خبرهای ویژه برای اسنیپت های ویژه در سال 2021 چیست؟
نوشته های اخیر
نکات مهم پیش از آغاز گوگل ادز
نحوه ثبت تارنما در گوگل نیوز
چطور انتخاب یک صرافی درست می‌تواند برای شما پرسودتر باشد؟
امن ترین شیوه برای خریداری و حفظ ارز دیجیتال
بک آپ خریدن از وبسایت وردپرس
مجموعه‌ها
آموزش برندینگ
یادگرفتن پایه بهینه سازی
آموزش پیشرفته بهینه سازی
یادگرفتن سئو خارجی
فراگیری seo داخلی
فراگیری لینک و پیوند بیلدینگ
فراگیری محتوا نویسی
آموزش های سرچ کنسول گوگل
خبر ها سئو
افزونه وردپرس
مطالعه الگوریتم های گوگل
سئو شبکه‌های‌اجتماعی
رپورتاژ و پست مهمان
سئو فنی
قالب وردپرس
کسب و کار های اینترنتی
تولیدها seo
مطالب ویژه
مقاله‌ها آموزشی وردپرس
مقاله ها بیزنس الکترونیک
مقاله ها دیجیتال مارکتینگ
مقاله ها بهینه سازی
مقالات طراحی وب
مقاله‌ها فناوری اطلاعات
اسنیپت های ویژه می تونن به ارتقاء اعتبار برند امداد کرده و منجر ایجاد کرد ترافیک ارگانیک یا طبیعی بشن.

در‌این راهنمای گام به گام می آموزین که چه‌طور وبسایت خود رو برای آن ها سئو کنین.

روشنه که اسنیپت های ویژه قدرتمند هستن. هر متخصص بهینه سازی حرفه‌ای در نظر داره مالک هر نوه اسنیپت ویژه موجود برای محتوای خود باشه.

این حاصل جستجوی توصیفی پهناور، به عنوان یک باکس خاص به طور پررنگ در بالای صفحه نتیجه ها جستجو یا SERP نمایش داده میشه.

seo تارنما برای اسنیپت های ویژه (FS) به گوگل کمک می کنه بهتر بفهمه که چه زمانی شیت شما بهترین پاسخ برای یک جستجو مرتبط با یکی این ویژگی های جستجو در دسترس است.

در‌این مقاله از seo روز، استراتژی آزمایش شده برای بهینه سازی اسنیپت های ویژه (برای مثال جند مثال) و الگوی تقویم محتوای تنظیم شده برای اسنیپت های ویژه (که می تونین نسخه برداری و استعمال کنین) یادگرفتن داده شد‌ه‌است:

در نوشته‌ی علمی پیشین سئو روز درباره چگونگی نمایش سایت در اسنیپت گوگل آموزشهایی داده بودم.

اسنیپت ویژه چیست؟
اسنیپت های ویژه اسنیپت های توسعه یافته ای هستن که در اولی حالت SERP گوگل ظاهر میشن. غرض از اسنیپت های ویژه گوگل پاسخ دادن به سؤال استفاده کننده در نتایج جستجو هست.

این تعریف گوگل میباشد:



کاربرانی که میخواهند محتوای کامل رو بخونن، می تونن بر روی URL اسنیپت ویژه کلیک کنن.

زمانی که گوگل اسنیپت های ویژه رو فعال سازی کرد، برخی از وب سایت ها تونستن در برگه یک SERP ها به دو منفعت دست پیدا کنن، که در ابتدا سبب بهبود چشمگیر در روئت کرد طبیعی و بازدید شد.

ولی مانند کلیه موارد seo، روزهای خوش هیچ وقت برای همیشه دوام ندارن. این توییت رو از دنی سالیوان ببینین:

“اگه یک لیست از صفحه وب در حالت اسنیپت ویژه قرار داشته باشه، دیگه لیست رو در نتایج جستجو تکرار نمی‌‌کنیم. این حاصل رو رد می کنه و به کاربران کمک می کنه تا اطلاعات مربوطه رو به راحتی پیدا کنن. اسنیپت های ویژه یکی ده لیست برگه وب است که نشان میدیم. -دنی سالیوان (dannysullivan) 22 ژانویه، 2020”

seo برای اسنیپت های ویژه تنها افزودن سؤال به عنوان ها و عنوان های فرعی نیست. مفاد خیلی بیشتری در آن مشغول هستن.

