x تبلیغات
بهترین مرجع مقالات آموزش سئو در مشهد

گوگل بات چیست؟

زمانی که اسم گوگل بات شنیده میگردد، اکثری از اشخاص خاطر می نمایند که با یک ربات مشقت بار افزاری طرف می‌باشند. اگر که googlebot یک اپلیکیشن قابل انعطاف افزاری است که به وسیله گوگل جهت بازرسی ، مقایسه و جايگاه بندی سایت ها پیاده سازی شده است. آموزش سئو مشهد

 
زمانی کلام از موتورهای کاوش میشود ، اصطلاحات و کلمه ها متعددی وجود دارااست که می شنوید. در اولیهِ یادگیری بهینه سازی بخش اعظمی از این اصطلاحات برای شما ناشناخته و غیر قابل درک می‌باشند. یکی‌از این اصطلاحات googlebot میباشد. آموزش سئو در مشهد

 
مقصود ما از این نوشته‌ی‌علمی شناخت شما با گوگل بات و شیوه رسیدگی و ایندکس سایت می باشد. یادگیری این مضمون‌ عنایت متعددی داراست چون اثر بسزایی در فهم و شعور مضمون‌ بهینه سازی و جايگاه بندی سایت ها در گوگل خواهد داشت.
 
هدف نشر این مقاله ، ارائه جواب های مطلوب به سوال ها تحت میباشد:
 
گوگل بات چیست؟
 
Googlebot چه طور به وب سایت دسترسی پیدا می نماید؟
 
آیا میتوان کوشش آن را در اختیار گرفتن کرد؟
 
گوگل بات چه طور فعالیت دارد؟
 
googlebot چیست؟
Googlebot  اسم خزنده اینترنت گوگل است که با اسم هایی مثل ربات ، خزنده و عنکبوت گوگل شناخته می‌شود.
 
کلیه این اصطلاحات به معنای یک چیز می باشد: یک ربات قابل انعطاف افزاری که اینترنت را کاوش می نماید، مجموع پیوند های موجود در یک شیت اینترنت را مطالعه می نماید، تغییرات و بروزرسانی ها را دنبال خواهد کرد و در غایت برای مرتبه بندی تارنما ها تصمیم گیری می نماید. در واقعیت آن را می اقتدار مغز گوگل دانست، جایی که آحاد داده ها وب سایت ها را ذخیره سازی می نماید. موتورهای جستجوی دیگر نیز اینگونه قابل انعطاف افزاری با اسامی متعدد دارند.
 
گوگل بات به دو نوع یا این که مجموعه تقسیم میشود.یک نوع آن جهت مطالعه صفحه ها تارنما در ورژن دسکتاپ و دیگری خزنده ورژن تلفن همراه وب سایت هست.
 
هر وب سایت بوسیله Googlebot Desktop و Googlebot Smartphone پژوهش شود. با این هم اکنون ، هر دو نوع خزنده به وسیله پوشه robots.txt  بصورت یکسان قابل در اختیار گرفتن هستند و نمی توانید بصورت منقطع برای هریک در پوشه robots.txt دستورها غیر وابسته ای تعریف نمایید.
 
نکته قابل توجه: حق تقدم گوگل برای سکو بندی وبسایت ها، seo و بهینه سازی ورژن گوشی سایت ها میباشد که تحقیق آن بوسیله خزنده تلفن همراه گوگل بات اعمال میگردد.
 
در اختیار گرفتن google bot با فایل robots.txt
شما بوسیله تشکیل داد یک پوشه robots.txt در وب سایت خویش می توانید به خزنده گوگل امر دهید که چه صفحاتی را تحقیق کند و چه مطالب  یا این که لینکهایی را ایندکس ننماید.
 
چه شما تارنما خویش را در کنسول جستجوی گوگل تصویب کرده باشید یا این که نه، گوگل بات دیر یا این که زود به تارنما شما رمز خواهد زد. به شرط اینکه دسترسی آن را از روش فولدر robots.txt یا این که قسمت پیکربندی وردپرس مسدود نکرده باشید.
 
اما خلال تنظمیات robots.txt که مرتبط با در اختیار گرفتن دسترسی یا این که عدم دسترسی خزنده به آحاد یا این که بخشی از تارنما شماست ،می توانید اقداماتی ایفا دهید که گوگل بات با سرعت بیشتری سایت را تفحص و ایندکس کند. این اقدامات نصیب حیاتی از فرآیند سئو و seo سایت هستند که در انتهای نوشته‌ی‌علمی این راه ها را توضیح خواهیم بخشید.
 
توصیه میکنیم جهت ارتقا داده ها تحقیق فرمائید: عنایت فولدر robots.txt در کارایی وب سایت
 

 

 

انجام سئو تکنیکال و بهبود دسترسی خزنده گوگل

ارتقا بازدید تارنما با seo محلی
راه اندازی حاصل جستجوی محلی، بازدید گوگل اکثری از تارنما ها را ارتقا داده می باشد. به ویژه تارنما های نوباوه که از قدرت کمی برای رقابت در نتایج ارگانیک برخوردارند. جستجوی محلی این قابلیت را می‌دهد که یوزرها به مجاورت ترین دکان، جنس یا این که سرویس ها از نظر مکانی دسترسی داشته باشند و وبسایتهایی در حدود استفاده کننده در بالای فهرست نتیجه ها اکران داده میشوند. پژوهش ها نماد می‌دهد که جستجوهای محلی، بسیار بیشتر از جستجوهای ارگانیک به خرید کاربر می انجامد. برای اینکه بتوانید در نتایج محلی حضور پررنگی آموزش سئو مشهد داشته باشید، باید داده ها تماس ، نشانی و محل کار خویش را در google map درج نمائید. از طرفی به تقویت فاکتورهای سئو محلی مثل به کارگیری از اسم جای یا این که شهر در تیتر یا این که در متاتگ توضیحات بپردازید.
تشکیل داد پروفایل google my business
Google my business یک ابزار بدون‌پول برای افزایش و آموزش سئو در مشهد معرفی بهتر دستیابی و امور به یوزرها میباشد که میتوانید در این سامانه داده ها بیزنس خویش ، مشتمل بر نشانی وب سایت و محل کار ، شماره های تماس، موضوع شغل و بقیه داده ها مهم را تصویب نمایید. جمعاًَ هرچه گوگل داده ها بیشتری از وب سایت شما داشته باشد ، شعور ربات ها فراتر خواهد رفت ، آشنایی بهتری نسبت به تارنما شما پیدا می نمایند و اعتماد بیشتری خواهند داشت ، پس در نتایج مرتبه بهتری نصیبتان می شود که ارتقا بازدید گوگل را به همپا خواهد آورد.متاسفانه اکنون my business در ایران فعال وجود ندارد و یوزرها نمی توانند نشانی و جای جغرافیایی بیزنس خویش را تصویب نمایند.
ارتقا بازدید تارنما با گوگل ادوردز
گوگل ادوردز هم یکی روش هایی می باشد که قادر است ورودی وب سایت از روش این موتور کاوش را ارتقاء دهد. فقط مشکلی که‌این راه داراست ، مخارج بالای آن هست که در ازای هر کلیک از شما هزینه اخذ میشود که‌این هزینه می تواند چیزی حدود یک تا دو دلار باشد. تبلیغات کلیکی گوگل برای شرکت های و سایت هایی مطلوب میباشد که محصولات و سرویس ها گران قیمتی دارا هستند و پرداخت مخارج تبلیغاتی گوگل ادوردز برای آن‌ها به صرفه خیس میباشد.
در حالتی‌که قصد دارید سریع به افزایش بازدید گوگل برسید میتوانید از ادوردز برای معرفی محصول ها و سرویس ها وب سایت خویش استفاده نمائید، ولی به درنگ مخارج بسیار بالای پرداخت به ازای هر کلیک نیز باشید. سفارش می کنیم تحقیق فرمایید: گوگل ادوردز یا این که seo؟ کدام یک موثرتر میباشد!
جاری ساختن سئو تکنیکال و بهبود دسترسی خزنده گوگل
برای اینکه ربات های خزنده بتوانند وبسایت شما را به عالی پیمایش و فهرست نمایند، باید از روش seo تکنیکال رابطه موثری در بین تارنما خویش و موتور کاوش ساخت نمائید. یک تارنما استارت می بایست از دید فنی و حالت ساختاری تلاش مناسبی داشته باشد تا بقیه روشهای بهینه سازی سود دهند. حالت وب سایت خویش را قطعا تفحص فرمایید و پیکربندی مرتبط با url  ها، لینکها، تصاویر، متاتگ و کدهای وبسایت را بازبینی کنید.

درصورتی که وبسایت شما با وردپرس پیاده سازی گردیده ، معمولا بسیاری از نکات تکنیکال در نرم افزار نویسی و ساختار وبسایت رعایت گردیده ، ولی در پیکربندی robots.txt ، نقشه وب سایت ، فولدر htaccess ، انتخاب نوع url، تگ alt تصاویر بایستی دقت داشته باشید. در حالتی که گوگل در شعور و خزش یک برگه اینترنت نقص‌ داشته باشد، مطلقا درجه نه به آن ها نمیدهد و در فایده مقصود ارتقا بازدید وب سایت از به عبارتی اولِ عمل با ایراد مواجه میشود.
افزایش بازدید وبسایت از شبکه های دیگر غیر گوگل
کل موردها بالا به ارتقاء بازدید گوگل امداد می نمایند، ولی شیوه هایی نیز میباشند که بازدیدکنندگانی فارغ موتورهای کاوش برای شما به ارمغان می آورند و اگرچه اثر مستقیم یا این که غیرمستقیمی بر مرتبه وبسایت دارا هستند البته نمی قدرت آن‌ها‌را در تیم طریق های گذشته قرار اعطا کرد.
شبکه های اجتماعی خویش منبع بزرگی برای حمایت کاربر می‌باشند تا جاییکه بعضا از دستیابی و امور تنها برپایه بازاریابی شبکه‌های‌اجتماعی کار می نمایند و عملا سایت یا این که فروشگاه آنلاین ندارند. فیسبوک، لینکدین ، پینترست و اینستاگرام شایسته ترین رسانه ها جهت افزایش بازدید وب سایت می باشند. همچنین، سایتهای کار کشته داخلی مثل ورزش3 یا این که برخی سایتهای خبری ، میتوانند ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانند.
تقویت درایت از مارک وبسایت
معمولا تارنما هایی که مارک بسیار دارای اعتبار و شناخته گردیده ای دارا هستند، بوسیله اسم مارک بوسیله یوزرها کاوش میشوند و یا این که با وارد کردن نشانی دامنه در مرورگر، استفاده کننده وارد وبسایت می شود. شما نیز میتوانید با ارتقای مارک و تقویت درایت یوزرها از مارک وب سایت خویش ، بازدید سایت را ارتقا دهید.
دانایی از مارک به کارداران زیادی مانند تبلیغات، چگونگی سرویس ها و محصول ها، رابطه با مشتری، مزایای رقابتی نسبت به بقیه وب سایت ها، شغل در شبکه‌های‌عمومی، به کارگیری از اسم وبسایت در تبلیغات ، تطبیق اسم دامنه با مارک و… بستگی داراست. نقش seo تحت عنوان یکی‌از شایسته ترین روشهای بازاریابی اینترنتی نیز در ارتقای مارک پر رنگ میباشد و موجب شناسایی بیشتر به مخاطبان و جذب مشتریان نو میشود.
درج بک لینک و پیوند و تبلیغات لینکدار
تصویب بک پیوند در تارنما های پربیننده مثل سایتهای خبری، خیر فقط مستقیما و به واسطه اخذ پیوند های کیفیت عالی باعث ارتقاء بازدید گوگل می شود، بلکه به انگیزه تعداد بازدیدکنندگان متعددی که سایتهای پربازدید دارا‌هستند، احتمال اینکه روی لینک، یا این که تبلیغات  شما کلیک نمایند نیز بیشتر خواهد بود.
ولی ساخت بک لینک و پیوند قانون ها و اصول خاص خویش را داراست. به عنوان مثال در‌صورتی‌که قصد تصویب رپورتاژ یا این که بک لینک در سایتی را دارید ، مسلما دامین اتوریتی، دامین ریتینگ، پیج اتوریتی، اسپم اسکور و مرتبه الکسای آن تارنما را رسیدگی کنید. همینطور از سایتهایی که محتوای مربوط به تارنما شما دارا هستند پیوند بگیرید.
اعتنا داشته باشید که پیوند سازی، فرآیند حساس و دشواری می باشد و یافتن سایتهایی که داده های عددی بالایی داشته و مربوط به وبسایت شما باشند ، نیازمند سپری کردن زمان و هزینه است. در غیر این شکل با جریمه گوگل و افت سکو مواجه خواهید شد.
انتشار رپورتاژ و پست مهمان
عامل متفاوتی وجود داراست که میتواند به تارنما شما رونق متعددی بدهد، انتشار یک پست تحت عنوان تالیف کننده مهمان در یک بلاگ قادر با موضوع مرتبط است. مزایای متعددی دارد که مثلا می شود به موردها ذیل اشاره نمود:
ترافیک ارجاعی به دست می‌آورید: به صورت معمول، وقتی که نوشته‌ی‌علمی ای را تحت عنوان مهمان یا این که رپورتاژ اطلاع رسانی منتشر می‌کنید، میتوانید یک یا این که دو لینک را به سایت خویش وارد فرمائید تا اطلاعاتی راجع به مورد یا این که جنبه ای که در نوشته‌ی‌علمی پوشش داده شد‌ه‌است را توسعه و گسترش دهید. بنابراین، در صورتیکه کسی بخواهد درباره ی آن قضیه بیشتر بداند، روی لینک و پیوند کلیک می نماید و از وب سایت شما بازدید می نماید.

