x تبلیغات
بهترین مرجع مقالات آموزش سئو در مشهد

تولید محتوا تنها راه موفقیت است؟

 همانطور که در نوشته‌علمی بازاریابی محتوا گفتیم، مقصود از بازاریابی و ساخت محتوا این است که شما با مشتری ارتباط برقرار نمایید؛ ارتباطی که اعتماد مشتری را جلب می‌کند و استفاده کننده را به کسب‌وکار شما نزدیک می‌کند.

 
اما می دانید که در شروع کار برای آموزش سئو مشهد تولید محتوای یونیک و مختلف، می بایست هزینه زیادِ (هم مالی و هم زمانی) صرف کنید تا بتوانید جای پایی برای حصول‌وکار خود باز نمایید.
 
اما یک سوال؟ آیا یک حصول‌و‌فعالیت نوپا میتواند همان نخستینِ رویکرد هزینه زیادی را صرف کند و کلی زمان بگذارد تا محتواهایش جا بیفتد و مردم او‌را بشناسند؟ در صورتیکه نه پس راهکار چیست؟
 
«عادل طالبی»، مشاور و مدرس حصول‌وکار در حوزه دیجیتال مارکتینگ، در ویدئوی پایین پاسخ  این سوال ها را با معرفی «چرخه محتوا» خواهد داد. آموزش سئو در مشهد

 
ایجاد محتوا تنها نحوه موفقیت هست؟
«ساخت و ساز محتوا پارادیمی هست که سال‌ها درباره‌اش شنیده‌ایم، نوشته‌ایم و خوانده‌ایم و همه ما فکرمیکنیم که تنها منش موفقیت در حوزه «دیجیتال مارکتینگ» صرفا و فقط تولید محتواست؛ در صورتی گاهی شغل با ساخت و ساز محتوا شروع نمی شود».
 
عادل طالبی در ویدئوی تحت، ساخت محتوا به سبک همیشگی را پاره ای عوض می‌کند، البته آن را نقض نمی‌کند؛ اما طبق تجربه خود چرخه‌ای را معرفی می‌کند که مسیر تولید محتوا را برای حصول‌و کارهای جدید کمی تغییر‌و تحول می‌دهد و آن ها را را در سراشیبی رشد می‌اندازد. ویدئوی زیر را ببنید.
 
 
چرخه محتوا: چرخ محتوا را بچرخانید
ساخت محتوا (content production) برای سایتی که تازه فعال‌سازی شده یا شرکتی که جدید شروع به شغل کرده، هم هزینه زیادی ما یحتاج دارااست، هم زمانبر می‌باشد و هم نیاز به کارشناس داراست؛ حتی ممکن هست استفاده کننده به هیچ وجهً استقبال نکند و کل سرمایه به هدر برود. اعتنا نمایید که منظور از ساخت محتوا در اینجا یک محتوای معمولی نیست؛ منظور محتوایی می باشد که خاص و متمایز باشد و تفاوت شما‌را با دیگران نشانه دهد و منجر شود شما وایرال شوید.
 
طبق چرخه محتوا، در‌صورتی‌که جدید کارتان را استارت کرده‌اید یا صاحب یک استحصال‌وکار کوچک می باشید، قبل از استارت ساخت و ساز محتوا به سراغ عده محتوا (content curation) بروید، کمی که استفاده کننده جذب کردید و فیدبک گرفتید، طبق نیاز مخاطبان آغاز به ساخت و ساز محتوای منحصر فرمایید (content production) و آن گاه کار را به دست علاقمندان بسپارید تا آنها شما‌را معرفی کنند (content creation). تمام این مراحل در چرخه پایین خلاصه میشود:
 
بیایید درپی‌به‌طور خلاصه با سه مرحله این چرخه آشنا شویم:
 
توده محتوا (Content Curation)
در این مرحله مجموعه‌ای از محتواهای اینترنت (هر نوعی شامل متن، عکس، کلیپ، محتوای صوتی و ...) را از سایت‌های مختلف جمع‌آوری می‌کنید و بابیان منبع در وب سایت خود منتشر می کنید. مزیت این طریق این می‌باشد که مخاطبان شمارا از نظارت کردن منابع گوناگون بی‌نیاز می‌کند.
 
ایجاد کرد محتوا (Content Production)
بعد از مرحله curation، شما اکنون یک جامعه مخاطبانی دارید که تارنما شما را دنبال می‌کنند. به شما فیدبک میدهند، معین است به چه چیزی و چه موضوعی عشق و علاقه مندند و نیازهایشان چیست. درحال حاضر در پاسخ به نیازهای محتوایی کاربران، محتوای دست اول و اختصاصی تشکیل داد میکنید.
 
تولید محتوا توسط کاربران (Content Creation)
در‌حالتی که محتوای مرحله پیشین مبتنی بر بازخوردها و نیاز مخاطب ساخت شده باشد، وارد مرحله‌ای می شوید که مخاطبان برای شما محتوا ایجاد می‌کنند و شما‌را به دیگرافراد معرفی می‌کنند. عده ای که به برند شما عشق‌مندند و بدون چشم‌داشت از محصولات و خدماتتان تعریف می‌کنند.
 

انکر تکست و روش‌های بهینه‌سازی آن

 امیدوارم وبلاگ را تا به اینجا دنبال کرده و قطعاً دو نوشته خوبِ دوست و همکار من در امر انکر تکست را خوانده باشید. در‌حالتی که نه، توصیه می‌کنم همین الان به سر آموزش سئو مشهداغشان بروید و به هیچ وجه این دو نوشته‌علمی را از دست ندهید. در اولی نوشته‌علمی فهمیدیم که به هیچ عنوانً انکر تکست (Anchor Text) چیست و چرا در لینک و پیوند سازی (چه تشکیل داد پیوند داخلی و چه بک لینک) اهمیّت اکثری دارااست. در نوشته‌ی علمی بعدی هم به استیناف شیوه‌های با صرفه‌سازی انکر تکست پرداخیم تا دقیقاً بفهمید به چه شکل می توانید یک پیوند سازی عالی اجرا دهید. اکنون قرار است ببینیم که طرز درست توزیع انکرتکست ها چه طور است.

 
پیش از هر چیز بگذارید یک خلاصه کوتاه آموزش سئو در مشهد از این دو نوشته‌ی‌علمی را با خوانندگان جدید بین بگذاریم. (در حالتی‌که دو نوشته‌ی‌علمی قبل ما درباره ی انکرتکست را تفحص کرده‌اید، می توانید در کمال ادب قسمت آینده را رد کنید.)
 