4 نوع اسنیپت ویژه که می تونین مقصود قرار به‌این
زمانی که در‌پی seo برای اسنیپت های ویژه هستین، باید انواع اسنیپت های ویژه موجود رو درک کنین.

اسنیپت ویژه جمله
هفتاد درصد اسنیپت های ویژه نوع پاراگراف هستن که به طور معدل حدود 42 واژه و 250 سخن دارن.



بیشتر این عناوین اسنیپت ویژه با “چه” یا “چرا” شروع میشن که نشانه میده ماهیت آن ها تا حد زیادی اطلاعاتی میباشد.

نکته حرفه‌ای: بیشتر کلمه ها کلیدی سؤال “چه” بیشترین حجم جستجو رو دارن، ولی برای موفق شدن در آن، بایستی کلمه ها کلیدی سؤالی رو با نمره دشواری کلمه و واژه کلیدی (KD) ذیل پیدا کنین.

اسنیپت های ویژه فهرست وار
به طور معدل 19٪ از اسنیپت های ویژه از نوع فهرست هستن که به طور معدل از 6 گزینه و 44 کلمه و واژه تشکیل شدن. دو نوع اسنیپت ویژه فهرست وار پیدا خواهید کرد: فهرست های تروتمیز شده و فهرست های غیر تر و تمیز.

فهرست تر و تمیز شده


فهرست های غیر تر و تمیز


نکته ماهر: اسنیپت های ویژه فهرست وار از اصطلاحات واژه و کلمه کلیدی “چرا” و “چگونه” مشتق شدن.

اگه پیرو دریافت سریعتر اسنیپت های ویژه هستین، این ها موضوعات اصلی شما هستن.

اسنیپت های ویژه جدولی
حدود 6.3٪ از اسنیپت های ویژه از نوع جدول هستن. آنان به طور معدل پنج ردیف و دو ستون با 40 تا 45 واژه دارن.



نکته حرفه‌ای: برای بهینه سازی این نوع اسنیپت ویژه، محتوای مربوطه رو با به کار گیری از برچسب های جدول در HTML در قالب جدول نشان گذاری کنین.

برخی ها وسوسه میشن که برای جداول گرافیک درست کنن، اما این فرصت رو از دست میدن.

اسنیپت های ویژه کلیپ
تنها 4.6٪ از اسنیپت های ویژه از نوع ویدیو هستن که معدل طول آن 6 دقیقه و 35 ثانیه میباشد.



نکته حرفه‌ای: اگه مخاطبان شما به شدت محتوای ویدیویی مصرف می کنن، یک اسنیپت ویژه ویدیویی کلید موفقیت شماست. در پی کلمه ها کلیدی با حجم جستجوی کم باشید.

طریق seo برای اسنیپت های ویژه
هر زمان که میبینین رقیبی در اسنیپت های ویژه جايگاه بندی میشه، بایستی این سؤال رو از خود بپرسین:

چه گونه می تونم آن اسنیپت های ویژه رو بدزدم و یکی آنان رو برای تارنما خود ذاشته باشم؟

شیوه استارت کار به گستردن ذیل میباشد:

اسنیپت های ویژه رقبا رو شناسایی کنین
سرقت اسنیپت های ویژه رقبا عمل آسانی نیست. URL رقبا رو در Semrush قرار به‌این و در‌پی گروه عبارات کلیدی باشین که دارای اسنیپت های ویژه هستن.



اکنون بایستی:

لیست رو نسخه برداری کنین.
آنها رو در انواع متفاوت اسنیپت های ویژه طبقه بندی کنین.
آن ها رو بر طبق حجم جستجوی بالاتر تر و تمیز کنین.
نمره تحت KD رو برجسته کنین.
و آنها رو برای آغاز برنامه ریزی گردآوری کنین.
عبارات کلیدی مربوط به هر محتوای متعلق به اسنیپت ویژه رو گردآوری کنین.
بعد از اتمام پایانی موضوعات محتوا، وقت آنه که کلمه ها کلیدی موجود در محتوایی رو که موقتی دارای اسنیپت های ویژه می‌باشد، شناسایی کنین.