آوازه خویش را افزایش دهید: با نشر در وب لاگ های سوا وبسایت خویش، دسترسی و بازدید محتوای خویش را ارتقاء میدهید.  به لطف این مبادرت، میتوانید مخاطبان بالقوه جدیدی از خوا‌نندگان را جذب نمایید که شاید پیش از اینً نداشتید.

شما لینک های ورودی نیکی اخذ می‌کنید: یکی‌از عناصر اساسی بهینه سازی این است که بک پیوند های بهتر اخذ فرمایید. در حالتی که مقاله ای را در یک بلاگ گرانقدر در زمینه‌ی یک مورد مرتبط منتشر فرمایید، به صورت بدون واسطه حالت seo وب سایت خویش را تقویت خواهید کرد.

نشر مقاله ها در لینکدین
لینکدین از جمله شبکه های عمومی میباشد که خلال تصویب لینک مقاله ها سایت ، به شما اذن تکثیر مقاله‌ها وقتگیر و با تعداد لغت ها نامحدود را میدهد. صحیح مانند زمانی که در وب سایت خویش مطلبی را منتشر میکنید ، می‌توانید در لینکدین نیز مطالبی با تصاویر ، درج هدینگ ، پیوند سازی داخلی ، درج ویدئو یا این که صوت منتشر فرمائید و درصورتیکه ظریف و درست این فعالیت را انجام دهید ، قابلیت و امکان قرار به دست آوردن نوشته‌ی‌علمی در رتبه های بهتر حاصل گوگل وجود داراست که علاوه بر جذب بازدید بی واسطه ، میتواند یوزرها را به وبسایت شما هدایت نماید و اعتبار سایت را ارتقا دهد. کاربرد لینکدین در seo و بازدید وبسایت بسیار زیاد می باشد.

یک کدام از مزیت هایی که لینکدین دارااست این میباشد که کانال اجتماعی متخصصین و دستیابی و کارهاست. پس نشر هر نوشته‌ی علمی در linkedin می‌تواند اثر متعددی در جذب مخاطبان تخصصی و بصورت غیر بدون واسطه و رایگان ارتقاء بازدید گوگل و ورود یوزرها متناسب با مسئله فعالیت سایت شما باشد.

تکثیر تصاویر و کلیپ در اینستاگرام
به جثارت می اقتدار خاطرنشان کرد که اینستاگرام ، محبوبترین کانال اجتماعی فی مابین یوزرها اهل ایران میباشد. این رسانه اجتماعی ، قابلیت بارگزاری و تکثیر هرنوع تصویر ، ویدیو و کلیپی را به شما می‌دهد. خویش اینستاگرام دارنده یک موتور کاوش است که یوزرها میتوانند عبارات ، تولیدات یا این که سرویس ها مدنظر خویش را به سادگی بیابند. به علاوه تبلیغات در صفحه های پر بازدید قابلیت جذب مخاطبان بیشتری را به شما می‌دهد.

اینستاگرام به انگیزه اینکه یک نرم افزار موبایل است ، به راحتی در دسترس یوزرها جای دارد و هر شخصی در هر وضعیت مکانی و هنگامی به راحتی می تواند از آن استعمال نماید. به همین عامل نشر تصاویر و کلیپ در‌این کانال اجتماعی یکی شایسته ترین ایده های ارتقا بازدید وب سایت میباشد. با محدودیت هایی که برای اینستاگرام تشکیل داد گردیده توصیه می کنیم، شایسته ترین جایگزین اینستاگرام برای دستیابی و شغل های اهل ایران چیست؟ را بخوانید.

افزایش بازدید سایت با ارسال نشانی اینترنتی
آدرس اینترنتی مارکتینگ را می قدرت یکی‌از سابق ترین طرق بازاریابی اینترنتی دانست که همچنان نیز مزایای متعددی در ارتقا ترافیک تارنما ها دارد. ارسال پست الکترونیک های تبلیغاتی ، بخشی از محتوای یک کاغذ، آگهی درخصوص با تولید ها و سرویس ها، اعلام تخفیف یا این که پروموشن، ارسال تصاویر و لینک و پیوند سازی از روش پست الکترونیک راه‌های قابل قبولی می‌باشند.

کافیست که دسته ای از نشانی اینترنتی های کاربرانی که جز تیم مقصود شما قرار دارند را بدست آورید. برای این شغل میتوانید در سایت خویش قسمتی را برای اخذ آدرس اینترنتی یوزرها ورودی قرار دهید و یا این که یک قسمت روزنامه تشکیل داد نمائید. همینطور بخش اعظمی از شرکتهای تبلیغاتی هستند که دیتاست های بهتر و مجموعه بندی گردیده ای از آدرس اینترنتی ها را دارا‌هستند که متناسب با نوع فعالیتی که دارید می‌توانید از آن‌ها بخواهید که نشانی ایمیلها را در چنگ شما قرار دهند.

بازاریابی ایمیلی این مزیت را نیز داراست که به محافظت مشتری و بازگرداندن دوباره آنان به وبسایت شما یاری میکند. ساخت‌و‌ساز خبر نامه و اخذ نشانی اینترنتی کاربر، می تواند به اجرای عالی و موفقتر این نحوه یاری دهد.

تبلیغات فیسبوک
در نوشته‌ی‌علمی بازاریابی در فیسبوک و مزایای آن ، مداقه و روشهای تبلیغات در فیسبوک را توضیح داده ایم که توصیه میکنیم حتما مطالعه فرمایید. فیسبوک تحت عنوان کانال اجتماعی دیرین و قدرتمند ، یوزرها متعددی از سرتاسر فقیه دارد. این رسانه در حین مجال دستخوش بروزرسانی و تغییرات مثبت متعددی گردیده و قابلیت تکثیر هرنوع محتوای با هر وضعیتی را به استفاده کننده می‌دهد. تکثیر مقاله ها ، متن ، پوشه ، ویدئو ، تصویر ، صوت ، ایجاد کرد پروفایل کاری ، لینک سازی نامحدود، تبلیغات کلیکی ، بخشی از امکان های فیسبوک برای ارتقا بازدید وب سایت و پیشرفت استحصال و شغل های گوناگون می باشند که بعضی از آن ها ضمن اثر مستقیمی که دارا‌هستند ، به انگیزه اعتبار بالایی که فیسبوک برای گوگل دارااست ، در بهبود سکو سایت در گوگل نیز نقش بسزایی را اعمال می نمایند.

کارت های توییتر
این قابلیت سبب ساز می شود که سایت یا این که هرکدام از نوشته‌ی‌علمی‌ های بلاگ را در توییتر کاوش کنیم، با یک فولدر با یک تصویر گرانقدر، یک تیتر و یک توضیح مختصر ظواهر خواهد شد.

طبق گفته توییتر، کارت های توییتر به صورت میانگین ​​۴۳ درصد تعامل بیشتر و ۲۳ درصد کلیک بیشتر دارا‌هستند. از سوی دیگر، توییت‌هایی با محتوای چندرسانه‌ای 313 درصد تعامل بیشتر و 52 درصد ریتوئیت بیشتر دارا‌هستند.

اگر سایت یا این که وبلاگ وردپرسی دارید، اطمینان از اینکه وقتی یکی صفحه های شما درین کانال اجتماعی منتشر میشود، به صورت اتومات یک کارت توییتر ظواهر می شود، بسیار سهل و آسان است. شایسته ترین راه و روش چهت نیل به‌این مقصود از روش یک پلاگین بدون‌پول وردپرس به اسم yoast میباشد که ضمن مدیر سئو تارنما، قابلیت و امکان تشکیل داد کارت توئیتر ویژه وبسایت شما را نیز فراهم میکند. بعد از نصب آن، می‌توانید کارت توییتر را که به صورت پیش‌فرض در صفحات ظواهر می‌گردد، سفارشی سازی نمایید.

دکمه هایی برای اشتراک گذاری
کانال‌ های اجتماعی می‌توانند کانالی باشند که سبب شوند بازدید وبسایت خویش را تا حد متعددی ارتقاء دهید، چه به این دلیل که خودتان محتوا را در شبکه‌ ها و مجموعه‌های خویش به اشتراک می گذارید، یا این که چرا که مخاطبان شما می خواهند اینترنت‌ سایت شمارا در پروفایل خویش به اشتراک بگذارند.

برای افزایش ترافیک از شبکه‌های‌مردمی، سهل وآسان کردن اشتراک گذاری برای یوزرها ضروری میباشد. برای اجرا این فعالیت، باید دکمه هایی را در وب لاگ یا این که وبسایت خویش قرار دهید که به مخاطب اذن می‌دهد آنچه را که می بینند به روشی معمولی به اشتراک بگذارند.

این دکمه‌ها به کاربر این قابلیت و امکان را می‌ دهند که روی آن ها کلیک کرده و توییت یا این که پستی را که به به وسیله شما ایجاد شده است، در پروفایل خویش در رسانه های اجتماعی مانند توییتر، شکل‌بوک، لینکدین، گوگل پلاس، پینترست یا این که حتی واتساپ منتشر نماید.

پلاگین‌ها و طرق متعددی برای افزودن این دکمه‌ها وجود دارد، که ولی اکثر قالبهای وردپرس اینگونه قابلیتی را آماده کرده اند.
 

تدوین استراتژی بازاریابی و تولید محتوا

در‌این مقاله پیرو این هستیم که نخستین جواب دهیم که وبمستر چه کسی است، دوم شایسته ترین ابزارهای اینترنت مستر در فقید را معرفی کنیم. یعنی استارت این کلمه را از حیث یک تیتر شغلی تفحص کنیم و ذکر کنیم که مثلا یک متخصص وردپرس یا این که طراحی سایت، یا این که سئو تارنما و بقیه مفاد چه وظایفی دارا‌هستند و بعد 8 ابزار مانند گوگل که با اسم وبمستر شناخته می‌شوند و کاربردهایی همانند تجزیه تحقیق سایت دارند را معرفی کنیم.
در پشت اجرای غالب سایت ها ، متخصصانی میباشند آموزش سئو مشهد که وظایف تعمیر و محافظت و بروزرسانی سایت را برعهده دارا هستند. در یک اصطلاح کلی به این متخصصین ، اینترنت مستر گفته می شود.
در صورتی‌که یک وب سایت دارید، کمپانی ما میتواند به شما در مراقبت، سئو و بازاریابی تخصصی وبسایت شما یاری دهد. عامل ها مختلفی در جذب بازدیدکنندگان به تارنما شما و تبدیل آن ها به مشتری دخیل هستند. تنها زیبایی و جذابیت بصری نمبتواند سبب ساز به فروش بالا گردد. به مکان سپردن وب سایت خویش به اشخاص بی تجربه که ممکن میباشد طیف جامعی از مهارت های وبمستری را نداشته باشند، مهم است که از وبمسترهای ماهر مانند کمپانی  کمک بگیرید. بیش تر از 10 سال میباشد که درین حوزه شغل داریم که بدین مضمون‌ میباشد تجارب مورد نیاز و علم فنی بالایی را برای بهبود و ارتقاء وب سایت شما به شایسته ترین صورت ممکن داریم. آموزش سئو در مشهد
در صورتی به ساخت سایت، افزایش وب سایت، سئو و بهینه سازی، رئیس محتوای تارنما، پیاده سازی ورژن موبایل، برنامه، سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، نرم افزار نویسی اینترنت نیاز دارید ما شایسته ترین وبمسترهای خویش را برای اجرای توفیق آمیز پروژه های شما در اختیارتان قرار می دهیم.
وبمستر که می باشد و به چه کسی گفته میشود؟
وبمستر یا این که متخصص اینترنت شخصی است که محتوا، ساختار، پوسته و کارایی یک سایت را ساخت و ساز و مدیر می نماید، نگهبانی سرور و اجرای جنبه های نرم‌افزار نویسی فنی وب سایت، بهبود تجربه کاربری،  اجرای کمپین های بازاریابی آنلاین، seo و افزایش در موتورهای کاوش، ارتقا مشتریان و درآمد کارفرما از روش تارنما از سایر وظایف وبمسترها میباشد. اما از این واژه برای معرفی ابزارهای مدیر تارنما نیز به کارگیری می‌گردد که در واقعیت به عبارتی ابزارهایی می‌باشند که به وسیله وبمسترها مورد استعمال قرار میگیرند.
در هر کمپانی باتوجه به نوع کار و بزرگی یا این که کوچکی سازمان، وبمستر وظایف متفاوتی می‌تواند داشته باشد. به عنوان مثال در یک کمپانی بسیار گرانقدر ، کلیه وظایف بر دوش یک نفر وجود ندارد و یک گروه وبمستری وجود دارااست که وظایف در بین اشخاص متعدد براساس قدرت هایی که دارا هستند تقسیم میشود.  البته در یک کمپانی خرد ، وبمستر معمولا یک شخص میباشد که از پناه سرور، پیاده سازی و فعال سازی سایت تا ارتقاء، مدیر و افزایش عملکرد وبسایت را برعهده دارد.
تیتر “اینترنت مستر” یک تیتر شغلی می‌باشد که حوزه وسیعی از وظایف مربوط به تکنولوژی های ذیل اینترنت را در بر می گیرد که پیشینه نسبتا وقت گیر نیز داراست.
وبمسترها شروع برای مدیر اکثری از جنبه های مختلف یک سایت وارد کار شدند. اگرچه امروزه برخی از کارفرمایان هنوز با جستجوی عبارت وبمستر پیرو استخدام یا این که همیاری با این اشخاص میباشند ، البته این شغل به عنوان ها مختلفی تقسیم گردیده، مثلا دارای تخصص سئو، طراح اینترنت، پشتیبان سرور و… زیرشاخه های مدیریت اینترنت هستند.
وظایف و توانایی های وبمستر چیست؟
وظابف یک وبمستر چیست و این اشخاص چه توانایی هایی دارا هستند؟ بطور کلی میتوان خاطرنشان کرد این منزلت نیاز به شخصی منعطف از حیث امکان های تخصصی دارد. در هر سازمان ، وظایف مدیران اینترنت گوناگون میباشد که رابطه متعددی با حوزه عمل کمپانی و استراتژی های بازاریابی دیجیتال تدوین گردیده دارد.
مقصود اکثری از شرکتها و حصول وکارها از استخدام یک اینترنت مستر، طراحی سایت یا این که ارتقا آن با seo در موتورهای کاوش و حصول رتبه در کاغذ نخستین گوگل می باشد. بعضا دیگر با مقصود هواخواهی وبسایت و ارتقاء امنیت وبسایت این شغل را ایفا می‌دهند. در حالیکه وبمستر می‌تواند تمامی کارها مرتبط با پیاده سازی، محافظت و ارتقاء سایت را برعهده بگیرد.
6 وظیفه اساسی وبمستر را به‌دنبال مشاهده می‌کنید که معمولا همه این موردها در یک شخص جمع نمیشود و به همین ادله هست که به شما پیشنهاد میکنیم با شرکت های کارشناس همیاری کنید چون شرکتهایی مثل  دارنده نیروها و متخصصینی می‌باشند که همه جوانب را پوشش می دهد.
اپلیکیشن نویسی اینترنت
اینترنت مسترها نقش کلیدی در ساخت سایت دارا هستند و برای این تخصص نیاز به احاطه بر اپ نویسی اینترنت و شناخت بی نقص با html دارا هستند. نرم‌افزار نویسی اینترنت را می شود به طور مختصر در اپ نویسی کلاینت و سرور مجموعه بندی کرد. سمت مشتری به اپ نویسی مربوط به دسترسی به داده های یوزرها و ارائه داده ها نیاز دارااست. همینطور می بایست باور نتایج گردد که پلاگین های کافی برای بی نیاز سازی تجارب کاربری در رابط کاربری گرافیکی مثلا اقدامات امنیتی وجود داراست.
برای بهبود تجارب کاربری و عملکردهای مرتبط در سمت خدمت گیرنده ، معمولاً از جاوا اسکریپت به کار گیری میگردد که یک پلت هیبت خوب جهت پیاده سازی و طراحی نرم افزار های اینترنت سمت مشتری میباشد.
 