انکر تکست و روش‌های بهینه‌سازی آن
انکر تکست (متن پیوند) چیست؟
مراد از انکر تکست همان متن پیوند است. یعنی همان متنی که برای کاربر نمایش داده می شود و می‌تواند بروی آن کلیک کند. حال چرا انکرتکست اساسی می باشد؟ به یک برهان ساده: گوگل زمانی لینکی به وب سایت شما مشاهده می‌کند، متن آن را می خواند. بر این مبنا می باشد که می‌فهمد برگه شما در چه موردی می‌باشد و بابت این لینک و پیوند باید در کدام واژه و کلمه کلیدی به صفحه شما سکو بدهد. پس استفاده از انکر تکست های بهتر و مرتبط می تواند به بالارفتن رنک گوگل و در نهایت آمار سایت شما کمک کند. اما باید مراقب باشید. چرا؟ چون استفاده زیاد از یک کلمه کلیدی معلوم در انکرتکست‌ها باعث می‌شود گوگل شما را به عنوان یک خلاف‌کار شناسایی کند و بابت اینکار جریمه شوید.
 
پس شما باید اعتنا فرمائید که چه یک لینک و پیوند داخلی در سایت خود تولید می‌کنید یا چه شخصاً برای تصاحب کردن بک لینک و پیوند از تارنما‌های دیگر دست به کار می شوید (اینک چه با درخواست از سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر، چه با گذاشتن لینک و پیوند خود در شبکه‌های اجتماعی و حتی‌در بدترین حالت، خرید پیوند)، انکر تکست آن را به درستی تعیین فرمایید تا گوگل شما را جریمه نکند. همان گونه که گفتم، در نوشته‌علمی پیشین تماماً بدین موضوع پرداخته‌ایم.
 
پیوند بیلدینگ در الگوریتم پنگوئن 4.0 گوگلحتما بخوانید: لینک بیلدینگ در الگوریتم پنگوئن 4.0 گوگل
 
نحوه توزیع عالی انکر تکست در لینک‌ها
یکی مواردی که در نوشته ی علمی قبلی بازرسی شد، این بود که انکر تکست لینک و پیوند‌ها چه‌طور باید توزیع شوند تا بهترین نتایج را داشته باشند و در عین حالا جریمه نشوید. برای این منظور یک نمودار هم (از یکی از همکااران انگلیسی خود) به شما ارائه دادیم. ولی گفتیم که این نمودار بیشتر در نقش یک توصیه می باشد و شاید چندان برای یک وب سایت ایرانی معدل مناسب نباشد و یک راه و روش خوب هم وجود دارد. (در حالتی که منظور از اصطلاحات استفاده شده در این نمودار را نمی‌دانید، نگران نباشید. در قسمت آتی این نوشته‌علمی، آنان‌را مقداری توضیح خواهم بخشید.)
 

دایرکتوری (Directory) چیست؟

چه سایت‌هایی از الگوریتم کبوتر بیشترین بهره را بردند؟
هر الگوریتم تازه‌ای که وارد دنیای جست و جو می شود، متاسفانه همیشه خبر بهتر به یاروهمدم ندارد! چون همیشه دستیابی و کارها و وبسایت‌هایی هستند که به نوعی ضرر و زیان می‌کنند. مثلا زمانی که این الگوریتم برای اولین بار در آمریکا و ابعاد در انگلستان و استرالیا جاری ساختن شد، لغت ها مربوط به شغل یابی تا حد 68 درصد کاهش پیدا کردند و علاوه بر آن، حصول و کارهای املاک آنلاین هم شاهد کاهش 63 درصدی شدند. این فعالیت منجر شاکی شدن خیلی از کسب و کارها شده بود. آموزش سئو مشهد

 
اما همیشه باید جنبه مثبت مورد را هم دید! صحت دارد که بعضی استخراج و کارها از این قضیه ضرروزیان کردند، اما همین الگوریتم منجر ساخت و رشد گونه های جدیدی از کسب و کارها هم شد. منظورم از این کلام دقیقا \"دایرکتوری\" یا همان directory هست که با اسم وبسایت مرجع هم شناخته آموزش سئو در مشهد می‌شود.
 
دایرکتوری (Directory) چیست؟
یک کدام از گونه های سایت‌هایی که بعد از معرفی الگوریتم کبوتر خیلی پر کاربرد شدند و توانستند کاربران بسیار زیادی را به دست بیاورند، وبسایت‌های مرجع بودند. مطمئنا شما هم تا به حال دایرکتوری دیده‌اید و یا حتی شاید از آن استعمال هم کرده‌اید. بگذارید این را با یک مثال حقیقی و واقعی توضیح بدهم:
 
حتما بخوانید: الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟
به عبارت جست و جوی بار من و به نتیجه ها گوگل اعتنا بکنید. من عبارت \"کافه‌های سمت گیشا\" را جست و جو کردم ولی گوگل هیچ اسمی از هیچ کافه‌ای نمایش نداد، بلکه به جای آن، وبسایت‌هایی برای من آورد که کافه‌های حوزه‌ روشن بختی آباد در آن فهرست شده‌اند. حال یکی از این وب سایت‌ها را باز می‌کنم:
هم اکنون می‌بینید که وبسایتی که من باز کردم، خودش کافه نیست اما فهرستی از کافه‌ها را به من می‌دهد. اینگونه سایت‌ها با اسم دایرکتوری یا همان Directory شناخته می گردند. معرفی الگوریتم کبوتر در جذب استفاده کننده و ارتقا ترافیک دایرکتوری ها بی‌نظیر بوده می باشد. چرا؟ اگر به عبارت جست و جویبار من دقت نمایید، خودتان متوجه میشوید! چون که من در این عبارت، از اسم یک حوزه‌ (سعادت آباد) به کار گیری کردم. اکنون این کار چه تاثیری دارااست؟
 
در‌حالتی که با مشاجره بهینه سازی و با صرفه‎سازی آشنا باشید... یک لحظه! آشنا نیستید؟ پس پیشنهاد میکنم نگاهی به مقاله سئو چیست ما سری بزنید. خب داشتم می‌گفتم. وقتی که شما در عبارت جست و جوی بار خودتان اسم یک ناحیه یا مختصاتی را مستقیما وارد میکنید، در حقیقت وارد عرصه سئوی محلی میشوید. از اسمش هم تا حدی می‌توان حدس زد که چرا به آن \"محلی\" یا همان Local می‌گویند. در این نوع جست و جو، محتوای عبارت شما با مختصات مورد نظر شما ارتباط پیدا می‌کند که بخشی از این شغل را کبوتر انجام میدهد!
 

