی ایرادات کلیک فرمائید و به پایین کاغذ، نصیب جزئیات رجوع کنید، تمامی صفحاتی که ربات گوگل در هنگام رسیدگی آن‌ها با نقص‌ مواجه گردیده است را خواهید روئت کرد. این ایرادات دربرگیرنده خطاهای احتمالی 404 نیز میباشد که معمولا علامت‌دهنده لینک شکسته میباشد.
 
 
روش جستن پیوند های شکسته در گوگل سرچ کنسول
گوگل سرچ کنسول به شما نماد می دهد که کجا می توانید این لینک و پیوند حاد را پیدا نمائید. بدین ترتیب می توانید به آن برگه مراجعه نمایید و با ویرایش آن، لینک و پیوند صحیح را جایگزین فرمایید.
 
در تارنما‌های وردپرسی پلاگین‌هایی نیز برای رفع ایراد پیوند‌های شکسته وجود داراست که ما به کار گیری از آنان را سفارش نمی‌کنیم. چون ممکن است با مصرف بیش از حد منابع سرور به همت تارنما وردپرس شما لطمه وارد نمایند. در شکل رغبت می توانید از پلاگین Broken Link Checker به کار گیری نمایید. باتوجه به مصرف زیاد منابع به وسیله این پلاگین بهتر است پس از اصلاح پیوند‌های شکسته این پلاگین را غیر فعال نمایید. بعداز شناسایی لینک و پیوند‌های شکسته به امداد پلاگین‌ای همانند یوست seo یا این که رنک مث این نشانی‌ها را به نشانی نو ریدایرکت فرمائید.
 
۴- ریدایرکت‌ها (Redirect)
زنجیره‌های بازنشانی، همانطور که از اسمشان پیداست، سلسله‌ای از بازنشانی‌های متوالی در میان URL نخستین و URL مقصد هست. وجود این زنجیره‌ها اثر منفی بر روی سرعت لود محتوا و همینطور تجارب کاربری داراست و نیاز میباشد که اصلاح شود. برای شناسایی این مورد ها نیز میتوانید از ابزارهای موجود به کارگیری فرمایید.
 
۵- ایجاد کرد لینک و پیوند‌های داخلی
پیوند‌های داخلی پیوند‌هایی می‌باشند که یک صفحه از سایتتان را به صفحه های دیگر متصل می‌نمایند. این پیوند‌ها به صفحه های شما امداد می‌نمایند که وا رفته‌خیس پیدا شوند و درجه بهتری استخراج نمایند. به این ترتیب بایستی با تمرکز و رعایت استانداردهای مرتبط با این کار، پیوند‌های صدق ساخت که در راستای ساختار سلسله مراتبی سایتتان باشد.
 
۶- به کار گیری از اس اس ال (SSL)
استفاده از اس اس ال موجب ساخت و ساز یک لایه امنیتی برای یوزرها می‌گردد. اگرکه یوزرها اطلاعاتی نظیر پرداخت و داده ها فردی برای وبسایت ارسال می‌نمایند احتمال هک شدن وجود دارد. اما با استعمال از پروتکل اس اس ال، این احتمال کاهش مییابد. بعد از نصب اس اس ال، نشانی وب سایت به مکان http با https آغاز خواهد شد.
 
گوگل در سال ۲۰۱۴ به صورت قانونی اعلام کرده که به کار گیری از HTTPS یک ادله موءثر در بهینه سازی است. برای به کار گیری از https، می بایست یگ گواهینامه SSL روی سایتتان نصب کنید. گرچه این استدلال شاید اثر کمی روی مرتبه‌بندی داشته باشد، ولی امروزه به کارگیری از https تبدیل به یک استاندارد گردیده‌است. تارنما‌هایی که از گواهینامه SSL منتفع نیستند ممکن میباشد در هنگام بار گذاری با پیام‌های هشدار از سوی مرورگر مواجه شوند که اعلام می‌نماید رابطه با این تارنما امن وجود ندارد.
 
 
در شکل نصب درست SSL روی وب سایت، یک قفل بسته در کنار نشانی تارنما شما اکران داده شود.
برای نصب اس اس ال بهتر است با تامین هاست خویش تماس حاصل نمایید. بعداز نصب اس اس ال می بایست همه صفحاتی که با http آغاز می‌شدند را به شیت متناظر که با https آغاز میگردد ریدایرکت نمایید. کارهایی که می بایست به ترتیب اجرا دهید به گستردن ذیل است:
 
ریدایرکت کردن مجموع نشانی های http://yourwebsite.com به https://yourwebsite.com
بروزرسانی همه تگ‌های کنونیکال صفحه های و نقشه وب سایت (در سایت‌های وردپرسی پلاگین‌های بهینه سازی بصورت اتومات اینکار را اعمال می‌دهند.)
بازرسی سرچ کنسول و اعتقاد و باور از اینکه صفحه ها سابق در دسترس نیستند و ترافیک ندارند.