x تبلیغات
بهترین مرجع مقالات آموزش سئو در مشهد

Call To Action یا فراخوان عمل چیست؟

 

 
استخراج و کارهای مختلف همواره در تلاشند تا به هر روشی شده نسبت به رقبایشان، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. بدیهی است که امروزه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از اصلی‌ترین ابزارهای بازاریابی به حساب می‌آیند. اما سوال اینجاست که استحصال و کارها در فضای دیجیتال درپی چه چیزی می باشند؟
 
خب، بدیهی می‌باشد که کسب و کارها تمایل دارا‌هستند مخاطبان وارد وب‌وب سایت‌شان شده، کالاها و خدمات‌شان را مشاهده کنند و در نهایت، آنها‌را بخرند. در اینجا، این پرسش مطرح می شود که آیا کاربران با مشاهده وب‌سایت، خود به خود از ما خرید می‌کنند؟ در صورتی‌که پاسخ منفی است، چه‌طور باید آنان را به سوی خود دعوت کرد و ابزارهای مایحتاج برای این کار چه می باشند؟
 
ما در این نوشته‌علمی کوشش کرده‌ایم به مشاجره Call to Action یا فراخوان عمل که روشی مهم در تبدیل کاربر به مشتری می‌باشد، بپردازیم. چنانچه علاقه دارید آموزش سئو در مشهد بدانید چه‌گونه می بایست از Call To Action در سایت خود به کارگیری فرمائید، این نوشته‌ی‌علمی را از دست ندهید!
 
خب، برسیم به بحث اساسی ...
 
Call To Action یا فراخوان کار چیست؟
فراخوان فعالیت یا CTA (مخفف Call To Action)، به زبان بی آلایش عبارت است از دعوت از افراد برای انجام کاری! اما چه کسی، چه کسی را به چه کاری دعوت می‌کند؟
 
در بازاریابی، به خصوص در بازاریابی دیجیتال، فراخوان عمل دستوری هست که کاربر را وادار به اعمال یک عکس العمل از پیش طراحی شده می‌کند. به کارگیری از عباراتی چون \"برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک فرمائید\" یا \"همین اینک از ما خرید کن\" مثال‌هایی از این دستورات می‌باشند.
 
معمولاً مقصود از طراحی Call to Action فروش جنس و خدمات هست، اما می‌توان برای دریافت اطلاعات کاربر یا ارتقاء ثبت‌نام کاربران در تارنما نیز از فراخوان‌های کار استفاده کرد. بعضی وقت ها، بازاریابان دیجیتال CTAها را به صورت پیشنهادهای ویژه در زمان محدود طراحی می‌کنند؛ عباراتی مانند \"تنها 24 ساعت فرصت داری که فرآورده ما رو با 50% تخفیف خریداری کنی\" یا \"60% تخفیف برای 50 تماس گیرنده اولیه\" (درپی این گزینه را دقیق‌تر رسیدگی می‌کنیم).
 
برای آنکه مخاطب به حرف شما گوش کند، مال شما‌را بخرد یا حتی بر روی دکمه‌ای که می‌خواهید کلیک کند، باید برهان محکمی داشته باشد. به همین دلیل می‌باشد که کلید موفقیت فراخوان شغل، نیاز آن فرد به مال یا خدمات شماست. مثال‌های ساده دیگر از CTA، درخواست‌هایی مانند \"ثبت‌نام کن\"، \"رنگ آیتم علاقه‌ات رو انتخاب کن\"، \"تاحالا این ویدیو رو دیدی‌؟\" باشند.
 
 
فراخوان کار شما باید به شکلی باشد که در لحظه کاربر را وادار به عمل کند.
 
چرا به کارگیری از Call to Action ضروری می باشد؟
ارتقا مشتریان، درآمد و سود شما همگی وابسته به CTA می باشند.  فراخوان عمل، مبنا و بنیان تک تک فرایند بازاریابی است. مثلا اگر یک وبلاگ دارید، عالی می‌باشد که به همراه هر نوشته یک CTA هم درنظر بگیرید. این فعالیت خواننده گان شما را از \"بازدیدکنندگان ناشناس\" به \"سرنخ‌های فروش\" تبدیل می‌کند. این سرنخ‌ها می توانند در آتی، مشتریان شما باشند.
 