یافتن افراد مناسب برای تیم تولید محتوا

شما موقتی با تمامی مسائل مرتبط با بازاریابی محتوا آشنا هستید و احتمالاً یک استراتژی محتوا محکم برای سایت خود برنامه ریزی کرده اید. برای اینکه در حوزه بازاریابی محتوا به موفقیت دست پیدا فرمائید، فقط تعدادی نکته دیگر را باید رعایت فرمائید که یکی از آن ها، تشکیل آموزش سئو مشهد گروه ساخت و ساز محتوا هست.
در فصل پیشین این آموزش، درباره قیف بازاریابی محتوا و چگونگی جذب مشتری از طریق ایجاد کرد محتوا حرف کردیم. در این مقاله قصد داریم درباره ی تشکیل یک تیم ایجاد کرد محتوا فوق العاده حرف کنیم تا شما مطمئن شوید برای طی کردن مسیر گسترش، ابزارهای درستی در اختیار دارید.
یافتن افراد مناسب برای دسته ایجاد محتوا
موفقیت اجرا و استفاده استراتژی محتوا بسیار آموزش سئو در مشهد اصلی هست، اما اکثر وقت ها زمان ها گروهی که این محتوا را ساخت‌و‌ساز کرده اند نادیده گرفته می‌شوند: مجموعه ساخت‌و‌ساز محتوا. این افراد مسئول خلق ایده های موفقیت آمیز و رفعِ نیازهای محتوایی شما خواهند بود. در برخی از موردها، ممکن می‌باشد بخواهید این افراد را مسئول توسعه و گسترش و تبلیغ محتوای خود (برای مثالً در شبکه‌های‌اجتماعی) قرار دهید.
 
طریق های بسیار زیادی برای تشکیل مجموعه ایجاد کرد محتوا وجود دارد. بهتر می باشد در ابتدا افرادی برای تیم ایجاد کرد محتوای خود انتخاب نمائید که با نیازهایتان سازگارند. حتی در‌حالتی که یک فروشگاه اینترنتی دارید که تنها خودتان آن را اداره میکنید، باز هم این مورد صحت می کند. حتی در این‌حالت‌ هم شما می‌توانید یک استراتژی بازاریابی محتوا تشکیل داد کرده و آن را اجرا نمائید. ولی با تمرکز به حالت، این شغل تنها به زمان زیاد نیاز دارد و مقیاس های اجرایی آن مقداری متفاوت خواهد بود. شاید شما هم از آن گروه عده ای میباشید که میخواهند با منابع و هزینه کمتر به اهدافشان برسند!
 

شناخت درست الگوریتم پنگوئن

آشنایی صحیح الگوریتم پنگوئن
خب، برای seo انکر تکست ها، در صدر مایحتاج میباشد فهم صدق از طرز عمل گوگل پنگوئن داشته باشید و بفهمید که‌این الگوریتم چه گونه انکر تکست را آنالیز می‌نماید و وبسایت‌های آموزش سئو مشهد متخاطی را می شناسید.
 
نگران نباشید، این مسئله خیلی غامض وجود ندارد. البته برای اینکه مطمئن بشوید که وب سایت شما هیچ وقت جریمه نمی شود، مورد نیاز میباشد.
 
گوگل پنگوئن چنین شغل می‌نماید:
 
شما یک بک‌پیوند می‌سازید.
گوگل این بک‌لینک و پیوند شما‌را ایندکس می‌نماید.
گوگل این بک‌لینک و پیوند نو را در دیتابیس خویش برای تارنما شما قرار می دهد، که به آن پروفایل لینک و پیوند ها (link profile) هم می گویند.
و این سه مرحله مجدد و مجدد تکرار میشود و سود یک پروفایل از پیوند های شماست که الگوریتم پنگوئن می تواند آن را تحقیق کند.
و اسپم‌ها شناسایی می شوند!
 
الگوریتم گوگل این پروفایل را رسیدگی ما یحتاج میباشد نکاتی در آن رعایت گردد. دقت داشته باشید که در غیر این شکل احتمال جریمه شدن کاغذ شما بسیار بالاست.
آموزش سئو در مشهد می‌نماید و آن را با با صرفه‌سازی داخلی وب سایت شما برای واژه و کلمه‌های کلیدی آیتم نظرتان پژوهش می‌نماید.
 
اگرکه محتوای داخلی شما برای کلمه و واژه کلیدی "ساخت سایت" باصرفه گردیده باشد و کل انکر تکست های شما هم مرتبط با این کلمه و واژه باشند، پس قرار میباشد جریمه گردید.
 
تطبیق اکثر انکر تکست های شما با یک کلمه و واژه کلیدی + محتوای باصرفه گردیده برای همین واژه و کلمه کلیدی = جریمه گوگل پنگوئن
 
انکر تکست و این اهل ایران های عزیز!
اینک بخش اعظمی اینترنت‌وب سایت‌های اهل ایران میباشند که با تطبیق ظریف انکر تکست با واژه و کلمه کلیدی خویش توانسته‌اند یک درجه خوب در جستجوی گوگل استحصال نمایند. با این اکانت شاید پیش خویش تصور کنید که استدلال ندارد شما هم به روشی غیر از این فعالیت فرمایید و خوب میباشد همین مسیر را پیش بگیرید تا بتوانید با این وب سایت‌ها رقابت فرمائید.
 
به طبع بخوانید: لینک و پیوند نوفالو (nofollow) با پیوند فالو (dofollow) چه تفاوتی دارااست؟
در حالتی‌که شما هم اینطور فکر می کنید، ما یحتاج میباشد یک خبر اصلی به شما بدهم: واپسین بروزرسانی الگوریتم پنگوئن مرتبط با تعدادی ماه پیش میباشد. درین بروزرسانی، گوگل یک تغییر‌و تحول اصلی را در سیستم خویش ایفا کرد: گوگل پنگوئن از این پس به طور لحظه‌ای فعالیت می‌نماید و هر توشه که وب سایت شما چک می گردد، از لحاظ لینک و پیوند‌ها نیز آیتم پژوهش قرار می گیرد. (در قبل، الگوریتم پنگوئن تنها به طور عصر‌ای و در حین‌های مشخصی ایفا میشد). سود این بروزرسانی چی بود؟ بخش اعظمی از تارنما‌های فارسی لهجه (و غیر فارسی) در سکو‌بندی گوگل سقوط کردند.
 
