x تبلیغات
بهترین مرجع مقالات آموزش سئو در مشهد

رندر کردن سمت کلاینت

 

 
رندر کردن سمت کلاینت
 
هر تارنما رندر گردیده بوسیله کلاینت به مقدار قابل توجهی جاوا اسکریپت برای بارگیری در مرورگر نیاز داراست. در‌صورتی‌که جاوا اسکریپت ارسال گردیده به مرورگر را باصرفه نکنید، استفاده کننده ممکن میباشد تا هنگامی که جاوا اسکریپت دانلود و اعمال نشود، هیچ محتوایی را در برگه ببیند یا این که نتواند با  آموزش سئو مشهد آن تعامل داشته باشد.
 
در هنگام ساختن سایتی که در سمت کلاینت رندر میشود، با صرفه‌سازی‌های تحت آموزش سئو در مشهد  را در حیث بگیرید:
 
به دست کم رساندن جاوا اسکریپت ضروری
به کار گیری از رندر سمت سرور
پیش‌-رندر کردن
تفاوت LCP وFCP چیست؟
دو گزینه از مهم ترین معیارهای عملکردی که میتوانید اندازه‌گیری نمایید عبارتند از:
 
«First Contentful Paint (FCP)» |اولی رسم معنادار شیت
«Largest Contentful Paint (LCP)» |اولی رسم محتوایی
این دوتا به شما می گویند که به صورت میانگین ​​چقدر ارتفاع میکشد تا عنصرها هر کاغذ بار گذاری شوند. با کاهش آنان، میتوانید سرعت تارنما را در مجموع بهبود ببخشید.
 
«FCP» ترازو اساسی‌تری نسبت به «LCP» میباشد و می‌اقتدار اذعان کرد «LCP» بر روی سرعت ارائه محتوای مهم متمرکز میباشد، در حالی که «FCP» بر روی سرعت تحویل محتوای اولیه تمرکز داراست و هر دو آن‌ها یک برهان اساسی برای تجارب کاربری محسوب میشوند.
 
توده‌بندی
 
«LCP» بغرنج میباشد و مجال‌بندی آن میتواند پایین اثر کارداران زیادی قرار گیرد. البته در صورتی در لحاظ داشته باشید که با صرفه‌سازی «LCP» در رتبه اولیه مرتبط با با صرفه‌سازی منابع میباشد، می تواند به صورت قابل توجهی عمل را معمولی فرمائید.
 
باصرفه‌سازی «LCP» را می‌قدرت در چهار مرحله خلاصه کرد:
 
اعتقادوباور نتایج نمائید که منبع «LCP» هر چه زودتر بارگیری میشوند.
اعتقاد نتیجه ها فرمایید که عنصر «LCP» میتواند به محض اتمام بارگیری منبع آن، رندر گردد.
فرصت بار گذاری منبع «LCP» را تا جایی که می توانید سوای حیف کردن چگونگی کاهش دهید.
گواهی «HTML» اول را در سریع ترین مجال ممکن تحویل دهید.
در حالتی‌که بتوانید این فرایند را در صفحه های خویش به‌صحت اجرا دهید، پس بایستی مطمئن باشید که تجارب لود با صرفه را به یوزرها خویش ارائه می‌دهید و می بایست آن را در امتیازات «LCP» حقیقی خویش ببینید.
 
KPI seo یا این که سئو KPI چیست؟
در دیجیتال مارکتینگ هم مانند بقیه ناحیهها و یا این که به صورت ظریف‌خیس در بهینه سازی، فاکتورها و معیارهایی وجود دارا‌هستند که شما توسط آنها می توانید کوشش خویش را در آن حوزه بسنجید. این فاکتورها به طور خلاصه KPI نامیده می شوند. KPI خلاصه Key Performance Indicators به معنای شاخص‌های کلیدی سعی میباشد.
 
همان گونه که از نامش پیداست، این شاخص‌ها به شما اذن می دهند که ملاحظه کنید آیا کوشش‌های شما در بهینه سازی به فیض رسیده میباشد یا این که نه. سوای این شاخص‌ها نمی‌توانید کارامدی کمپین‌های خویش را معلوم نمائید و به تبع آن در صورتیکه در مسیر صحیحی نباشید، موفقیتی هم نتایج نخواهد شد.
 
KPIهای seo می بایست پایه استراتژی شما‌را تشکیل دهند و هم تحت عنوان معیاری جهت اندازه‌گیری معیار توسعه و گسترش و هم تحت عنوان ابزار گزارش‌دهی شغل نمایند. درپی این مقاله پس از اینکه سراغ التفات تعقیب کردن شاخص‌های کلیدی عملکردی بهینه سازی رفتیم، اشکال آن را هم پژوهش خوا‌هیم کرد.
 
عنایت KPI در seo
اکنون که فهمیدیم KPI seo چیست، می بایست سراغ التفات آن برویم و ببینیم تعقیب کردن این معیارها چه‌گونه می تواند ما‌را در وصال به اهدافمان یاری دهد. در تحت به 4 بهره اساسی پژوهش این شاخصه‌ها اشاره میکنم:
 
اذن میدهد برگشت سرمایه بهینه سازی را اندازه بگیریم.
اذن میدهد مجال‌های ارتقای سئوی وب سایت را پیدا کنیم.
اذن میدهد واحد سنجش توسعه را نسبت به اهدافمان معین ‌کنیم.
اذن میدهد عملکرد‌هایمان را در seo حق تقدم بندی ‌کنیم.
غایت غرض بخش اعظمی از KPIها در بهینه سازی تعبیر و تفسیر این پاراگراف میباشد که «در حالتی‌که چیزی را نتوانید اندازه بگیرید، نمی‌توانید آن را افزایش دهید!». پس به صورت کلی اشکال شاخص سعی KPI بهینه سازی به شما اذن اندازه‌گیری و پیرو ارتقای موقعیت آن را میدهد.
 
شاخص‌های کارایی KPI در بهینه سازی
اینکه در seo می بایست کدام یک از شاخص‌ها را دنبال کنیم می تواند در اکثری از مواقع سرگردان‌کننده باشد. زیرا تعداد این KPIهای seo تا 50 شاخص هم میرسد. ولی لزوما کلیه آن ها کاربردی نیستند و ترازو قابل قبولی برای سنجش کوشش شما نخواهند بود. درپی به 12 شاخص KPI در بهینه سازی اشاره می کنم:
 
برگشت سرمایه (ROI)
 
به طور تقریب در هر دستیابی‌وکاری، مقصود آخری یک استراتژی seo برگشت سرمایه میباشد. اکنون می خواهد این سرمایه باطن مجموعه خویش سازمان خرج گردیده باشد یااینکه با برون‌سپاری به تاکسی‌ها. در غایت مقصود این میباشد که بیشتر از آنچه که خرج شد‌ه‌است، برگردد.
 
ردیابی و تعقیب کردن شاخص ROI در عمل‌های سئویی شما بسیار حیاتی‌ست و یک ادله معمولی هم بیشتر ندارد زیرا شایسته ترین واحد سنجش سنجش توفیق به حساب میآید. این میزان در واقع نشانه می دهد که چقدر از خرج کردتان بیشتر نفع داشته‌اید. مشاهده مقدار ROI ولی فرصت‌بر میباشد و قادر است از 6 تا 12 ماه یا این که حتی بیشتر ارتفاع بکشد.
 

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا را بشناسید

در شرایطی که در یک‌سری وقت پیشین عبارت بازاریابی محتوا یا این که ساخت‌و‌ساز محتوا به گوش شما نخورده باشد، احتمالاً برای این بوده که در دفتر خویش حضور نداشتید و به تعطیلات رفته آموزش سئو مشهد بودید. چرا‌که امروزه دیگر هر تجارت آنلاین (و آفلاینی) درباره بازاریابی محتوا حرف می‌نماید. ولی استراتژی محتوا چطور؟ آیا تا به هم اکنون این واژه و کلمه به گوشتان خورده میباشد؟ آیا هیچ ایده‌ای دارید که استراتژی محتوا به چه معناست؟
 
در دنیای بازاریابی اینترنتی، عبارت بازارایابی محتوا به‌سرعت در درحال حاضر تبدیل شدن به یکی لغت ها لبریز مصرف میباشد. ولی هیچ شکی هم وجود ندارد که بازاریابی محتوا امری بسیار اساسی آموزش سئو در مشهد و ضروری برای هر تجارت اینترنتی میباشد و همگی اقداماتی که یک تجارت آنلاین در‌این راستا اجرا می دهد تاثیرگذار خواهد بود. ولی عبارت استراتژی محتوا نیز به اندازۀ بازاریابی محتوا اصلی میباشد، با اینحال کمتر کسی به آن اشاره می‌نماید.

در حال حاضر ممکن میباشد این پرسش برای شما پیش بیاید که مگر استراتژی محتوا به عبارتی بازاریابی محتوا وجود ندارد؟ پاسخ سریع به پرسش شما این میباشد: نه! استراتژی محتوا یک عبارت بسیار دانش آموز میباشد و موردها بسیار متعددی را مشتمل بر میشود. در حالی که بازاریابی محتوا فقط بر روی یک بخش از استراتژی محتوا تاکید دارااست.

 
فهم تفاوت بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا و همینطور کیفیت کارکرد این دو در کنار یکدیگر، از بنیادی‌ترین نیازها برای توفیق کسب و کار آنلاین شماست. پس در‌این نوشته‌ی‌علمی میخواهیم تفاوت‌های در میان این دو عبارت را کاوش کنیم و در عین اکنون ارتباط دربین آن‌ها‌را توضیح دهیم.
 