به خاطر داشته‌ باشید که حدود 75% خوانندگان وب لاگ‌ها، مخصوصا آنهایی که از موتورهای جستجو سر از وبلاگ شما درآورده‌اند، به هدف یافتن اطلاعات وارد وب‌سایت شما شده‌اند. این افراد معمولاً برای رفع یک نیاز یا حل یک خلل پیرو این اطلاعات هستند. چه عالی که این نیاز یا ایراد را شما رفع فرمائید؛ آن هم با استفاده صحیح از Call to Action!
 
به جرات می‌توان بیان کرد دکمه‌های Call to Action مهم‌ترین قسمت وب‌تارنما شما می‌باشند. فراخوان‌های خوب می توانند کاربر را جذب کنند، آنها‌را ترغیب به کاری کنند، نرخ‌ تبدیل شما‌را بهبود بخشند و در نهایت به شما در رسیدن به اهداف‌تان امداد کنند. از طرف دیگر، دکمه‌های CTA که جذابیت مایحتاج را نداشته یا در محل نامناسبی قرار گرفته‌اند، کاربرد چندانی نخواهند داشت.
 
برخی کاربردهای دکمه‌های فراخوان فعالیت در وب سایت‌ها عبارت‌اند از: ارتقا اعضای روزنامه ایمیل، افزایش فروش، افزایش ثبت‌نام‌، تشویق کاربران به شرکت در یک مسابقه یا نظرسنجی، بالابردن ترافیک وبسایت و ... .
 
باید اعتنا داشته باشید که به کارگیری از Call to Action، صرفا قرار دادن تعدادی دکمه در وب‌وبسایت نیست. برای موفقیت در کار، مورد نیاز است به صورتی استراتژیک و خلاقانه فکر کنید که CTA چطور میتواند به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کند. چنانچه کاربران به اندازه کافی روی دکمه‌های فراخوان شما کلیک نمی‌کنند، یعنی مشکلی وجود دارد.
 
4 ادله کلیدی وجود دارند که توجه به آن ها می‌تواند تحول مهم در کار شما ساخت کنند:
 
متن
محل قرار گیری Call To Action
اندازه Call To Action
رنگ دکمه‌ها
در پی به چگونگی بهبود کار با به کارگیری از این 4 دلیل خوا‌هیم پرداخت.
ش

معیارهای بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

تصمیمم را گرفته‌ام؛ برگه گوگل را باز می‌کنم و تایپ می کنم «بهترین مجال دیجیتال مارکتینگ». 10 تا پنجره جدید باز می کنم که هرکدام 5 تا 10 بعد از ظهر را معرفی کرده‌اند. همگی هم ادعا کرده‌اند که بهترین مجال کالا آن‌هاست. گزینش مشقت به نظر می رسد.
قرار است یک سری میلیون آموزش سئو مشهد  پول بی‌زبان بدهم و بعدی کاری خودم را بسازم. چنانچه زمان بهتر نباشد چی؟
خب! یه لحظه طاقت نمایید. شاید گزینش طاقت فرسا به نظر برسد اما در این نوشته‌ی علمی خیال و خاطر می‌گیرید که چطور مو را از ماست بکشید بیرون و با ویژگی‌هایی که خیال و خاطر می‌گیرید به راحتی بهترین بعدازظهر دیجیتال مارکتینگ را تعیین کنید.
 
نکته: این نوشته‌علمی از توده‌آوری سوال ها و دغدغه‌های مشتریان زمان‌های قبل از خرید تنظیم شده؛ پس چنانچه دربین متن برای روشن شدن مقاله خودمان را مثال زدیم، خواستیم هم سوال های مشتری‌های عزیز را پاسخ داده باشیم و هم به عنوان یک آیتم در بازرسی و مقایسه‌های شما قرار بگیریم.
 
 
 
چرا اصلاً بایستی دیجیتال مارکتینگ آموزش سئو در مشهد خاطر بگیرم؟
شمایی که در اکنون خوندن این نوشته‌ی‌علمی هستید، حتماً می‌دانید که دیجیتال مارکتینگ چه مهارت والا و مفیدی می‌باشد؛ البته برای اینکه یک درصد شکی به دل کسی باقی نماند می‌خواهیم خیلی کوتاه بگوییم که چرا بایستی دیجیتال مارکتنیگ را آموزش دید:
 