پس حتی در صورتی‌که اکنون الگوریتم پنگوئن برای گویش فارسی به اندازه گویش انگلیسی کارآمد نباشد، گوگل موضع خویش را به طور کاملً معلوم نموده است و هر روز در شناسایی تخطی تارنما‌ها عالی و عالی گردد. این یعنی شما قطعاً بایستی طریق صحیح seo انکر تکست‌ ها را خاطر بگیرید تا دیگر دلیلی برای خوف از بروزرسانی‌های مداوم گوگل نداشته باشید.
 
برای seo انکر تکست ها استراتژی داشته باشید
نحوۀ به کارگیری از انکر تکست ها برای پیوند دادن و توزیع لغت ها کلیدی در آنان، میتواند ادله ترفیع یا این که سقوط سکو تارنما شما در حاصل کاوش باشد. به این ترتیب مایحتاج میباشد که شما برای تایپ کردن متن های صحیح انرژی بگذارید.
 
در همینجا بایستی بیان کنم که خبری از یک اصل یا این که قاعده کلی برای seo انکر تکست و نحوۀ توزیع آن وجود ندارد، البته اینجانب با مطالعه در وبسایت های دارای اعتبار انگلیسی، توانستم یک الگوی جذاب (از تارنما semrush) در این مورد پیدا کنم. طبق این سرمشق، نحوۀ توزیع انکر تکست برای پیوند های شما می بایست به صورت تحت باشد:
 
انکر تکست اسم تجاری: 40%
انکر تکست مخصوص/ گونه های دیگر انکر تکست ها: 25%
انکر تکست برهنه: 15%
انکر تکست واژه کلیدی + اسم تجاری: 5%
انکر تکست Partial Match (تطبیق نسبی): 5%
انکر تکست همگانی: 1% تا 5%
انکر تکست زمانبر (دم دراز): 2% تا 4%
انکر تکست Exact Match (تطبیق ظریف): نادر خیس از 1%
پس نمودار توزیع یک وب سایت دارای اعتبار مشابه به تصویر پایین خواهد بود:
 
 
 
همان گونه که میبینید، استعمال ظریف از واژه کلیدی برای سئو انکر تکست در دنیا (خلاف شرایط جمهوری اسلامی ایران) چندان مرسوم وجود ندارد و در مقابل، از اسم مارک، متن منحصر و همچنین پیوند لخت، بسیار به کار گیری می شود. این سود یک پیوند‌سازی سلامت و طبیعی میباشد. که یعنی زمانی حادثه میفتد که تارنما متبوع معتبر بالایی در وب باشد و در فیض بتواند لینک و پیوند‌های اکثری را از روش وب سایت‌های دیگر اخذ نماید. ظریف‌ترین مثال از این نوع پیوند سازی را می‌قدرت در سایتی همانند دیجی‌فرآورده دید که تحت عنوان یک مارک دارای اعتبار در وب شناخته می شود.
 
ما هم به هیچ عنوان اندیشه نمی‌کنیم که‌این روش برای سئو تارنما های بی آلایش خیلی مطلوب باشد. به همین استدلال سفارش میکنیم تمرکز خویش را بیشتر بر روی تطبیق نسبی متن پیوند، به کار گیری از عبارات کلیدی مساوی (یا این که LSI Keywords) و همچنین تکست‌های وقت گیر بگذارید.
 

استفاده از داده ها برای بهینه سازی نرخ تبدیل

در فصل دوم محرمانه مقاله ها seo نرخ تبدیل، از مزایای گردآوری‌آوری داده درباره مشتریان، قبل از جاری ساختن تست‌های نرخ تبدیل کلام کردیم و گفتیم که با گردآوری داده متوجه خواهید شد اشخاص چه‌گونه از اینترنت‌وبسایت‌تان به کار گیری می‌نمایند، با چه مشکلاتی مواجه می شوند و چه موانعی در حین خرید (تبدیل شدن‌شان) وجود داراست. امیدوارم که سفارش‌های نوشته‌علمی قبل را دورازشوخی گرفته باشید و مطالعه درباره مشتری، پژوهش ها باطن-سایتی و تست‌های کاربردپذیری بوسیله استفاده کننده را پیاده‌سازی کرده باشید.
 
هنگامی که داده‌ها را توده‌آوری کردید مایحتاج میباشد بدانید با این داده‌ها چه می بایست کرد. درین فصل توضیح خوا‌هیم بخشید که چطور داده‌های خویش را سازمان‌دهی نمایید و چطور طریقه و دوراندیشی‌های کاربردی درباره مشتریان خویش به دست آورید. این تدبیر و نگرش به شما در سئو نرخ تبدیل امداد شایانی خواهد کرد. از‌آنجا‌که ما تا قبل از این برخی شاخص‌های کلیدی سعی را که می بایست در گوگل آنالیتیکس نظارت نمائید، معرفی کرده‌ایم، در حال حاضر مشاجره خویش را با قدم دوم استارت می کنیم: استیناف از مشتری (Customer Survey)!
 
پس در حالتی‌که کیفیت استعمال از اطلاعات برای سئو تارنما برای شما هم به یک سوال بلندمرتبه تبدیل گردیده است، قطعاً این نوشته ی علمی را تا آخر استیناف فرمایید.
 
آنالیزِ حاصلِ بازرسی از مشتری
تفحص‌های انجام یافته بر روی مشتریان بسیار نفیس می باشند چون به شما قابلیت می دهند با بازدیدکنندگانی کلام نمایید که در حال حاضر دیگر مشتری شما محسوب میگردند.
 
با پرسیدن سوالهایِ صحیح از مشتریان می توانید بفهمید چه چیزی بازدارنده خریدشان گردیده‌است. همینطور میتوانید بفهمید چه چیزی در غایت آنان‌را ترغیب به خرید جنس شما نموده آموزش سئو مشهد است. این داده ها موانعی را به شما آرم میدهند که میتوانید با تنظیم محتوا یا این که بقیه اقدامات فنی و قابل انعطاف‌افزاری آنها‌را برطرف فرمائید. همینطور، این فعالیت نکاتی کلیدی در باب فروش مال‌تان را افشا می‌سازد که‌این نکات مشتریان را به خرید ترغیب می‌نمایند.
 