HTML5 و CSS3 از اکثر قابلیت و امکان های سمت خدمت گیرنده که بوسیله بقیه چارچوب های اپلیکیشن ارائه گردیده است ، پشتیبانی می نماید.
 
سمت سرور نیاز به نوع نرم افزار نویسی دارااست که بیشتر مرتبط با بازیابی داده ها ، امنیت و سعی می باشد. برخی از ابزارهای مورد به کار گیری عبارتند از ASP ، Lotus Notes ، PHP ، Java و MySQL. ابزارها/پلتفرم های خاصی وجود دارااست که هم در اپلیکیشن نویسی خدمت گیرنده و هم در سمت سرور کمک می نماید. برخی از مثال های آنها Opa و Tersus میباشند. همانگونه که می‌بینید باتوجه به توضیحات ارائه گردیده، وظیفه یک وبمستر که تحت عنوان نرم افزار نویس اینترنت شغل میکند بسیار تخصصی و هنگفت است.
 
اشراف بر وردپرس و CMsها
در صورتی شخصی تسلط بی نقص بر سیستم های رئیس محتوا داشته باشد، در واقعیت امکان تبدیل شدن به وبمستر را دارااست. باتوجه به اینکه وردپرس محبوب ترین و پرکاربردترین سیستم مدیر محتوای اینترنت میباشد، اینترنت مستر وردپرس نیز یکی پرتقاضاترین مقام های شغلی در کشور ایران و عالم میباشد.
 
 
 
امروزه cmsها منجر گردیده اند که ساخت سایت و فروشگاه آنلاین به وسیله اشخاص مبتدی هم انجام شود. البته به همین آسانی نمیتوان انتظار توفیق یک وبسایت وردپرسی با پوسته مهیا که خیلی ناشیانه فعال‌ساز‌ی گردیده، را داشت. اینجاست که اشخاص خبره میتوانند با عیب یابی، بهینه سازی تکنیکال، رفع اشتباهات و اکثری از اقدامات دیگر توفیق و چشم شدن وب سایت را رقم بزنند.
 
بهینه سازی و seo تارنما
یک سایت بدون seo هیچ ارزشی ندارد. تارنما ها هنگامی باارزش می‌باشند و می توانند برای مالکین خویش قیمت آفرین باشند که به وسیله یوزرها چشم شوند. seo منجر میشود که وب سایت در شبکه های مردمی ، موتورهای کاوش و بطور کلی در وب به وسیله یوزرها متعددی بازدید گردد. هرچقدر که وبمستر seo قدرت و علم بیشتری داشته باشد، بازدید سایت نیز بیشتر خواهد بود. این فرآیند شامل لینکسازی، ساخت محتوا، seo لغات کلیدی، seo کد پوسته، بهینه سازی تکنیکال، بهینه سازی داخلی و فرنگی، و ده ها مبادرت دیگر می‌شود که یکی از وسیع ترین مدت های وظایف اینترنت مسترها را در بر می‌گیرد.
 
یکی مهم‌ترین نقش های یک اینترنت مستر حرفه‌ای ، جلب بازدیدکنندگان برای سایت و اطمینان از جايگاه بالا در موتورهای کاوش می باشد. این اشخاص منابع قابل قبولی را برای تبلیغات اثر گذار تجارت شما پیدا خواهند کرد. آن‌ها عناصر گوناگون سایت را با صرفه می نمایند تا در رتبه بندی موتورهای کاوش فراتر برود.
 
تدوین استراتژی بازاریابی و ساخت‌و‌ساز محتوا
یکی از‌از دیگر از مهم‌ترین وظایف وبمستر ها تدوین استراتژی های محتوا و تولید محتواست. داشتن یک ایده مهم راجع‌به استراتژی محتوا برای مدیران تارنما بسیار اصلی میباشد. هر زمان که مشتریان شما برای جنبه های بازاریابی به شما اتکا نمایند ، تدوین و ارائه استراتژی های بازاریابی محتوا ضروری میباشد. از‌آنجا‌که اکثری از شرکتهای نیروی موردنیاز و کافی برای ساخت و ساز انواع محتوای تصویری ، متنی و صوتی را در اختیار ندارند و محتوا رکن مهم بازاریابی اینترنتی به حساب آورده می شود، ضرورت حضور یک اینترنت مستر استراتژیست محتوا تماما مشاهده می شود، شخصی که بتواند برای بازاریابی محتوا ایده پردازی نماید و با اجرای آن به توفیق یک تجارت یاری کند.
 
تامین سرور و امنیت وب سایت
جانبداری اینترنت سرور و هاستینگ وبسایت اهمیت متعددی دارااست. کلیه داده ها مرتبط با تولیدات، صفحه ها، مشتریان، تصاویر وب سایت روی سرور ذخیره سازی میشود. امان امنیت، غربت از هک وبسایت، ارتقا امنیت سرور جز وظایفی می‌باشند که برعهده متخصصین اینترنت جای‌دارد. البته اکثری از شرکتهای ارائه دهنده هاست، معمولا اینگونه خدماتی را ارائه می‌دهند ولی ممکن می‌باشد قوانینی حادثه بیفتد که شما نیاز به تغییرات و اقدامات سریع داشته باشید به همین عامل می بایست همواره شخص یا این که شرکتی مسئول بی واسطه پشتیبانی و کنترل سرورهای سایتتان باشد.
 
تسلط بر ابزارهای وبمستر
در غایت باید اذعان کرد که متخصص اینترنت برای اجرای نظرات، تجزیه به حساب آوردن وب سایت، تدوین استراتژی، نظارت همت و سنجش توفیق روشها به اپلیکیشن بهینه سازی و ابزارهایی نیاز دارااست که امروزه با اسم ابزارهای وبمستر شناخته می‌شوند. هرنوع ابزاری که بتواند در جهت تحقق هدف ها و وظایف یک شخص اینترنت مستر کاربرد داشته باشد در‌این مجموعه قرار می‌گیرند. اکثری از این ابزارها معمولی میباشند و یادگیری آن‌ها به تنها چندین دقیقه آموزش نیاز داراست ولی برخی بغرنج بوده و نیاز به علم بالایی برای فایده گیری تخصصی دارند. که پیرو تنی چند از مهم ترین این ابزارها را معرفی می‌کنیم.
 
8 ابزار اصلی وبمستر در عالم
نمی توان منکر این گزینه بود که دریایی از ابزارهای وبمستر و سئو وجود دارااست که یک کمپانی می‌تواند به یاری آنان با سئو مطلوب سایت های خویش ، مرتبه سایت در موتورهای کاوش خویش را بهبود بخشد. ما 8 ابزار ضروری را معرفی می‌کنیم که هریک برای سئو بخشی از وبسایت مطلوب می‌باشند.
 
 
 
بعضا از ابزارها جهت اصلاح ساختار اپ نویسی، بعضی استیناف لینک های داخلی و بکلینک، یک‌سری برای مشاهده بازدید، کلمه ها کلیدی کاوش گردیده، آنالیز کلمات کلیدی، احتساب رقبا، استیناف سرعت و عملکرد وب سایت، داده ها و داده های عددی مرتبط با دامنه و … کاربرد دارا هستند. درواقع این ابزارها عصای دست تحلیلگران اینترنت و سئوکاران می باشند و فارغ از آن‌ها عملا نمیتوان تصمیمات اصولی و صحیحی را اتخاذ کرد. همینطور در 7 ابزار مهم محاسبه seo به غیر از این مفاد، ابزارهیا دیگری هم معرفی گردیده که فوق العاده کاربردی و موثر میباشند.
 
ابزارهای وبمستر گوگل
اعتنا نمایید که از واژه ابزارها استفاده کردیم. آری، گوگل دارنده چندین ابزار مختلف برای تجزیه تحقیق اینترنت و بازاریابی اینترنتی هست که بخش اعظمی از اشخاص فقط با گوگل اینترنت مستر تولز شناخت دارا هستند که امروزه با اسم سرچ کنسول شناخته می گردد. درحالیکه گوگل ادوردز، گوگل انالیتیکس، گوگل مای بیزینس و یک سری ابزار دیگر برای متخصصین و مدیران وب سایت ها از طرف گوگل ارائه شد‌ه‌است که هریک قابلیت ها و کاربردهای خاص خویش را دارا هستند. مثلا در آنالیتیکس می‌توانید طریق بازدید از وبسایت بوسیله یوزرها، مدت مجال حضور آنان روی تارنما ، صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته و داده ها کاربردی دیگری را مشاهده کنید. بطور ویژه در فراگیری گوگل وبمستر تولز (گوگل سرچ کنسول) این ابزار را بصورت بی نقص و با جزئیات توضیح داده ایم که توصیه میکنیم در شرایطی که یک وب سایت اینترنتی دارید حتما استیناف کنید.
 
همینطور یک کدام از از دیگر از مهم ترین ابزارهای وبمستر که به نظارت سرعت و عماکرد وبسایت می پردازد و زیرمجموعه گوگل میباشد، page speed insight  است که آزمایش سرعت در pagespeed insights را می‌توانید از پیوند مشخص و معلوم گردیده استیناف نمائید.
 
ابزار screaming frog
Screaming Frog یک ابزار خزنده بسیار خوب است که به چک و حسابرسی seo تارنما امداد میکند. این ابزار می تواند به شما در شناسایی بعضا از مفاد مهم که ممکن میباشد از کمتر به آنها اعتنا داشته باشید و اهمیت متعددی هم در بهینه سازی دارا‌هستند، امداد کند. برخی از عناصری که میتواند شناسایی نماید عبارتند از:
 
استیناف تیتر کاغذ ، توضیحات متا و لغت ها کلیدی متا
تحقیق تصاویر با وسعت گران قدر
اشتباهات در کدهای جواب ، نشانی های اینترنتی و متعارف
اشتباهات مرتبط با ورقه بندی
معرفی استانداردهای در بین المللی بهینه سازی
وبمستر بهینه سازی محلی BrightLocal
اگر به‌دنبال جاری ساختن بهینه سازی محلی می‌باشید ، این تارنما بسیار اثرگذار میباشد. ولی این ابزار نسبت به بقیه موارد ذکر شده چندان فنی وجود ندارد البته داده ها مهمی از وضعیت جستجوی محلی وبسایت به شما میدهد که در ارتقا بازدید تارنما اثر دارد.
 
یک کدام از شایان توجه ترین خصوصیت های BrightLocal قابلیت استیناف نقل قسم های محلی در زمینه‌ی یک تارنما است. که می توانید با اگاهی از نظریات یوزرها و انتقاداتی که مطرح کرده اند، تارنما خویش را بهبود دهید.
 
ابزارهای تحلیل وبسایت 
با ارائه 50 ابزار تحلیلی در سامانه analyser.seobehine.ir یک وبمستر کامل و بدون‌پول را در اختیار شما قرار داده است که می‌توانید از جهات گوناگون وب سایت یا این که فروشگاه آنلاین خویش را پژوهش فرمایید. با ورود به لینک و پیوند معین گردیده می‌توانید بکلینکها ، لینکهای داخلی، متاتگ صفحه های، اتوریتی دامنه، سرعت تارنما، وضعیت سرور و داده ها اساسی دیگری را به امداد این ابزارها پژوهش فرمائید. خیر فقط برای تارنما خودتان، بلکه به راحتی وبسایت رقبا را هم رسیدگی نمائید.
 
ابزار Botify
از نظر اکثری از متخصصان seo ، Botify یکی‌از ابزارهای وبمستر بهتر می‌باشد که در زمینه ی خصوصیت های فنی seo بطور بی نقص کاربرد داراست. موتورهای کاوش مانند گوگل نسبتاً نیمی از محتوای وب سایت های گرانقدر را از دست می‌دهند. محتوای از دست رفته = سود از دست رفته!
 
 
 
Botify به شما امداد می نماید تا مجال های از دست رفته را کشف کرده و آن ها را به نتایج سودآور تجاری تبدیل فرمایید.
 