تقاضا برای مشاغل بازاریابی دیجیتال به شدت زیاد میباشد
گزینه‌های شغلی متعددی دارید و در هر بخش و تخصص می توانید درگیر به عمل شوید
حقوق و دستمزد دیجیتال مارکترها بالاست
بازاریابی دیجیتال به شما مهارت‌های کارآفرینی می‌‌آموزد
به دلیل اینکه این حوزه همچنان در در حال حاضر توسعه میباشد، جای پشرفت زیادی دارد
در شرایطی‌که کسب و کار دارید می توانید فروشتان را یک سری برابر نمایید و بیزنس خود را توسعه و گسترش دهید؛ هنگامی که با به کارگیری از بازاریابی دیجیتال برای فروش، سودتان بیشتر شد دیگر درهای زیادی به روی شما باز می گردد. به عنوان مثالً می توانید یک مجموعه دارای تخصص استخدام کنید تا زمان بیشتری داشته باشید یا به تفکر طراحی و تولید محصول ها و خدمات جدید باشید و یا حتی روی زیرساخت‌های مجموعه سرمایه‌گذاری فرمایید.
 
معیارهای بهترین بعد از ظهر دیجیتال مارکتینگ
کلی عصر دیجیتال مارکتینگ در کشور ایران داریم که بوسیله معلم‌های گوناگون با سبک‌ و متد‌های متفاوت فراگیری داده شده‌اند. اگر تصمیم گرفته‌اید که یک دیجیتال مارکتر ماهر شوید، باید یک زمان درست و حسابی هم انتخاب کنید. حواستان باشد که هیچ بقالی نمی‌گوید ماست ما ترش میباشد براین اساس طبیعی میباشد که کلیه موسسه‌ها و معلم‌ها بگویند زمان ما بهترین است.
 
در ادامه چند تا معیار برای رسیدگی فرصت دیجیتال مارکتینگ برایتان آورده‌ایم که می توانید هر مورد از این موردها را در طی مورد نظر استیناف کنید و در نهایت آگاهانه بهترین بعدازظهر‌ دیجیتال مارکتینگ که برای شما کاربردی است را تعیین کنید.
 
 
 
1. همگی مباحث دیجیتال مارکتینگ نقل شده باشد
برای تحقیق بهترین‌های زمان دیجیتال مارکتینگ، اولین کاری که می کنید استیناف سرفصل‌های مجال است. به طبعً می‌دانید که دیجیتال مارکتینگ چه بخش‌هایی دارااست، چنانچه نمی‌دانید مقاله «دیجیتال مارکتینگ چیست» ما‌را نگاهی بیندازید.
 
یک عصر کامل باید مجموع قسمت‌های دیجیتال مارکتینگ را پوشش داده باشد. از تحقیقات اولیه گرفته تا تحقیق نتایج و اعمال. برای مثال یک فرصت شاید به بخش تبلیغات پرداخته باشد اما شما به طور جزئی گوگل ادز را آموزش نبینید.
 
سرفصل‌های عصر : در پکیج کلیه سرفصل‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ که در سال 2022 به روز گردیده است یادگرفتن داده شده است!
 
2. مجال تخصصی شرکت کنم یا جامع؟
چنانچه بخواهید کلیه مجال‌ها را به صورت تخصصی و غیروابسته شرکت کنید، هم وقتتان را هدر دادید و هم پولتان را؛ مگر اینکه بخواهید تنها در یک بخش تخصصی یادگرفتن ببینید؛ برای مثالً بخواهید دارای تخصص بهینه سازی شوید که در‌این‌صورت‌‌‌ فقط مجال تخصصی seo را شرکت می‌کنید.
 
ولی چون دیجیتال مارکتینگ نصیب‌های زیادی داراست؛ خوب میباشد یک بعد از ظهر جامع دربرگیرنده همه بخش‌ها را شرکت فرمایید؛ نه مجال جامع این می‌باشد که انسجام بیشتری داراست و شما خیال میگیرید که این قسمت‌ها چطور در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند. مدرس وفادار هست که تک تک بخش‌ها را بدون نقص و منظم آموزش دهد. همچنین هزینه شرکت در بعد از ظهر‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاً کمتر از تک تک هزینه‌‌هایی می‌باشد که باید به صورت مستقل برای یادگیری هریک از مهارت‌های آن بپردازید. 
 
فرصت جامع : مجال جامع دیجیتال مارکتینگ ترکیبی از بعد از ظهر‌های تخصصی است که در یک بسته ارائه می‌گردد و هرمورد از نصیب‌ها، تخصصی و حرفه‌ای تدریس شده‌اند.
 