برای دیدن اطلاعات والا درباره ی رتبه بندی کلمه ها کلیدی در اسنیپت های ویژه، روی پیکان رو به تحت در Semrush کلیک کنین.



کلمه ها کلیدی مرتبط و همچنین سؤال رو توده کرده و به روز‌نگار محتوای خود اضافه کنین.

مراد جستجوگر رو بفهمین.
یک کدام از مهم‌ترین ملاحظات در seo برای اسنیپت های ویژه، درک غرض جستجو در پشت هر پرسش تحریک کننده می باشد.

سه نوع افراد لغت ها کلیدی شما رو جستجو می کنن:

مشتریان بالقوه.
اینفلوئنسرهایی که مشتریان بالقوه شما رو ترغیب می کنن از شما خرید کنن.
و رقبای شما.
باید محتوا رو برای دو گزینه اولیه بنویسین. هر مورد از آن ها هنگام جستجو اهداف مختلفی دارن، ولی همیشه اطلاعاتی وجود خواهد داشت (و کاربرانی بخواهند روی آن ها کلیک کنن).

ازآنجاکه فقط یک هدف جستجو برای یک اسنیپت ویژه وجود داره، من اندیشه کردم که بسته به خواسته کاربران، آنها رو در چهار گروه طبقه بندی کنم:

یک پاسخ خاص.
یک پاسخ کوتاه.
یک مقایسه.
یک فیلم.
یک پاسخ خاص بگیرین

در اینجا، پرس و جو جستجوی استفاده کننده سؤالی است که نیاز به پاسخ خاصی داره.

این نوع اسنیپت ویژه CTR کمتری داره، زیرا افراد جهت دریافت پاسخ خاصی حضور دارن و معمولاً نمی خواهند یا نیاز به پژوهش بیشتر ندارن.

این نوع اسنیپت ویژه می تونه در تشکیل داد برند یاری کنه، البته بعیده که ترافیک زیادی تشکیل داد کنه.



یک پاسخ کوتاه بگیرین

در اینجا، مخاطب انتظار داره که یک پاراگراف یا یک نوع لیست از اسنیپت ویژه مانند آنچه در نصیب بالا آرم داده شد، داشته باشه.

اگه کاربران بخواهند اطلاعات بیشتری استخراج کنن، روی نتیجه ها کلیک می کنن. این نوع پرسش جستجو هم به CTR و هم به شهرت برند کمک می کنه.

یک مقایسه بگیرین

این نوع جستجو با یک نوع جدول از اسنیپت ویژه ارائه میشه. محتوای جدول از آنچه اسنیپت ویژه گوگل می تونه علامت بده، گران قدر تر می‌باشد.

بدین ترتیب، این نوع هدف جستجو به احتمال زیاد CTR رو ارتقا میده.

یک فیلم بگیرین

و آخر و عاقبت، اگه کاربران به‌دنبال پاسخ های “به چه شکل” و یک فیلم ضمیمه شده به این پاسخ ها باشن، حداکثر CTR دریافت میشه.

گونه های گوناگون مقصود جستجوی اطلاعاتی در پشت پرسش جستجو رو بفهمین.

آن ها مربوط به نوع اسنیپت های ویژه مو جود هستن، که به شما در برنامه ریزی و بهینه سازی محتوا کمک می کنن.

تجزیه و تحقیق رقابتی رو انجام کنین.
به Semrush برگردین و ابزار الگوی محتوای seo آن رو باز کنین.

کلید کلمه یا گزینه محتوای خود رو وارد کرده، مکان مورد نظر رو گزینش و روی دکمه سبز کلیک کنین.

برای طراحی برنامه seo محتوا برای اسنیپت های ویژه، توصیه های سئو زیر رو برای محتوای خود دریافت خواهید کرد.

فهرست ده رقبای برتر شما برای عبارات کلیدی مقصود، به شما اجازه میده بفهمین با چه اشخاصی رقابت خواهید کرد.


توصیه های مهم آن ها درباره آنچه محتوای شما باید داشته باشه، بک لینک و پیوند هایی که می بایست بدست آورد، خوانایی که بایستی داشته باشه و طول متن توصیه شده برای خدمت به هدف و انتظارات جستجوی کاربر است.