Botify به جهت توان در سئو تکنیکال و تجزیه استیناف لغات کلیدی شناخته می‌شود. در واقع هیچ ضابطه کلی نیست که از چه ابزارهایی برای پیگیری تک تک شغل های بهینه سازی تارنما خویش به کارگیری فرمایید. همگی چیز بستگی به نیازهای خاص شما و نوع دستیابی و کارتان دارااست.
 
ابزار مطالعه وبسایت GTmetrix
به صورت خلاصه ، GTMetrix ابزاری می باشد که ظریف ترین گزارش را راجع به سرعت شیت ارائه می‌دهد.
 
این ابزار در مقایسه با Google Speed Insights گوگل، دارنده جزئیات بیشتری میباشد چون GTMetrix می تواند خطاها مرتبط با تعداد درخواست های کاغذ ، جاوا اسکریپت و فولدر های CSS که منجر کندی سرعت برگه می گردند ، دقیقاً معین نماید. برای یادگیری ظریف این ابزار پیشنهاد ما به شما تفحص معرفی وب سایت gtmetrix برای سئو میباشد.
 
W3c validator وبمستر تخصصی نرم افزار نویسی اینترنت
برای اعتبارسنجی سورس کدها و نرم‌افزار نویسی پوسته وب سایت، معتبرترین ترازو ابزار W3C Validator است. اگرچه رفع مشکلات و خطاهایی که بوسیله این وبمستر اعلام می‌شود تماما تخصصی میباشد و می بایست توسط اشخاص حرفه ای و مسلط به نرم افزار نویسی اینترنت صورت بپذیرد، البته می‌تواند شما‌را از اشکلات پوسته وبسایت باخبر کند تا با هماهنگ شدن با اشخاص کارشناس آن‌ها را رفع کنید. را تحت عنوان ابزاری برای سئو در لحاظ نمی گیرید. با این در حال حاضر ، به به عبارتی اندازه اساسی است.
 
Ahrefs
برای تجزیه و به حساب آوردن بک لینک و پیوند های سایت ، Ahrefs می‌تواند پر‌نور ترین حاصل را در امر لینک ها به شما ارائه دهد. تعداد بک لینک و پیوند، نوع لینکها، صفحاتی که لینک اخذ کرده اند، سایتها و صفحاتی که به شما لینک داده اند، چگونگی هر لینک، داده ها کلیدی می باشند که می توانند در تدوین استراتژی های لینکسازی به شما یاری نمایند. این داده ها را به راحتی از ahrefs استخراج نمایید.
 

چگونه نرخ پرش را کاهش دهیم؟

حتملا می دانید یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در گوگل آنالیتیکس دیده می شود چیست؟ بله، bounce rate می باشد که برای هر ورقه بصورت مجزا محاسبه می گردد و برای مجموع دامنه میانگین بانس ریت مربوط به کل صفحه ها می باشد. در فارسی نرخ پرش گفته می شود که درصد بازدیدکنندگانی است که یک ورقه وب را فارغ از انجام اقدامی مانند کلیک کردن بر روی پیوند،تکمیل یک فرم، دریافت خدمات یا خرید جنس، رخنه‌ می کنند.
آیا bounce rate و نرخ پرش مخاطب از وبسایت شما خیلی بالاست؟ اگر‌که میل دارید bounce rate صفحه های وب سایتتان را کاهش دهید ، توصیه میکنیم این نوشته ی آموزش سئو مشهد علمی را تحقیق کنید و 14 طرز جهت تحت آوردن نرخ سنگین گویی (نرخ پرش) و تقویت seo و بازدید وب سایت را بشناسید و انجام فرمایید.
نرخ گزاف گویی یا bounce rate یکی‌از مرسوم ترین مشکلات در بهینه سازی بسیاری از سایتها محسوب می شود. درصورتی که این فاکتور در سایت شما بالاست و  اکثر کاربران شما پس از پژوهش یک صفحه که معمولا ورقه اساسی وب سایت است ، از تارنما شما خارج میشوند ، فرصتی برای تبدیل کاربران به مشتریان و مخاطبان وفادار خود ندارید.
استارت تعریف دقیقی از این مضمون‌ ارائه می‌دهیم تا با جزئیات بیشتر آشنا شوید و آن‌گاه روشهایی که جهت کاهش نرخ گزافه گویی کاربرد دارا‌هستند را بیان می‌کنیم تا شما به راحتی و به درستی بتوانید سئو سایت خود را ارتقا دهید و کاربران ورودی به تارنما را بهترین نحو به سمت صفحات تولید ها یا خدمات خود پند نمایید. آموزش سئو در مشهد

Bounce rate چیست؟
نرخ پرش ، نرخ گزافه گویی یا bounce rate آمار یا درصد کاربرانی می‌باشد بعداز ورود به یک کدام از صفحات وبسایت شما ، سوای مراجعه به ورقه دیگری ، تصمیم می گیرند از سایت خارج شوند.
هرچه bounce rate  بالاتر باشد ، نشاندهنده این می باشد که نتوانسته اید با کاربر ارتباط موثری داشته باشید و این یعنی تارنما شما یا سرعت مناسبی ندارد ، یا تجربه کاربری بدی را برای بازدیدکنندگان ساخت کرده و یا محتوای نامناسب و بی کیفیتی را ارائه می دهید ، پس در فروش تولیدات یا ارائه خدمات با مشکل مواجه خواهید شد.
احتمالا در گوگل آنالیتیکس یا سایر ابزارهای سئو ، با bounce rate مواجه شده اید و درصدی را برای هر ورقه سایتتان مشاهده کرده اید.
بیایید نگاهی به ترازو معدل ​​این نرخ داشته باشیم و رسیدگی کنیم در چه حالتی خوب و در چه درصدهایی وضعیت بد است.
 
درصورتیکه نرخ bounce rate بیش تر از 80٪   باشد خیلی شرایط سایت یا صفحه بد می‌باشد.
 
دربین 70 – 80 درصد ضعیف می‌باشد
 
در شرایطی که این نرخ در بین 50 – 70  درصد را نشانه دهد ، وبسایت شما از این نظر معدل ​​است
 
بهترین حالت برای bounce rate درصدی دربین 30 – 50  می باشد ولی ذیل تر از این حد احتمالا خطای ردیابی یا نقص‌ در دسترسی ربات های گوگل و یا استفاده از افزونه های تحلیلی در تارنما را آرم میدهد.
 
دلایل اهمیت کاهش bounce rate چیست؟
توجه به نرخ پرش و درصدی که در آنالیتیکس برای هر صفحه نشان داده می شود، به سه ادله التفات دارااست:
 
کاربری که از وبسایت شما پرش می کند به نه جذب نشده یا به مشتری شما تبدیل نشده می‌باشد. بنابراین زمانی که بازدیدکننده را از پرش ممانعت می کنید، می‌توانید نرخ تبدیل خود را نیز افزایش دهید. یعنی کاهش bounce rate = ارتقاء نرخ تبدیل کاربر به مشتری.
 
 
 
فاکتور bounce rate به عنوان یک استدلال جايگاه بندی گوگل شناخته می شود. در واقع طبق مطالعاتی که توسط متخصصین بهینه سازی انجام شده، به این فایده رسیده اند که مطلقا این فاکتور تاثیر پر رنگ و زیادی در درجه یک ورقه دارد. کاهش بانس ریت، برهان مهمی برای بهبود جايگاه سایت است.
 
یک کدام از‌از سایر از دلایل اهیمت نرخ پرش این است که در حالتی‌که ورقه ای نرخ بالایی داشته باشد، به‌این مضمون‌ می‌باشد که از حیث محتوا، تجارب کاربری، لینکسازی داخلی و ساختار مشکلاتی دارااست که شما‌را متوجه میکند و میتوانید آنها‌را برطرف فرمایید.
 
نرخ معدل bounce rate چقدر است؟
طبق گزارشی در GoRocketFuel.com، میانگین نرخ Bounce Rate در بین 41 تا 51 درصد هست. با این وصاف، نرخ پرش بی آلایش به زمینه کار سایت شما هم بستگی زیادی دارد. معمولا بصورت کلی، نرخ پرش برای سایتهای فروشگاهی کمتر از وبسایتهای خدماتی یا ارائه دهنده محتوا مانند بلاگ ها میباشد. پس در شرایطی که قصد دارید نرخ پرش مطلوب را تجربه فرمائید، خلال رعایت اصول بهینه سازی، قطعا سایت خود را با وبسایتهای مرتبط و رقبای خود مقایسه فرمائید.
 
همچنین منابعی که برای وب سایت شما ترافیک ایجاد میکنند را آنالیز نمایید. کاربران از چه طریقی وارد سایت شما می گردند؟ موتور جستجو؟ تبلیغات بنری؟ لینک های رپورتاژ؟ طبق بررسی های صورت گرفته، کاربرانی که از طریق بنر و لینکهای تبلیغاتی وارد سایتها می گردند، خیلی وا رفته تر از کاغذ پرش میکنند. پس درصورتی که تبلیغات زیادی اعمال میدهید و bounce rate بالایی را مشاهده می‌کنید، خیلی هم نگران نباشید.
 
Bounce rate در مقایسه با exit rate
نرخ خروج یا exit rate فاکتور دیگری در گوگل آنالیتیکس می باشد که مشابه با نرخ پرش است، با یک تفاوت عمده:
 
نرخ پرش درصد اشخاصی است که در یک ورقه قرار می گیرند و آن را رخنه‌ می کنند.
 
نرخ خروج درصد کسانی می‌باشد که یک ورقه را ترک می کنند (حتی در حالتی که در طول ورود به تارنما از طریق آن شیت وارد نشده باشند ، یعنی از کاغذ دیگری از همان سایت وارد شیت مذکور شده اند)
 
مثلا، فرض فرمائید شما که از طریق گوگل وارد این کاغذ از سایت ما شده اید، بلافاصله از وبسایت خارج شوید، این یک پرش می‌باشد.
 
البته در‌صورتی‌که از این برگه ای که موقتا حضور دارید، به صفحه دیگری از سایت  بروید و بعداز استیناف شیت آتی ، از سایت خارج شوید، این خروج است که نرخ exit rate برگه آجل را افزایش می‌دهد. اما موجب کاهش bounce rate  این صفحه (همین ورقه ای که در حال بازرسی آن هستید) شده اید.
 
چرا استفاده کننده از یک برگه پرش میکند؟ چون انتظارات او برآورده نشده!
 
چرا مخاطب از کاغذ خارج می‌شود؟ احتمالا اطلاعات لازم خود رابدست آورده می باشد!
 

چگونه UX سایت را بهبود دهیم؟

آیا می‌دانید تجارب کاربری چیست؟ از اهمیت ux آگاه می باشید؟ می‌دانید با چه روشهایی بهبود داده میگردد؟
امروزه هوشمندی بیشتری در نمایش نتیجه ها جستجو، ایندکس و درجه بندی سایتها از جانب گوگل به چشم میخورد که استدلال آن  تغییراتی میباشد که الگوریتم ها (به ویژه رنک برین) ایجاد شده و چرا که یکی‌از مهم ترین عواملی که برای گوگل و سایر موتور های جستجو التفات دارد رضایت کاربران میباشد که در فایده آموزش سئو در مشهد

 رعایت نحوه ها و اصول بهبود UX بدست می‌آید.
اعتقاد و باور از تجارب کاربری بهتر به افزایش درآمد تجارت شما در دراز بازه منجر می‌شود. به همین برهان، ما می‌خواهیم به شما یاری کنیم و نکات بهبود UX برای کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند را توضیح دهیم. پیرو بیشتر از مداقه اعتنا به استاندارد های ux و نقشی که در سئو داراست و چگونگی ارتقاء رضایت کاربران صحبت خوا‌هیم کرد.
مجموعه در بازاریابی و برنامه نویسی وب و سئو حرفه ای است. پیشنهاد می‌کنیم به ما ملحق شوید و جدیدترین مقالات را تحقیق نمایید. آموزش سئو مشهد

تجارب کاربری چیست؟
تجربه کاربری یا user experience  که در اختصار با ux شناخته می‌شود، اصطلاحی هست که دسته‌های طراحی برای ساخت‌و‌ساز تارنما یا اپلیکیشن نرم افزاری جاری ساختن می‌دهند تا تجارب مرتبط مطلوب را در مشت کاربران قرار می‌دهند. این مضمون‌ رابطه نزدیکی با سئو دارد و درباره ی با حالات و خوی و تجارب یک کاربر در واکنش با یک سایت گفت و گو می کند که یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار در بهبود بهینه سازی از طریق بهبود رضایت کاربران از تارنما شما میباشد. کلاً این معنا تجزیه و تحلیل تعامل انسان و ماشین را در لحاظ می‌گیرد.
 
به عبارت دیگر، UX همان چیزی است که شخصی که از شیت وب شما بازدید می کند یا هنگام تعامل با سیستم یا یک نرم‌افزار موبایل یا یک نرم افزار و سایر مفاد مشابه، احساس می کند.
 
همچنین روشی برای سنجش رضایت مشتری در هنگام تعامل با سایر محصولات یا خدمات به حساب می آید.
 
ضمن این، مطالعات بازار نشان داده میباشد که یک بیزنس با UX خوب شانس بیشتری برای پرورش و ترقی دارد.
 
اهمیت UX در تارنما
همانگونه که میتوانید پیش بینی بزنید، در شرایطی که میخواهید نتایج عالی در بلند زمان و کوتاه زمان داشته باشید، توجه به UX بسیار اصلی میباشد. تجارب کاربری بواسطه فاکتور هایی همچون قابلیت ارزشمندی، دسترسی، سودمندی، کاربردی بودن و سهولت استفاده تمجید می‌گردد، پس میتوان متوجه شد که سئو و تجربیات کاربری وجه اشتراک زیادی با هم دارند و رعایت بسیاری از فاکتور های بهینه سازی همزمان که موجب رضایت بازدیدکنندگان میگردد ، بهبود جايگاه در گوگل را نیز در پی دارااست.
 