حتما بخوانید: چگونه مشتریان خود را بامسئولیت کنیم؟
3. تئوری یا عملی؟ مورد این است!
در حالتی که نگاهی به سرفصل‌های زمان دیجیتال مارکتینگ بندازید، متوجه میشوید که خیلی از قسمت‌ها نیاز به یادگرفتن عملی دارا‌هستند. مثل گوگل ادز، آنالیتیکس، ایجاد کرد محتوا، سرچ کنسول، تحقیق عبارات کلیدی و...
 
با این وجود بعضا از مجال‌ها کلیه بخش‌ها را به صورت تئوری یادگرفتن می‌دهند و به توضیح نصیب‌های متفاوت بسنده می‌کنند.
 
در حالی که شنیدن کی بود مانند اجرا دادن؟
 
معمولاً مدرسانی به آموزش تئوری روی می‌آورند که سابقه عملیاتی به صورت کلی بخش‌های دیجیتال مارکتینگ ندارند.
 
قبل از خرید یک فرصت مطلقاً مطمئن شوید که قسمت‌های عملیاتی مجال به صورت کاربردی و عملی و با مثال یادگرفتن داده می گردد.
 
شما در طول دیجیتال مارکتینگ ، یک آموزش ترکیبی تئوری_عملی میبینید. قسمت‌های عملی فرصت، به طور کاملً گام به گام و با جزئییات آموزش داده میشود تا استفاده کننده بداند که هنگام اجرای کار چه باید بکند؛ از کجا شروع کند و چه مراحلی را اعمال دهد. مثل گوگل ادز، تگ منیجر، سرچ کنسول، سئوی تکنیکال و ...
 
بعضا از مجال‌ها مثل آموزش ایجاد کرد محتوای بلاگ، پس از هر مرحله یادگرفتن یک تمرین به دانشجو داده می‌گردد تا نصیب تدریس شده را تمرین کند؛ در نهایت بعداز اتمام بعدازظهر، دانشجوی یک نوشته‌ی علمی بدون نقص می‌نویسد و به ما تحویل می‌دهد، ما نوشته‌علمی را تفحص می‌کنیم که بداند که کجای کارش نقص‌ داراست تا رفع کند.
 
4. طول زمان چقدر است؟
قرار نیست طول مجال را وجب کنیم و بگوییم هر مجال‌ای که طولانی‌تر باشد، بهتر هست. حتماً نه! البته با توجه به گستردگی مباحث دیجیتال مارکتینگ و زیاد بودن سرفصل‌ها واقعاً نمی شود آن را زیر 50 تا 60 ساعت آموزش داد، مگر اینکه از راز باز شده باشد.
 
 
 
عصر‌های پایین 50 ساعت یا سرفصل‌های کاملی ندارد و شما باید برای ماهر شدن زمان‌های مجزایی ببینید یا با جزئییات به آن پرداخته نشده می‌باشد. از این علامت می توانید برای گزینه‌های حذفی خود استفاده نمائید. بهترین بعد از ظهر‌‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاْ بیتن 50 تا 200 ساعت میباشند.
 
طول بعدازظهر حدود 150 ساعت + 10 کتاب کابردی درین حوزه میباشد.
 

 

از پیامدهای محتوای زرد بدانید

 

پیامدهای منفی تولید و نشر محتوای زردرنگ!
یک مکان نما‌بک به نخستینِ نوشته‌ی علمی و بحثمان درباره نیویورک و استارت پیدایش خبر نامه‌نگاری زرد بزنیم.
نیویورک در آن زمان به شهری برای تولید محتوای ارزان هیجانی تبدیل شد. پولیتز و هرست در آن مجال برای پرداختن به فساد و رسوایی‌های سیاسی و یا خبرها سیاسی آموزش سئو مشهد از گزارش‌های هیجان‌زده و تهاجمی به کارگیری می‌کردند. به خاطر همین سود مالی هنگفتی که ناشران از فروش روزنامه‌ها به دست می‌آوردند، منجر شد که مردم آن موقع درباره وقایع کوبا در سال 1898 اطلاعات نادرستی داشته باشند.
 
حال این وقایع چه بود؟ در سال 1898 کشتی ایالات متحده در بندر هاوانای کوبا به طور اتفافی منفجر شد و غرق شد. ولی رسانه‌ها و ناشران به جای رسیدگی دقیق حادثه، سعی کردند ذهن ها عمومی و مردم را بر علیه اسپانیا تحریک کردند و سماجت داشتند که اسپانیا در شکل دادن آن رخداد، دست داشته می باشد.
 