پیشنهادهایی درباره ی چگونگی به کار گیری از کلمات کلیدی هدف، که در منفعت می تونین از آنان بهتر به کار گیری کنین.


پیشنهاد های اساسی seo برای جستجوی محتوای مناسب شما.


طرح کلی مطالب رو تشکیل داد و آپ تو دیت کنین.
موقتا، شما دارای عنوان ها محتوایی، لغت ها کلیدی هدفمند آنان، نوع اسنیپت ویژه، هدف جستجوی آن و مجموعه ای از سفارش های سئو از اسنیپت های رقبا هستین.

اگه در فعلا نوشتن محتوای جدید هستین، باید طرح کلی مطالب رو ساخت و ساز کنین. و اگه این قطعه رو قبلاً نوشتین، ممکنه موردنیاز باشه مطابق نوشته‌ی‌علمی حاضر، طرح کلی رو تغییر‌و تحول به این.

محتوایی خوب از رقبا ایجاد کرد کنین.
اطلاعات اصلی رو که کاربران در محتوا انتظار دارن مبتنی بر پرسش جستجوی استفاده کننده و هدف آن پوشش به این.
با افزودن داده های آماری، رسانه های غنی، مثال ها، اشاره گرها و غیره، بها بیشتری نسبت به وبلاگ های رقبا داشته باشین.

برای عالی شدن خوانایی مطالب، جمله‌ها بی آلایش و کوتاه بنویسین.
بر محتوای بر اساس رسیدگی و نه مبنی بر حیث تمرکز کنین. نقل عهدوپیمان ها از سایر حتوا ها به گوگل یاری می کنه تا محتوای شما رو بهتر شعور کنه.
شما همیشه بایستی مقصود خود رو ایجاد کرد بهترین محتوا قرار بدین؛ یعنی محتوایی که برای سال ها قیمت داره، مانند محتوا شکل ذیل!



محتوا رو تأیید کنین.
پس از فراهم شدن محتوا، تحقیق کنین که آیا نیاز شما رو برای موردها تحت برآورده می کنه یا خیر:

مخاطبان غرض شما.
تعریف مقصود جستجوی استفاده کننده.
عبارات کلیدی هدفمند.
پیشنهادهای ذکر شده.
این بازرسی برای اطمینان از اینکه شما در مسیر صدق جهت دریافت یک اسنیپت ویژه هستین، بسیار حیاتی میباشد.

محتوای خود رو برای خوانندگان و موتورهای جستجو سازماندهی کنین.
محتوای کاملاً سازمان یافته به راحتی برای کاربران و موتورهای جستجو خوانا و قابل شعور می‌باشد.

در اینجا مثالی از چگونگی سازماندهی یک محتوا برای ایجاد کرد ساختار خوب بیان شده می‌باشد.



اینکه گوگل شیت شما رو برای اسنیپت ویژه انتخاب کنه یا نه، به طرز ساخت‌و‌ساز و سازماندهی محتوای شما بستگی داره.

درخواست در اینجا با “میباشد” شروع میشه، براین اساس از دید فنی می تونین انتظار یک پاراگراف اسنیپت ویژه رو داشته باشین.

ولی، اگه از این سؤال در محتوای خود با نشانه گر استعمال کنین، می تونه آن رو به لیست اسنیپت ویژه تبدیل کنه.

کلیدواژه های سؤال رو در تگ های عنوان اضافه کنین.
سازماندهی محتوای شما جهت دریافت اسنیپت های ویژه بدون افزودن کلمه ها کلیدی سؤال به تگ های عنوان ناقص میباشد.

کلمه ها کلیدی مربوط به سؤال رو با حجم جستجوی بالا انتخاب کرده و آن ها رو در تگ های عنوان خود قرار به‌این.

اکثر اسنیپت های ویژه ای که در گوگل مشاهده می کنین، درست بعداز تگ عنوان شروع میشن. به یک مثال ذیل نگاه کنین:



عبارت مناسب واژه کلیدی سؤال در جای مناسب می تونه تفاوت تولید کنه.

گرافیک مرتبط اضافه کنین.
گرافیک ها نقش مهمی در داشتن یک اسنیپت ویژه دارن، به خصوص برای پاراگراف و اسنیپت های ویژه از نوع فهرست.

