الگوریتم های گوگل تیم ای از معادلات غامض می باشند که به موتور جستجوی گوگل در یافتن شایسته ترین منفعت یاری میکنند. تا کنون الگوریتم های متعددی ارائه گردیده که با آشنایی درست آنان میتوان جايگاه هر اینترنت سایتی را بهبود اعطا کرد. پیرو این نوشته‌ی‌علمی به شما خوا هیم گفت که الگوریتم گوگل چیست؟ و الگوریتم های تازه گوگل، خصوصیت و کاربرد هر کدام را نیز ذکر خوا‌هیم کرد.
الگوریتم های گوگل چیست؟
برای اینکه به پرسش الگوریتم های گوگل چیست؟ بتوانیم به صحت جواب دهیم و بدانیم از الگوریتم موتور جستجوی گوگل به چه هدفی به کارگیری میشود، لازم آموزش سئو مشهد میباشد پیشینه ای از گوگل را برای شما توضیح دهیم. در قبل موقعیت موتور جستجوی گوگل به شکلی بود که یوزرها را کمتر به هدف اصلی و داده ها آیتم نظرشان می رساند. 
در واقع نتایج غیر مرتبط متعددی را به آنها اکران می بخشید؛ چون تجهیزات مایحتاج برای تشخیص سایت هایی که با طرز های اشتباه، کاربر جذب می کردند، را نداشت. اینجا بود که گوگل به فکر راه‌حل هایی برای برطرف کردن این بحران گرانقدر به زمین خورد و از الگوریتم های هدفمند برای بالا بردن رضایت یوزرها استفاده کرد. الگوریتم هایی مانند الگوریتم مرغ مگس خوار، پاندا، پنگوئن و…. .
فهمیدن این نکته بسیار مهم میباشد که غرض اصلی همه این الگوریتم ها، بهتر چشم شدن تارنما هایی می‌باشد که در جهت رفع نیازهای یوزرها و ارائه داده ها اثر گذار، تلاش می نمایند. بعلاوه این الگوریتم ها دست وبسایت هایی را که در پی سکو تهیه نمودن غیر عادلانه از گوگل می‌باشند و داده ها آموزش سئو در مشهد اسپم گردیده ارائه می‌دهند، می بندند. چنین وبسایت ها عالی می دانند که نمی توانند، با این نحوه توسعه نمایند و گوگل به شدت آن ها را پنالتی می نماید. 
پیرو به یک کدام از الگوریتم هایی که‌این مقصود اصلی را دنبال می نماید، اشاره شد‌ه‌است.
 لیست الگوریتم های گوگل
در شرایطی‌که شما برای ارتقا بازدید سایت خویش در google search engine عملکرد می‌کنید، ما یحتاج می باشد این نکته را بدانید که شناخت با کارایی و ساختار الگوریتم های گوگل، می‌تواند در بهینه سازی محتوا وبسایت شما اثر بسزایی داشته باشد. به همین ادله در ادامه این نوشته ی علمی به شناخت با الگوریتم های گوگل و اثر آن بر حاصل کاوش و لیست الگوریتم های گوگل میپردازیم:
الگوریتم پاندا (Panda)
الگوریتم پاندا چیست؟
یک کدام از معیارهای اصلی گوگل در تشخیص وب سایت های پر استفاده، وسعت محتوا و سطح رضایت مخاطبان از آنهاست. این سنجش را الگوریتم پاندا انجام می دهد. همینطور اذن بالا داخل شدن محتواهای نسخه برداری را نمی دهد و آن‌ها را جریمه می نماید. براساس این سنجش ها گوگل به سطح چگونگی محتوا پی می برد.
الگوریتم Google Dance (رقص)
یک کدام از از سایر از الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی، الگوریتم دنس یا این که رقص گوگل میباشد. هنگامی شما در محتوای منتشر گردیده، چندین لغات کلیدی را در مکان صحیح به کارگیری فرمایید، می توانید رده خویش را به یکباره در گوگل بهبود ببخشید. این تحقیق و ارتقاء، بوسیله الگوریتم رقص اجرا میگردد. همان طور که گفتیم به کارگیری صحیح از کلمه ها کلیدی به‌این الگوریتم اذن می‌دهد که به محتوای شما سکو بهتری بدهد. شما می توانید برای جستن لغات کلیدی مطلوب موضوعتان و همینطور به کارگیری صحیح از آن ها، محتوای \\\" چه گونه شایسته ترین لغات کلیدی نوشته‌ی علمی را پیدا کنیم؟ \\\" را پژوهش فرمایید.
الگوریتم Google Sandbox (سندباکس)
ادامه دار بودن عمل وب سایت شما یکی از معیارهای مهم برای مرتبه بندی در گوگل می‌باشد. این موتور کاوش به یاری الگوریتم سندباکس گوگل، ماندگاری شمارا رصد می نماید تا متوجه شود که شما چقدر پیرو فعالیت خویش مصمم می‌باشید و چگونگی محتوای شما را ذیل نظر میگیرد. سپس بر این محور به شما مرتبه می‌دهد. در واقع این الگوریتم، اکانت تارنما هایی که اعتبار دامنه بالا دارا‌هستند را از سایت های جدید وارد جدا می نمایند.
الگوریتم Hummingbird Algorithm (مرغ مگس خوار)
وقتی گوگل نتایجی که از نظر مضمون‌ با عبارت آیتم جستجوی شما مرتبط هست را اکران می‌دهد، شمارا هیجان زده می نماید. اینجاست که به هوش بالای گوگل آفرین میگویید و آن را گزینه ثنا قرار می دهید؛ زیرا شما حس بسیار خیر را تجربه میکنید، انگار که با یک شخص دلسوز، کلام و ایراد خویش را مطرح نموده اید.
 
