با ارتقاء ضریب نفوذ اینترنت در مرز و بوم، بحث مشاغل اینترنتی و کسب درآمد از وبلاگ و وب‌سایت قوت بیشتری به خود گرفته می باشد. از رونق افتادن بازار فیزیکی و نیاز به سرمایه‌گذاری بالا برای ساخت‌و‌ساز کسب و کار در آن از یک سو، و استقبال مردم از تولیدها و سرویس‌های اینترنتی از سوی دیگر، موجب شده تا بعضا به سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز بیزنس در چنین فضایی ابراز گرایش کنند.
 
با این وجود طی سال‌های اخیر آموزش سئو مشهد  با افزایش رقابت دربین سایت‌های تجاری هزینه‌های فعال‌ساز‌ی و محافظت وب‌وبسایت نیز ارتقاء یافته است. با این وجود همه‌چیز تنها به پول خاتمه نمی گیرد. بخشی از این درآمدزایی به ابداع و مهارت شما نیز بازمی‌خواهد شد، به‌طوری که امروزه عدۀ بسیاری در درون و خارج از کشور با استفاده از وبلاگ‌های خود و با هزینه‌ای بسیار نادر به کسب درآمد مشغول‌اند.
 
در کشورهای پیشرفته، وبلاگ نویسی به عنوان یک کار کاملاً جا افتاده می‌باشد و عدۀ زیادی از این طریق سرگرم کسب درآمد می‌باشند. در ایران نیز، با اینکه ماهیت وب لاگ و وبلاگنویسی هیچ وقت به جایگاهی که بایستی نرسید، اما عده‌ای توانستند از طریق وب لاگ نویسی کسب درآمد کنند. وب لاگ یک پزشک نمونه بسیار نه برای این آیتم می باشد.
 
درصورتی که کسب درآمد از وب لاگ نویسی دغدغه اساسی آموزش سئو در مشهد این روزهایتان می باشد، مطلقاً این نوشته‌علمی را تا پایان مطالعه فرمائید. در‌این نوشته‌علمی قصد داریم به شما بگوییم به چه شکل می توانید از بلاگ نویسی کسب درآمد فرمایید. ولی پیش از هر چیزی به باد داشته باشید که:
 
شما صرفا یک بلاگ نویس نیستید!
لحظه‌ای که تصمیم می‌گیرید از وبلاگ خود کسب درآمد کنید، دیگر تنها یک وبلاگ نویس نیستید. در آن لحظه شما نیز به یک کارآفرین نوپا تبدیل شده‌اید و وبلاگ شما به یک کسب و کار کوچک بدل میشود. شما احتمالاً نرم افزار ریزان مالی، کارآفرینان و فعالان حوزه بیزنس که سمینارهای بدون‌پول برای جذب مشتریان برگزار می‌کنند را دیده‌اید، درست است؟
 
خب، وبلاگ نویسی هم همانندی بسیاری به این سمینارهای آزاد داراست. شما تخصص، دانش، اطلاعات و حتی علایق خود را به امید جذب خواننده و جلب متکی بودن آنها به بدون‌پول در دست عامه مردم قرار می‌دهید.
 
مسلما بخوانید: مشترکین روزنامه وبلاگ خود را افزایش دهید
 
کسب درآمد از وبلاگ نویسی ، البته به چه شکل؟
مطمئناً قرار نیست یک روزه و با یک نوشته‌علمی معجزه کنیم و شمارا به درآمدزایی برسانیم. ترجیح می‌دهیم معقولانه رویکرد رسیدن به کسب درآمد از وبلاگ را به فرآیند مختلف تقسیم کنیم تا به نیکی نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. در حالتی‌که بخواهیم 0 تا 100 کسب درآمد از وبلاگ نویسی را صرفا نام ببربم، باید بگوییم:
 
در اولی قدم، یک وبلاگ بسازید.
محتوای مفید و مناسب ساخت‌و‌ساز فرمائید.
محتوای خود را بهینه‌سازی فرمایید.
به‌دنبال مخاطبان بیشتر بگردید.
پشت گرمی و وفاداری مخاطبان خود را جلب نمایید.
و در نهایت، از ارتباط خوب خود با بازدیدکنندگان برای کسب درآمد به کار گیری نمائید.
هرچند مورد ها بالا در ظاهر اندکی کلی و نا مفهوم به نظر می‌رسند، البته بعضی از آنان نیازمند دقت، تجارب و زمان زیادی برای احاطه کافی می‌باشند. با این وصف به شکلی مبسوط،  هرمورد از پروسه ذکرشده را گستردن خواهیم داد.
 
یک وبلاگ بسازید
کسب درآمد از بلاگ قصۀ مرغ و تخم مرغ نیست زیرا تا زمانی که یک وب لاگ نداشته باشید خبری از درآمد نخواهد بود. در واقع، ساختن یک بلاگ مانند خلق یک تخم مرغ می باشد و به تنهایی شما‌را به درآمدزایی نمی‌رساند. بسیاری از اشخاصی که ایده تشکیل داد یک وبلاگ به ذهنشان میرسد، پیش‌قضیه چندانی از مسائل تکنولوژیک مربوط به تشکیل داد و اداره وب لاگ ندارند و صرفا در مسئله ساخت و ساز محتوا خبره هستند. با این اکنون، در حالتی‌که شما هم نمی‌دانید چه‌گونه باید یک بلاگ بسازید به هیچ عنوانً نگران نباشید زیرا عمده وبلاگ‌نویس‌های عالم با این نقص‌ روبرو هستند.
 
ساخت وبلاگ مراحل آنچنان تخصصی نیست و تنها کافی می‌باشد با عضویت در یکی‌از سرویس‌دهنده‌های وب لاگ ایرانی مانند بلاگفا یا کشور وبلاگ برای خود یک وبلاگ ایجاد فرمایید. افزون بر این، سرویس‌دهنده‌های خارجی نیز وجود دارا‌هستند که امکانات مناسبی در دست کاربران قرار می‌دهند اما معمولاً بین ایرانیان کمتر شناخته‌شده هستند که از فی مابین آنها می‌توان به ClearBlogs و Blogger اشاره کرد.
 
با این اینک، در‌صورتی‌که می خواهید یه خرده حرفه ای‌تر با این آیتم برخورد کنید بهتر می‌باشد از سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده فرمایید. زمانی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید، در حقیقت وبلاگ شما به طور یک وبسایت رسمی با دامنه منحصربه‌فرد به مخاطب معرفی می گردد. همچنین، در وردپرس این قابلیت را دارید که قالبی را که مبتنی بر ذوق و سلیقه‌تان را بر روی وب لاگ خود قرار دهید. با این اینک باید ذکر کرد که در حالتی که دانش و تخصصی در ساخت و مدیر وب لاگ و وب‌سایت ندارید، استفاده از سیستم وردپرس، در مقایسه با سرویس‌های وب لاگ نویسی، برایتان هزینه خواهد داشت. در حالتی‌که می‌توانید کمی پول در نخستینِ عمل خرج فرمائید، پیشنهاد ما سیستم وردپرس می‌باشد. در بعد از ظهر آموزشی «فعال‌سازی سایت» هرآنچه نیاز است بدانید را به شما یادگرفتن می‌دهیم. حتماً سرفصل‌های این بعدازظهر را رسیدگی کنید.