استراتژی محتوا چیست؟
 
 
با یک جستجوی بی آلایش در سایت ویکیپدیا به تعریفی معمولی از استراتژی محتوا می رسیم: «طراحی برنامه، پیشرفت و مدیر محتوا-چه به طور نوشتار و چه در رسانه‌های دیگر». به عبارت دیگر می‌قدرت اظهار کرد که استفادۀ صحیح از محتوا در بخش‌ها و بعد ها گوناگون یک کسب و کار را استراتژی محتوا می گویند.
 
استراتژی محتوا اشاره به مراحل ایجاد،‌ ذخیره و توزیع محتوا طبق نرم افزار‌ای سازمان‌یافته، حول محوری مشخص و معلوم و برای مخاطبانی از گذشته رقم خورده میباشد. توفیق این فرایند بایستی در آحاد چرخۀ قدمت محتوا، مبتنی بر شاخص‌های روشنِ عددی اندازه‌گیری گردد. استراتژی محتوا شما بایستی هویّت محتوا از نظر ساختار و مدل را معین کند و چارچوب‌های محتوا را برای کلیۀ دپارتمان‌های کمپانی انتخاب کند.
 
برای اینکه معنا استراتژی محتوا را به صدق شعور کنیم، بیایید فرض کنیم که میخواهیم یک منزل بسازیم. برای تشکیل داد منزل، آغاز به طرح و نقشه نیاز داریم. نقشه‌‌های ساختمانی، طرح‌هایی لبریز جزئیات می باشند که کل بعد ها و زوایای تشکیل داد یک منزل را قبل از آنکه پی‌ریزی و عملیات تولید استارت خواهد شد، به ما آرم می دهند. این طرح‌ها و نقشه‌ها، اندازه‌های ظریف، جای لوله‌کشی‌ها و سیم‌کشی‌ها، حتی محل ظریف نورگیری اتاق‌ها، در و پنچره‌ها را به ما آرم میدهند.
 
می قدرت بیان کرد، استراتژی محتوا در واقعیت مساوی همین طرح‌ها و نقشه‌ها در قضیه ایجاد محتوای یک کسب و کار میباشد و آرم میدهد که چه‌گونه می بایست از محتوا چهت نیل به هدف ها تجاری بهره برد.
 
استراتژی محتوا چه مواقعی را مشمول میشود؟
یک استراتژی محتوایِ بهتر و ظریف به آحاد سوال های مربوط به به کارگیری از محتوا جواب میدهد. سوالاتی از قبیل:
 
چرا محتوای فعلی بایستی منتشر گردد؟
با نشر این محتوا به کدام سمت میرویم؟
این محتوا چه وقتی می بایست به مخاطبان نماد داده گردد؟
مشتریان ما چه افرادی می باشند؟
از این محتوا انتظار چه برخورد هایی را داریم؟
بعد از تکثیر این محتوا، چه کاری می بایست ایفا دهیم؟
وقتی که شما جواب بعضی از این سوال های را پیدا کردید، فرصت آن میباشد که برای سوال های اصلی‌تری نیز جواب بیابید:
 
مخاطبین شما به چه نوع محتوایی نیاز دارا هستند یا این که چه نوع محتوایی را از شما انتظار دارا هستند؟
چه کسی محتوای شما‌را ساخت و ساز و منتشر می‌نماید؟
هرچند وقت یکبار محتوای تازه ایجاد میگردد؟
برخورد مخاطبان نسبت به محتوای شما چیست؟
سوال هایی که در‌این نوشته ی علمی فهرست گردیده اند، مورد ها مهمی می باشند که در هنگام تدوین استراتژی محتوا می بایست در لحاظ گرفته شوند. این پروسه مستلزمِ وقت گذاشتن، استیناف، اندیشه و اپ‌ریزی ظریف میباشد. با تولید یک استراتژی محتوای ظریف و خوب، خواهید دانست که چه گونه می بایست از محتوا چهت نیل به هدف ها تجاری خویش به کار گیری نمائید.
 
همینطور بسیار اساسی میباشد که استراتژی محتوای خویش را در زمان‌های وقتی مشخص و معلوم آپ تو دیت فرمایید. صحت دارد که تغییر‌و تحول ندادن استراتژی محتوا در وقت شما صرفه‌جویی می‌نماید، ولی اینکار در وقت گیر برهه زمانی بیزنس شمارا به خطر می اندازد. به دلیل آنکه نیازها و منظور‌های مخاطبان شما مرتباً در حالا تغییر‌و تحول میباشد. بدین ترتیب توصیه میکنیم هر سال استراتژی محتوای خویش را تغییر‌و تحول دهید و در شکل نیاز حتی محتواهای خویش را نیز بروز نمایید.
 

متاتگ تیتر را با واژه و کلمه کلیدی شروع فرمائید

 

 
مهم‌ترین و وسیع ترین روشها عبارتند از:
 
متاتگ تیتر را با واژه و کلمه کلیدی استارت فرمائید
36 درصد از کارشناسان seo معتقدند که تگ تیتر مهم‌ترین عنصر بهینه سازی میباشد. اما در مهم‌ترین فاکتورهای مرتبه بندی گوگل در سال 2022 نیز التفات این متاتگ را توضیح داده ایم. به طبع تگ تیتر هر کاغذ را با واژه و کلمه کلیدی منحصربه‌فرد مرتبط با به عبارتی کاغذ آموزش سئو مشهد  شروع نمایید.
 
از عبارات کلیدی در گزاره اولیه متن به کارگیری نمایید
گوگل 100-150 واژه نخستین ورقه شمارا بسیار اساسی می‌داند. براین اساس، مطمئن گردید که واژه کلیدی خویش را یک توشه درین جمله وارد آموزش سئو در مشهد  نموده اید.
 
از پیوند های داخلی به کار گیری فرمایید
زمانی یک محتوای جدید می نویسید، ملاحظه کنید آیا میتوانید به 2-5 ورقه دیگر در وبسایت خویش لینک دهید یا این که نه. در لینکهای داخلی ، از انکرتکست مربوط به کلمه ها کلیدی استعمال نمایید.
 
لینک و پیوند های خروجی در کاغذ درج فرمائید
باور نتیجه ها فرمائید که در نوشته‌ی علمی خویش به یکسری تارنما دارای اعتبار پیوند خروجی داده اید (برای مثال: ویکی پدیا). اینگونه روشی به گوگل میگوید که محتوای شما قابل متکی بودن و جامع میباشد و داده ها معتبری دارااست.
 
محتوای تارنما را مرتبا رسیدگی نمایید
یکی شیوه های بهینه سازی همین گزینه میباشد. محتوایی که در SERP ها درجه ای ندارد را حذف نمایید یا این که بهبود دهید. بصورت دائمی محتوای دیرین وب سایت را نظارت فرمایید و مرتبا در جهت خوب شدن بروزرسانی فرمائید.
 
حذف محتوای غیر ضروری سبب ساز می شود محتوای ارزشمندتری در وب سایت شما شکوفا خواهد شد و بدرخشد.
 
تصاویر را باصرفه فرمائید
برای امداد به گوگل جهت فهم و شعور تصاویر جان دار در محتوای تارنما، بایستی اسم تصاویر و تگ های alt خویش را باصرفه نمایید.
 
به چه شکل این فعالیت را ایفا دهیم؟ از نامی به کار گیری نمائید که توضیح مختصری از تصویر بدهد. همینطور متاتگ alt یا این که متن جایگزین را بصورت توصیفی و با استعمال از لغات کلیدی درج فرمایید.
 
اعتنا: تصاویر باصرفه گردیده به شما امداد می نمایند در جستجوی عکس ها نیز مرتبه نیکی دستیابی فرمائید.
 
طریق های seo تکنیکال
سئوی فنی یا این که تکنیکال آن تیم از طریق های seo می باشند که به باصرفه‌ سازی ساختار وبسایت اشاره دارا هستند و به موتورهای کاوش امداد می‌نماید تا اینترنت‌ تارنما شمارا به نحوه‌ای مؤثرتر رسیدگی و ایندکس نمایند:
 
سرعت لود وب سایت
داشتن یک سایت نماید یک کدام از اشتباهاتی میباشد که می‌تواند استراتژی سئوی شما‌را وخیم نماید. درصورتی که وبسایت شما 2 ثانیه بیشتر ارتفاع می‌کشد تا بار گذاری خواهد شد، نرخ پریدن یوزرها، 103٪ ارتقا می‌یابد. شایسته ترین شیوه رسیدگی سرعت تارنما به کار گیری از ابزار page speed insights گوگل میباشد.
 
پیوند های شکسته داخلی و فرنگی را رفع فرمایید
پیوند های شکسته صرفا یک چیز دارا‌هستند – تجارب کاربری ضعیف. لیست لینکهای خروجی و داخلی شکسته را در گزارش نظارت وب سایت خویش پژوهش نمائید و آن‌ها را اصلاح یا این که حذف فرمائید.
 
مطمئن گردید که تارنما شما برای تلفن همراه مطلوب میباشد
آیا می‌دانید گوگل در سال 2019 برای کلیه سایتها ورژن گوشی را حق تقدم خویش برای سکو بندی می داند؟ در‌حالتی که ورژن تلفن همراه تارنما، با صرفه نباشد ، جايگاه خیر و خوبی استحصال نمی کنید و حتی یوزرها موبایلی که از موتور کاوش استعمال میکنند و تعداد متعددی دارا هستند را از دست میدهید. خصوصیت طراحی وب سازگار با گوشی را مطلقا بخوانید.
 