می‌قدرت اظهار کرد که مطبوعات رنگ زرد آموزش سئو در مشهد با بر هم زدن افکار عمومی و تحریک طرفداران جنگ، در اتفاق افتادن پیکار در میان این دو مرزوبوم تاثیر داشتند.
 
این پیامد، منفعت‌ی خطرناکِ هدف خبر نامه‌ها بود؛ یعنی «فروش بیشتر»!
 
 
 
هم اکنون در ادامه به یک سری مورد از اثار منفی نشر محتوای زردرنگ اشاره میکنیم:
 
تولید بحران برای حصول و کارها
حصول و کارها هم از همهمه‌هایی که فیک نیوز و اخبار زرد منتشر می‌کنند، در پشتیبانی نیستند. یک خبر یا شایعه بدون اینکه صدق و اعتبارش سنجیده شود، ممکن می‌باشد منجر شود یک تجارت مبتلا دردسر شود. یک تیتر رنگی و جلب‌دقت‌کننده روی یک کلیپ که ناگهان در اکسپلور اینستاگرام شما ظاهر می‌گردد، حتی قبل از اینکه آن کلیپ رو باز نمائید و مشاهده کنید، کار خودش را کرده است و نگاه شما را به یک برند خاص منفی می‌کند. و خبر بد اینکه این تیترها در ذهن می‌مانند.
 
ساخت چالش در زندگی شخصی افراد
روزنامه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت مالامال شده از خبرهای جعلی و شایعه پراکنی درباره زندگی خصوصی سلبریتی‌ها و افراد دارای شهرت! اخباری که اغلب با دروغ و غلو همراهند. این محتواها با اینکه سرگرم‌کننده‌اند، اما گاهی با پخش یک خبر دروغ و شایعه، می‌توانند زندگی افراد را پایین تاثیر قرار دهند. همانظور که بارها شنیده‌ایم، تکثیر یک شایعه، قادر است اخراج از محل کار، خودکشی یا ساخت اختلاف در بین افراد را در پی داشته باشد.
 
بسط Miss Information یا اطلاعات غلط
حتما می‌دانید که تشکیل داد محتوا درباره موضوعات خاصی مثل پزشکی یا تغذیه و ... چقدر باید از روی حس مسئولیت و حساسیت انجام شود! فرض فرمایید با یک تیتر و نوشته‌علمی‌ی رنگ زرد درباره یک بیماری یا داروی خاص، استفاده کننده را به اشتباه بیاندازید؛ در این صورت شما فقط زردنویسی نکرده‌اید، بلکه جان یک انسان را به خطر انداخته‌اید!
 
جهت‌دهی به اذهان عمومی
گاهی وقت‌ها انتشار اخبار و مطالب زرد به صورت کبیر، به طور کامل هدفمند صورت میگیرد و هدف از اعمال آن، به حاشیه راندن واقعیت و انحراف افکار عمومی نسبت به یک رخداد می باشد! به خصوص درمورد مسائل اجتماعی یا سیاسی.
 
ساخت بی‌اعتمادی در بین کاربران
چنانچه برای ارتقاء فروش کسب و کارتان به محتوای رنگ زرد روی آوردید و با به کارگیری از حس کنجکاوی استفاده کننده، توجه‌ش را جلب کردید، این را هم در نظر بگیرید که با هر باری که مخاطب به سمت شما بیاید اما با چیزی غیر از آنچه درنگ می‌کرده مواجه شود، اعتمادش را برای همیشه به شما از دست میدهد. همین موضوع برای رسانه‌ها هم صدق می‌کند. درصورتی که سایت آموزشی دارید و با محتوای زردرنگ قصد جذب مخاطب داشته باشید، مخاطب دیگر ممکن هست به محتوای تارنما و رسانه شما متکی بودن نداشته باشد.
 
 
 
اتفاق بد دیگری که در‌این‌باره می‌افتد این است که تیترهای زرد رنگ برای ویدیوها و مطالبمان، یک تصویر حرفه ای نمی‌سازند. از جمله محتوایی که منتشر کرده‌اید، واقعا کاربردی می باشد البته در حالتی که از تیترهایی مثل \"یک ترفند خفن\" یا بمب ارتقاء فالوور\" که زرد رنگ محسوب می شوند استفاده فرمایید، سبب ساز میشود هر که دنبال محتوای اصولی باشد، پست شما را نبیند چون این عبارات همیشه در ذهن او نمادی از چرند بودن و سطحی بودن محسوب می‌شود.
 