الگوریتم مرغ مگس خوار یکی الگوریتم های جدید گوگل میباشد و این قابلیت و امکان را برای گوگل ایجاد می نماید. به کمک این الگوریتم کلیه وب سایت هایی که قصد فریب یوزرها و دریافت کردن سکو بالا از گوگل را داشتند، حذف میگردند.
 
روش های جلب متکی بودن الگوریتم مرغ مگس خوار 
به انکرتکست ها توجه کنید
 
الگوریتم مرغ مگس خوار به رابطه و هماهنگی بین لینک و پیوند ها مداقه متعددی می دهد. از این جهت در طول پیوند سازی داخلی و فرنگی، به انکرتکست هایی که به کارگیری می کنید، توجه نمائید. انکرتسکت باید با محتوای شما مرتبط بوده و همان کلمه و واژه کلیدی مربوط به به عبارتی محتوا باشد. در نوشته‌علمی \\\" انکرتکست چیست؟ \\\" بیشتر دراین باره حرف کرده ایم.
 
مانند ربات کردار نکنید
 
اگر تا به امروز مانند ربات ها فعالیت میکردید، الان وقت آن رسیده میباشد که روش عمل خویش را تغییر و تحول دهید. بهتر میباشد به مکان استعمال از یک کلمه کلیدی برای لینک و پیوند سازی، از کلمات مترادف و هم معنی آن نیز استفاده کنید. در اصل پیوند سازی های طبیعی که به دست اشخاص معمولی ایجاد کرد می‌گردد، با لغات متعدد ساخته شود. بنابراین در صورتیکه می‌خواهید طبیعی خیس جلوه نمایید، از کلمه ها و شیوه های گوناگون به کار گیری فرمائید.
 
از اسکیما غافل نشوید
 
برای محتوای خویش اسکیما قراردهید تا بتوانید نرخ کلیک وب سایت را افزایش دهید. علاوه بر این با قراردادن محتواهای صوتی، تصویری و ویدیویی ماندگاری مخاطب در تارنما را ارتقا و نرخ پریدن را کاهش دهید.
 
 
 
الگوریتم BERT
یک کدام از از دیگر از الگوریتم های گوگل در seo، الگوریتم (BERT(Bidirectional Encoder Representations from Transformers جزو تیزهوش ترین الگوریتم موتور جستجوی گوگل در 5 سال گذشته میباشد. کارایی این الگوریتم به شکلی میباشد که وقتی مخاطب به گویش محاوره سرچ می نماید، می تواند مضمون‌ گزاره را تشخیص دهد و نتایج مرتبط را به وی نشانه دهد.
 
