موتور کاوش چیست
استعمال از موتورهای کاوش مانند گوگل به یکی از فعالیت‌های روزانه بیشتر عموم عالم تبدیل شده است. به کارگیری از وب فارغ از موتورهای کاوش بسیار سخت می‌باشد و برخی از اشخاص، وب را هم اندازه با موتور کاوش میدانند.
 
دقیقا موتور کاوش (Search Engine) چیست؟
موتور کاوش، یا این که سرچ انجین (Search Engine یا این که Web Search Engine) یک نوع اینترنت‌سایت میباشد مانند کل آموزش سئو در مشهد وبسایت‌های دیگر. موتورهای کاوش اطلاعات دردسترس در سراسر وب را با به کارگیری از اپ‌های قابل انعطاف‌افزاری عده‌آوری و تیم‌بندی می‌نمایند.
 
موتورهای کاوش گر معمولا به طور بدون پول در دسترس هستند و به یوزرها این قابلیت را میدهند تا در بین اطلاعاتشان که از وب گردآوری‌آوری و ذخیره کرده‌اند کاوش نمایند.
 
 
 
نکته مهم: درست است که موتورهای جستجو گر و بخصوص گوگل دگرگونی عظیمی در گردش داده ها و اجرا پژوهش ها ایجاد کرد کرده‌اند، البته تمام اطلاعاتی که با به کار گیری از موتورهای کاوش بدست میاوریم، لزوما درست نیستند و ممکن میباشد کاملا اشتباه باشد آموزش سئو مشهد  یا این که داری درصدی از غلط باشند که سبب به گمراهی اشخاص شوند.
 
وظیفه موتور کاوش چیست؟
وظیفه مهم موتورهای کاوش این است که شایسته ترین سود را به جستوی کاربر ارائه دهند. وقتی که استفاده کننده یک پرس و جو را در موتور کاوش انجام می دهد، شیت نتیجه ها موتور کاوش (SERP) که دربردارنده حاصل است به مخاطب اکران داده می شود. نتیجه ها یافت گردیده مطابق رابطه با پرس و جوی‌بار استفاده کننده سکو‌بندی میشوند. طریق جاری ساختن جايگاه‌بندی در موتورهای کاوش گوناگون میباشد.
 
موتورهای کاوش مثل گوگل، همیشه الگوریتم‌های خویش را تغییر‌و تحول می‌دهند و بروز می‌نمایند تا تجربیات استفاده کننده را بهبود بخشند. غرض آنان این می باشد که آغاز فهم نمایند چه‌گونه یوزرها کاوش می‌نمایند و چه چیزی را کاوش می‌نمایند و بعد از آن به آنان شایسته ترین جواب‌ها را اکران دهند.
 
موتور کاوش چه طور کار می‌نماید؟
موتورهای کاوش سیستم‌های به طور کاملً خودکار هستند. برای اینکه بتوانیم به درک نیکی از بهینه سازی برسیم، بایستی با روش کارکرد موتورهای کاوش آشنا شویم. موتورهای کاوش ۳ شغل خزیدن، ایندکس‌کردن و جايگاه‌بندی را انجام می دهند.
 
۱. خزیدن در اینترنت (Crawling)
خزش یا این که خزیدن یک فرایند میباشد. این روند در هر موتور کاوش به طور غیر وابسته اعمال می‌گردد. بات‌های موتورهای جستجوی مختلف با هم متفاوت می‌باشند و اپ‌ریزی جداگانه‌ای دارا هستند.
 
در حین عملیات خزش، ربات‌ها وارد صفحه های سایت می‌شوند و از کاغذ‌ای به کاغذ دیگر می روند. ربات‌ها با خزیدن و بعد تعقیب کردن نشانی‌های مو جود در صفحه ها وب، صفحه ها جدید را پیدا میکنند و در خزانه اطلاعاتی موتور جستجوی مرتبط تصویب می‌نمایند.
 
۲. نمایه‌کردن (Indexing)
ایندکس Index اسم خزانه اطلاعاتی گوگل میباشد. این خزانه اطلاعاتی مشتمل بر داده ها صفحه ها و منابعی میباشد که به وسیله موتورهای کاوش خزش گردیده‌اند.
 
هنگامی ربات‌ها وارد برگه‌ای می‌شوند در جستجوی این هستند که‌این صفحه برای کدام واژه و کلمه کلیدی و یا این که کدام معنا باصرفه شد‌ه‌است. آن‌گاه در حالتی‌که کاغذ وضعیت ایندکس شدن را داشته باشد، کاغذ را به اصطلاح ایندکس می‌نمایند یعنی در خزانه اطلاعاتی گوگل ذخیره می‌نمایند.
 
۳. رتبه‌بندی صفحه ها (Ranking)
مرتبه‌بندی یک مراحل میباشد. این پروسه توسط سیستم رتبه‌بندی گوگل ایفا میشود. این سیستم یا این که سامانه، متشکل از تمام الگوریتم‌های گوگل هست. این سیستم بایستی در غایت مرتبط‌ترین، تخصصی‌ترین و معتبرترین نتیجه ها را به مخاطب علامت دهد.
 
اذن دهید پیش از اینکه ادامه سوژه را پیش ببریم، پاره ای با الگوریتم آشنا شویم.