چارچوب بازاریابی محتوا

محتواهای شما باید طبق یک چارچوب از پیش تعیین شده متناسب با استخراج و کارتان پیش برود وگرنه به سود‌ موردنظرتان نخواهید رسید.
ارزشمندی: محتوای شما بایستی برای مخاطبان، اثر گذار و درگیر‌کننده باشد. ارزش محتوای شما می‌بایست فرای محصولات و خدمات شما باشد. شما بایستی به سوال ها آنان پاسخ دهید، نیازهای آنها را برطرف نمایید و زندگی آنها را بهتر کنید.
لحن محتوا: لحن برند شما چیست؟ یک برند شاد و شوخ یا رسمی و کلاسیک؟ لحن محتوایتان را طبق نام و نشان برند خود و استخراج و کارتان تنظیم کنید.
درگیرکنندگی: محتوای شما بایستی درگیرکننده باشد تا کاربر را در رسانه شما نگهدارد و به کسب و کارتان علاقمند کند.
استمرار: برای رسیدن به هدف می بایست در بازاریابی محتوا استمرار داشته باشید، با چندین محتوا معجزه نمی شود؛ اکثری از استخراج و کارها دقیقاً در همین نقطه باخت می‌خورند.
گونه های محتوا در بازاریابی چیست؟
در صورتی‌که از شما بخواهند، گونه های محتوا را نام ببرید، به سرعت خاطر مقاله‌ها بلاگ، عکس‌ها و ویدئوها می افتید چون در طی روز زیاد با آن ها رمز و فعالیت دارید و خیلی شناخته شده هستند. ولی باید بگویم که بیش تر از 20 نوع محتوا وجود دارااست که در بازاریابی محتوایی به کار گیری آموزش سئو در مشهد می شود و شما حسابی برای انتخاب نوع محتوا دستتان باز میباشد. اما این نکته هم اساسی می‌باشد که چه محتوایی را کجا به فعالیت ببرید تا بیشترین تأثیر را در جذب مخاطبان داشته باشد. خب هم اکنون دیگر وقت آن میباشد که برویم راز وقت ماتریس بازاریابی محتوا.
 
در ماتریس بازاریابی محتوا گونه های متفاوت محتواها که در یک حصول‌وکار می تواند مصرف شود، دیده می شود. نمودار افقی نماد می‌دهد که برای مخاطب از مرحله دوراندیشی تا خرید چه محتوایی ما یحتاج است. برای مثالً در مرحله آگاهی دادن، نوشته‌ی‌علمی، ایبوک، اینفوگرافی، آموزش و... از محتواهای موثر می باشد. هر چه مخاطب به مرحله خرید نزدیک می شود، اطلاعات به سمت ویژگی‌های جنس، راهنما، قیمت، گزارشات پیش می‌رود.
 
البته نکته جالب دیگری که در‌این ماتریس وجود دارااست نمودار عمودی آن است. توجه به حس در کنار منطق برای تاثیر هر چه بیشتر بر مخاطب در بازایابی محتوا!
 
تحقیقات آرم داده میباشد که بیشتر خریدهای مشتری‌ به خاطر دلایل احساسی اتفاق می‌افتد و سپس با قسمت منطقی ذهن به آن را توجیه می‌کنند. به همین خاطر حصول و کارها در شرایطی که بخواهند افراد را بیشتر سرگرم عمل خودشان کنند بایستی در بازاریابی محتوا، احساس کاربر را هم به نحوی مشغول کنند.
 
چه‌طور این شغل را اعمال دهید؟ در هر مرحله از بازاریابی با محتوایی که استفاده کننده دوست دارااست و از آن بیشترین تأثیر را می گیرد، استارت میکنید. بخش بالای ماتریس راببینید: بازی، رقابت، سلبریتی‌ها، کوییز و...، همگی محتواهای جذابی برای کاربر هستند که برای تاثیرگذاری بیشتر به کارگیری می‌شوند. آن‌گاه هم وهله به محتوایی برای تصمیم منطقی مشتری می باشد و همین پروسه تا رسیدن به خرید ادامه می‌یابد!
 
 
 
 
 
بازاریابی محتوا چه‌طور اعمال می‌شود؟
موقتا که فهمیدیم بازاریابی محتوایی چیست، چه اهمیتی دارااست و در برنامه بازاریابی ما چه جایگاهی دارااست، وقتش رسیده که دست به کار شویم و آن را در استخراج و کارمان پیاده‌سازی کنیم. با ما همپا باشید تا 9 مرحله پیاده‌سازی بازاریابی محتوایی را باهم مرور کنیم.
 