مطمئن گردید که از HTTPS به کار گیری میکنید
این آیتم از مهم ترین دست اندرکاران آنالیز لیست و طریق های seo میباشد. در‌حالتی که از رمزگذاری HTTPS در وبسایت خویش به کارگیری نمیکنید، وقت آن رسیده میباشد که‌این شغل را اعمال دهید. HTTPS از سال 2014 یک ادله درجه بندی بوده میباشد.
 
از ساختار URL مطلوب استعمال فرمایید
ساختار URL سازگار با seo به موتورهای کاوش این قابلیت و امکان را می‌دهد که به راحتی صفحه ها شما‌را بخزند و ادراک نمایند. نشانی کاغذ بایستی توصیفی و معمولی باشد.
 
نقشه وب سایت ساخت‌و‌ساز نمایید
نقشه تارنما به به گوگل اعلام میکند که شما کدام صفحه های و مطالب را مهمتر می‌دانید و داده ها مهمی درخصوص صفحه های اساسی به ربات های کاوش گر ارسال می‌کنید.
 
گوگل از پوسته های متفاوت نقشه وب سایت جانبداری می نماید که XML بیشترین به کار گیری را دارااست. همینطور نشانی نقشه تارنما را در فولدر robots.txt نیز قرار دهید.
 
یک پوشه Robots.txt ساخت فرمایید
پوشه robots.txt اینترنت‌ وبسایت شما، فولدر‌ها و صفحاتی را که خزنده‌های اینترنت می بایست رسیدگی و ایندکس نمایند را معلوم میکند. شما به امداد این پوشه دسترسی گوگل به وبسایت را رئیس می کنید.
 
عمق کلیک صفحه ها اصلی را نظارت فرمائید
هر چه یک ورقه عمیق خیس باشد، احتمال اینکه موتورهای کاوش یا این که یوزرها آن را پیدا نمایند کمتر میباشد. اعتقاد و باور نتیجه ها فرمایید که صفحه ها برای دسترسی به آن ها بیش تر از سه کلیک نیاز ندارند.
 
نظارت فرمائید گوگل چه طور ورقه شما‌را مشاهده می نماید
درصورتی که گوگل نتواند کاملا به ورقه شما دسترسی داشته باشد، در حاصل جايگاه بندی نمی‌شود. از خصوصیت “Inspect URL” کنسول جستجوی گوگل به کار گیری فرمایید تا صفحه ها وب سایت را از نظر گوگل مشاهده کنید.
 
داده های ساختاریافته را اضافه فرمائید
نشان گذاری داده های ساختار یافته یکی طریق های seo میباشد در سال 2022 قیمت بیشتری پیدا نموده است. در شرایطی‌که از داده های ساختار یافته استعمال نمیکنید، سریعا دست به شغل گردید.
 
شیوه های بهینه سازی سوا کاغذ
پس از توضیح آنالیز لیست نحوه های seo تکنیکال و داخل کاغذ دفعه به فاکتورهای سوا کاغذ می‌رسد. مهم ترین اقداماتی که می بایست درین نصیب اعمال دهید عبارتند از:
 
صفحه ها و حساب های منحصربه‌فرد در شبکه‌های‌مردمی ساخت‌و‌ساز نمایید و با کاربرا تعامل داشته باشید.
مسلما در لینکدین یک حساب ساخت نمائید، این رسانه مختص بیزنس می‌باشد.
پادکست مهمان ساخت‌و‌ساز نمایید (به شما قابلیت و امکان میدهد مستقیماً با شنوندگان پادکست از روش سایت های دیگر در امر باشید)
در پینترست شغل فرمائید و تصاویر تولیدات، پروژه ها، مثال امور یا این که سرویس ها خویش را به اشتراک بگذارید.
برای توسعه و گسترش رابطه ها در وب لاگ ها حیث دهید.
در روزنامه ها شرکت کردن نمائید.
رویدادهایی را که میتوانید از آن ها جانبداری مالی نمایید، کاوش فرمائید.
Google My Business را فعال‌ساز‌ی نمایید و تجارت خویش را از روش گوگل معرفی نمائید.
بک لینک و پیوند های کیفیت عالی اخذ نمائید.
مقاله ها و مطالب کاربردی ایجاد فرمایید و از سایتهای دیگر بخواهید آن را منتشر نمایند.
با تارنما هایی که به یوزرها محرک می دهند، تعامل فرمایید
مطالب تخصصی حوزه تجارت خویش را ساخت فرمائید
نمادها یا این که تصاویری تولید فرمائید که جذابیت داشته باشند تا بقیه وبسایتها از آن‌ها به کار گیری نمایند
 

قعده های نوشتن یک محتوای خوب

 

 
4. آزادانه بنویسید
زمانی که فراهم‌ی تهیه و تنظیم‌ی پیش‌نویس میباشید، سریع آن را جاری ساختن دهید. در زمینه‌ی گرامر، کاربرد، املای درست، گزینش کلمه و واژه یا این که حتی جر‌یان منطقی خیلی استرس نداشته باشید، مگر اینکه مولف
 آموزش سئو مشهد  بسیار با سابقه‌ای باشید.
 
درین مرحله، خیره کننده وجود ندارد که کلیه‌ی ایده‌ها، در مسیرهای کم عقل‌وار تکان نمایند. اشکالی ندارد. ذهن ها خویش را راجع‌به زمینه خارج بریزید و آنان‌را در پوسته عبارات مطرح نمائید و بعدا معلوم میکنیم که با آموزش سئو در مشهد  آن ها چه شغل کنیم.
 
در صورتی‌که با برخی از نکات مختلف که به طبع درین نصیب از محتوا مکان نمی‌گیرند، به نقطه پایان میرسید، آنان می توانند به یک ایده‌ی تازه تبدیل شوند. آن ها را به سیستم رویش ایده‌ی خویش منتقل فرمائید تا در جریان تایپ کردن وقفه‌ای ساخت‌و‌ساز نکنند.
 
5. با خودتان سخن بزنید
درصورتی که انگشتان شما روی برگه‌کلید جنبش نمی‌نماید، همت فرمائید با خودتان حرف فرمایید.
 
در صورتی درباره‌ی این قضیه با یک دوست، مشتری یا این که همکار حرف می‌کردید، چه چیزی می‌گفتید؟ هیچ‌یک از ما این خود باوری را نداریم که با صدای بلند در یک کافی‌شاپ با خویش سخن کنیم.
چه چیزی شما‌را در خصوص این زمینه عصبانی می‌نماید؟ چه چیزی شمارا ناامید می‌نماید؟ امید میکنید عموم چه کاری را متعدد جاری ساختن دهند؟ عادت کرده‌اید که چه کاری را غلط ایفا دهید؟ به چه شکل توسعه و گسترش کردید؟ هر چه سریع‌خیس گفته‌های خویش را یادداشت نمائید. نگران نباشید در صورتی روی کاغذ، احمقانه به حیث می‌رسند. ما فرصت متعددی برای حل آن داریم.
 
6. هرس کردن و نازک کردن
زمانی که یک تیم از لغات را در چارچوب خویش تایپ کردید، برای هرس کردن آن مهیا میباشید.
 
ایده‌ی مهم این پست چیست؟ کدام نصیب‌های این پست انرژی متعددی دارااست؟ آیا میتوانید آنان‌را به اولِ متن منتقل فرمائید تا پیشگفتار‌ای قدرتمندتر آماده فرمائید؟
 
کدام‌یک از بخش‌های این پست، به مکان دیگری وابستگی دارااست؟ به خاطر داشته باشید که آنان رشد ایده میباشند؛ براین اساس با براندن آنها از این نصیب، آن ها را از دست نمی‌دهید. بلکه در شرایطی‌که ساختار پیوند دهی داخلی تارنما شما به صحت چیده گردیده باشد، با ساخت و ساز لینک و پیوند در بین مطالب مرتبط می‌توانید توان تارنما خویش را ارتقاء دهید.
چیزی را که در غایت دارید، با صدای بلند بخوانید. چیزهای تعجب آور‌ وغریب، گزینش کلمه و واژه‌هایی غیرعادی و نکات متعدد و تصادفی، استارت به ظواهر شدن می‌نمایند. زمان فرصت هرس کردن اینجانب، دو تا سه موازی بیشتر از هنگامی میباشد که برای تایپ کردن پیش‌نویس اساسی صرف میکنم.
 
تا جایی که میتوانید آن را در تعدادی گرد هم آیی، هرس فرمایید. معمولا عالی میباشد از یک هرس عبور فرمائید. آنگاه بگذارید پست برای مدتی استراحت نماید و مجدد با چشمان نو به سراغ آن بروید.
 
زمانی که هرس میکنید در‌پی این موردها بگردید:
 
کلماتی که سوای تلف کردن مفهوم، قابل حذف شدن می باشند
ایده‌هایی که می توانند حذف شوند و به یک عمل مستقل بسط پیدا نمایند
کلماتی که به‌طور درست استعمال نشده‌اند یا این که میتوانند با لغات ظریف‌تری جایگزین شوند
ساختار جملا‌ت بغرنج‌ای که می توانند بی آلایش‌خیس شوند
لهجه فانتزی که قادر است معمولی و سرراست خواهد شد
شما با سپری شد مجال لیست خویش را تولید می کنید.
 