به دلایل تحت میتوان عنایت ux را تشریح کرد:
 
پاسخگویی به نیاز مشتری
UX از این لحاظ که بتوانید به طور کامل نیازهای مشتری را که با خدمات شما تعامل دارد، برآورده نمایید، مهم می‌باشد.
 
به این ترتیب تجربیات مثبتی ارائه می‌شود که مخاطب را به برند شما وفادار نگه می‌دارد. شما بایستی بتوانید نیاز مشتریان و مخاطبان خود را تا حدی حدس فرمایید و علایق و سلیقه های آن ها را بدانید. برای این مورد می توانید با متخصصین بازاریابی و تبلیغات مشاوره فرمایید.
 
ارائه تجربیات بصری مطلوب
در‌حالتی که سایت یا اپلیکیشنی دارید که طراحی کارآمدی دارد، به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی از آن به کارگیری کند. او‌لین ارتباط مخاطب با وبسایت شما، مشاهده ظاهر آن می باشد که باید از دید بصری مطلوبیت داشته باشد.
 
در‌صورتی‌که مشتریان بتوانند به سرعت و سوای دردسر زیاد از نرم افزار به کارگیری کنند، ux مطلوب خواهد بود. مخلوط به طور همزمان ux  و ui  بهترین رویه برای تحقق یک وب سایت با جذابیت بصری و عملکرد مناسب است.  تفاوت ui و ux چیست؟ هم نوشته‌ی علمی جالبی برای شماست.
 
افزایش درآمد
داشتن یک تجارب کاربری عالی به شما این قابلیت و امکان را می‌دهد که کاربرانی دارای مسئولیت به برند خود ساخت‌و‌ساز نمایید. یک مشتری راضی برای خرید تولیدها یا دریافت خدمات بیشتری به تارنما شما بازخواهد گشت.
 
این تأیید می کند که کاربران وفادار در زمان سال ها به ارتقا درآمد کمک می کنند. بسیاری از تارنما ها هستند که تمام اصول کدنویسی و seo سورس قالب را رعایت کرده اند اما در جذب مخاطبان و تبدیل تعداد کلیک به مشتری و خریدار ناکام می باشند.
 
مشتریان را در رقابت از دست نمیدهید
این را در نظر داشته باشید: مشتریان همیشه به وب ‌سایتی مراجعه می‌ کنند که بیشترین اعتقاد و امنیت و اما بهترین تجربه را به آن ها ارائه می دهد.
 
به همین ادله است که همیشه می بایست یک قدم جلوتر از رقبا باشید تا مانع تلف کردن مشتری شوید. کاربران در شرایطی که تجربیات مناسبی از وبسایت شما نداشته باشند به رقبای شما مراجعه میکنند. اما اگر کاری کنید که مشتریان به شما، محصولاتتان و برندتان اتکا کنند، موفق خواهید شد.
 
اینها برخی از دلایلی است که ارائه یک تجربیات بهتر بسیار مهم میباشد، ولی البته موردها دیگر نیز وجود دارد.
 
100% تجارب کاربری در سئو وب سایت عنایت بسیار زیادی دارد پس استارت به بهبود آن نمایید.
 
پیشنهاداتی برای داشتن تجربیات کاربری عالی
همان گونه که از واژه و کلمه رضایت و مضمون‌ آن معین میباشد شما ضمن جلب لحاظ کاربران برای مشاهده تارنما شما و ورود به آن ، باید به کاربر ارزش افزوده و اطلاعات اثر گذار ارائه دهید. باید تلاش نمائید نرخ پرش bounce rate  تارنما خود را شدیدا کاهش دهید. هرچه برهه زمانی مجال بیشتری را کاربر روی وبسایت شما وقت بگذراند بهتر است. برای این مراد بعضا از عواملی که جهت رضایت کاربران مهم می باشند و کمتر به آن ها اعتنا شده را تشریح می‌کنیم.
 
در صورتی‌که تا الان کمتر به‌این موارد اعتنا کرده اید باید بدانید که از سال 2019 مهم‌ترین فاکتور درجه بندی سایت ها همین کارداران بوده اند.
 
پیشنهاد های زیادی وجود داراست که قادر خواهیم بود برای داشتن یک تجارب بهتر به شما ارائه دهیم، ولی ترجیح می‌دهیم مهم‌ترین آنها را پررنگ کنیم.
 
 
 
نیاز مخاطبان خود را بشناسید
در حال حاضر بهینه سازی تنها توانمندی در تکنیک های فنی سئو نیست ، بلکه روانشناسی نیز نقش پررنگی در سئو دارااست. شناسایی نیاز مخاطبان و جامعه هدف  میتواند شما را یکسری پله از سایر رقبا جلو بیاندازد. در صورتی‌که شما به خیر نیازهای استفاده کننده خود را بشناسید می‌توانید متناسب با آنها اقدام به ساخت محتوا و مطالب نمایید و به راحتی آمار بازدید تارنما را بالا ببرید.
 
نوشته‌ی علمی مفیدی که بتواند به مخاطبی که وارد تارنما شما شده فراگیری بدهد یا اطلاعات مهمی را به وی منتقل فرمائید به طور مستقل و باور در رضایت وی تاثیر دارد. مطالب تکراری و اسکن شده از وب سایت های دیگر نه تنها به شغل کاربران نمی آید و نرخ پرش و خروج کاربران از سایت را ارتقا می دهد بلکه موجب جریمه شدن از طرف گوگل هم می‌گردد.
 
ساختار و مسیریابی وب سایت خود را اصلاح نمائید
شما می بایست اعتقادوباور نتایج کنید که ریلکس ترین و سریع ترین خط مش را برای بازدید از آحاد مکان های وبسایت خود در اختیار کاربر قرار می دهید و به آنان اجازه می دهید در دست کم فرصت ممکن به اطلاعات مورد نظر خود برسند.
 
در صورتی وب سایت شما دارای ساختار مناسب نباشد و دسترسی به آن سخت باشد، کاربران تمایلی به جستجوی پردردسر نخواهند داشت.
 
تجزیه و محاسبه و بهبود مسیری که هر کاربر برای رسیدن به نقطه مورد نظر طی می کند و رسیدگی اینکه آیا پروسه مناسب را دنبال می کند بسیار مهم میباشد.
 
به خیال و خاطر داشته باشید که ابزار بصری هم اساسی می باشند تا بازدیدکنندگان به وضوح و سریع بدانند کجا بایستی بروند.
 
همچنین مداقه صفحه نخستین را دست‌کم نگیرید. این او‌لین تأثیری است که مشتری دریافت می کند و تعیین می کند که آیا او در تارنما شما ادامه میدهد یا خیر.
 
از ساخت ساختارهای منحرف کننده بپرهیزید. هنگامی شما وبسایت را طراحی میکنید و یا در حال سئو صفحات میباشید بایستی ساختاری ساده را تعریف نمائید که سبب به بهبود مسیریابی کاربر و ارتقا امکان دسترسی به سایر بخش های وبسایت خواهد شد.
 
هرچه ساختار ، تو در تو و پیچیده تر باشد موجب ابهام برای کاربران می گردد و با کاهش رضایت آن ها تاثیر منفی در سئو می گذارد.
 
طراحی وب سایت بصورت جذاب و عکس العمل گرا
برای تضمین تجربه کاربری بهتر، می بایست به طراحی جذابی ارائه دهید که برای کاربران کارآمد باشد.
 
شما باید به هر کاربری اجازه دهید، فارغ از اینکه قبلاً کاغذ وب شما را مرور کرده‌با‌شد، به آن دسترسی داشته باشد فارغ از اینکه شغل را برای آنها مشقت بار کند.
 
طراحی بصری باید در کسب به یک سیستم بدون نقص، جامع و مطلوب کمک کند. اما نه به معنای پر کردن صفحات از اشکال ماژولها، ارکان بصری و گرافیکی! با کاهش هر بخشی که گیج کننده می‌باشد، تک تک جنبه های مهم وبسایت خود را به وضوح نمایش دهید.
 
 
 
ترکیبی از زیبایی شناسی، اختصاصی بودن و طراحی کاربردی، ایده آل میباشد.
 
از طرف دیگر، وب سایت شما می بایست روی تمام پلتفرم ها شغل کند و برخورد گرا باشد.
 
طراحی ریسپانسیو طراحی میباشد که بدون دقت به دستگاه الکترونیکی آیتم به کار گیری مخاطب، محتوا را به روشی مناسب به استفاده کننده نشانه دهد.
 
خوانایی سایت را بهبود دهید
پیشنهاد دیگری که باید به آن اعتنا فرمائید عنایت خوانایی است، زیرا به کارگیری از یک ورقه وب را تسهیل می کند.
 
به این دلیل که اکثری از کاربران اطلاعات را نمی خوانند، بلکه فقط آن را جستجو و مرور می کنند. اساسی میباشد که خوانندگان اطلاعات را با گاز و فارغ از عملکرد زیاد فهم کنند.
 
برای حصول به خوانایی مورد نظر تجربیات کاربری، به مواردی همچون رنگ فونت ، نوع فونتی که استفاده می کنید و قالب متن توجه داشته باشید.
 
به هیچ وجه صفحه ها خود را شلوغ نکنید. چه با مطالب و تصاویر بیش از حد و چه به کارگیری از استایل و ماژول های زیاد!
 
در صورتی‌که برگه به هم ریخته و بی نظم باشد دسترسی بازدیدکننده به نکات اساسی و مدنظر شمارا مشقت بار تر می کند و به کار گیری بیش تر از حد از ماژول ها می تواند موجب بهم ریختگی صفحه و تضعیف خوانایی خواهد شد.
 
سرعت سایت خود را در نسخه گوشی و دسکتاپ ارتقاء دهید
در‌حالتی که وقتی که کاربر بخواهد وارد سایت شما خواهد شد با کندی مواجه شود و نتواند با گاز به مطالب مورد نظر دسترسی داشته باشد یا بلافاصله اقدام به بستن شیت می کند و یا از ادامه مطالعه سایر صفحه ها غربت می کند.
 
ارتقاء سرعت هم در نسخه موبایل و هم در نسخه دسکتاپ با رعایت اصول نرم‌افزار نویسی ، کاهش تعداد فولدر های استایل و اسکریپت ها ، کاهش حجم تصاویر ، seo و نادر کردن حجم css  و js   و استفاده از روش های defer offscreen images   و  یا  eliminate render blocking resources  قابل استحصال است.
 
همانگونه که می بینید، ux یک جنبه حیاتی میباشد که بعدی کسب و کار شما را انتخاب می کند. کل این ترفندها را در ذهن داشته باشید و بدانید، در  ما همیشه در صورت نیاز به یاری در اختیار شما هستیم.
 

 

 

تعریف کلمه کلیدی در سئو چیست؟


پیش از اینکه استارت به خوندن این نوشته‌علمی نمائید، لطفا به عبارت‌های تحت یه نگاهی بندازید:
کلمه و واژه کلیدی چیه؟ آموزش سئو مشهد
کلمه کلیدی چیست
کیورد چیست؟
تعریف کلمه کلیدی در بهینه سازی
مضمون‌ کلمه کلیدی در seo
شما (اگه از گوگل وارد این شیت شدید) کدوم یکی‌از لغات بالا رو کاوش کردید؟ یااینکه عبارتی متفاوت از موارد بالا رو کاوش کردید؟ تارنما رو در کدوم یکی‌از صفحه های موتور کاوش و در جايگاه چندم گوگل پیدا کردید؟
در‌این مقاله می‌خوایم با مضمون‌ واژه و کلمه کلیدی آشنا بشیم و خاطر بگیریم مراد از کلمه و واژه کلیدی در بهینه سازی چیست. آموزش سئو در مشهد

خبر عالی اینه که اگه پیمان بدید تا نقطه پایان نوشته‌ی‌علمی هم پا باشید و خوب به نکاتی که می‌گم و نمونه‌هایی که می زنم اعتنا نمائید، حتما با مضمون‌ واژه و کلمه کلیدی و اهمیتش در سئو آشنا می‌شید. خبر بهتر‌خیس اینه که اگه در نقطه پایان هنوز هم سوالی داشتید، می‌تونید در دیدگاه ها مطرح نمایید تا جواب بدیم.
سرفصل‌های پست [نهفته کردن]
1 تمجید کلمه کلیدی در سئو چیست؟
1.1 واژه کلیدی یا این که عبارت کلیدی؟
2 تعریف تخصصی‌خیس واژه و کلمه کلیدی در بهینه سازی
3 عنایت کلمه و واژه کلیدی در بهینه سازی
4 واژه کلیدی چند بار می بایست در نوشته‌ی‌علمی تکرار بشه؟
5 آمارهای دیدنی از جستجوی لغت ها کلیدی یوزرها اهل ایران در گوگل
5.1 عده بندی
تعریف کلمه کلیدی در seo چیست؟
کلمه کلیدی معادل فارسی Keyword (کیورد) می باشد که بهش کلیدواژه هم گفته میشه. هرچند در بین متخصصین seo اصطلاح کیورد ترویج بیشتری داره. برای تمجید واژه و کلمه کلیدی به گویش معمولی، میشه بگیم کلمه و واژه یا این که کلماتی میباشند که مضمون‌ اساسی و بنیادی محتوای ورقه رو ذکر می‌نمایند.
مثلا در یک سایت فروش آنلاین عطر و ادکلن، اگه نوشته‌ی‌علمی‌ای با مورد «معرفی ۱۰ عطر مردانه برتر سال ۲۰۲۲» داشته باشیم، واژه کلیدی این نوشته‌ی علمی می‌تونه «شایسته ترین بو مردانه ۲۰۲۲» باشه. این عبارت داره آیتم اصلی نوشته ی علمی رو ذکر می‌کنه. فعلا به حیث شما «شایسته ترین عطرهای مردانه ۲۰۲۲» هم می‌تونه کیورد این نوشته‌علمی باشه؟ جواب به طور کامل مثبته. «شایسته ترین عطر مردانه سال ۲۰۲۲ میلادی چیست» چطور؟ می‌تونه کیورد این مقاله باشه؟ گشوده هم جواب مثبته.
پس همینجا یه فایده گیری مهم داشته باشیم: هر صفحه وبسایت (چه مقاله باشه و چه ورقه کالا و…) می‌تونه بیشتر از یک واژه کلیدی داشته باشه. حتی بهتره بگیم که قطعاااا بیشتر از یک کلمه کلیدی داره. صفحات متفاوت تارنما ممکنه ۱۰ کلمه کلیدی یا این که حتی ۱۰۰ کلمه کلیدی داشته باشند. ولی ما گونه های متعدد کیورد رو داریم که در جلسات بعدی بیشتر درباره این آیتم صحبت میکنیم.