تلاش کنین برای بهبود تجارب کاربران و دوری از ظاهر شدن ساده، از تصاویر حقیقی و واقعی یا گرافیک های سفارشی به جای تصاویر به اشتراک نهاده شده به کار گیری کنین. به اندازه کافی تصاویر اضافه کنین.



تاکتیک های سئو رو پیاده سازی کنین.
محتوای شما برای کاربران مهیا هست. موقتا می بایست به گوگل کمک کنین تا بفهمه برگه شما در باب چه چیزی است.

در اینجا چندین تکنیک سئو وجود داره که برای اسنیپت های ویژه عملکرد دارن:

ساختار URL بی نقص: URL های خود رو کوتاه، در شرایط مناسب سه تا چهار کلمه و واژه، نگه دارین.
تگ عنوان: برای ساخت‌و‌ساز تگ عنوان جذاب متناسب با نیازهای پیکسل، از تجزیه و احتساب Coschedule Headline Analyzer و ابزار SEOmofo snippet استعمال کنین.
برچسب توضیحات متا: برای استعمال بیشتر از پیکسل های موجود از SEOmofo به کار گیری کنین و توضیحات متا کاربر شالوده و کلمات کلیدی خاص بنویسین تا بالاترین تعداد کلیک رو داشته باشین.
تگ های عنوان: همان طور که در صدر گفتم، از عبارات کلیدی سؤال استفاده کنین.
ویژگی های تصویر Alt: مطمئن بشین که برای همگی گرافیک ها از متن توصیفی alt برای امداد به گوگل در فهم اینکه تصویر چیست استفاده می کنین. بیشتر محتوا های دارای بهترین عملکرد دارای تصاویری با ویژگی های alt هستن.
پیوند های داخلی: به گوگل کمک کنین مهمترین صفحه های وب سایت شما رو شناسایی کنه. اگه به یک اسنیپت ویژه دست یافتین، باید از درجه بندی بهترین صفحات خود با آن هواخواهی کنین.
لینک و پیوند های خارجی: به گوگل اطلاع بدین که به کدام تارنما های خارجی پشت گرمی دارین و اعتبار خود رو با نقل قول ها آرم بدین.
تگ های نشان گذاری اسکیما: به گوگل یاری کنین بفهمه کاغذ شما در خصوص چه چیزی میباشد و بتونه عناصری مانند جدول رو تشخیص بده.
لینک سازی: برای یاری به گوگل در فهم اعتبار تارنما خود پیوند هایی ایجاد کرد کنین.
به بهینه سازی محتوای خود ادامه به این تا‌هنگامیکه به یک اسنیپت ویژه دست پیدا کنین.
با استفاده از این فرایند seo برای اسنیپت های ویژه، حاصل رو در 7، 14 و 21 روز بازرسی کنین.

اگه بهبود مشاهده کردین، بر روی کلیک های بیشتر عمل کنین. حتماً در نمایش ها، مرتبه بندی و CTR در کنسول جستجوی گوگل و ترازو بازدید و مشاهده در Semrush رو ردیابی کنین.

همچنان محتوای خود رو بهینه کنین تا یک اسنیپت ویژه رو ببینین و بتونین نتایج نتیجه ها از آن رو ردیابی کنین، مانند:



خبرهای ویژه برای اسنیپت های ویژه در سال 2021 چیست؟
به تازگیً، صنعت سئو متوجه دو ویژگی جدید در نتیجه ها جستجوی گوگل برای اسنیپت های ویژه گردیده‌است.

دکمه “این را با صدای بلند بشنو”

هنگامی روی این دکمه کلیک می کنین، محتوا با صدای بلند خوانده میشه، در حالی که متن در کنار آن پررنگ شد‌ه‌است.

ویژگی دیدنی در نتایج جستجوی گوگل. با فشار دادن دکمه “این را با صدای بلند بشنو” محتوای موجود در اسنیپت ویژه رو می اقتدار با صدای بلند خواند.

با قرائت هر کلمه و واژه با صدای بلند متن برجسته میشه.

قسمت “همچنین درین کاغذ پوشش داده شد‌ه‌است”

این قسمت در پایین قسمت اساسی اسنیپت ویژه نشانه داده میشه و تگ های عنوان رو که به برگه خود اضافه کردین، برمی داره.