7. نهال‌های بیشتری بکارید
یک دستکاری بدون نقص برای ساخت‌و‌ساز یک شغل کیفیت عالی بسیار اساسی میباشد؛ ولی نقطه‌ای وجود داراست که شما روی آیتم‌ی «تکثیر» کلیک می کنید و به سراغ ایده‌ی آجل می روید.
 
به همین استدلال میباشد که یک روز‌نگار محتوای مداوم قادر است به نوآوری شما یاری دهد. اینگونه تقویمی داشته باشید، از آن حافظه بگیرید و قسمت آینده را استارت فرمائید.
 
تایپ کردن و باغبانی در یک چرخه رخداد میفتد. مدام با چیزهای جدیدی مواجه می شوید. در شرایطی‌که برای یک قسمت نوشته، استرس پیدا کردید که چرا آن‌طور که شما می خواهید نشده میباشد، این مطمئنا یک نماد میباشد که یعنی شما نیاز دارید بیشتر بنویسید.
نگرانی درخصوص نوشته‌های شما، ارتباطی به تایپ کردن ندارد. شماتت کردن خودتان برای کل خط مش‌هایی که در آن ها ناکامی خورده‌اید، ارتباطی به تایپ کردن ندارد. حتی دستکاری‌های بی‌نقطه پایان هم، جزء فعالیت تایپ کردن به اکانت نمی‌آیند.
 
بعضی وقت ها بخشی از نوشته که از آن هیجان‌زده نبوده‌اید، به بخش گزینه عشق و علاقه‌ی علاقه مندان تبدیل میشود. ما لزوما حکم کننده‌های فوق‌العاده‌ای نیستیم که بفهمیم کدام قسمت از یک نوشته، برای ما چقدر بهتر شغل می‌نماید.
 
ایده‌های بیشتری را عده نمائید. پرورش ایده‌ی آینده را آغاز فرمایید. بنویسید تاوقتی‌که به پایان برسد. هرس نمائید تا به شایسته ترین صورت چشم خواهد شد و همچنین ادامه دهید.
 

استراتژی محتوا

 

 
استراتژی محتوا
در حالتی که بخواهیم بدانیم که استراتژی محتوا چیست، نیاز میباشد اولیه با معنا واژه و کلمه استراتژی آشنا شویم. استراتژی در بزرگ ترین مضمون‌ خویش یعنی، ابزاری که اشخاص و یا این که سازمان‌ها از روش آن به غرض خویش مجاورت‌خیس گردیده و بتوانند آن  آموزش سئو مشهد  را فتح نمایند.
 
استراتژی مجموع تمرکز خویش را برای استحصال به غرض سازمان معطوف نموده است. سوای داشتن استراتژی، بازاریابی محتوایی ما باری به هر جهت جنبش می‌نماید. دیدنی میباشد بدانید که استراتژی محتوا انقدر اساسی میباشد که میتواند روی نام و نشان مارک شما و حتی سئوی تارنما شما نیز آموزش سئو در مشهد  تاثیر گذارد.
 
روزنگار محتوایی
شاید تصور کنید که وسیع ترین گرفتاری و نگرانی ساخت محتوا، کتابت و تایپ کردن آن میباشد. در شرایطی که به این شکل درنگ می‌کردید طاقت فرسا می بایست بگم که در نادرست بودید.در ساخت محتوا مواقعی نظیر ایده پردازی موضوعات، نوع کتابت متن، seo پست‌ها و... بسیار گزینه دقت میباشد.
 
روزنگار محتوایی و یا این که روزنگار سردبیری تقویمی میباشد که در آن جزئیات و طبقه بندی محتوا، مجال‌بندی‌ نشر محتوا، جایی که در آن محتوا بایستی قرار‌داده گردد (نظیر چهره‌بوک، اینستاگرام، توئیتر و یا این که...) و بطور کلی همگی شغل‌های بازاریابی را دربرمیگیرد.
 
روز‌نگار محتوایی یکی‌از شایسته ترین ابزارها برای ساخت و ساز نظم در استراتژی محتوا میباشد؛ این روز‌نگار همچون نقشه رویکرد برای گام برداشتن در مسیر صحیح و وصال به هدف ها سازمان میباشد.
 
فاز اجرای محتوا
این فاز مشتمل بر ساخت‌و‌ساز محتوا، تکثیر محتوا، صعود محتوا و تجزیه و بررسی و گزارش‌گیری می باشد که در‌این فاز، روند اپلیکیشن‌ریزی گردیده شرایط اجرایی و عملیاتی به خویش می گیرند.
 
ایجاد محتوا
پس از مقصود‌گذاری، معلوم شدن مخاطبین،نرم افزار‌ریزی و استراتژی محتوا و همینطور تدوین روز‌نگار سردبیری دفعه به ایجاد محتوا با اعتنا به نیازهای برآورد گردیده میرسد.
 
مراد از ساخت و ساز محتوا به گویش معمولی یعنی پیاده سازی، تایپ کردن، تشکیل داد کلیپ و ضبط آن و یا این که به‌طور کلی تشکیل داد هرچیزی که کاربر بتواند آن را شعور نماید و امکان نشر در وبسایت، کانال‌های اجتماعی(نظیر اینستاگرام، لینکدین و...) را دارا باشد و چهت نیل به هدف ها به‌طور بدون واسطه و یا این که غیرمستقیم به ما یاری دهد.
 
ایجاد محتوا یک چاقو دوسر میباشد، این خنجر می تواند رده سازمان شما‌را بالا برنده شود و یا این که درعین درحال حاضر منجر افول آن خواهد شد. یک محتوای کیفیت عالی و توانمند میتواند سبب ساز گردد seo تارنما شما و همینطور بازدید و بازنشر آن پست نیز ارتقا یابد. با ارتقاء seo مقام شما در صفحه های ابتدایی گوگل مستحکم‌خیس می‌گردد و سبب میگردد تا مخاطبین بیشتری از شما بازدید بعمل آورند و درنتیجه فروش شما ارتقاء یابد.
 
نشر محتوا
بعد از طی کردن فرایند نام برده، دفعه به نشر محتوا می رسد. زمانی که ما مخاطبین را بشناسیم، ترازو کار آن‌ها در کانال‌های متفاوت اجتماعی را نظارت کنیم و بدانیم مقصود ما چیست قادر خواهیم بود جهت تکثیر پست از روش تارنما، اینستاگرام، توئیتر و یا این که... تصمیم گیری نمائیم.
 
صعود محتوا
به هرگونه نرم‌افزار‌ریزی، تبلیغ و مبادرت درجهت بیشتر چشم شدن محتوا و درایت استفاده کننده از وجود آن محتوا صعود و یا این که رواج محتوا می گویند. ساخت‌و‌ساز و صعود محتوا دوبخش جدا ولی درعین حالا مرتبط باهم میباشند و نباید بعداز تکثیر پست آن را رها کرد.
 
تجزیه بررسی و گزارش‌گیری
یکی بخش‌های حیاتی تجارت شما میتواند همین قسمت تجزیه نظارت و گزارش‌گیری باشد. جایی که در آن بازخوردها، بازدید از تارنما، ترازو هنگامی که در وبسایت می‌باشند، لایک‌ها، کامنت‌ها و حتی شیر شدن‌ها رنگ و بوی اعداد به خویش می گیرد و می‌اقتدار فهمید که چقدر به مقصود سازمان مجاورت گردیده‌ایم و یا این که حتی کجای شغل را خطا رفتیم تا بتوانیم آن را اصلاح کنیم و کجای عمل را صحیح اجرا داده‌ایم تا بتوانیم آن نصیب را بهبود و تقویت کنیم.
 
اصل محتوا نویسی = جذب کاربر
 
مزایای بازاریابی محتوایی برای بهینه سازی
امروزه رقابت در صفحه ها گوگل و فضای مجازی پرورش دیده‌گیری داشته میباشد. کلیه اشخاص با موتور جستجو گر گوگل شناخت دارا هستند. شما به راحتی و با جستجویی بی آلایش در صفحه ها گوگل میتوانید جنس، مال و یا این که اطلاعاتی که مدنظرتان است را به دست آورید.
 
همانگونه که می دانید هنگامی مطلبی را در گوگل کاوش میکنید با وسعت وسیعی از صفحه های مواجه میشوید. دیدنی میباشد بدانید طبق واپسین پژوهش ها اشخاص معمولا در ورقه اولیه گوگل و در پنج پیوند اول پاسخ پرسش خویش را گرفته و یا این که متاع متبوع را پیدا می‌نمایند. به همین جهت رقابت چهت نیل به ورقه اولیه گوگل و تبدیل شدن به لینک و پیوند‌های اول گوگل بسیار داغ میباشد.
 
گوگل همواره در کوشش میباشد تا مطلوب‌ترین و کیفیت عالی‌ترین داده ها را در چنگ یوزرها و جستجوکنندگان قرار دهد و شما با ساخت محتوایی کیفیت بالا و داشتن سئوی تخصصی میتوانید شانس چشم شدن خویش را ارتقاء دهید.
 
همان طور که اشاره شد یک seo توانمند مستلزم محتوایی اثرگذار و کاربردی میباشد. عملا بهینه سازی سوای داشتن محتوا معنایی ندارد. جايگاه شما در صفحه ها گوگل با دقت به واژگانی که به کارگیری میکنید، انتخاب میشود. هرچه معیار لغت ها کلیدی شما بیشتر باشد و یا این که محتواهایی کیفیت بالا‌خیس ایجاد نمایید، زمان بیشتری برای ارتقاء مرتبه خویش خواهید داشت.
 
