دومی گام در seo ecommerce: نظارت تارنما و ایرادات آن
دومی گام در seo ecommerce: نظارت تارنما و ایرادات آن
سرعت سرعت سرعت، امنیت امنیت امنیت! سرعت و امنیت وب سایت شما، هر دو، مدام می بایست بالا باشد. خوشبختانه دست شما گشوده میباشد و تکنینکهای متعددی (براساس نوع وبسایت شما، وردپرسی یا این که منحصر پیاده سازی گردیده) برای باصرفهکردن سرعت وب سایت وجود دارااست. هم تارنما شما می بایست پروتکلهای امنیتی را رعایت کردهباشد و هم درگاه پرداخت برای خرید اینترنتی آموزش سئو در مشهد امن باشد.
ایرادات دیگری هم میباشند که ممکن میباشد مخاطب را ناراضی نمایند مثل خطاهای 404 & 302. تک تک خطاهای تارنما، از هرنوعی، می بایست شناسایی و برطرف شوند. در صورتیکه وبسایت فروشگاهی تازه وجود ندارد؛ همگیی عکسها و پیوندهای داخلی می بایست باصرفه آموزش سئو مشهد شوند،
محتواهای ضعیف وب لاگ منزه یا این که آپ دیت شوند. محتواهای یکسان و شبیه یکدیگر (Duplicate Content) می بایست با صرفه شوند. در حالتیکه برای یک کلمه و واژهی کلیدی بیشتراز یک محتوا درج شده (یعنی عبارات کلیدی در تعدادی محتوا مشترک میباشند)، Keyword Cannibalization پیش آمده. مشکلی بسیار دور از شوخی برای تارنما و محتوای آن که درحالتی که برطرف نشود، آدم کش مجموع کوششهای شما برای جايگاهبه دست آوردن در لغت ها کلیدی میباشد.
ساخت سایت فروشگاهی (UX) هم بسیار بسیار اساسی میباشد. وب سایت فروشگاهی می بایست کاربرپسند پیاده سازی خواهد شد. در صورتی وبسایت جدید وجود ندارد، اشتباهات مرتبط با پیاده سازی تجارب کاربری آن نیز بایستی شناسایی و اصلاح خواهد شد.
سومین گام در بهینه سازی On-Page بهینه سازی :ecommerce
تمامیچیز در مجموع صفحه های وبسایت شما بایستی باصرفه باشد؛ یعنی محتوا، عکسها، تیترها، هدینگها، توضیحات متا و حتی نشانی برگه. محتوایی که برای معرفی تولید ها نوشته میگردند بایستی مختصر و اثر گذار و درعینهم اکنون جامع باشند. برگهی معرفی کالا می بایست اطلاعاتی را که برای مخاطب اصلی میباشد و وی به دنبالش میشود داشته باشد.
این محتوا بایستی دستنخستین باشد و یادتان نرود می توانید از ایده ها یوزرها در تایپ کردن آن به کار گیری فرمایید. نکتهی اساسی دیگر این میباشد کهاین محتوا بایستی سئوشده باشد. در محتوای صفحه های اصلی وب سایت شما (صفحه های معرفی محصول ها) بایستی از عبارات کلیدی که تا قبل از این با تفحص برای هر برگه از وبسایت و هر فرآورده معینگردیده مصرف شده باشد.
نشانی هر برگه (URL) هم به اندازهی محتوای آن برگه اساسی میباشد. نباید بگذارید نشانی صفحه ها (URL) خیلی وقت گیر و غیر قابل فهم شوند.
از سایر زیرمجموعههای بهینه سازی On-page لینک و پیوندسازی داخلی و نقشهی وبسایت میباشد که می بایست براساس اصول seo صورت پذیرد. از اسنیپت صفحه ها بههیچوجه غافل نشوید. استفاده کننده آغاز اسنیپت را میبیند و می خواند و آنگاه روی تارنما شما کلیک مینماید. (اسنیپت آن چیزهایی میباشد که پایین پیوند وبسایت شما در کاغذی حاصل سرچ گوگل به استفاده کننده نماد داده میگردد.)
نقشه تارنما چیست؟ (راهنمای تخصصی ساخت وب سایت مپ) و راهنمای جامع اسکیما و اثر آن بر بهینه سازی تارنما نوشتهی علمیهایی میباشند که داده ها بیشتری در مورد ریزهکاریهای seo وب سایت به شما میدهند.
اسنیپتها را در دو عکس تحت با هم مقایسه فرمایید. کدام را تعیین می کنید؟ چرا؟
چهارمی گام در seo ecommerce: پیوندسازی فرنگی
حال که تمامیچیز در وب سایت شما با صرفه و اصولی ساختهگردیده بایستی برای آن (صفحه ها و محتواهای آن) لینک و پیوندسازی فرنگی اعمال دهید. پیوندسازی فرنگی در قلمرو Off-Page بهینه سازی جایدارد. (خویش Off-Page سئو دنیایی میباشد بغرنج و مملو از ریزهکاری.) مهم ترین چیزی که درباره لینک و پیوندسازی فرنگی می بایست بدانید این میباشد: پیوند نخرید. از تارنماهای نامعتبر پیوند نگیرید. از وبسایتهای زردرنگ لینک و پیوند نگیرید.
دنبال مرتبطترین تارنماها با دستیابیوکار و محصولاتتان بگردید. از تارنماهایی که خیلی تخصصی نوع مشخصی از محصول ها را، از جمله تولید ها آرایشی و بهداشتی، معرفی مینمایند غافل نشوید. معتبرترینها را پیدا فرمایید و از آنان لینک و پیوند بگیرید.