 
Wufoo یک کدام از ابزارهای هیبت‌ساز پایین اینترنت میباشد که میتوانید با به کارگیری از آن هیبت‌هایی با کاربری راحت و سفارشی‌گردیده جهت جاری ساختن پژوهش از مشتری بسازید
 
هنگام تحلیل جواب‌های یوزرها به‌دنبال این سه مولفه باشید:
 
الگوها
اولیه چیزی که در جواب مشتریان می بایست بیابید الگوهای تکرارشونده میباشد. آیا یک مزیت کلیدی میباشد که مکرراً در جواب‌های اکثر مشتریان از آن خاطر شد‌ه‌است؟ آن را جایی یادداشت فرمائید. آیا عبارات خاصی می باشد که مکرراً در جواب‌ها به وسیله مشتریان مستعمل میباشد؟‌ آن‌ها را هم یادداشت فرمائید.
 
اعتراضات
مولفه دو‌مین که در جواب‌ها می بایست در ادامه آن باشید اعتراضات میباشد. چه سختی ها خاصی می‌باشد که بازدارنده از ایفا خرید گردیده و مشتریان آن‌ها را بیان کرده‌اند؟ این مانع ها، نقاط کلیدی‌ای میباشند که می بایست در اینترنت‌وب سایت و صفحه های فرود خویش برای آن ها راه‌حل‌اندیشی نمایید.
 
گویش
همچنان که در درحال حاضر آنالیز جواب‌ها می‌باشید به کلماتی که مشتریان به کارگیری کرده‌اند، توجه فرمایید. آنان چه توصیفی از دستیابی‌و‌شغل شما ارائه داده‌اند؟ درباره متاع‌تان چه میگویند؟ از چه کلمه ها مشخصی را برای سخن درباره کاری که جاری ساختن می‌دهید، استعمال کرده‌اند؟ لغت ها مصرف شده بوسیله یوزرها، منبعی بهتر برای تنظیم لغت ها و شعارهایی میباشد که بعداً در متن ها و محتواهای خویش می توانید به عمل ببرید.
 
به عنوان مثال، فرض نمائید یک فروشگاه آنلاین دارید که کفش چرم میفروشد و میخواهید از مشتریان خویش داده ها بیشتری حصول فرمائید تا اینترنت‌وب سایت‌تان را باصرفه‌سازی نمائید و محتوایتان را بهبود ببخشید. براین اساس تحت عنوان یکی‌از سوال ها پژوهشِ ۵ سوالی خویش، این سوال‌ را مطرح می کنید:
 

آشنایی با دستورات فایل Robots.txt و معانی‌شان

شناخت با امرها پوشه Robots.txt و معانی‌شان
کلاً ۴ امر اصلی در پوشه Robots.txt نیاز داریم:
 
User-agent: برای معین کردن رباتی که امرها آموزش سئو مشهد برای آن مندرج.
Disallow: نصیب‌هایی که ربات اذن درخواست یا این که نظارت آن را ندارد.
Allow: قسمت‌هایی که مجاز به درخواست و رسیدگی میباشد.
Sitemap: برای نشانه دادن نشانی پوشه نقشه وبسایت به ربات‌ها.
پیرو توضیح میدهیم که چطور می بایست از این امرها استعمال شود.
 
۱. معین کردن ربات با User-agent
از این فرمان برای هدفگیری یک ربات خاص آموزش سئو در مشهد به کارگیری می‌گردد. از این فرمان می‌قدرت به دو صورت در پوشه robots.txt بهره برد.
 
در شرایطی‌که می خواهید به آحاد ربات‌های خزنده یک امر یکسان بدهید، کافی میباشد بعداز عبارت User-agent از نشانه ستاره (*) به کارگیری نمایید. نماد ستاره به معنای «تمامی چیز» میباشد. مانند نمونه پایین:
 
  *:User-agent
 
امر بالا به‌این مفهوم میباشد که دستورها آتی، برای همگی ربات‌های جستجو گر یکسان شغل نماید.
 
ولی در صورتی‌که میخواهید صرفا به یک ربات خاص مانند ربات گوگل (GoogleBot) امر خاصی را بدهید، فرمان شما بایستی به صورت پایین نوشته گردد:
 
User-agent: Googlebot
 
کد بالا بدین مضمون‌ میباشد که "اجرای اوامر فولدر، فقط برای ربات گوگل الزامی میباشد.
 
۲. مشخص و معلوم کردن صفحه های و نصیب‌های غیرمجاز با Disallow
فرمان Disallow به ربات‌ها می گوید که چه فولدرهایی از اینترنت‌وبسایت شمارا نباید رسیدگی نمایند. درواقع این فرمان، بیان‌کننده نشانی‌هایی میباشد که میخواهید از ربات‌های کاوش نهفته بماند.
 
به طبع بخوانید: با یادگیری اصول و فوت و فن رای زنی؛ پیروز مذاکرات گردید
از جمله در صورتی نمی خواهید موتورهای کاوش، تصاویر اینترنت‌تارنما‌تان را ایندکس نمایند، می توانید مجموع تصاویر وب سایت را باطن یک فایل در هاستینگ خویش قرار دهید و از دسترس موتورهای کاوش بیرون سازید.
 
فرض کنیم که کل این تصاویر را به باطن فولدری به اسم  Photos منتقل کرده‌اید. برای آنکه به گوگل بگویید که‌این تصاویر را ایندکس نکند، بایستی دستوری مانند تحت را بنویسید:
 
* :User-agent
Disallow: /photos
 
امر / بعد از Disallow به ربات گوگل میگوید می بایست وارد فایل‌ای در ریشه فولدر شوی. نام این فولدر photos میباشد.
 
این دو خط در پوشه robots.txt، به هیچ یک از ربات‌ها اذن ورود به پوشه تصاویر را نمی‌دهد. در کد دستوری بالا،  نصیب «User-agent: *» می گوید که اجرای این امر برای همه ربات‌های کاوش الزامی میباشد. نصیب  Disallow: /photos  بیان کنده این میباشد که ربات، اذن ورود یا این که ایندکس فایل تصاویر تارنما را ندارد.
 