یکی‌از دیگر از دست اندرکاران اساسی جهت بهبود seo، اخذ پیوند میباشد. هنگامی که وبسایت‌های دیگری به وبسایت شما پیوند میدهند، گوگل شمارا تحت عنوان شخص و منبعی قابل یقین و دارای اعتبار تشخیص داده و منجر بهبود مرتبه شما می‌گردد. یک کدام از راه و روش های متدوال اخذ پیوند از وب سایت های دیگر، خرید رپورتاژ اطلاع رسانی میباشد، در شرایطی‌که محتوای رپورتاژ اطلاع رسانی شما نیز استاندارد باشد، اثر آن به شدت ارتقا پیدا می نماید.
 
اجرا شغل های نقل شده به ارتقاء بازدید و بهبود مرتبه تارنما شما یاری فراوانی می‌نماید. ولی نباید از این نکته غافل شد که گوگل به تارنما‌ها و منابعی که آپدیت و آپ تو دیت باشند، التفات بیشتری می دهد. بایستی همواره مطالب و اینترنت ‌تارنما خویش را به طور پیوسته به روزرسانی فرمائید. محتواهایی باکیفیت ساخت‌و‌ساز کرده و به طور آراسته آنها‌را به اشتراک بگذارید.
 
محتواهای دیرین و عدم نشر محتواهای تازه برای گوگل در معنای تعطیلی وب سایت و غیرفعال بودن شما میباشد به همین جهت عدم نشر محتواهای آپ دیت و آپدیت نبودن در وبسایت‌ها منجر کاهش دسترسی عموم و کاهش مرتبه شما میشود.
 
فیض گیری
بازاریابی محتوا موجب بهبود سرویس ها مشتری و ارتقاء بازدهی کاری مشاغل می شود. برای داشتن یک محتوای باکیفیت می بایست شم کنجکاوی استفاده کننده را بیدار کرد، احساسات او‌را برانگیخت و با شناسایی صحیح استفاده کننده و داشتن پرسونایی از مخاطبین و مشتریان بتوانید احساس اعتقاد را در مخاطبین نسبت به خویش ارتقاء دهید.
 
ساخت و ساز حس باور و پشت گرمی در مخاطبین و بازدیدکنندگان، درایت از مارک، بهبو بهینه سازی، جذب مخاطبین متناسب با نیاز، ارائه مطالب و به اشتراک گذاشتن محتواهای کاربردی و ساخت برهان برای رجوع اشخاص به تارنما شما و اشتراک گذاری محتواهای شما از مواقعی میباشد که قادر است سبب پیشرفت در عملکرد کاری شما و در فیض موجب رویش فروش و برگشت سرمایه شما گردد.
 

بک لیننک چیست؟

 

 
بک پیوند چیست
لینکی (Link) که از سایتی به وب سایت دیگر داده می شود را بک لینک و پیوند میگویند، به عبارت دیگر چنانچه وب سایت X، نشانی وبسایت Y را در درون متنی (Anchor text) لینک و پیوند نماید، تارنما Y یک بک لینک و پیوند از وبسایت X اخذ می‌نماید. و این کار هم به اصطلاح لینک و پیوند سازی یا این که لینک و پیوند بیلدینگ گویند. بک پیوند مشمول لینک و پیوند سازی داخلی نمیشود به عبارت دیگر به لینک و پیوند‌های داخلی یک دامنه بک لینک آموزش سئو مشهد  و پیوند نمی‌گویند.
 
بک پیوند مداقه ویژه‌ای در seo وب سایت دارااست و مدام مهندسین بهینه سازی در کارایی می‌باشند تا بتوانند بک لینک و پیوند بیشتری را در جهت افزایش درجه تارنما ساخت‌و‌ساز نمایند، اما به عبارتی‌طور که می‌دانید هر آنچه در seo زیاده‌روی گردد به مکان اثر مثبت، اثر منفی به‌یاور خواهد داشت، لینک و پیوند سازی یا این که لینک و پیوند بیلدینگ بایستی اصولی شکل بگیرد و در‌حالتی که به صورت اسپم و انبوه پیوند سازی گردد با جریمه های هنگفت گوگل یار خواهد بود به این دلیل‌که پیوند سازی بی‌خط مش یکی دلایل پنالتی شدن وبسایت در آموزش سئو در مشهد  گوگل میباشد.
بک پیوند اشکال مختلفی دارااست البته دو نوع آن نسبت به سایر پیوند‌های دیگر پر اسم و رسم میباشد لینک و پیوند نوفالو (Nofollow) و پیوند فالو (Follow)، ما در نوشته ی علمی پیوند نوفالو به صورت به طور کامل جامع با پرسش‌های کاربردی به تشریح و عنایت لینک و پیوند نوفالو پرداختیم و تفاوت اساسی آن با پیوند فالو را بیان کردیم، پس مسلما توصیه می کنیم برای حصول داده ها بیشتر درباره این دو نوع پیوند به نوشته‌ی‌علمی مذکور رجوع‌نمایید.
 
پیرو به انواه Backlink از نگاه ساختاری می پردازیم.
 
اشکال لینک و پیوند از نگاه ساختاری
ساختار یک لینک و پیوند به صورت تحت میباشد و در مقابل اتریبیوت rel می تواند مقادیر مختلفی برای هدف های متعدد درج کرد. به دنبال بیشتر دراین باره حرف خوا هیم کرد. این موردها را میتوان جزئی از seo تکنیکال یا این که به عبارتی seo فنی دانست.
 
شاید بپرسید اتریبیوت rel چیست؟ به rel مو جود در کد تحت یک نوع اتریبیوت گفته می شود و درحال حاضر این اتریبیوت که rel می‌باشد پس از هم اندازه و در باطن “” مقادیری را میگیرد که در‌پی ما بیشتر درباره مقادیر باطن rel سخن خوا هیم کرد.
 
Title link
لینک و پیوند از نوع Alternate
این لینک و پیوند برای وبسایت‌های دو زبانه یا این که چندین زبانه مطلوب میباشد، بدین معنا میباشد که‌این لینک و پیوند ، به آدرسی می‌رود که شما همین شیت را به زبانی دیگر خواهید رویت کرد.
 
Title link
پیوند از نوع Author
این نوع پیوند برای تالیف کننده‌ها به شغل می‌رود، در‌صورتی‌که روی آن کلیک نمایید شمارا به تالیف کننده آن نوشته‌ی‌علمی ارجاع میدهد.
 
Title link
لینک و پیوند از نوع Bookmark
این نوع پیوند‌ها برای Bookmark (بوک برند) کردن مطلوب میباشد چرا‌که لینک و پیوند تغییر و تحول نمی‌نماید و می توانید لینک و پیوند نوشته‌ی‌علمی را در مرورگر خویش ذخیره فرمایید یا این که به عبارتی بوک برند نمایید.
 
Title link
پیوند از نوع Help
هنگامی کاربرد دارااست که بخواهید آموزشی از یک شیت‌ را در برگه دیگر قرار دهید. زمانی روی این لینک و پیوند کلیک نمائید به ورقه یادگرفتن یا این که راهنمای به کارگیری از نوشته‌ی‌علمی خواهید رفت.
 
Title link
لینک و پیوند از نوع License
به این معنی که‌این لینک و پیوند ، شمارا به شیت اسکن رایت نوشته‌ی علمی هدایت می‌نماید.
 
Title link
لینک و پیوند از نوع next
به معنای این میباشد که‌این پیوند شمارا به نوشته ی علمی آجل هدایت می‌نماید.
 
Title link
لینک و پیوند از نوع Prev
به معنای این میباشد که‌این پیوند شما‌را به نوشته‌ی‌علمی قبل هدایت می‌نماید برعکس پیوند next میباشد.
 
Title link
پیوند از نوع Nofollow
سال ۲۰۰۵ بود که حافظه موقت نوفالو بوسیله گوگل معرفی شد. این نوع لینک و پیوند به موتورهای کاوش اعلام می‌نماید که پیوند را دنبال نکنند و اعتباری به تارنما مقصد داده نشود. (در نوشته ی علمی لینک و پیوند نوفالو به تشریح درباره التفات و کاربرد این نوع لینک و پیوند‌ها پرداختیم، سفارش می‌کنم به طبع بخوانید)
 
Title link
لینک و پیوند از نوع Follow یا این که Dofollow
پیوند فالو برعکس پیوند‌های نوفالو میباشد، شما چنانچه ابدا از اتریبیوت rel به کار گیری نکنید به صورت پیش‌فرض موتورهای کاوش آن را فالو میدانند، مقدار Follow با مقدار Dofollow فرقی ندارد و هر دو یک معنا را دارااست. هر سه پیوند پایین یک معنی را دارا‌هستند. (در نوشته‌ی علمی پیوند نوفالو به تشریح درباره پیوند فالو و فرق آن با لینک و پیوند نوفالو پرداختیم)
 
Title link
Title link
Title link
لینک و پیوند از نوع Search
به لینکی اشاره می‌نماید که شما در آنجا قابلیت و امکان کاوش دربین مقالات را دارید.
 
Title link
پیوند از نوع Tag
اساسا تگ‌های مقاله ها را با این نوع لینک و پیوند به موتورهای کاوش آرم میدهند. این پیوند‌ها علامت دهنده یک تگ یا این که واژه و کلمه کلیدی در‌این نوشته ی علمی میباشد.
 