تنها این را فراموش نکنید که نباید از وب سایتهای با اعتبار معدود (Low Authority) پیوند بگیرید. همینطور یادتان باشد که می بایست از انکرتکستهای گوناگون استعمال نمایید. صرفا هم برای تعدادی ورقه پیوندسازی نکنید.
شما می بایست براساس حصولوکارتان و باتوجه به هزینه و هنگامی که دارید استراتژی مشخصی برای پیوندسازی فرنگی داشته باشید.
پنجمین گام در seo ecommerce: بهینه سازی لوکال
یک کدام از دیگر از زیرمجموعههای seo که برای seo وبسایتهای فروشگاهی، مخصوصا وبسایتهای فروشگاهی خرد و محلی، موءثر میباشد seo لوکال اسم دارااست. فرض نمائید شما در کرج گلفروشی دارید. بهتازگی فروش آنلاین منش انداختهاید و یک اینترنتوب سایت. چهقدر احتمال داراست استفاده کننده (مشتری) تهرانی یا این که ورامینی یا این که سمنانی زمانی شمارا در گوگل پیدا کرد، از شما خرید نماید؟ خیلی نادر! بالاخره هزینه ارسال زیاد میگردد و جدید در طهران رقبای توانمند متعددی دارید که مخاطب تهرانی اسم آنانرا شنیده.
وبسایت شما به طبع بایستی ورقهی تماس با ما داشته باشد. در داده ها این ورقه بایستی نشانی ظریف و شماره تلفن اثباتِ کددار مندرج باشد. بدین کاغذ می بایست نقشه را هم اضافه نمایید. مخاطب می بایست بتواند شمارا بهراحتی در Google Maps پیدا نماید.
کل صحبت لوکال seo این میباشد: زمانی کاربری سرچ نماید «کافیشاپهای خیابان فلسطین» یا این که «گلفروشیهای جردن» و شما به گوگل نگفتید که آدرستان کجاست و وبسایت فروشگاهی رقیبتان گفته، گوگل شمارا به وی که دنبال کافی شاپی در خیابان فلسطین میباشد آرم نمیدهد. به اینترتیب، استحصالوکار شما یک مشتری و شاید چندین مشتری را از دست داده!
در نوشته ی علمی “راهنمای جامع seo محلی (لوکال بهینه سازی) برای حصول و شغل های خرد” کاملا به بهینه سازی محلی یا این که لوکال بهینه سازی پرداخته شدهاست.
یکسری فعالیت دیگر هم میباشد که بایستی جاری ساختن دهید: اولا، محتوای ناحیهای ساختوساز فرمائید. میتوانید در وبلاگ سایتتان محتواهایی مربوط به تاریخچه، رویدادهای اساسی یا این که جاهای جذاب آن ناحیه بگنجانید. دوما، در وبسایتهایی که مرتبط با آن حوزه می باشند و با دستیابیوکار شما هم ارتباطی داراهستند لینک و پیوندسازی فرمایید (اما وب سایتهای دارای اعتبار).
ششمی گام در بهینه سازی ecommerce: استراتژی بهینه سازی
دو سال پیش استحصالوکاری اینترنتی خط مش انداختید. از به عبارتی نخستین مجموع نکات مرتبط با seo وب سایت فروشگاهی را رعایت کردید. امروز خط اولیه می باشید. این یعنی وقتش میباشد که seo ecommerce را رها نمائید؟ به آخر رسید؟ دیگر نیاز وجود ندارد مراقب سرعت و امنیت سایتتان باشید؟ دیگر بررسیکردن حریف اساسی وجود ندارد؟
خیر! شما هیچ گاه نمیتوانید بهینه سازی وب سایت فروشگاهی را تک تکگردیده بدانید،حتی زمانی خط نخستین را گرفتید. می دانید چرا؟ زیرا حریفهای کهن و تازه دنبال رده شما میباشند. زیرا گوگل هرلحظه شمارا زیرنظر دارااست. درحالتی که برای مدتی افت نمائید و نکات گفتهگردیده را رعایت نکنید، گوگل خط نخستین را از شما میگیرد.
پس تارنما فروشگاهی شما می بایست استراتژی بهینه سازی بلندمدت داشته باشد:
۱. سرعت و امنیت تارنما هرروز می بایست آنالیز گردد.
۲. در وب لاگ تارنما شما بایستی منظمْ محتوای کیفیت عالی و سئوشده لود خواهد شد.
۳. محتوای وبلاگ شما بایستی منظم بهروز گردد.
۴. کلمه ها کلیدی هر ورقه بایستی با تمرکز، آجلنگری و پژوهش گزینش گردد. مدام می بایست مراقب Duplicate Content & Keyword Cannibalization بود.
۵. پیوندسازی فرنگی می بایست ادامه داشته باشد.
۶. الگوریتمهای گوگل پیوسته بهروز می گردند. بایستی از آن بهروزرسانیها با خبر باشید و با آنها خویش را (سایتتان را) وفق دهید.
از جمله، کانالهای اجتماعی و سیگنال اجتماعی (Social Signal) برای گوگل اساسی شدند. پس شما هم بایستی درپی به چنگ آوردن سیگنال اجتماعی حاذق باشید. در مجموع صفحه های ساییتان نشانی کانالهای اجتماعی (لینک و پیوند کانالهای اجتماعی) حصولوکارتان را قرار دهید. بهینه سازی کانالهای اجتماعی (Social Media سئو) را هم فراموش نکنید.
بازهم به عنوان مثال، پیاده سازی تجارب کاربری وبسایت (UX)، راحتی مخاطب در فعالیت با وبسایت شما و اعتنا به ورژنی گوشی وب سایت هرروز برای گوگل اساسی و اساسیخیس می گردد.