واژه کلیدی یا این که عبارت کلیدی؟
بیایید همین نخستین عمل یه موضوعی رو مشخص و معلوم کنیم. درسته که ما از لفظ کلمه و واژه کلیدی استعمال میکنیم، اما دقت داشته باشید که کیوردها اغلب زمان ها مشتمل بر بیشتراز یک واژه می باشند. پس در واقعیت و در بیشتر مواقع ما با عبارت کلیدی سروکار داریم. به عنوان مثال عبارت بالا (شایسته ترین بو مردانه ۲۰۲۲) شامل ۴ واژه و کلمه‌ست و یه عبارت کلیدی برای کاغذ متبوع به‌شمار میره. با این حالا، لفظ «عبارت کلیدی» خیلی رایج وجود ندارد و ما به دنبال از «واژه و کلمه کلیدی» به کار گیری میکنیم (حتی اگه کیورد ما تعدادی کلمه‌ای باشه).

تعریف تخصصی‌خیس کلمه و واژه کلیدی در بهینه سازی
کلمه و واژه کلیدی از زاویه روءیت کرد کاربر، همون عبارتیه که در موتور جستجویی مثل گوگل وارد کرده تا در نتیجه ها بتونه اطلاعاتی به‌دست بیاره یا این که مشکلش رو حل کنه. برای مثال اینجانب می‌خوام بها دلار رو بدونم. پس میام «قیمت روز دلار» رو گوگل میکنم. این میشه یه واژه و کلمه کلیدی.

اکران کلمه و واژه کلیدی در گوگل


نمونه از یک‌سری واژه و کلمه کلیدی مرتبط در گوگل
همونطور که گفتم، هر برگه سایت می‌تونه یکسری واژه کلیدی (Keyword) داشته باشه. در تصویر بالا می بینید که اینجانب عبارت قیمت روز دلار رو نوشتم و بعدش یه مسافت (Space) گذاشتم. خویش گوگل میاد پرجستجوترین عبارت‌هایی که بی نقص‌کننده جستجوی اینجانب می‌باشند رو اکران میده و هر کدوم از این مفاد هم می‌تونه یه واژه کلیدی باشه.

اما بپردازیم به تعریف‌و‌تمجید واژه و کلمه کلیدی از زاویه دید رئیس وبسایت یا این که مولف و دارای تخصص seo وبسایت؛ از زاویه دید این اشخاص، واژه کلیدی همون عبارتیه که وقتی به وسیله کاربرها کاوش میشه این اشخاص بسیار مشتاق میباشند که ورقه‌شون در جايگاه‌های رفیعتر گوگل قرار بگیره (گاها چشم گردیده که مدیریت وبسایت بعد از دستیابی جايگاه ۱ در لغت ها کلیدی دشوار اشک اشتیاق ریخته

معرفی ابزارهای سئو برای بررسی سئو سایت

ابزارهای آنلاین seo یک قسمت جداناپذیر برای پژوهش seo وب سایت و سئو می‌باشد، به امداد ابزارهای بهینه سازی می‌تونیم تارنما خودمون رو تحلیل کنیم و از همگی اصلی‌خیس از زاویه‌های متعدد یک روءیت کرد خیلی عالی از سایتمون داشته باشیم، دیدی که با دیده آدم قابل روءیت عدم وجود و یا این که مشقت بار پیدا میشد.
به باکس ابزار خانه خودتون اعتنا کردید؟ کلی ابزار دارید که هر کدوم کارکرد خاص خودش رو داره، در seo هم همچنین می‌باشد و درون این باکس ابزار seo کلی آموزش سئو در مشهد ابزارهای متعدد با کارکردهای گوناگون می‌باشد.
ابزارهای seo اومدن تا در قسمت های پایین به ما امداد کنن:
تجزیه و چک
مطالعه عبارات کلیدی
ارتباطات
بهینه سازی محلی
بهینه سازی گوشی
seo در ورقه
نظارت درجه
سرعت تارنما
seo وردپرس
عبد و بنده تلاش خواهم کرد هر ماه ابزارهای تازه و مفیدی که به کارگیری می کنم رو درین نوشته‌ی‌علمی تکثیر به اشتراک بذارم، پس این شیت رو بوکمارک فرمایید و بعدا هم رمز بزنید.
سرفصل‌های پست [پنهان کردن]
1 اینجانب به ابزار نیاز دارم؟ ابزارهای مجانی بهینه سازی یا این که خریدی ها؟
2 برتری ابزار مبلغی نسبت به مجانی چیه؟
3 ابزار بهینه سازی اهل ایران داریم؟
4 معرفی ابزار های seo براساس تیم بندی پایین
5 یک نکته معمولی درباره استراتژی seo
5.1 معرفی ابزارهای منتخب خودم (هر روز به کارگیری میکنیم)
5.2 معرفی ابزارهای seo منحصر وردپرس ها
5.3 معرفی ابزارمخصوص سرعت وب سایت
5.4 معرفی بقیه ابزارهای seo بدون‌پول
6 گردآوری بندی + توصیه دیدن یک یادگرفتن فوق العاده
اینجانب به ابزار نیاز دارم؟ ابزارهای بدون‌پول seo یا این که خریدی ها؟
مسلما پاسخ آری می باشد.
یک خاطره بگم: یکی دانشجوها عصر سری بهینه سازی به اینجانب خاطرنشان کرد آقای آریافر این ابزارهای مبلغی به هیچ درد نمیخورن تنها اومدن یک مبلغی بکشن بالا و خودشون فئودال بشن.
خب اینجانب از این سخن هم تعجب کردم و هم شم می کنم به خیال موقعیت بد مرزو بوم اینگونه حرفی بدور از انتظار وجود ندارد اما جواب رو اینطوری دادم و گفتم:
فرض کن میخوای یک میز چوبی صحیح کنی، آیا مجموع میز رو با دستت صحیح می کنی؟
اعلام‌کرد: خیر
گفتم ابزارهایی که به کارگیری می کنی برای ایجاد کرد میز آیا کلیه مجانی می‌باشد؟
اظهار‌کرد: خب خیر
اینجانب تفکر کنم تونستم جواب سوالش رو با نمونه بالا بگم، تمام سرویس ها در مرز و بوم ما و بقیه کشورها مبلغی است و نباید انتظار داشت، با این هم اکنون حتی در‌صورتی‌که ابزاری اومده تا صاحبش رو سرمایه دار بکنه نباید برای شما اساسی باشه، شما بدین اعتنا کن که آیا ابزار برای اینجانب کاربردی می باشد؟ آیا ابزار به درد بررسی seo سایتم میخوره؟ در صورتی پاسخ بلهههههههه میباشد خب بروووووو سراغش دیگه تفکر نداره، از جمله اندیشه کردی با مبلغی که تو میدی طرف سرمایه دار میشه؟ تو نگران فئودال شدن طرف هستی یا این که نگران تارنما خودت؟‌

سئو چه اصطلاحات تخصصی دارد؟

محتوای تکراری – Duplicate Content
هنگامی از یک محتوا در یک سری برگه و یا این که یکسری وب سایت استعمال شود، گوگل متوجه این فرمان گردیده و برای تارنما های متخلف جریمه هایی در لحاظ خواهد گرفت. مشاهده ی مطالب تکراری برای یوزرها خوشایند وجود ندارد، پس در حالتی که بدین پندار افتاده اید که یک محتوا را کپی کرده و آموزش سئو مشهد

 در صفحه ها وبسایت خویش قرار دهید عالی می‌باشد به عواقبی که یقه شما‌را در آتی خواهد گرفت بیاندشید. محتوای تکراری در عصری که دستخط مولف برای گوگل قابل شناسایی هست آموزش سئو در مشهد اصلا ایده خیر وجود ندارد. هرچند تکثیر و به اشتراک گذاری داده ها بسیار عرف میباشد ولی بایستی برای آن ها لینک منبع در لحاظ بگیرید.
در وب سایت ممکن میباشد تعدادی محتوا با هم تکراری در حیث گرفته شوند. اینکه چه گونه نقص‌ محتوای تکراری را در وبسایت حل کنیم بستگی به ماهیت تولیدات و مطالب داراست و روش های متعددی برای رئیس و هجران از همنوع خواری وجود دارااست.
تصویر-مفهوم-محتوای-تکراری-در-اصطلاحات-سئو
نرخ تبدیل – CONVERSION RATE
به داده های عددی کاربرانی که از تارنما شما بازدید می نمایند و به غرض شما می رسند، نرخ تبدیل گفته می‌شود. این شاخص در دنیای دیجیتال مارکتینگ بعد ها مختلفی داراست و در سطح وسیعی به آن پرداخته می شود. در شرایطی که به تارنما شما ۱۰۰ نفر وارد شوند و صرفا ۲۰ نفر از شما خرید نمایند، این یعنی نرخ تبدیل سایت شما ۲۰ درصد میباشد.
تصویر-مفهومنرخ-تبدیل-در-اصطلاحات-بهینه سازی
آیکن-معنا-نرخ-کلیک-در-اصطلاحات-seo
نرخ کلیک / CTR
نرخ کلیک – Click Through Rate نشانگر معیار کاربرانی میباشد که با سرچ یک مورد در حاصل، تارنما شما‌را مشاهده و بر روی لینک شما کلیک می نمایند. CTR یک شاخص عالی برای محاسبه چگونگی و قیمت شیت میباشد که بصورت درصد در کنسول جستجوی گوگل نمایش داده می شود. چنانچه اشخاص یک کوئری را کاوش البته بر روی وبسایت شما کلیک نکنند، به آن ایمپرشن گفته میشود. مشاهده وب سایت در حاصل از داده های عددی بالایی شامل است و هرچقدر که کلیک کمتری اخذ فرمایید، باید بر روی سئوی سایت وقت بگذارید.
آیکن-مضمون‌-اعتبار-دامنه-در-اصطلاحات-بهینه سازی
اعتبار دامنه / DA / Domain Authority
اعتبار دامنه – DA یکی از شاخص های ابداعی توسط کمپانی ماز است که اعتباری بین عدد ۰ تا ۱۰۰ برای آن در لحاظ گرفته می گردد. فاکتور های دامین آتوریتی به موضوعاتی همانند تعداد بک لینک ها، اعتبار دامنه، سوشال سیگنال و چگونگی محتوا اشاره دارااست. DA فاکتور درجه بندی وجود ندارد و گوگل مطابق آن به تارنما رنک نمی دهد.
آیکن-مضمون‌-فرصت-ماندگاری-در-اصطلاحات-سئو
فرصت ماندگاری / Dwell Time
گوگل اخلاق های یوزرها را برای آنچه که کاوش می نمایند زیر لحاظ می گیرد. فرض نمایید شخصی با جستجوی کلمه ای به پیشنهادات گوگل دست پیدا کرده و حالا از در بین گزینه های انتخابی، وبسایت شما‌را برگزیده است البته هنگامی که وارد تارنما شما می‌شود، محتوای مربوط به سرچ خویش را نمی یابد. درپی با بازگشتبه نتایج، وب سایت دیگری را برای کاوش در زمینه ی واژه ی کلیدی خویش تعیین می نماید. مجال ماندگاری ارتباط ی بی واسطه با کاربردی بودن محتوای شما داراست در فیض نمی قدرت آن را بی التفات شمرد.
آیکن-مضمون‌-لینک-نوفالو-در-اصطلاحات-seo
پیوند فالو و نوفالو / follow و nofollow
تگ های فالو و نوفالو به موتورهای کاوش می‌گویند که‌این لینک و پیوند باید دنبال گردد یا این که خیر. زمانی بر روی یک پیوند از تگ نوفالو سود کرده می‌گردد، بات گوگل میداند که نباید آن را برای تفحص مقصد دنبال نماید. لینک های نوفالو هیچ ارزشی را جابجایی نمی دهند.

آیکن-مضمون‌-لغات-کلیدی-زمان بر-در-اصطلاحات-seo
لغات کلیدی طولانی / Long Tail Keywords
انتخاب واژه و کلمه کلیدی مطلوب از مهم‌ترین اصولی میباشد که برای طراحی بهینه سازی در سایت می بایست آن را دانست. چنانچه باین کلمه و واژه بیشتر از یک واژه و کلمه باشد، به آن لانگ تیل گفته می گردد. کلمات کلیدی وقت گیر معمولا تطابق بیشتری با جستجوهای یوزرها دارند و بر روی کوئری بخصوصی تمرکز می نماید. برای مثال در‌صورتی‌که خرید موبایل تلفن همراه را یک کلید واژه و کلمه بنامیم، خرید موبایل گوشی شیائومی می نوت، یک لانگ تیل میباشد. این عبارات برای صفحه های هدف و حوزه های بخصوص بی غایت اساسی و عاقبت ساز می‌باشند.