Title link
 

SSL (بنفش)

 

 
زمانی که سایت خویش را چنددفعه به وسیله Pingdom رسیدگی میکنید،‌ این ابزار DNS شما‌را در خویش کش کرده و به انگیزه اینکه IP شما اثبات میباشد دیگر نیازی ندارد که مجدد DNS شمارا تحقیق کند. به همین ادله میباشد که وقتی که شما تعدادی توشه سایت خویش را نظارت می کنید ارتقا سرعت را مشاهده می کنید. همانگونه که در تصویر ذیل مشاهده میکنید ما بعداز ایفا تست دوم از سایت دیگر بارگذاری شدن DNS را مشاهده نمی‌کنیم و مجال بار گذاری DNS به 0 میلی‌ثانیه عوض شده میباشد که تا قبل از این ۳۳ میلی‌ثانیه بود. این یکی‌از گزینه‌هاییست که برخی از اشخاص غلط تعبیر می‌نمایند و حس می‌نمایند که ابدا DNS بار گذاری نشده میباشد درحالی که اینطور وجود ندارد و DNS به طور آموزش سئو مشهد  کش گردیده بار گذاری گردیده است.
دلایل دیگری نیز وجود دارااست که ممکن میباشد تارنما شما بعد از چندبار تست سریع‌خیس بارگذاری خواهد شد و یک کدام از آنان به کارگیری از CDN‌ می باشد. برای آن مجموعه از کاربرانی که با CDN آشنا نیستند توصیه می‌گردد که نوشته‌ی‌علمی ما در ارتباط با CDN را پژوهش نمایند. وقتی که برای توشه اولیه بوسیله Pingdom تارنما را پژوهش میکنید داده ها بوسیله CDN تحقیق میگردند و آن‌گاه CDN دقیقا همچون DNS داده ها را کش می‌نماید و در توشه دوم دیگر سرعت به خیال و خاطر بارگذاری داده ها داخل CDN آموزش سئو در مشهد  تحت نمی‌آید.
 
همینطور منش دیگری نیز برای بارگذاری سریع تارنما از روش DNS است که از روال DNS prefetching به کار گیری فرمایید. با این‌عمل DNS های تارنما شما در پس‌مسئله بار گذاری می گردند. شما می توانید با افزودن تعدادی خط به قسمت Header قالب وردپرس خویش این سیاق را فعال فرمائید. به کد‌های پایین دقت کنید :
 
 
یا این که در صورتیکه از ورژن وردپرس بالای ۴.۶ به کارگیری میکنید، می توانید از ترفند‌های منابع منتشر گردیده امداد بگیرید. توسعه و گسترش دهندگان با به کارگیری از اسلوب wp_resource_hints میتوانند با افزودن دامنه‌ها و لینک و پیوند‌های نو، dns-prefetch، preconnect، prefetch و یا این که prerender را در پس‌قضیه وردپرس بار گذاری نمایند.
 
SSL (بنفش)
رنگ شرایط بنفش وقتی ظواهر میگردد که شما در وبسایت خویش از SSL/TLS handshake به کارگیری کرده باشید. هنگامی شما اینترنت سایتی را با پروتکل HTTPS بار گذاری میکنید متوجه می شوید که آن وبسایت گواهینامه SSL داراست و برای رمزنگاری داده ها شما و نگهداری امنیت فردی شما وقتی را صرف می‌نماید. در آزمایش تحت ما هم در سرور خویش و هم در CDN از گواهینامه SSL به کار گیری می کنیم. به این ترتیب وقتی را در صدر برای کد گذاری داده ها شما بر روی سرور برای دوری از دزدی داده ها، به مجال بار گذاری کاغذ اضافه میشود.
در پیشین در‌حالتی که اینترنت سایتی از گواهینامه SSL استعمال می کرد و بایستی برای ورود از پروتکل HTTPS به کار گیری می‌کردیم، بارگذاری آن تارنما عذاب آور میشد اما اکنون خوشبختانه با داخل شدن نسل جدیدی از پروتکل به اسم پروتکل HTTP/2 مجال بارگذاری صفحه های HTTPS ناچیز شد‌ه‌است. اینک بیشتر مرورگر‌ها از پروتکل HTTP/2 هواخواهی می‌نمایند و از نگاه اینجانب با اعتنا به بسط روز آپدیت داده ها تعداد کاربرانی که از واپسین ورژن مرورگر‌ها به کار گیری نمیکنند ناچیز میباشد پس این پروتکل HTTP/2 یاری موثری به بارگذاری تارنما شما می‌نماید. همینطور می بایست دقت داشته باشید که کلیه ارائه دهندگان میزبانی و CDN از پروتکل HTTP/2 امان نمی کنند و شما بایستی دقت کنید، در حالتی‌که که به HTTPS نیازمندید بایستی درپی ارائه دهندگانی باشید که از پروتکل HTTP/2 تامین می‌نمایند.
 
اعتنا داشته باشید که پروتکل HTTP/2 از ورژن ۴۹ به آنگاه کروم فعال‌ساز‌ی گردیده‌است و ورژن کرومی که Pingdom برای آزمایش به کار گیری می‌نماید ۳۹ است، بنابر این در‌صورتی‌که از این ابزار برای تحقیق سرعت بارگذاری وبسایت خویش به کارگیری میکنید ممکن میباشد نتیجه ها نمایشی همگی تاثیرات پروتکل HTTP/2 را به شما اکران ندهد البته مطمئن باشی، چنانچه که یوزرها از ورژن بروز کروم استعمال نمایند، سرعت قابل مراعات‌ای را حس خواهند کرد.
 
اتصال – Content (فیروزه‌ای)
مجال اتصال در Pingdom به اتصال TCP یا این که تمام مجال ما یحتاج برای ساخت و ساز اتصال TCP مربوط می گردد.شما نیازی وجود ندارد که خیلی در‌این ارتباط داده ها داشته باشید اما به طور خیلی معمولی این نصیب مرتبط با سرعت اتصال استفاده کننده به سرور شما میباشد.
وقفه – TTFB (رنگ زرد)
مجال انتظار به برهه زمانی مجال مورد نیاز برای دسترسی مرورگر مخاطب به اولی بایت از ورقه شما گفته می شود و در اصطلاح به آن TTFB نیز میگویند. (داده ها و نکات بسیار جذاب درباره TTFB را می‌توانید در نوشته‌ی‌علمی بهبود مجال TTFB رسیدگی نمائید) TTFB نوعی اندازه‌گیری از برخورد‌پذیری سرور ویا دیگر کانال‌ها می باشد.مجموعاَ، هر وقتی تحت 200 میلی‌ثانیه برای TTFB خوب میباشد. در حالتی که به بالای 800 میلی‌ثانیه رسیدید، بایستی در کانفیگ سرور خویش مراجعه‌کنید و آن را بروزرسانی فرمائید و ومشکلات را حل نمایید چون صد‌ در صد خلل در تنظیمات سرور میباشد و به این شکل سود‌‌‌ای غیرعادی میباشد.
 
شایسته ترین شیوه برای کاهش فرصت TTFB چیست؟ یکی شایسته ترین شیوه های کاهش مجال TTFB به کار گیری از CDN است. در ذیل سرعت وبسایت را با راه‌اندازی و غیر‌فعال سازی CDN رسیدگی کردیم تا فیض مطلوبی بدست آید.
 
TTFB سوای CDN
در صدر سوای اتصال CDN به اینترنت‌وب سایت، وبسایت را آزمایش کردیم و همان طور که مشاهده میکنید TTFB وبسایت 136 میلی‌ثانیه ارتفاع میکشد و وبسایت نیز در 1.45 ثانیه بار گذاری می گردد.
 

از Prefetching DNS استفاده فرمایید.

 

 
ترفند ۶ :‌ از Prefetching DNS به کار گیری فرمایید.
یکی از دیگر از طرق کاهش مجال بار گذاری DNS،‌ به کار گیری از DNS Prefetching میباشد. این قابلیت به شما یاری می‌نماید تا DNS‌ ها را در پس‌مسئله وبسایت خویش بار گذاری نمائید. این فعالیت با افزودن چندین خط کد به اینترنت سایتتان قابلیت و امکان پذیر میباشد.به کد‌های آموزش سئو مشهد  پایین اعتنا نمائید :
 
 
 
 
 
صرفا دقت فرمایید که DNS prefetch در برخی از مرورگر‌ها مانند Opera Mini جانبداری نمیشود اما نگران نباشید، این حمایت نشدن در کوشش تارنما شما تاثیری نمی‌گذارد اما برای کاربرانی که از آن مرورگر استعمال می‌نمایند DNS ها دیرتر بارگذاری می شوند.
یا این که در شرایطی که از ورژن وردپرس بالای ۴.۶ استعمال میکنید، می توانید از ترفند‌های منابع منتشر گردیده یاری بگیرید. گسترش دهندگان با به کار گیری از اسلوب wp_resource_hints میتوانند با افزودن دامنه‌ها و لینک و پیوند‌های نو، dns-prefetch، preconnect، prefetch و یا این که prerender را در پس‌مورد وردپرس بار گذاری نمایند.
 