به طبع بخوانید: پورتفولیو چیست؛ از بازار سهام تا بازاریابی و محصول
مخاطب خود را بشناسید
باید بدانید که محتوای شما بایستی به دست چه کسی برسد. او به چه محتوایی عشق و علاقه داراست؟ نیازهایش چیست؟ کجا و به چه شکل از محتوای شما به کارگیری می‌کند؟
 
برای رسیدن به جواب این سوالهای، بهترین کار این است که پرسونای مشتریان خود را تهیه و تنظیم فرمائید. با پرسونا می توانیم علاقه‌مندی‌های مشتری، ویژگی‌های شخصیتی، کانال‌های ارتباطی، سرگرمی‌ها و نیازهایش را بشناسید و در محتواهای خود حیث فرمائید. فهم و شعور کاربر نه‌فقط درین مرحله، بلکه در تمامی روند بازاریابی به دردتان میخورد. برای آشنایی بیشتر نوشته‌ی علمی جذاب «پرسونای مشتری» را بخوانید.
 
نوع محتوا را تعیین فرمائید
در مرحله آنگاه، بایستی انتخاب کنید که  چه نوع محتوایی میخواهید ساخت‌و‌ساز نمایید. برای اینکار می بایست به نتیجه ها مرحله قبلی رجوع‌کنید و ببینید کاربر شما چه خصوصیاتی دارد و چه محتوایی می تواند به او کمک کند. برای یافت کردن جواب باید موراد پایین را از مرحله قبل در نظر بگیرید:
 
آنها از شما چه می خواهند؟
چه بحران‌هالی دارند که میخواهند رفع خواهد شد؟
چرا  به محصول یا خدمات شما نیاز دارا هستند؟
چه‌طور می توانید به آن ها یاری فرمائید؟
معمولاً وقت خود را کجا می‌گذرانند؟
با دقت به این‌ها نگاهی به اشکال مختلف محتوایی که پیش از اینً بازرسی کردیم بیندازید تا تصمیم بگیرید کدام نوع محتوا بیشتر به درد کاربر شما می خورد.
کانال‌های محتوا را معلوم نمائید
یک روی سکه ساخت محتوا میباشد و روی دیگر آن توزیع محتوا!
 
هنگامی که درباره‌ی نوع محتوای خود برای بازاریابی محتوا تصمیم گرفتید، باید معلوم کنید که می‌خواهید که از چه طریقی محتوایتان را به دست مخاطبان برسانید. محتوای خود را کجا به اشتراک میگذارید؟ از طریق چه کانال‌هایی به کاربر اطلاع رسانی می‌کنید؟
 
کانال‌های محتوا جایی می باشد که محتوا در آن منتشر میگردد یا از آن روش مخاطب محتوا را پیدا می‌کند. یک سری کانال برای بازاریابی و تکثیر محتوا وجود دارد:
 
تارنما: وب سایت شما رسانه اساسی شماست. در واقع بازاریابی محتوا بیشتر در وب سایت و بلاگ انجام میشود.
شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌‌های اجتماعی هم جزو کانال‌های بازاریابی محتواست که میتوانید محتوای خود را در آن منتشر نمایید ولی جزو کانال‌های ثانویه شما می باشند چرا؟
اول اینکه محتوای شما در این کانال‌ها تاریخ مصرف دارا هستند و بعداز مدتی زیر می روند و دیگر کسی پست شما‌را نمی‌بیند. دوم اینکه شما در‌این شبکه‌ها استقلال ندارید و ممکن هست بخاطر تغییر و تحول الگوریتم یا بسته شدن شبکه‌ها واحد سنجش بازدید خود را از دست بدهید.
 
    3. یوتیوب و آپارات: یوتیوب و آپارات هم پلتفرم‌هایی برای تکثیر محتواهای ویدیوهای شما می‌باشند؛ ویدیوهای منتشر شده در این کانال‌ها می‌توانند در سرچ گوگل رتبه بگیرند. بنابراین 2 کانال خوب برای نشر محتوا محسوب می گردند.
 
    4. کانال‌های نشر پادکست: محتواهای صوتی را میتوانید در پلتفرم‌هایی که برای تکثیر پادکست ساخته شده است، منتشر کنید.
 
5. ایمیل: شما می توانید محتواهای منتشر شده خود را از طریق پست الکترونیک برای کاربران ارسال نمایید.