آیکن-مضمون‌-الگوریتم-های-گوگل-در-اصطلاحات-seo
الگوریتم گوگل / Google Algorithm
گوگل به خواسته رضایت بیشتر یوزرها از حاصل کاوش، از الگوریتم هایی استعمال می نماید که فاکتورهای مرتبط با جايگاه بندی و غیره را گزینه پایش قرار می دهند. الگوریتم ها دارنده گونه های مختلفی می باشند که یک مثال آن یاری می نماید یوزرها بجای ورود به تارنما های اسپم و بدرد نخور، به شایسته ترین فایده ممکن برسند. اشکال الگوریتم های گوگل با اسم های متنوع شناخته می گردند که بر روی پیوند ها، محتوا، دوری از فریب و از این قبیل میپردازند.
 

 

منظور از اعتبار دامنه چیست؟

آیا به در حال حاضر برایتان پیش آمده که بخواهید اعتبار دامنه تارنما را به یکی از مشتری هایتان یا یک کدام از همکارهای تازه واردتان که هیچ گونه آشنایی گذشته از seo ندارن آموزش سئو مشهدد توضیح بدهید، اما ندانید که از کجا می بایست شروع فرمائید؟! یا شاید هم به عنوان یک متخصص سئوی مبتدی و تازه کار مشتاقید با این مضمون‌ مهم دنیای سئو بیشتر آشنا شوید. در این راهنما با لهجه ساده می‌بینیم که اعتبار دامنه چیست. موزش سئو در مشهد
فهرست
خواسته از اعتبار دامنه چیست؟
اعتبار دامنه (Domain Authority یا به اختصار DA) امتیازی دربین 1 تا 100 می باشد که مبنی بر وضعیت درجه بندی وب سایت ها به دامنه هر سایت داده میشود. در واقع این عدد به تک تک یک وب سایت داده می‌گردد و نه به برخی از صفحه ها آن.
این فاکتور بوسیله خود گوگل معرفی نشد! بلکه MOZ به عنوان یک کدام از مهمترین منابع و ابزارهای سئو چنین پارامتری را تعریف کرد. ولی از آنجایی که DA از همان استارت فاکتور بسیار موءثر و گویایی بود، تخت گاز در بین متخصصین سئو ترویج پیدا کرد و به یک فاکتور دوستداشتنی و مهم برای تفحص میزان اعتبار وبسایت ها تبدیل شد.
اعتبار دامنه وبسایت در واقع می‌تواند شرایط درجه بندی صفحه های یک وبسایت را در SERP (ورقه نتایج موتورهای جست و جو) پیشبینی کند. طبیعتاً هر چه عدد Domain Authority بالاتر باشد، یعنی میانگین جايگاه بندی صفحات این وبسایت وضعیت بهتری داراست.
نکته قابل توجه؛ DA یکی‌از مقایسه ای است!
بله، عدد اعتبار دامنه وضعیت جايگاه بندی سایت را نماد میدهد، البته نه موقعیت مطلق آن را؛ بلکه میگوید حالت این سایت به نسبت سایت های دیگر چه طور هست!
به عنوان مثال وب سایت قدرتمندی مانند Facebook.com را تصور کنید. در شرایطی‌که این وب سایت یک میلیارد بک لینک تازه بگیرد، عدد DA آن بالا رفته و DA سایر سایت ها زیر می رود. چون وب سایت های دیگر به نسبت این تارنما، قدرت کمتری پیدا می کنند.
در ضمنً باید اشاره کنیم که رقابت در اعتبار دامنه های بالا (به عنوان مثالً بالاتر از 70) بسیار تنگاتنگ هست. به همین خیال و خاطر هست که رسیدن از DA 20 به 30 بسیار شل تر از رسیدن از DA 70 به 80 است.
آپدیت اعتبار دامنه وب سایت در سال ۲۰۱۹
اوایل سال 2019 بود که آپ تو دیت Domain Authority 2.0 توسط MOZ معرفی شد. در این به روز جدید، از الگوریتم یادگیری ماشین قدرتمندتری به کارگیری می‌گردد تا پیشبینی گردد که گوگل چه قدر از این دامنه در نتایج خود به کارگیری می کند.
طبق این آپ دیت از جمله در‌صورتی‌که احتمال این که دامنه A در نتیجه ها گوگل نماد داده خواهد شد بیشتر از احتمال نمایش دامنه B باشد، عدد Domain Authority دامنه A هم بیشتر از دامنه B می‌باشد.
اعتبار دامنه در وب سایت های صفر
فرض نمائید وب سایتی جدید طراحی شده و هیچ کاری هم برای سئو آن انجام نشده هست. دراین‌صورت اعتبار دامنه این سایت «۱» خواهد بود. حالا هر چه زمان یپیش برود و تکنیک های سئوی بیشتری روی این تارنما پیاده گردد، این عدد بیشتر و بیشتر می‌گردد.
روش محاسبه اعتبار دامنه چیست؟
ابزارهایی مانند MOZ برای محاسبه اعتبار دامنه یک تارنما، تمامی صفحه های آن سایت را که در موتورهای جست و جو ایندکس یا شناسایی شده اند، نظارت می کند. بعد از آن مطابق ده ها عامل مختلف، یکی‌از به اعتبار دامنه آن وب سایت می دهد.
عنایت اعتبار دامنه و توضیح آن به گویش معمولی
به طبع شما هم این را می دانید که توضیح دادن سئو و مزایای seo قادر است فعالیت خیلی دشواری باشد مخصوصا در صورتی‌که بخواهید جوری توضیح بدهید که فرد از شنیدن آن تمامی اطلاعات نترسد. کانسپت های زیادی درین بین وجود داراست اما نکته ی مهم این می باشد که شما به طوری این مقوله را به این افراد علل خصوص به مشتریان خود توضیح دهید که آنها متوجه این امر اصلی شوند و بدانند چه نوع اقداماتی در این فی مابین قادر است سبب شود تا کسب و کار آنها رونق گیرد. توصیه ما به شما این هست که این موضوع را به ساده ترین موقعیت ممکن توضیح دهید چراکه این مورد به اندازه ی کافی برای افراد غیر آشنا با سئو بغرنج خواهد بود.

مهم‌ترین فاکتورهای سکو بندی صفحه های در ورقه نتایج جست و جو

فاکتورهای جايگاه بندی به هنگام جستجوی مخاطب
فرض نمایید کاربری می‌خواهد در اینترنت سرچ کند. پس یکی از موتورهای جست و جو را باز می کند و چیزی را تایپ می کند. سپس معطل مشاهده نتیجه جست و جو میشود. حال به نتیجه سرچ کاربر فکر کنید. چرا این سود به کاربر نمایش داده شده است؟

ادله این می باشد که فاکتورهای مرتبه بندیِ جست و جو به این بهره رسیده اند که اینها بهترین نتایج جست و جو برای پرسش یا کلمه و واژه کلیدی ای می‌باشند که کاربر آن را وارد کرده است.

از آنجایی که دامین اتوریتی می خواهد سکو بندی کل صفحه های یک سایت را تخمین بزند، پس فاکتورهای مرتبه بندی گوگل، همان فاکتورهایی می‌باشند که در به حساب آوردن اعتبار دامنه عنایت دارا‌هستند.

در پی مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار در اعتبار دامنه را مرور می کنیم.

۱- ارتباط محتوا با صفحه
محتوای درون صفحاتِ سایت می بایست با هدفی که از ساخت آن برگه داشته اید همسو باشد. نوشتن یک تیتر فریبنده برای محتوایی که ارتباطی به آن ندارد کاربران را فراری میدهد. همینطور گوگل هم با الگوریتم های پیشرفته خود این عدم هماهنگی را می‌فهمد و شمارا به سکو های رفیعتر خود نخواهد برد.

۲- تعداد بک لینک و پیوند ها
در شرایطی که بپرسید که مهم ترین عامل ارتقا مرتبه بندی صفحه های و افزایش اعتبار دامنه سایت چیست، پاسخ قطعاً بک لینک ها هستند. بک لینک ها رأی پشت گرمی وبسایت های دیگر به شما محسوب می شوند (به خصوص در حالتی که از نوع Follow باشند).

بک لینک ها به حدی برای گوگل اساسی می‌باشند که در همان سال های دور که الگوریتم های آن بسیار محدودتر بودند، الگوریتم Page Rank وجود داشت که واحد سنجش اعتبار سایت ها را مبنی بر تعداد و کیفیت بک لینک های آن می سنجید. اما رفته رفته الگوریتم های دیگر هم به یاری Page Rank آمدند تا روی محتواها و تشخیص طبیعی بودن بک لینک ها هم استیناف بیشتری داشته باشند.

کلاً هر چه بک لینک و پیوند های بیشتر و با کیفیت تری داشته باشید، هم DA درجه بالاتری در نتایج گوگل خواهید داشت و هم DA بالاتری خواهید گرفت.

۳- کیفیت پیوند ها

کیفیت لینک و پیوند ها
یادمان باشد که کیفیت از مهم‌ترین مباحثی است که در مقوله بک لینک سازی می بایست به آن توجه کنیم. کیفیت بک لینک به اندازه ای اساسی می‌باشد که عالی می باشد به جای تعداد زیادی بک پیوند بی کیفیت، فقط چند بک لینک و پیوند کیفیت عالی در هر ماه بگیرید.

از کدام سایت ها عالی است بک پیوند بگیریم؟ نخستین از تمامی تارنما هایی که خودشان هم بک پیوند های زیادی گرفته اند. به‌دنبال آن نیز می اقتدار اظهار‌کرد وبسایت هایی که اعتبار دامنه بالایی دارند. همینطور به طبعً به سراغ وب سایت هایی بروید که ارتباط موضوعی با شما دارا‌هستند. این برای گوگل بسیار اساسی می‌باشد که لینک و پیوند هایتان از منابع مرتبط دیگر باشد.

در صورتی می خواهید با بک پیوند ها و نقش آن‌ها در سئوی وب سایت ها بیشتر آشنا شوید، می توانید خصوصی به راهنمای «نقش بک پیوند در بهینه سازی» بزنید.

مهم ترین دست اندرکاران مؤثر در عدم سکو گیری تارنما
در‌صورتی‌که یک صفحه از تارنما رتبه درستی نگیرد، فقط دو استدلال در این بین می تواند سبب این عدم مرتبه گیری خواهد شد:

برگه هیچ ارتباطی با مورد و محوریتی که از آن انتظار می رود نداشته باشد.
برگه نتوانسته با دریافت بک لینک اعتبار کافی را از وبسایت های دیگر به دست آورد.
نام های دیگر اعتبار دامنه در ابزارهای متعدد
همان طور که گفتیم نام Domain Authority ابداع MOZ بود. به همین عامل هم نام واحد و مشترکی برای آن وجود ندارد. برای مثال این فاکتور در الکسا با نام «Competitive Power» یا همان توان رقابتی نمایش داده میشود. در SEMrush این پارامتری را با نام امتیاز اعتباری یا «Authority Score» می‌شناسیم.

باید بدانیم که همگی این ابزارها مشابه یکدیگر هستند و یک فعالیت را اجرا می دهند. اما این که شما کدام یک را برای سنجش وبسایت تعیین می کنید به خواست خودتان بستگی دارااست.

استیناف اعتبار دامنه تارنما خود یا سایر افراد
شل و ول ترین رویه پی بردن اعتبار دامنه تارنما، استفاده از خود ابزار MOZ می‌باشد. در داشبورد این ابزار و از منوی سمت چپ، مورد «Link Explorer» را تعیین نمایید. یا در نصیب «Keyword Explorer» گزینه «SERP Analysis» را انتخاب فرمائید.

حالا کافی می باشد دامنه مد نظرتان را در نوار جست و جو وارد نمایید تا عدد DA آن را ببینید.



چه قدر می توان به عدد اعتبار دامنه سایت متکی بودن کرد؟
شکل دیگر این سؤال اینگونه می باشد: آیا می توان اعتبار دامنه را بازنویسی کرد؟ بله! عدد دامین اتوریتی میتواند مصنوعی باشد. وب سایت هایی می‌باشند که با برگزاری کمپین های ناگهانی یا دریافت بک لینک و پیوند های مصنوعی بیش تر از حد، در بازه زمانی کوتاهی به عدد بالایی از اعتبار دامنه می رسند.

پس رویکرد تشخیص حقیقی بودن اعتبار دامنه چیست؟ می توانید از ابزارهایی مانند «Website بهینه سازی Cheker» استعمال نمائید. در این ابزار در نصیب «Check History of Domain Authority» می توانید تاریخچه اعتبار یک دامنه خاص را پژوهش فرمائید.



در حالتی‌که نموداری که نشان داده می شود در یک دوران بسیار کوتاه، رویش زیاد داشته، احتمالاً بایستی فرض را بر این بگذاریم که اعتبار این دامنه حقیقی و واقعی نیست. در یک نمودار اعتبار دامنه حقیقی و واقعی، تغییرات ملایم و آهسته هستند.

دنیای رقابتی بک پیوند ها را دور از شوخی بگیرید

دنیای رقابتی لینک ها را بدون شوخی بگیرید
شاید به نظر شما هم منصفانه نباشد، چراکه بعضی از تارنما ها دارای هزاران بک لینک می‌باشند و اعتبار فوق العاده ای دارا‌هستند و بعضی دیگر تنها تعداد محدودی بک لینک و پیوند دارند. پس رقابت فی مابین این دو نمی تواند عادلانه باشد. بله صراحت دارد دقیقاً همینطور می‌باشد.

ولی شما می بایست بدانید که در‌این میدان رزم در کدام مجموعه می‌خواهید قرار بگیرید. تیمی که کلیه سلاح های جنگی را دارد یا تیمی که تنها با آب پاش مهیا رزم گردیده است. مالامال واضح هست که یک تیم سئوی قوی و پیش کسوت درین در میان می‌تواند به شما کمک کند تا در تیم توانمند تر قرار گیرید و با بهبود بهینه سازی تارنما خود شانس بیشتری برای چیره شدن داشته باشید.

