شناسایی کلمه ها مربوط به بیزنس
ایده‌یابی و کشف کردن کلمات تازه
 
تا اینجا با مضمون‌ واژه و کلمه کلیدی و اشکال آن آشنا شدیم و گفتیم که بایستی این کلمه ها را از 4 منظر آیتم رسیدگی در اختیار بگذاریم. اما سوالهای اساسی  آموزش سئو مشهد این میباشد که؛
 
لیست نخستین لغت ها را چطور به دست آوریم؟
آیا چیزی که به ذهن ما می رسد دقیقا به عبارتی عبارتی میباشد که مخاطبین ما هم کاوش می‌نمایند؟
تمامی یوزرها با یک ادبیات و به یک صورت جستجوی خویش را جاری ساختن می دهند؟
اتفاقا در بیشتر مورد ها برداشت نخستین ما با نیاز کاربر یکسان وجود ندارد به دلیل آن که به واسطه تخصص و تجارب در حوزه کاری خویش بخش اعظمی از مفاهیم را مبرهن فرض میکنیم یا این که از اصطلاحات تخصصی سود میگیریم. در حالیکه یک استفاده کننده معمولی به معمولی‌ترین صورت ممکن کاوش می‌نماید.
 
برای آنکه بتوانیم دایره لغات خویش را پیشرفت داده و لغات مربوط به بیزنس را شناسایی کنیم چندین طریق جالب و کاربردی در دسترس داریم:
 
1- از پیشنهادات گوگل استعمال کنیم
با جستجوی هر عبارت در گوگل، با پیشنهاداتی مواجه می‌شویم که برگرفته از جستجوی بقیه یوزرها و مربوط به مفهومی میباشند که ما گزینش کردیم.
 
شناسایی این لغات و افزودن به لیست واژگان به ما امداد می‌نماید تا شعور بهتری از ادبیات مخاطب و نیاز حقیقی وی داشته باشیم. تصویر پایین مثال‌ای از پیشنهادات گوگل هنگام جستجوی عبارت “خرید کفش” میباشد.
 
 
 
2- استعمال از ابزار کیوردچی
اینکه بخواهیم تمامی کلمات را در گوگل کاوش کرده و پیشنهادات را از جعبه کاوش گردآوری‌آوری کنیم عمل بی آلایش‌ای وجود ندارد. ابزارهای زیادی پیاده سازی گردیده که‌این روند را برای ما معمولی و سریع می‌نماید و یکی شایسته ترین مثال‌ها ابزار اهل ایران کیوردچی آموزش سئو در مشهد  میباشد.
 
با وارد کردن یک عبارت، ادغام آن با لغت ها رایج ساخت‌و‌ساز گردیده و پیشنهادات مربوط به هر مورد در مشت ما قرار داده می گردد. همینطور میتوانیم لیست جامعی از این لغات کلیدی را به طور یک فولدر اکسل دانلود کنیم. تصویر پایین یک مثال از گزارش این ابزار برای عبارت “خرید کفش” میباشد.
 
 
 
3- محاسبه و ایده به چنگ آوردن از رقبا
رقبای ما (دست کم آنهایی که درجه قابل قبولی در نتیجه ها دارا‌هستند) فرصت متعددی را برای تفحص لغت ها کلیدی و سئو محتوای خویش صرف کرده‌اند و درین مسیر ضمن داده‌هایی که از ابزارها به دست می آید به داده ها سرچ کنسول نیز دسترسی دارا‌هستند.
 
در فیض پژوهش وبسایت رقبا به ما یاری می‌نماید که لغات اساسی و واژگان پرتکرار در آن‌ها‌را شناسایی کنیم. برای جستن لغات می بایست به‌این قسمت‌ها توجه کنیم:
 
منوی اساسی وب سایت
تیم‌بندی فرآورده یا این که سرویس
اسم گذاری محصول ها و لغت ها مستعمل
فیلترها و کلماتی که برای کاوش استعمال می شود
مقاله ها پر بازدید و صفحاتی که نگرش متعددی دارا هستند
همینطور با به کار گیری از ابزار Screaming Frog میتوانیم ساختار درختی یک وب سایت، کلمات مصرف شده تحت عنوان h1 و تیتر seo (title) را دستیابی کنیم. تصویر تحت یک مثال خروجی اخذ گردیده از اسکریمینگ فراگ و ساختار درختی یک فروشگاه آنلاین و تنوع صفحه ها آن را نشانه میدهد.
 
 
 
 
 
4- استعمال از ابزارهای کمکی
ابزارهای متنوعی می باشند که معیار جستجوی لغت ها و رده وبسایت‌ها را رصد کرده و گزارش جذابی از کلمه ها کلیدی یک حریف به ما می دهند.
 