از دست دادن مخاطبان
صراحت دارد که خبرهای زرد معمولا زیاد دیده میشود اما به همان اندازه فیدبک‌های متفاوتی هم می گیرد. یکی دیگر از پیامدهای منفی تکثیر خبرهای زرد رنگ این هست که پست یا اکانت شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر در معرض ریپورت شدن قرار گیرد. در نتیجه ممکن هست پیجتان بسته گردد و شما مخاطبانتان را برای همیشه از دست بدهید.
 

روش های تولید محتوا برای افزایش ورودی سایت

 

پس از بازرسی پست های وبلاگ و برخی از مطالب بلاگ های اهل ایران و فرنگی، توانستیم فهرستی از 10 نوع محتوایی که ارتقا ورودی از گوگل را به دنبال دارا‌هستند، به دست آوریم.
این 10 نوع محتوا به شما یاری می نمایند تا تنوع مطالب تارنما خویش را ارتقاء دهید. تنوع مطالب باعث می شود که دایره کلمات کلیدی سایت شما بسط پیدا نماید و در سود، همت تارنما شما در نتایج جستجوی گوگل بهبود یابد.
در نوشته‌ی علمی امروز قصد آموزش سئو مشهد دارم این 10 نوع محتوا را به شما معرفی کنم و کیفیت ساخت این محتواها را برایتان توضیح دهم (ولی باید به‌این نکته دقت فرمایید وقتی که از محتوا سخن می‌کنم، منظورم دقیقاً به عبارتی محتوای وبلاگ هست، خیر برگه محصولات وب سایت یا این که ورقه تماس با ما).
بدین ترتیب در حالتی‌که در مسئله بازاریابی محتوا یا این که استراتژی محتوا فعالیت دارید و می‌خواهید شاهد افزایش ورودی تارنما تان باشید، سفارش میکنم این نوشته‌ی علمی را تفحص نمایید.
با 10 نوع محتوایی که منجر ارتقاء ورودی از گوگل سایت میگردند، آشنا گردید!
برای آماده ساختن این فهرست، اینجان ب به یار تنی چند آموزش سئو در مشهد از همیاران، چند روزی را صرف مطالعه و مطالعه نتیجه ها جستجوی گوگل کردیم. درین مطالعه، کارایی کردیم لغت ها کلیدی لبریز کاوش، سایت های پر طرفدار و همت بلاگ خودمان را مد لحاظ در اختیار بگذاریم تا بتوانیم حاصل متنوعی به دست آوریم.
 
در فیض این پژوهش، با 10 شیوه ساخت محتوا روبرو شدیم که می‌توانند سبب افزایش ورودی از گوگل شوند. اما بایستی متذکر نحس که در واقع، 11 نوع محتوا درین فهرست وجود دارااست که گزینه یازدهم، آن چنان مرسوم وجود ندارد.
 
به علاوه، لزومی ندارد که از همۀ این 10 نوع طریق تولید محتوا در سایت خویش استعمال نمائید، بلکه توصیه می کنم با تفحص موضوع کاری خویش و نیاز کاربرانتان چندین گزینه از این 10 نوع محتوا را در وبسایت تان به کار بگیرید.
 
همینطور، تلاش کردم برای هر یک از این نوع محتواهای ساخت گردیده، یک مثال عالی برایتان نمونه بزنم. احتمالاً شما با برخی موارد این فهرست شناخت داشته باشید:
 