نکته: نیازی وجود ندارد نشانی را به طور بدون نقص جلوی امر Allow یا این که Disallow بنویسید.
 
 
 
۳. معین کردن نصیب‌های مجاز برای ربات‌ها با Allow
همانگونه که می دانیم ربات خزنده و ایندکس کنندۀ گوگل، Googlebot اسم داراست. این ربات نسبت به بقیه ربات‌های کاوشگر، دستورها بیشتری را متوجه می‌گردد. خلال دستورها "User-agent" و "Disallow"، ربات گوگل امر دیگری به اسم "Allow" را نیز شعور می‌نماید.
 
فرمان Allow به شما قابلیت و امکان می دهد تا به ربات گوگل بگویید که اذن مشاهده یک پوشه، در فولدری که Disallowed گردیده را دارااست. برای فهم خوب این امر، اذن بدهید که از نمونه قبل استعمال کنیم، خوب وجود ندارد؟
 
در نمونه گذشته فن کدی را نوشتیم که به ربات‌های کاوش، اذن دسترسی به تصاویر تارنما را نمی‌بخشید. آحاد تصاویر وب سایت را داخل یک فایل به اسم Photos قرار دادیم و با امر پایین یک پوشه robots.txt تولید کردیم:
 
* :User-agent
Disallow: /photos
 
حالا فکر کنید داخل این فولدر‌ی ما که در هاستینگ تارنما قراردارد، تصویری به اسم novin.jpg وجود داراست که میخواهیم Googlebot آن را ایندکس نماید. با به کارگیری از فرمان Allow قادر خواهیم بود به ربات گوگل بگوییم که‌این شغل را ایفا دهد:
 
* :User-agent
Disallow: /photos
Allow: /photos/novin.jpg
 
این امر به ربات گوگل می گوید علی رغم اینکه فایل Photos از دسترس ربات‌ها بیرون گردیده است، اذن مشاهده و ایندکس پوشه novin.jpg را دارااست.
 
۴. نقشه وب سایت
گوگل برای وبمسترها و صاحبان وب سایت‌ها چندین رویه برای دسترسی به نقشه وبسایت نهاده میباشد. یکی‌از این شیوه‌ها تایپ کردن نشانی فولدر در پوشه میباشد.
 
مطلقا بخوانید: لینک و پیوند سازی داخلی چیست و چه گونه اجرا می‌گردد؟
Sitemap: https://example.com/sitemap.xml
 
هیچ الزامی نیست که نشانی نقشه وب سایت را از این‌شیوه به ربات‌های گوگل اکران دهید. شایسته ترین راه و روش ارائه نقشه وب سایت به گوگل استعمال از ابزار سرچ کنسول میباشد.
 
 
 
همانگونه که میبینید دیجیکالا فرمان وب سایت مپ را در پوشه robots.txt خویش قرار داده میباشد.
 
در نصیب آن گاه توضیح میدهیم که چطور یک فولدر Robots.txt بسازیم، آن را در مکان درستش در اختیار بگذاریم و آزمایش کنیم تا ربات‌های گوگل به آن دسترسی داشته باشند.
 

بیگ دیتا یا کلان داده چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

 
این تمجید معمولی بیگ دیتا کلیه داستان را ذکر نمی‌نماید. در واقع اصطلاح بیگ‌دیتا تنها به داده‌ها اشاره می‌نماید در حالی که قسمت بزرگی از این روند بر عهده دانش داده (Data science)، دستیابی داده (data mining)، محاسبه داده (Data analysis)، یادگیری ماشین (Machine learning) و در بعدها بزرگتر‌، هوش تصنعی میباشد.
در‌این نوشته ی علمی قرار میباشد تعریف و تمجید بیگ دیتا یا این که به عبارتی پهناور‌داده‌ را بدیهی‌خیس ذکر کنیم و آن‌گاه کاربردها، راهکارها، بعد ها و معضل‌های آن را مرور کنیم.
بیگ دیتا چیست؟ به لهجه بی آلایش
در شرایطی‌که بخواهیم بیگ‌دیتا را خیلی بی آلایش و محاوره ای تمجید کنیم، روایت کتاب‌فروشی آقای جعفری شغل را ریلکس می‌نماید.
آقای جعفری یک کتابفروشی دیرین در راس شهر دارااست. وی از به عبارتی زمان جوانی که کتابفروشی را از پدرش به ارث موفقیت یک محل کار روی میزش گذاشت و تیتر هر کتابی که فروخته میشد را در کنار تاریخ و ارزش کتاب می‌نوشت. با این محل کار هم اکانت و کتابش را داشت، هم موقع توصیه کتاب از آن به کار گیری می کرد.
آقای جعفری هر وقت می‌خواست به توزیع‌کننده‌های کتاب توصیه خرید دهد نگاهی به محل کار فروش می‌انداخت و کتاب‌هایی را توصیه می‌اعطا کرد که بیشتر فروش میرفت، موضوعاتی که طرفدار بیشتری داشتند گزینش می کرد و حواسش به‌این هم بود که کتاب‌هایی را لیست نماید که در طیف قیمتی کتاب‌های پرفروش باشند.
 
کتابفروش ماجرا ما با این فعالیت توانست تا یکسری سال فروش خویش را بیشتر نماید و نسبت به دیگر کتابفروشی‌ها درآمد بیشتری داشته باشد. وی درین مقطع علایق مشتریان ثابتش را فهمیده بود و حتی‌در مواقعی به گزینش‌های وی پشت گرمی بیشتری داشتند.
 
 
 
آقای جعفری هنگامی به زمان پیری رسید پسر جوانش در کتابفروشی کمکش میکرد. علی پسر آقای جعفری کامپیوتری را به کتابفروشی آورد تا جستجوی موجودی کتاب‌ها، تصویب توصیه اینترنتی، حسابرسی مالیات و ... را با قابل انعطاف‌افزارهای رایانه اعمال دهد.
 
علی متوجه شد فروش کتاب کمتر و کمتر می شود و یکی‌از دلایل آن گرایش عموم به خرید اینترنتی بود. پس وی هم به‌سرعت یک فروشگاه آنلاین فعال سازی کرد و فروش کتاب‌ با فروشگاه آنلاین عالی شد.
 