ابزارهای اهل ایران seo سیگنال، جت seo و میزفاتولز اینگونه قابلیتی را داره بوده و با وارد کردن نشانی وبسایت حریف لیستی از کلمه ها کلیدی و صفحه های پر طرفدار آن در مشت ما قرار می دهند. به کار گیری از اینگونه ابزارهایی فرصت ما یحتاج برای توسعه و گسترش دایره واژگان را کوتاه می‌نماید و روئت کرد خیر و خوبی از ادبیات استفاده کننده در هر حوزه در اختیارمان قرار می دهد.
 
تصویر پایین یک مثال گزارش تهیه و تنظیم گردیده از ابزار seo سیگنال میباشد.
 
 
 
با این طریق‌ها دایره کلمه ها خویش را توسعه و گسترش میدهیم البته هنوز نمی‌دانیم که دقیقا هرمورد از آنان چه معیار کاوش و بها سرمایه‌گذاری دارا هستند. گام‌بعدی این میباشد که ترازو جستجوی هرکدام از این لغت ها را به دست آوریم.
 
 
 
تقریب جستجوی عبارات
رسیدگی معیار جستجوی کلمه ها کلیدی با ابزارها
 
بعد که لیست کلمه ها کلیدی مربوط به تجارت خویش را به دست آوردیم وهله به تحقیق معیار جستجوی هرمورد میرسد. گفتیم که داده های عددی جستجوی واژه و کلمه یکی فاکتورهای اساسی برای گزینش “کلیدی” و “باارزش” بودن آن میباشد.
 
شایسته ترین ابزاری که برای تقریب کاوش داریم، Keyword Planner میباشد، چراکه مستقیما بوسیله خویش گوگل معرفی گردیده و هیچ مرجع دیگری به داده ها مرتبط با جستجوها و اخلاق و رفتار یوزرها در گوگل دسترسی ندارد.
 
در صورتیکه به کیورد پلنر دسترسی نداشته باشیم خوب میباشد از ابزارهایی به کار گیری کنیم که داده ها خویش را مستقیما از گوگل اخذ می‌نمایند. دراین جا دو ابزار مهم را به شما معرفی میکنیم. برای حصول داده ها بیشتر به نوشته‌علمی ابزارهای پژوهش لغات کلیدی مراجعه‌نمایید.
 
ابزار Keyword Planner
با وارد کردن هر عبارت در کیورد پلنر این داده ها را اخذ خوا‌هیم کرد:
 
ترازو جستجوی میانگین ماهانه (طی یکسال اخیر)
نمودار تغییر تحول کاوش در طول (ترندهای فصلی یا این که کاهش تقاضا)
لغات پیشنهادی و لغت ها کلیدی مرتبط
تفکیک درصد جستجوی عبارت در گوشی و دسکتاپ
این داده ها به ما امداد می‌نماید تا عباراتی که پیدا کرده بودیم را قیمت‌گذاری کرده و براساس معیار کاوش حق تقدم بندی کنیم. تصویر پایین فضای شغل با کیورد پلنر را آرم میدهد و در هر گزارش قادر خواهیم بود تا 10 عبارت گوناگون را در آن وارد کنیم.
 
 
 
هنگام عمل با ابزار کیورد پلنر به‌این نکته قابل توجه توجه نمایید که معمولا داده‌های اعلام گردیده با حقیقت گوناگون میباشد و بعد از ضرب این اعداد در 8 به تقریب بهتری می‌رسیم. به عنوان مثال در‌حالتی که کیورد پلنر عدد 1000 را برای جستجوی ماهانه یک واژه کلیدی اعلام می‌نماید تقریب ما این میباشد که ماهانه 8000 توشه کاوش می‌گردد.
 
ابزار Keyword Tool
ابزار Keyword Tool مرجع اساسی داده های عددی جستجوی عبارات وجود ندارد و داده ها خویش را از به عبارتی کیورد پلنر اخذ می‌نماید. تصویر تحت مثال‌ای از فضای فعالیت با این ابزار را علامت می دهد.
 
 
 
دلایل مهم ما برای گزینش این ابزار تحت عنوان یک مرجع مطلوب عبارتند از:
 
استعمال از داده‌های کیورد پلنر
تنوع بالا در کلمه ها پیشنهادی
رابط کاربری و دسترسی سهل و آسان
بررسی تارنما حریف و کشف کردن عبارات مهم
در غایت ما یک لیست بسیار عظیم از لغت ها کلیدی حوزه بیزنس خویش خوا‌هیم داشت که تخمینی از واحد سنجش جستجوی هر یک داریم.
 
مقصود‌گذاری ما در تشکیل داد صفحه ها روی مضمون‌ کلیدی میباشد خیر واژه و کلمه کلیدی!
 
به صورت معمول در مراحل رسیدگی عبارات کلیدی 2 تا 5 هزار عبارت را نظارت میکنیم اما قرار وجود ندارد که برای هر عبارت یک کاغذ در وبسایت خویش داشته باشیم.