پست های وب لاگ و پست هایی که به صورت منظم منتشر یا این که بروزرسانی می شوند. مانند مقاله افزایش ورودی از گوگل بدون پیوند بیلدینگ که در بلاگ منتشر شذ.
مقاله ها کوتاه دائمی یا این که محتوای مدام سبز (Evergreen) که هرگز دیرین و بی‌فایده نمی شوند و در هر هنگامی قابل استفاده‌اند. مانند نوشته‌ی علمی seo تضمینی که هفته گذشته با شما عزیزان به اشتراک گذاشتم.
مقاله ها وقت گیر. به عنوان مثال سفارش می‌کنم نوشته ی علمی 10 تکنیک روانشناسی برای فروش بیشتر را تفحص کنید.
آلبوم های تصاویر و اینفوگرافیک. در طول پژوهش ها متوجه شدیم، اکثری از مقالاتی که سبک های مختلفی از یک مضمون‌ را معرفی می نمایند از این طرز برای تشکیل داد محتوای خویش استعمال می نمایند (مانند مقاله مقایسه seo با تبلیغات در گوگل).
محتوایی که داده ها ظریف و مالامال جزئیات را در اختیار یوزرها قرار میدهد. نوشته‌ی‌علمی کارداران موثر برای درجه بندی تارنما در گوگل، مثال نیکی برای این این نوع مقالات است.
محتوا و ابزارهای اینتراکتیو که خواننده را سرگرم می نماید. پیشنهاد می کنم برای ادراک عالی این آیتم، به وب سایت Post Click Marketing مراجعه‌کنید.
صفحه های فرود با محتوای تیم بندی گردیده. این آیتم به خودی خویش، یک محتوا محسوب نمی شود. برای مثال ممکن می باشد با جستجوی کلمه و واژه کلیدی \\\"پیاده سازی داخلی آشپزخانه\\\" در گوگل، با ورقه فرودی روبرو گردید که در آن اشکال گوناگون پیاده سازی آشپزخانه گروه بندی شد‌ه‌است یا این که شما‌را به‌این ورقه هدایت نماید. به عنوان مثال ورقه فرود سایت HGTV را ببینید.
راهنمای یکسری فصلی، مانند راهنمای پیوند بیلدینگ که در وبلاگ منتشر کردیم.
تصویر سازی داده ها یا این که داده های مفهومی غامض، مانند این ورقه از وب سایت CNN که حاصل انتخابات ایالات متحده را به خیر به تصویر کشیده است.
ویدیو. ویدئوهای وبسایت آپارات، یوتیوب یا این که هر ویدئوی قابل اشتراک گذاری در صفحۀ سایت
پژوهش ها به ما نماد بخشید که استفاده از این 10 نوع محتوا می تواند ارتقا ورودی از گوگل را در پی داشته باشد. اما همان طور که در بالا اشاره کردم، گزینه یاز‌دهمی نیز وجود دارااست که اما به کار گیری از آن را به تمام بازاریابان محتوا سفارش نمی‌کنم.
 
احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده میباشد که با کلیک کردن بر روی یکی پیوند های حاصل کاوش، با یک فولدر PDF یا این که Powerpoint روبرو گردیده اید. در واقعیت آیتم یازدهمِ این فهرست، استعمال از پوشه های PDF و Powerpoint میباشد.
 
اینجانب به چند ادله به کار گیری از این پوشه ها را به همۀ ساخت کنندگان محتوا توصیه نمی‌کنم:
 
تفحص و تحقیق محتوای این پوشه ها برای موتور کاوش طاقت فرسا است.
این فولدر ها در بسیاری از تلفن های هم پا به صحت اکران داده نمی شوند.
این فولدر ها، کاربرپسند نیستند.
در نتیجه ها کاوش به راحتی پست های بلاگ درجه نمی گیرند (در حالتی که که اینگونه پوشه هایی را در بالا نتایج کاوش مشاهده کردید، عالی میباشد بدانید حضورشان به دست اندرکاران زیادی بستگی داراست).
وقتی که بر روی یک یا این که یکسری آیتم از 10 نوع محتوایِ بالا سپرده گذاری کنید، میتوانید امیدوار باشید که پوسته محتوای تان برای مخاطب آشناست و در حاصل کاوش نیز همت خیر خواهد داشت.
 

اینفلوئنسر مارکتینگ چه کسی است و چه تاثیری بر سئو دارد؟

 

اول از همگی بیایید با اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شویم:
به استعمال از اشخاص تاثیرگذار، برای رساندن پیام مارک خویش، به مخاطبان غرض، اینفلوئنسر مارکتینگ گفته میگردد.
اینفلوئنسرها چه اشخاصی هستند؟
افرادی میباشند که معمولاً تعداد دنبال‌کننده‌های متعددی دارا هستند، میان عموم دوست داستنی می‌باشند و عموم توصیه‌های آن‌ها‌را با جان و دل قبول می‌نمایند.
 
لطفاً توجه فرمایید! اینفلوئنسر مارکتینگ، صرفا این وجود ندارد که به تعدادی اشخاص فالوور بالا در اینستاگرام پول بدهید تا فرآورده شما‌را تبلیغ نمایند. خیر! این می شود تبلیغات در کانال‌های اجتماعی.
 
بازاریابی به وسیلۀ اینفلوئنسرها، مستلزم پیاده سازی کمپین‌هایی میباشد که مقصود مشخصی را دنبال می‌نمایند و این مقصود، لزوماً فروش تولیدات وجود ندارد.
 