کاربرد اعتبار دامنه چیست؟
همانطور که اشاره کردیم، اعتبار دامنه تارنما به نوعی حالت سئوی آن وبسایت را روشن می کند. بدین ترتیب از عدد DA می توان فهمید که آیا این سایت سئوی خوبی دارد یا نه.

برای مثال فرض نمائید می‌خواهید به یک سایت رپورتاژ بدهید. خب میدانیم که بهتر می باشد رپورتاژهایمان را به وب سایت هایی بدهیم که سئوی خوبی دارا هستند. در این صورت زمانی از چنین تارنما هایی بک لینک می گیریم، اعتبار این بک لینک ها هم بیشتر می‌باشد. اکنون یک کدام از روش هایی که خواهیم توانست از موقعیت رتبه بندی وبسایت مد لحاظ باخبر شویم Domain Authority آن می باشد.

خلال این زمانی میخواهید به وبسایت هایی که پیش از اینً بهینه سازی کرده اید در رزومه تان اشاره نمایید هم می توانید این عدد را بیاورید. در گزارش هایی نیز که به عنوان دارای تخصص بهینه سازی به کارفرمای خود می دهید، می توانید به رشد عدد DA اشاره فرمایید.

تفاوت اعتبار لینک ها در سایت های مختلف

تفاوت اعتبار لینک ها در سایت های متعدد
منحنی بالا نشانی از ارتباط اعتبار یک سایت و ترازو بک لینک های جانور در آن سایت است. لینک به چنگ آوردن از وبسایت های گرانقدر تر می تواند اعتبار بیشتری را به نسبت وب سایت های کوچک و وبلاگ ها برایتان به ارمغان آورد.

پس برای آغاز دریافت بک لینک، اول با ابزارهای آنالیزی مانند MOZ اعتبار دامنه و دیگر پارامترهای وبسایت های مد نظرتان را بسنجید تا بتوانید در راه درستی از پیوند سازی قدرم بردارید.

واحد سنجش مشقت کلمه کلیدی، فاکتوری امداد کننده برای رسیدن به DA بالا
اگر در فرآیند پژوهش لغات کلیدی می خواهید کلماتی را گزینش فرمائید که شانس شما را برای ارتقاء DA بالا ببرند، باید رنج کلمات کلیدی را رصد کنید. رنج یا Difficulty کلمه ها کلیدی را می توانید در قسمت Keyword Research ابزار MOZ ببینید.

مثلا عدد رنج عبارت «مربیگری بیسبال» ۴۶ می‌باشد. این در حالی است که عبارت «مربیگری اسکواش» عددی با مشقت ۱۸ را به شما نمایش خواهد داد. چراکه این ورزش کمتر از بیسبال برای عموم مردم شناخته شده است، پس محتوای کمتری از آن جان دار است و شما با رقبای کمتری دراین مورد به رقابت خواهید پرداخت.
 

موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

 

در فضای آنلاین پررقابت مدرن، کسب‌وکارها و اینترنت‌سایت‌هایی که در گوگل فراتر ظواهر میشوند، بی شک بیشترین اعتنا مشتریان و خوا‌نندگان بالقوه را به خویش جلب خواهند کرد. در غایت، کلیه همت می‌نمایند تا به آن جایگاه درجه‌بندی شماره یک برسند. بعد از تجزیه و تحقیق بیش تر از ۵ میلیون آموزش سئو در مشهد سود جستجوی گوگل، به راحتی می اقتدار فهمید که چرا:
 
بهره جستجوی شماره ۱ (به صورت میانگین) ۳۱.۷٪ نرخ کلیک داراست آموزش سئو مشهد

 و در مقایسه با رتبه ۱۰، ۱۰ موازی بیشتر احتمال دارد که یک کلیک دستیابی نماید.
بهره جستجوی شماره ۲ دارنده نرخ کلیک ۲۴.۷۱٪ است
فایده شماره ۳ دارنده ۱۸.۶۶٪ نرخ کلیک میباشد
تنها ۰.۷۸ درصد از جستجوگران روی چیزی در صفحه دوم کلیک کردند
 
 
این حقیقت که سه شرایط نخستین در گوگل نسبتاًً ۷۵٪ از مجموع وسعت کلیک را به خویش تخصیص می‌دهد حقیقتاً نباید شما‌را آنقدر شگفت زده نماید. به واپسین باری که چیزی را در گوگل کاوش کردید، تصور کنید. این یک شرط مطمئن میباشد که فرض فرمائید مگر اینکه در ادامه یک تارنما خاص باشید، احتمالا تنها به سه مورد اول نگاه نموده اید و شاید فقط روی منفعت اولیه کلیک نموده اید.
 
فهرست
 
موتور جستجوی گوگل چه گونه فعالیت دارد؟
هدف اصلی گوگل مدام یکسان بوده هست: یاری به یوزرها برای یافتن آنچه می خواهند در وب.
 
آنان این شغل را با ارائه شایسته ترین نتایج ممکن برای هر درخواست خاص در پوسته سیستم مرتبه بندی ایفا می‌دهند، جایی که مرتبط ترین وبسایت ها استارت علامت داده می گردند. پیش از اینکه بتوانیم استیناف کنیم که گوگل چه گونه نتیجه ها را حقیقتاً رتبه‌بندی می‌نماید، اساسی میباشد که بفهمیم زمانی چیزی را در Google کاوش می کنید دقیقاً چه اتفاقی می‌ افتد.
 
یک فرض رایج این می‌باشد که نتیجه ها نماد داده گردیده در صفحه ها حاصل موتور کاوش (SERP) سایت های زنده می‌باشند و نتایج “در لحظه” ارائه می‌شوند. بهرحال آن آیتم مد حیث وجود ندارد. به گفته گوگل، جستجوی آن با استعمال از یک نحوه سه مرحله ای معمولی فعالیت دارد:
 
خزیدن: برای اینکه گوگل تارنما ها را سکو بندی نماید، بایستی محتویات را مستقیماً در سرورهای گوگل دانلود نماید. این عمل با سیستم خزنده های اینترنت به اسم Googlebots اعمال میگردد. Googlebots به صورت موثر سایت شمارا کپی می نماید و محتویات آن را در سرورهای خویش دانلود می نماید. خزنده ها میتوانند جستجوهای دسکتاپ و گوشی را همسان سازی نمایند. این کپی ها به طور زمان ای در هر دوران انجام می‌شود.
نمایه سازی: زمانی که گوگل کل مطالب را در مشت داشت، محتوای سایت را تجزیه و محاسبه می نماید. در شرایطی‌که اینترنت‌تارنما امن و مرتبط تلقی شود، محتویات اینترنت‌وب سایت در مقر داده Index Google ذخیره می‌گردد و آماده ارائه به یوزرها در نتیجه ها کاوش میباشد.
اکران نتایج: زمانی که فردی در گوگل کاوش می نماید، الگوریتم گوگل آن کاوش را می گیرد و فهرست گوگل را برای کلیه سایت های مرتبط که با پرس و جو مطابقت دارا‌هستند، استیناف می نماید. آنگاه تارنما ها را به ترتیب رابطه و مداقه همان گونه که از الگوریتم در حیث گرفته شده است اکران میدهد.
نتایجی که در SERP های گوگل نمایش داده می شود در واقع تنها یک کپی از سایت هست که در زمان نمایه سازی ظواهر می‌شود. گاهی اوقات، حاصل ایندکس گردیده وبسایت زنده را منعکس نمی کنند. در‌صورتی‌که تا به اکنون روی فیض ای کلیک نموده اید و خطای 404 اخذ نموده اید، به همین ادله است!
آیا می‌خواهید درباره شیوه شغل جستجوی گوگل بیشتر بدانید؟ این ویدیوی پنج دقیقه ای را مستقیماً از منبع مشاهده کنید.
 
گوگل به چه شکل وبسایت ها را سکو بندی می نماید؟
علیرغم اینکه گوگل جزئیات ظریف فرمول الگوریتمی پنهان خویش را نهفته می نماید، مطمئناً در خصوص عامل ها درجه بندی بلندتر که بر شیوه کوشش حاصل سکو بندی تأثیر میگذارد، مخفی کاری نکرده میباشد.
 
رابطه محتوا
هنگامی در گوگل کاوش می‌کنید، هوش تصنعی و مصنوعی گوگل درخواست شما را میگیرد و معنای مطلوب پشت جستجوی شما‌را گزینش می نماید. در حالی که‌این یک مضمون‌ بی آلایش به لحاظ میرسد، دانش پشت آن بالاتر از محدوده این نوشته‌علمی می باشد. فقط چیزی که می بایست بدانیم این می باشد که گوگل این قدرت را دارااست که با یک سری کلمه ساده کاوش نماید و مضمون‌ و غرض را در پشت آنان برون یابی نماید، مانند مثال تحت.
 
از آنجا، گوگل نتایجی را نماد میدهد که آغاز مربوط به کاوش در نظر گرفته می گردند.
 
رابطه با تجزیه و به حساب آوردن محتوای روی برگه برای لغت ها کلیدی کوتاه و بلند و عباراتی که با پرس و جو منطبق دارا‌هستند انتخاب میگردد. این شاید ابتدایی‌ترین آرم رابطه محتوا و معمولی‌ترین آرم برای شعور باشد. به عنوان مثال، در شرایطی که به دنبال «تعمیر AC در Phoenix» میباشید، کاغذ می بایست دربردارنده «تعمیر AC در فونیکس» یا این که مشتقاتی باشد.
 
چگونگی محتوا
در شرایطی که صرفا به رابطه محتوا بر طبق لغات کلیدی نگاه کنیم، اینترنت‌تارنما‌های خالی که «تعمیر AC در فونیکس» را فارغ از وقفه آرم می دهند، فراتر از صفحه ها واقعی با محتوای آموزنده قرار میگیرند. برای غربت از این امر، گوگل چگونگی کلی محتوا را انتخاب می نماید.
 
عامل ها زیادی در سکو‌بندی چگونگی محتوا وجود داراست، البته ایده اصلی این میباشد که اینترنت‌وب سایت‌هایی که تخصص، اعتبار و قابل پشت گرمی بودن (EAT) را نماد می دهند نسبت به اینترنت‌تارنما‌هایی که فاقد آن میباشند، چگونگی محتوای بالاتری دارا هستند.
 
ضمن این، وبسایت هایی که دارنده سیستم قدرتمند برای ارجاع بک پیوند میباشند، چگونگی بالاتری دارند. هرچه سایت های قابل اعتماد بیشتری به محتوای شما مراجعه نمایند، تارنما شما قابل اعتمادتر به لحاظ می رسد.
 
امکان به کارگیری از برگه
با پیش بینی تمامی موردها، محتوایی که کشف کردن و تعامل با آن سهل خیس است، اکثر اوقات سعی بهتری دارااست. برای مثال، اینترنت سایتی که برای دستگاه های موبایل باصرفه نشده است، برای سکو بندی سایتی که به صورت موءثر برای تلفن همراه ها و تبلت ها با صرفه شد‌ه‌است، با اختلال مواجه میشود.
 
استدلال دیگری که در اینجا مطرح میشود، معماری و صفحه آرایی میباشد. تقسیم محتوا به قسمت‌هایی با سرصفحه/تصاویر و سلسله مراتب سازمان‌یافته داده ها به مراتب در دسترس‌خیس از شیت‌ای می باشد که دارنده متن سوای توقف می باشد.
 
سرعت برگه نیز در اینجا موءثر میباشد. در‌صورتی‌که صفحه ای از بارگیری در یک زمان خاص امتناع نماید، دسترسی به آن زخم می بیند. به عنوان مثال، بر طبق یک استیناف، ۵۳ درصد از عموم یک صفحه موبایل را اگر که بیش از سه ثانیه ارتفاع بکشد، سوراخ خواهند کرد.
 
متن نوشته
واپسین روشی که گوگل یک کاغذ را رتبه بندی می نماید به قضیه کلی مربوط می‌گردد.
 
اطلاعات دردسترس در تاریخچه کاوش، پیکربندی، و موقعیت مکانی شما در مواقعی که به شما ارائه می گردد نقش دارا هستند.
 
برای کسب و شغل های محلی، ادراک این مورد اصلی می‌باشد. کاربری که در پی یک لوله کش میباشد به احتمال زیاد نتیجه ها آرم داده گردیده از حوزه‌ جغرافیایی خویش را اخذ می نماید. چنانچه عبارات کلیدی جغرافیایی در محتوا یا این که ابرداده وجود داشته باشد، گوگل قادر است بخشها جغرافیایی را از یک سایت گزینش نماید.
 
هیچ عاملی درجه بندی را گزینش نمی نماید
روشی که گوگل از روش آن وب سایت ها را درجه بندی می نماید، شعور نسبتا معمولی ای میباشد، ولی چیزهای متعددی در آن وجود داراست. همان گونه که تا قبل از اینً اشاره کردیم، بیش تر از ۲۰۰ سیگنال مختلف وجود دارد که گوگل برای سکو‌بندی اینترنت‌سایت‌ها از آن ها به کارگیری می‌نماید، براین اساس گزینش یک یا این که دو فاکتور مهم درجه‌بندی که یک گلوله نقره‌ای میباشند غیر ممکن است.
 
اصلی میباشد که به خاطر داشته باشید که سایت هایی که به صورت مداوم در سه نقطه نخستین برای عبارات کلیدی گوناگون مرتبه بندی می شوند، دائماً بر روی محتوای خویش، سئو فنی تارنما و فارغ شیت عمل می نمایند تا به آن جايگاه های بالا دست یابند.
 
در این بیزنس، مسابقه ای چهت نیل به نقط ی اوج است، البته اکثر وقت ها وقت ها، گم شدن در علف های هرز با کلیه عامل ها درجه بندی گوناگون آسوده میباشد.
 
در نقطه نهایی روز، با دقت بر رابطه محتوا و چگونگی محتوا، دسترسی به شیت و ادراک موضوع – می بایست بتوانید به صورت مداوم به هدف ها سکو بندی خویش برسید.
 
صفحه قبل 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 صفحه بعد