ترفند ۷ : به تعقل پرتاب کردن بار گذاری جاوا‌اسکریپت
در صورتی‌که شما قرائت فولدر‌های جاوااسکریپت را به تانی بیاندازید آن ها تا نقطه پایان بار گذاری بی نقص دیگر منابع وبسایت بار گذاری نخواهند شد. این‌شغل سرعت بار گذاری DNS Lookup را ارتقا نمی‌دهد اما منجر میگردد که از بروزرسانی پی درپی آن خودداری گردد. پلاگین Varvy یکی‌از شایسته ترین توصیه‌ها برای نظارت اثر تانی پرتاب کردن بارگذاری جاوااسکریپت هست. مثال پوشه جاوااسکریپتی که بیشتر وبسایت‌ها از آن به کار گیری می‌نمایند فولدر جاوااسکریپت گوگل نظارت می باشد که نیازی وجود ندارد در هنگام بار گذاری شدن تارنما، بار گذاری گردد و کافیست که بعداز بارگذاری تارنما در دور نما بار گذاری گردد.
 
در وردپرس پلاگین‌هایی مانند Async JavaScript وجود دارا‌هستند که سبب به ژرف اندیشی پرتاب کردن بار گذاری جاوا‌اسکریپت می شوند. با این‌حالا برخی از اسکریپت‌ها در بارگذاری تارنما عنایت دارا‌هستند و می بایست شما پیش از راه‌اندازی تانی در بارگذاری آنها را پیدا کرده و در لیست پریدن یا این که استثنا قرار دهید.
 
پلاگین Async Javascript با پلاگین Autoptimize نیز به طور بدون نقص هم‌خوانی دارااست و قابل ترکیب میباشد و یکی‌از شایسته ترین توصیه‌ها برای به تانی پرتاب کردن بارگذاری جاوا‌اسکریپت می باشد.
 
ولی این گفت و گو به تعقل پرتاب کردن بار گذاری جاوا اسکریپت به خطای asynchronous resources در GTmetrix هم برمیگردد که می تواند در آنجا به صورت بدون نقص تحقیق فرمائید.
ترفند ۸ :‌ از رکورد‌های ANAME و CNAME های مسطح به کار گیری فرمایید.
در بعضا از ارائه دهندگان DNS رکورد‌های اضافه‌ای وجود داراست که میتواند سرعت بار گذاری DNS را ارتقاء دهد.
 
استعمال از رکورد‌های ANAME در ارائه دهنده DNS Made Easy :
رکورد‌های ANAME به شما کوشش کلی رکورد‌های CNAME را در سطح ROOT اکران میدهند. به عنوان مثال در حیث بگیرید که شما CNAME دامنه خویش را به طور www.domain.com تنظیمات کرده‌اید. آغاز www. می بایست اسم هاست نیم را پیدا نماید و بعد به IP متصل خواهد شد. پس این‌شغل ۲ مرحله ایست. در ANAME مرحله نخستین CNAME حذف شد‌ه‌است و بدون واسطه به IP متصل میگردد که‌این سبب ارتقاء سرعت می شود. دقیقا مانند مثال تحت :
 
CNAME :
ANSWER SECTION:
www.domain.com. 1799 IN CNAME domain.com.
domain.com. 1799 IN A 192.168.1.2
 
 
ANAME :
ANSWER SECTION:
www.domain.com. 1799 IN A 192.168.1.
 
 
مسطح سازی CNAME با Cloudflare :
به صورت شبیه Cloudflare هم نوعی خدمت به اسم CNAME مسطح دارااست که دقیقا به عبارتی فعالیت ANAME را اعمال می دهد و داده‌ها را در سطح zone apex اکران میدهد.
 
خلاصه:
مجموعاَ، DNS Lookups یکی‌از فاکتور‌هایی میباشد که در بیشتر سایت‌ها نادیده گرفته میشود اما با اندکی دقت مدیریت سایت قادر است به بار گذاری تارنما خویش یاری دهد. صرفا کافیست که بدانید DNS چطور فعالیت می‌نماید، ارائه دهندگان نماید و سریعی برای DNS وجود دارااست و خاطر بگیرید که چه طور اشتباهات پژوهش DNS را حل نمائید.
 

تصحیح فولدر txt

 

 
URL های گزینه عشق موتور کاوش به این معناست که قسمت های نهایی و ساخت گردیده خودکار حذف و با اسم مستعاری که برای مورد منوی آن ورقه در لحاظ گرفته‌اید جایگزین خواهد شد. دستکاری URL نیز برای حذف لغت ها index.php از نقطه نهایی URL ها به کارگیری میشود. SEF به عبارتی Search Engine Friendly میباشد. و نشانی های با صرفه برای موتورهای کاوش را SEF URLs  آموزش سئو مشهد گویند.
 
حقیقت یک نوشته‌ی علمی خوب در مورد URL ها عبد نوشتم و به طبع سفارش می‌کنم نوشته‌ی علمی نشانی فارسی یا این که انگلیسی  آموزش سئو در مشهد بخوانید.
 
تصحیح فولدر txt
در پوشه robots.txt که به صورت اتومات به وسیله جوملا ساخت‌و‌ساز می‌شود، قابلیت و امکان دسترسی روبوت ها به تصاویر مو جود در فایل images غیرفعال گردیده‌است. با دقت به اینکه تصاویر، اثر بسزایی در ترافیک وب سایت شما در موتورهای کاوش دارا هستند، به شدت پیشنهاد میگردد جهت ارتقا بهینه سازی وبسایت جوملا خویش، فولدر /images/ را از پوشه robots.txt حذف نمایید. در شرایطی‌که اطلاعاتی درباره این فولدر ندارد نوشته‌علمی جامع پوشه robots.txt را استیناف فرمائید.
 
نصب ویرایشگر JCE
JCE کامپوننت بسیار مفیدی برای بهینه سازی وب سایت جوملا هست که استعمال از آن به شدت سفارش میشود. خلال مجانی بودن این ویرایشگر، با نصب آن خصوصیت‌های بخش اعظمی برای بهبود seo جوملا مثلا قابلیت اضافه کردن بعدها تصاویر و تگ alt ، مهیا می شود.
 
قرار دادن متن جایگزین و بعدها تصاویر
بهینه سازی عکس مدام گزینه اعتنا سئوکار ها بوده میباشد، با نصب JCE می توانید به همه تصاویر جان دار در وبسایت جوملا، بعدها و متن جایگزین تخصیص دهید. اضافه کردن بعدها به تصاویر منجر می گردد که پیش از بارگیری تصویر در مرورگر، فضایی به آن تخصیص یابد و این دستور منجر بهبود ارتقاء سرعت جوملا و همچنین بهینه سازی تارنما شما می‌گردد.
 
رئیس تگ های متا
در صورتیکه چه امروزه متا تگ عبارات کلیدی حدودا منسوخ گردیده است، ولی متا تگ های توضیحات و تیتر هنوز بسیار با اهمیتند. دستکاری این متاتگ ها در وبسایت جوملا شما به طور تکی بسیار وقت گیر میباشد، یک طرز جایگزین استعمال از یک کامپوننت دوست داستنی و بسیار اثر گذار در این مورد، با اسم بهینه سازی Boss میباشد. این پلاگین متا تگ توضیحات را به تک تک صفحه های میافزاید و شما صرفا یکبار آن را دستکاری میکنید. همینطور واحد سنجش بهینه سازی جوملا شما در موتور کاوش را به شما اگاهی می‌دهد. اما این مفاد مرتبط با سئوی داخلی یک تارنما می شود و ما یک نوشته ی علمی بی‌نظیر و بسیار بدون نقص درباره seo داخلی نشر دادیم که با قرائت آن مطلقا شگفت‌زده خواهید شد.
 
اکران دامنه وب سایت جوملا با www یا این که فارغ از www
یک کدام از ایرادات seo جوملا همین مورد است، هر چندین با چندین کد معمولی رفع می گردد، برخلاف وردپرس که به صورت اتومات نشانی ها را با www به فارغ از www جابجایی میدهد، در وب سایت جوملا نیاز میباشد به طور دستی پوشه .htaccess بازنویسی خواهد شد. به‌این خواسته یکی دو کد ذیل را بایستی درین فولدر وارد نمود.
 
برای www:
 
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.
RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]
برای سوای www :
 
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} www.mizfa.com
RewriteRule (.*) http://mizfa.com/$1 [R=301,L]
لینک و پیوند دهی داخلی به صورت اصولی
یکی‌از مسائل مهم در سیستم های رئیس محتوا به ویژه جوملا ساخت شدن محتوای تکراری میباشد که اثر منفی بر بهینه سازی وب سایت جوملا داراست و قادر است تاثیر بر روی پنالتی شدن وب سایت بوسیله گوگل را داشته باشد. برای رفع این اختلال موردنیاز میباشد مسلما به صورت دقیقد و اصولی به آن محتوا لینک و پیوند داخلی داده خواهد شد، به آن معنی که برای ساخت لینک و پیوند سازی داخلی به طبع می بایست به نشانی ظریف وب سایت ( که با www یا این که سوای آن مندرج میباشد) و یا این که / و پسوند (مثل .html) در دامنه آن اعتنا گردد.
 
