استخراج و کارهای مختلف همواره در تلاشند تا به هر روشی شده نسبت به رقبایشان، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. بدیهی است که امروزه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از اصلی‌ترین ابزارهای بازاریابی به حساب می‌آیند. اما سوال اینجاست که استحصال و کارها در فضای دیجیتال درپی چه چیزی می باشند؟
 
خب، بدیهی می‌باشد که کسب و کارها تمایل دارا‌هستند مخاطبان وارد وب‌وب سایت‌شان شده، کالاها و خدمات‌شان را مشاهده کنند و در نهایت، آنها‌را بخرند. در اینجا، این پرسش مطرح می شود که آیا کاربران با مشاهده وب‌سایت، خود به خود از ما خرید می‌کنند؟ در صورتی‌که پاسخ منفی است، چه‌طور باید آنان را به سوی خود دعوت کرد و ابزارهای مایحتاج برای این کار چه می باشند؟
 
ما در این نوشته‌علمی کوشش کرده‌ایم به مشاجره Call to Action یا فراخوان عمل که روشی مهم در تبدیل کاربر به مشتری می‌باشد، بپردازیم. چنانچه علاقه دارید آموزش سئو در مشهد بدانید چه‌گونه می بایست از Call To Action در سایت خود به کارگیری فرمائید، این نوشته‌ی‌علمی را از دست ندهید!
 
خب، برسیم به بحث اساسی ...
 
Call To Action یا فراخوان کار چیست؟
فراخوان فعالیت یا CTA (مخفف Call To Action)، به زبان بی آلایش عبارت است از دعوت از افراد برای انجام کاری! اما چه کسی، چه کسی را به چه کاری دعوت می‌کند؟
 
در بازاریابی، به خصوص در بازاریابی دیجیتال، فراخوان عمل دستوری هست که کاربر را وادار به اعمال یک عکس العمل از پیش طراحی شده می‌کند. به کارگیری از عباراتی چون \"برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک فرمائید\" یا \"همین اینک از ما خرید کن\" مثال‌هایی از این دستورات می‌باشند.
 
معمولاً مقصود از طراحی Call to Action فروش جنس و خدمات هست، اما می‌توان برای دریافت اطلاعات کاربر یا ارتقاء ثبت‌نام کاربران در تارنما نیز از فراخوان‌های کار استفاده کرد. بعضی وقت ها، بازاریابان دیجیتال CTAها را به صورت پیشنهادهای ویژه در زمان محدود طراحی می‌کنند؛ عباراتی مانند \"تنها 24 ساعت فرصت داری که فرآورده ما رو با 50% تخفیف خریداری کنی\" یا \"60% تخفیف برای 50 تماس گیرنده اولیه\" (درپی این گزینه را دقیق‌تر رسیدگی می‌کنیم).
 
برای آنکه مخاطب به حرف شما گوش کند، مال شما‌را بخرد یا حتی بر روی دکمه‌ای که می‌خواهید کلیک کند، باید برهان محکمی داشته باشد. به همین دلیل می‌باشد که کلید موفقیت فراخوان شغل، نیاز آن فرد به مال یا خدمات شماست. مثال‌های ساده دیگر از CTA، درخواست‌هایی مانند \"ثبت‌نام کن\"، \"رنگ آیتم علاقه‌ات رو انتخاب کن\"، \"تاحالا این ویدیو رو دیدی‌؟\" باشند.
 
 
فراخوان کار شما باید به شکلی باشد که در لحظه کاربر را وادار به عمل کند.
 
چرا به کارگیری از Call to Action ضروری می باشد؟
ارتقا مشتریان، درآمد و سود شما همگی وابسته به CTA می باشند.  فراخوان عمل، مبنا و بنیان تک تک فرایند بازاریابی است. مثلا اگر یک وبلاگ دارید، عالی می‌باشد که به همراه هر نوشته یک CTA هم درنظر بگیرید. این فعالیت خواننده گان شما را از \"بازدیدکنندگان ناشناس\" به \"سرنخ‌های فروش\" تبدیل می‌کند. این سرنخ‌ها می توانند در آتی، مشتریان شما باشند.
 
به خاطر داشته‌ باشید که حدود 75% خوانندگان وب لاگ‌ها، مخصوصا آنهایی که از موتورهای جستجو سر از وبلاگ شما درآورده‌اند، به هدف یافتن اطلاعات وارد وب‌سایت شما شده‌اند. این افراد معمولاً برای رفع یک نیاز یا حل یک خلل پیرو این اطلاعات هستند. چه عالی که این نیاز یا ایراد را شما رفع فرمائید؛ آن هم با استفاده صحیح از Call to Action!
 
به جرات می‌توان بیان کرد دکمه‌های Call to Action مهم‌ترین قسمت وب‌تارنما شما می‌باشند. فراخوان‌های خوب می توانند کاربر را جذب کنند، آنها‌را ترغیب به کاری کنند، نرخ‌ تبدیل شما‌را بهبود بخشند و در نهایت به شما در رسیدن به اهداف‌تان امداد کنند. از طرف دیگر، دکمه‌های CTA که جذابیت مایحتاج را نداشته یا در محل نامناسبی قرار گرفته‌اند، کاربرد چندانی نخواهند داشت.
 
برخی کاربردهای دکمه‌های فراخوان فعالیت در وب سایت‌ها عبارت‌اند از: ارتقا اعضای روزنامه ایمیل، افزایش فروش، افزایش ثبت‌نام‌، تشویق کاربران به شرکت در یک مسابقه یا نظرسنجی، بالابردن ترافیک وبسایت و ... .
 
باید اعتنا داشته باشید که به کارگیری از Call to Action، صرفا قرار دادن تعدادی دکمه در وب‌وبسایت نیست. برای موفقیت در کار، مورد نیاز است به صورتی استراتژیک و خلاقانه فکر کنید که CTA چطور میتواند به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کند. چنانچه کاربران به اندازه کافی روی دکمه‌های فراخوان شما کلیک نمی‌کنند، یعنی مشکلی وجود دارد.
 
4 ادله کلیدی وجود دارند که توجه به آن ها می‌تواند تحول مهم در کار شما ساخت کنند:
 
متن
محل قرار گیری Call To Action
اندازه Call To Action
رنگ دکمه‌ها
در پی به چگونگی بهبود کار با به کارگیری از این 4 دلیل خوا‌هیم پرداخت.
ش