علی از ارتقاء فروش خرسند بود؛ البته تامل کرد به طبعً شیوه های دیگری هم برای ارتقاء هرچه بیشتر فروش بایستی باشد، پس استارت به کاوش و رسیدگی کرد تا راهی برای ارتقا فروش پیدا نماید.
 
علی متوجه شد در حالتی که اطلاعاتی ظریف درباره مشتریان داشته باشد میتواند پیش‌بینی نماید هر مشتری در بعدی میل دارااست چه کتابی بخواند و به عبارتی کتاب را به وی سفارش دهد. این به عبارتی تجربیات و مهارتی بود که پدرش در طی سال‌ها به دست آورده بود.
 
علی که در بالا نمی‌دانست چه شغل می بایست بکند ساعت ها کاوش کرد، تا این که مطالبی درباره داده و داده‌کاوی خواند.
 
وی تخت‌گاز یک کمپانی داده‌کاوی پیدا کرد و درخواستش را مطرح کرد. آنها به علی سفارش دادند که با گردآوری‌آوری داده‌هایی از وب کتاب آتی که هر مشتری میخواهد بخواند را پیش‌بینی نمایند.
 
آن ها داده‌هایی از منابع پایین گردآوری کردند:
 
ویژگی ها شخصی مشتریان
لیست کتاب‌هایی که خوانده‌اند آموزش سئو مشهد

فعالیتشان در کانال‌های اجتماعی مثل لایک‌ها
عشق‌‌مندی‌هایی مثل دسته فوتبال یا این که موسیقی گزینه عشق
عکس العمل به تبلیغات و پیشنهادها
داده‌هایی از کار بقیه عموم در کانال‌های اجتماعی مثل لحاظ در پست‌های اینستاگرامی
توئیت‌هایی که درباره کتاب می باشند
مقاله ها منتشر گردیده با زمینه کتاب
آمارهایی از کتاب‌های پرجستجو آموزش سئو در مشهد در وب
در شرایطی‌که یک نفر عشق و علاقه به قرائت کتاب داستان‌های علمی‌-تخیلی دارااست و در ارزیابی داده‌های نتیجه ها از کانال‌های اجتماعی معلوم گردد عموم در اکنون رای زنی درباره کتاب علمی-تخیلی تازه می باشند، با همخوانی دادن پرسونای مشتری و کتاب جدیدی که هنوز نخوانده میباشد، می‌اقتدار در پوسته یک پیام، کتاب تازه را به وی سفارش اعطا کرد.
 

محتوای شاخص (cornerstone) چیست؟

محتوای شاخص در افزونه یواست سئو به چه دردی می خورد؟
درین پست هر آنچه که می بایست درخصوص محتوا شاخص یا محتوای همیشه سبز بدانید، را توضیح خوا‌هیم داد. چرا محتوا شاخص برای سئو اساسی است؟ محتوای اساسی آموزش سئو در مشهد و همیشه سبز به چه نوع محتواهایی گفته میگردد؟ در کدام محتواها می اقتدار از این نصیب بهره برد؟
 
مطالبی که درین مقاله به آن می پردازیم;
 
محتوای شاخص چیست؟
ساختار پیوند برای محتوای شاخص
محتوای شاخص در یواست سئو
seo محتوای شاخص آموزش سئو مشهد با یواست سئو
گام برای ساخت محتوای شاخص بهتر
در برند ایده یاروهمدم ما باشید تا بیشتر با این فیلد یواست سئو آشنا شویم؟
 
محتوای شاخص (cornerstone) چیست؟
محتوای شاخص، محتوای اصلی سایت شما می باشد. این مقالات، از مهمترین مقالات موجود در وبسایت شما تشکیل شده می باشد. صفحات یا پست هایی که می خواهید در موتورهای جستجو در بالاترین جایگاه قرار بگیرند بایستی به عنوان محتوای اصلی انتخاب شوند. مقاله‌ها سنگ بنا معمولاً مقالاتی آموزنده و نسبتاً زمان بر می باشند که بینشی از پست های گوناگون وبلاگ را با هم مخلوط می کنند و همه مفاد اساسی درباره یک مورد خاص را پوشش میدهند.
 
در این نوع محتواها باید در زمینه‌ی بهترین و کاملترین اطلاعات راجع به یک گزینه خاص کلام فرمائید. نوشتن در باب یک بخش از یک مقاله یا فروش فرآورده انتخاب مناسبی برای محتوا شاخص وجود ندارد. این نوع پست ها باید، بیزنس شما‌را منعکس کنند یا رسالت شمارا به طور کاملً منتقل کنند.
 
محتوای اصلی مهم میتواند یک پست وبلاگ یا یک ورقه باشد. باید مطمئن شوید که محتوای جامع و مفیدی است. هر یک‌سری وقت یکبار باید آنها‌را آپ دیت نمایید و آنان‌را با رقابتی ترین کلمات کلیدی جايگاه بندی نمائید.
 
 
محتوای شاخص چیست؟
چرا نوشته‌ی علمی های شاخص برای seo بسیار مهم می باشند؟
محتوای اساسی نقش مهمی در استراتژی سئو شما خواهد داشت. شاید رتبه بندی برای عبارت کلیدی که انتخاب کرده اید مشقت بار باشد، اما با یک روش مهم می‌توانید از عبارت های جستجو رقابتی استفاده نمایید. در حالتی‌که مقاله‌ها شما در یک مجال خاصی می‌باشد، می بایست برای گوگل مشخص و معلوم نمائید که کدام یک از آنها مهم تر می‌باشند.
 
درصورتی که این فعالیت را نکنید، شانس خود را برای درجه بندی بهتر در نتایج جستجو از دست خواهید اعطا کرد. حتی با استفاده از پیوند دهی صحیح می توانید نشانه دهید که کدام یک از مقاله‌ها جامع تر و کدام ک جزیی تر راجع به موضوعات کلام می کند.
 
ساختار پیوند برای محتوای مهم
تا می توانید محتواهای شاخص تارنما خود را پررنگ نمایید. ایده آل ترین حالت محتوای شاخص این هست که از ورقه مهم وبسایت خود به آن محتوا پیوند دهید. همچنین، در نوشته ی علمی های مرتبط دیگر بایستی به نوشته‌ی علمی اصلی مربوطه لینک دهید، تا التفات آن نوشته‌علمی را در ساختار وبسایت خود مشخص فرمایید.
 