بهبود سرعت تارنما
سیستم مدیر محتوا جوملا را می‌اقتدار با طرز‌های لازمه جان دار سبب ساز بهبود سرعت بارگیری آن شد که ما در اینجا به صورت خیلی خلاصه به یاری سه طریق تحت، شما‌را در‌این فرمان پند می کنیم:
 
10-1. پیکربندی کش وبسایت: مرورگر ما یحتاج میباشد به مرورگر تفهیم خواهد شد که می خواهیم تا چه مدتی وبسایت مارا ذخیره نمایند. به‌این خواسته مورد نیاز میباشد پوشه .htaccess دستکاری و کدی شبیه کد ذیل به آن افزوده خواهد شد. در غیر اینصورت یعنی هنگامی که نخواهیم فرصت مشخصی را برای مرورگر انتخاب کنیم یا این که ذخیره نوع خاصی از محتوا مد نظرمان نباشد، میتوان از این کد قیدش را زد. https://mizfa.com/blog/leverage-browser-caching/
 
## EXPIRES CACHING ##
 
ExpiresActive On
ExpiresByType image/jpg "access 1 year"
ExpiresByType image/jpeg "access 1 year"
ExpiresByType image/gif "access 1 year"
ExpiresByType image/png "access 1 year"
ExpiresByType text/css "access 1 month"
ExpiresByType text/html "access 1 month"
ExpiresByType application/pdf "access 1 month"
ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month"
ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
ExpiresDefault "access 1 month"
 
## EXPIRES CACHING ##
10-2. فعال کردن Gzip: یک شیوه بسیار بهتر برای ارتقا سرعت بارگیری تارنما فعالسازی Gzip میباشد. به‌این خواسته می بایست به پیکربندی اساسی جوملا در Global Configuration رفته و در نصیب سرور، این آیتم را فعال نمایید. اعتنا داشته باشید که‌این مورد هنگامی فعالیت خواهد کرد که mode_gzip سرور شما فعال باشد.
 

انواع لینک بیلدینگ: توسعۀ دستیِ لینک

همانگونه که در فصل اولیه آموزش پیوند سازی مطرح کردیم، امروزه چگونگی پیوند و گونه های پیوند بیلدینگ عنایت بخش اعظمی برای موتورهای کاوش پیدا کرده اند چون گوگل مجازات های مختلفی را برای تارنما هایی آموزش سئو مشهد که پیوند چگونگی پائین یا این که اسپم تنظیم می نمایند در نظر می‌گیرد. سازه براین موسسه ها مطرح همت می نمایند که با به کارگیری از طریق های کلاه سپید، لینک و پیوند بیلدینگ نمایند.
 
 
پیش از اینً درباره‌ی لینک بیلدینگ، seo کاران می توانستند ریسک پذیر باشند و در مواقع مایحتاج بر روی لبۀ تیغ حرکت نمایند. راه‌های لینک و پیوند سازی مانند تصویب لینک و پیوند در مقالات و فهرست های راهنما معمولاً بوسیله متخصصان seo سفارش می‌شد چون این تکنیک ها به خوبی قابل آموزش سئو در مشهد انجام بودند. اگر این روشها به صحت انجام می شدند، خطر پاره ای سایت را ترساندن می نمود. البته امروزه کلیه چیز عوض شده است. با معرفی بروزرسانی الگوریتم پنگوئن، گوگل وبسایت هایی که سوا چارچوب قوانینش لینک بیلدینگ می نمایند را به شدت مجازات خواهد کرد.
 
در این نوشته ی علمی، ما دربارۀ اشکال لینک بیلدینگ برایتان کلام میکنیم: پیوند های که برای ایجادشان باید تمرکز فرمائید و پیوند هایی که باید از ساختن شان خودداری کنید.
 
 
#1 اشکال لینک و پیوند بیلدینگ: لینک و پیوند های طبیعی رئیس وب سایت
برای معرفی انواع لینک و پیوند بیلدینگ در ابتدا می بایست سراغ لینک های طبیعی برویم. این نوع پیوند برای متخصصان بهینه سازی به مثابۀ جام مقدس میباشد. اساساً این نوع لینک ها، لینک و پیوند هایی هستند که شما برایشان تلاشی نکرده اید و از سوی سایت های دیگر به شما داده گردیده اند. این راه از پیوند سازی بسیار موثرتر از زنگ زدن با دیگران و درخواست لینک از آنهاست. با این موقتی، شما باید به دیگرافراد دلایلی بدهید تا لینک شما را درون وبسایت خویش قرار دهند و می بایست کاری کنید تا وب لاگ نویسان مختلف از خصوصیت های وبسایت شما با خبر شوند.
 
یک مثال از این دلایل خوب میتواند ساخت محتوای بی نیاز و ارزشمندی باشد که به تازگی اخلاق و رفتار نموده اید و آن را در دست چندین بلاگ مهم فعال در زمینۀ تجاری تان قرار داده اید. مطمئناً از این‌شیوه وب لاگ نویس های بسیاری طبیعتا با شما و محتوای ارزشمندتان آشنا میگردند. ایفا این شغل می‌تواند مشقت بار و مجال بَر باشد و به همین ادله است که‌این نوع لینک و پیوند ها از اهمیت بالایی برخوردارند. همینطور این نوع پیوند بیلدینگ، به عبارتی چیزیست که گوگل از آن تحت عنوان مثال خوب خیال می نماید. مثال هایی که در طی زمانی معین (هرچند زمانبر) اثر بسیار عمیقی بر رتبۀ وبسایت ها خواهند گذاشت.
 
 
 
#2 انواع پیوند بیلدینگ: توسعۀ دستیِ لینک و پیوند
احتمالاً می اقتدار خاطرنشان کرد این‌شیوه معمول ترین تکنیک پیوند بیلدینگ است که شما تحت عنوان یک کارشناس seo اعمال می دهید، به خصوص چنانچه به تازگی با بهینه سازی آشنا گردیده باشید. درین روش شما به طور به طور کاملً بی واسطه با مدیران وبسایت ها و بلاگ ها تماس میگیرید و از آنان تقاضا می کنید لینک شما در اینترنت سایتشان قرار دهند.
 
در‌این شیوه نیز مانند طرز قبلی به دلایلی نیاز خواهید داشت تا اینترنت سایتتان را پیوند نمایند. حتماً شما بایستی با اشخاصی تماس حاصل نمایید که در حوزۀ تجاری شما فعالیت دارند. مثلاً اگر تارنما تان در زمینۀ پوشاک فعالیت دارد، از وب سایت هایی که در زمینۀ دیجیتال کار دارا‌هستند نخواهید با شما همیاری نمایند. این شغل خیر فقط اثر چندانی بر سئوی شما ندارد، بلکه صاحبان تارنما های هدفتان را نیز سردرگم می نماید.
 
 
 
#3 انواع لینک و پیوند بیلدینگ: لینک هایی که خودتان می سازید
ما از چه نوع پیوند هایی صحبت میزنیم؟ لینک های Self-Created یا این که Non-Editorial، پیوند هایی هستند که شما خودتان در وبسایت دیگر افراد می سازید. این پیوند ها می تواند بر روی نصیب دیدگاه های یک بلاگ یا این که پُست های فروم ها ساخت گردد.
 
گوگل این نوع لینک بیلدینگ را دوست ندارد چون بیشتر اوقات یار و همدم با سئوی کلاه سیاه اعمال می‌گردد. سئوی کلاه سیاه معمولاً هنگامی شکل میگیرد که شخصی می خواهد موتور کاوش گر را گول بزند. در این هنگام مولف عملکرد می نماید مطلبی که دربردارنده داده ها ارزشمندی وجود ندارد را تحت عنوان محتوایی مرتبط و اساسی به گوگل نام گذاری کند (در فصل ششم این راهنما، با مقاله پیوند بیلدینگ بهتر، بد و زشت بیشتر در زمینه ی سئوی کلاه سیاه سخن خوا هیم کرد).
با معرفی آپدیت پنگوئن در سال 2012، گوگل این نوع لینک ها را بی قیمت می شمارد و حتی جرایمی را برایش در لحاظ میگیرد. از آنجاییکه این لینک ها توسط صاحبان سایت ها برایتان ساخته نمی شوند، به طور طبیعیً موتورهای کاوشگر التفات کمتری برای این لینک و پیوند ها قائل اند. در قبلی، این نوع لینک و پیوند بیلدینگ برای سئوی بعضا تارنما ها مفید می بود، اما امروزه برای به کارگیری از این راه می بایست بسیار محتاطانه شغل فرمائید. برخی از نمونه های این شیوه عبارتند از:
 
 قسمت نظر ها وبلاگی که تهیه و تنظیم نشده باشند مقاله‌ها منتشر گردیده در وب سایت های خبری همدم با متن ظریف برای لینک مقاله‌ها معرفی گردیده در فهرست‌های راهنما امضای مو جود در پروفایل یوزرها مهمان تارنما های تبلیغاتی ویجت هایی که امکان لینک و پیوند بیلدینگ در آنان وجود داراست پیوند های مو جود در تصاویر و اینفوگرافیک کتاب یوزرها مهمان وبسایت های راهنما لینک و پیوند جانور در امضای فروم ها
شیوه ها و گونه های لینک و پیوند بیلدینگ که برای وبسایت خویش اتخاذ می کنید بایستی مبتنی بر شغل های لینک بیلدینگ موجودتان باشد، اما در غایت می بایست از طریق های لینک و پیوند سازی غیر از طریق پیوند بیلدینگ طبیعی مدیریت وبسایت خودداری کنید و در عوض، بر روی تاکتیک هایی تمرکز فرمائید که بر بها وبسایت و تجارت شما می‌افزایند. در اینگونه قوانینی است که سایت های دارای اعتبار از وجود شما با خبر خواهند شد و برایتان به طور طبیعی لینک و پیوند خواهند تشکیل داد.
 

 

صفحه قبل 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 صفحه بعد