 
 
الگوریتم Mobile First Index
Mobile First Index چیست؟ از سایر الگوریتم های گوگل برای seo، الگوریتم گوشی فرندلی بودن میباشد. امروزه تغییر مهمی در رفتار یوزرها ایجاد شده است. اکثر یوزرها تصمیم به مفتوح کردن تارنما ها با تلفن همراه تلفن همراه خویش به مکان کامپیوتر یا این که لپ تاپ دارا هستند. به این ترتیب چنانچه مشکلی در اکران محتوای تارنما در شیت نمایشگر موبایل وجود داشته باشد، تخت گاز وب سایت را رخنه‌ می نمایند. به همین استدلال، الگوریتم جدید گوگل یعنی Mobile First Index را برای ساخت‌و‌ساز این انطباق مهیا نموده است.
 
با این امکان کاربردی، یوزرها گوشی تقدم بالاتری در اینترنت گردی دارا هستند و می‌توانند با سرچ در گوگل، در‌پی مطالب گزینه عشق خویش باشند و نیاز خویش را برآورده نمایند. همینطور این مورد که به برخورد گرایی دارای شهرت می‌باشد، اثر مثبتی در بهینه سازی و سئو تارنما می‌گذارد.
 
 
 
الگوریتم Pigeon (کبوتر)
 
 
مطلقا خیلی وقتها برایتان اتفاق افتاده که هنگام سرچ، درپی نتایجی می‌باشید که مجاورت محل معاش شماست. مثلا مجاورت ترین داروخانه یا این که با کیفیت ترین کافی شاپ در حدود محل کارتان. تا پیش از الگوریتم کبوتر، گوگل نمی توانست به صدق این نتیجه ها را به شما نشان دهد؛ اما بعد از کشف این نیاز مخاطب، الگوریتم کبوتر را ابتکار کرد تا در سرچ هایی که موقعیت مکانی مخاطب عنایت پیدا می نماید، شایسته ترین گزینش ها را به وی علامت دهد.
 
 
 
الگوریتم Freshness 
یکی‌از معیارهای بسیار اصلی یوزرها هنگام کلیک کردن روی نتیجه ها سرچ گوگل، تاریخ تکثیر و بروز رسانی آن محتواست. گوگل به یاری الگوریتم freshness این حق اولویت بندی را روی وبسایت های گزینه اکران ایفا می نماید.
 
با یک نمونه این پاراگراف را برایتان بیشتر توضیح می دهم. برای مثال فرض کنید که شما برای خرید سکه، نیاز به آنالیز کردن ارزش آن روز دارید. هنگامی در نتایج سرچ نگاه می کنید، اولین محتوایی که نظرتان را جلب می نماید، لینکی میباشد که تاریخ آن آپ تو دیت است و جدید ترین بررسی‌ها را در زمینه ی قیمت سکه ارائه می‌دهد. پس به عبارتی گزینه، گزینش شماست خیر لینکی که تاریخ نشر یا این که آپدیت رسانی آن به پیش از تاریخ آن روز بر می‌گردد.
 
 
 
الگوریتم RankBrain
 
 
پیش از این، یکی معیارهای مهم گوگل برای رتبه دادن به وبسایت ها، رابطه لغات آیتم سرچ به وسیله کاربر با کلمات کلیدی بکار رفته در محتوا بود. به همین دلیل تعدادی از وبسایت ها برای تهیه نمودن درجه بالا، از کلمات کلیدی به دفعات استعمال می کردند و این قضیه سبب کم شدن چگونگی و عملکرد محتوا میشد.
 
الگوریتم RankBrain، یکی جدیدترین و هوشمند ترین الگوریتم های گوگل است. در‌این الگوریتم قابلیت و امکان برداشت مفهومی از کلمات گزینه سرچ یوزرها وجود داراست. در واقع بجای دقت به لغت ها کلیدی در محتوا، مضمون‌ آن‌ها استحصال می گردد و براساس آن ها، هر تارنما و محتوا در نتیجه ها اول گوگل نشان داده میشود.