زمانی جايگاه سایت شما افزایش می یابد، مقالات شما بیشتر می‌گردد که از زاویه های دیگر به قضیه اساسی نزدیک میشوید و هر یک از آن‌ها به نوشته‌ی علمی اساسی لینک خواهید داد. این ساختار لینک و پیوند داخلی شانس درجه بندی مقاله‌ها محتوای مهم را در جستجوهای گوگل افزایش میدهد.
 
یک مثال برای اینکه بیشتر متوجه این آیتم شوید
ما در برند ایده نوشته ی علمی های مختلفی در ارتباط سئو و seo درج کرده ایم که هرکدام بخش مختلفی از سئو و بهینه سازی مطالب را بررسی می کنند. نوشته ی علمی شاخص این مبحث “با کل جزئیات سئو و سئو آشنا شوید”
می‌باشد و هر زمان که مطلبی تازه درباره این موضوع و مرتبط با سئو بنویسیم، لینکی را به نوشته‌ی‌علمی شاخص خود اضافه می‌کنیم. با انجام این کار، گوگل متوجه خواهد شد که “جزئیات سئو و باصرفه ساز” مهمترین مقاله در امر سئو و seo در وب سایت ما می‌باشد و در فایده شانس آن را برای رتبه بندی افزایش میدهیم.
 

چگونه در سرچ گوگل اول باشیم (۱۴ مرحله)

چه‌گونه در سرچ گوگل اولیه باشیم، یا این که به چه شکل در ورقه نخستین گوگل باشیم. شاید این سوالهای فردی باشد که اخیرا التفات این مورد را ادراک کرد‌ه باشد و به‌دنبال آن باشد، برای شعور التفات مورد seo، مقاله seo چیست را تحقیق فرمائید. واقعیت این میباشد که پیش از این فرد میلیون ها نفر آموزش سئو در مشهد این پندار به سرشان زده گردیده و قصد به جاری ساختن آن گرفته اند. اینکه چه‌طور در سرچ گوگل اولیه باشیم در واقع یک فرایندی میباشد که برخی مواقع قادر است بسیار بغرنج و مشقت بار خواهد شد. فرآیند وارد شدن وبسایت به شیت نخستین گوگل را اصطلاحاً بهینه سازی میگویند. seo مخفف عبارت Search Engin optimizition است. در معنای seo وبسایت ها برای موتورهای کاوش.
 
چقدر ارتفاع می‌کشد تا یک اینترنت‌تارنما به آموزش سئو مشهد شیت نخستین گوگل بیاید ؟
این مسئله به مسائل دیگری بستگی داراست، به عنوان مثال اینکه چه اینترنت سایتی را می خواهید به برگه نخستین گوگل بیاورید، برای مثالً در‌صورتی‌که بخواهید که یک فروشگاه آنلاین لپ تاپ را به برگه اولیه گوگل بیاورید، ممکن میباشد عمل دشواری را در پیش رو داشته باشید، چرا‌که اکنون صدها تارنما فروش اینترنتی لپ تاپ به گویش فارسی وجود داراست. در ورقه اولیه گوگل هم ۱۰ مقام بیشتر نیست، قرار داشتن در صفحه ها آجل نیز نسبتاً هیچ لطفی ندارد. 
 
ولی چنانچه بخواهید اینترنت سایتی را که در موضوع برای مثال فروش قطعات یدکی ماشین آلات کترپیلار فعالیت می کند را به ورقه اولیه گوگل بیاورید، شغل به مراتب آسانتری در پیش رو دارید، شاید رقبای ساده هم در پیش رو داشته باشید و نیاز به میزان دارایی آن چنانی برای به دست آوردن مقام آن‌ها نیز نداشته باشید. 
 
اعتنا داشته باشید که گوگل برگه اولیه خویش را به هر اینترنت سایتی نمی دهد، این تارنما ها در واقع شایسته ترین های حوزه خودشان می‌باشند،آنها خوشگل، سریع، استفاده کننده پسند و با مطالب و محتوای یکتا و فوق العاده بهتر میباشند. گوگل با به کار گیری از چند الگوریتم توسعه یافته می تواند تشخیص دهد که کدام سایت ها شایسته ترین می باشند. در‌صورتی‌که می‌خواهید تارنما شما در کاغذ اولیه گوگل باشد، یکی‌از شغل های اساسی و ابتدایی که می بایست جاری ساختن دهید، شناخت بدون نقص به‌این الگوریتم های گوگل میباشد.
 
چکار کنیم به برگه نخستین گوگل بیایم ؟
هر یک‌سری نمیشه به‌این پرسش یه پاسخ کوتاه بخشید ولی در شرایطی‌که دارید این نوشته‌ی علمی را برای یافت کردن پاسخ برای سوالتون میخونید، مکان اشتباهی نیومدید، اینجانب کوشش نمی کنم بهتون پاسخ بی نقص بدم، زیرا همچین کاری قابلیت پذیر وجود ندارد، در ازای همت می‌کنم اطلاعاتی در اختیارتون بزارم که بتونید رویه خودتون را پیدا فرمایید. احتمالا شما یک وبسایت دارید که ممکنه با وردپرس تشکیل‌شده باشه. برای وارد شدن به ورقه نخستین گوگل درباره این مباحث ذیل تحقیق فرمایید و عملکرد نمایید به شایسته ترین صورت ممکن اون ها را انجام نمایید :
 
۱-پژوهش درباره عبارات کلیدی. (کیورد ریسرچ)
برای اینکار ابزارهای متعددی می باشد، البته بخاطر بعضی مسائل برای مثال تحریم بودن کشور ایران خیلی از ابزارها یا این که در دسترس نیستند یا این که در حالتی که هم در دسترس باشند، بازم بخاطر تحریم، بخشی از امکاناتشون قابل به کار گیری برای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. همینطور اشتراک این ابزارها بسیار گرون می باشد. با این وجود این ابزارها خدمت های بسیار پرکاربردی در مورد seo ارائه میدند که چشمپوشی کردن از اونها برای یه سئوکار حرفه ای غیر ممکنه. به عنوان مثال مهم ترین این ابزارها :
-سایت سمراش semrush.com
-تارنما موز moz.com
-سایت اچرفز ahrefs.com
یه ابزار جایگزین و بدون پول میتونه google keyword planner باشه که کلیپ به کار گیری اون را براتون اینجا گذاشتیم.
 

 

 
صفحه قبل 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 صفحه بعد