یادتان میباشد که گفتم یک کدام از سیگنال‌هایی که گوگل دقت متعددی به آن داراست، معیار جستجوی اسم مارک شما یا این که Brand Mention میباشد؟
 
خب، با اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توانید کاری فرمائید که عموم نسبت به مارک شما دور اندیشی پیدا نمایند، کنجکاو شوند و برای اخذ محتواهای بیشتر، اسم‌تان را در گوگل سرچ نمایند. گوگل به این تعداد جستجوها اعتنا می‌نماید و هنگامی می‌بیند عدۀ متعددی دنبال شما میشوند، دست‌تان را توی دست هم میگذارد.
 
یک نکتۀ خرد: برای اینکه ملاحظه آموزش سئو در مشهد کنید اسم مارک شما به‌طور معدل چند دفعه در ماه کاوش می‌شود، میتوانید از ابزار Keyword Planner گوگل به کار گیری نمائید.
 
درباره اینفلوئنسر مارکتینگ و پیاده سازی کمپین، همت می کنیم به طبعً در مقالات آتی کلام کنیم. موقتاً برویم سراغ قسمت نقطه نهایی offpage.
 
3- نقش کانال‌های اجتماعی در seo وبسایت
عمل اثر گذار و موثر در کانال‌های اجتماعی، 2 حُسن گران قدر برای شما دارد:
 
برندینگ می کنید و ترازو سرچ برندتان ارتقاء می یابد
می‌توانید برای وبسایت‌تان لینک و پیوند بسازید
برای اینکه کار شما در کانال‌های اجتماعی بهره‌نصیب باشد، اولیه مخاطبان هدف خویش را معین نمایید. مخاطبان مقصود خویش را که بشناسید، میتوانید رسانه‌های صحیح و همچنین محتوای مطلوب آنها را تنظیم نمائید.
 
درین قسمت چند کانال اجتماعی که ممکن میباشد خیلی به کارتان بیاید را تفحص میکنیم.
 
مطلقا بخوانید: اسکیما چیست و چگونه با آن سایتمان را نماد‌گذاری کنیم؟
آپارات و یوتیوب؛ یا این که ویدئو مارکتینگ برای seo
یوتیوب و آپارات شایسته ترین جای برای آپلود ویدئوهای آموزشی یا این که موشن گرافیک‌های شما هستند. خیر و خوبی یوتیوب این میباشد که می‌توانید به آسانی لینک و پیوند تارنما خویش را در توضیحات وارد نمائید؛ اما خب در کشور ایران غربال میباشد و شاید یوزرها متعددی به آن دسترسی نداشته باشند.
 
نیکی آپارات هم این میباشد که در کشور ایران غربال وجود ندارد , به راحتی میگردد به صفحات وب سایت پیوند بخشید. یک سود دیگر هم دارااست که ویدیو به سرعت فی مابین عموم پخش میگردد، امکان به‌اشتراک‌گذاری بالایی دارااست و خیلی‌ها پس از دیدن کلیپ اسم مارک شما را کاوش می‌نمایند.
 
برای اینکه مداقه ویدیو را عالی درک کنید، تصویر تحت را - که وابسته به وب سایت Backlinko میباشد - ملاحظه کنید.
 
طبق توضیحاتی که سایت بک‌لینکو ارائه کرده، این نمودار واحد سنجش ارتقاء بازدید برگه، در ادامه ویدیو مارکتینگ و افزایش سرچ مارک را آرم می‌دهد. هر چقدر که بازدید از ویدئوهای یوتیوب ارتقاء پیدا کرده، تعداد سرچ \\\"Backlinko\\\" در گوگل نیز بیشتر گردیده و تعداد اشخاص بیشتری از این وبسایت بازدید کرده‌اند.
 
اینستاگرام؛ رسانه‌ی محبوب اهل ایران‌ها
اثر عمل در اینستاگرام هم نسبتاًً مثل آپارات و یوتیوب است؛ یعنی هم می توانید به سایت‌تان پیوند بدهید و هم اینکه برندینگ می‌کنید.
 
توجه کنید، در‌حالتی که محتوایی که در کانال‌های اجتماعی ساخت و ساز می کنید کیفیت بالا و اثر گذار باشد، شانس این را دارید که عموم محتوای شما‌را با یکدیگر به‌اشتراک بگذارند و استارت نمایند به کلام کردن درباره مارک شما! و صحیح این‌جاست که مارک منشن (Brand Mention) واقعه میفتد.
 
تنها یادتان نرود که اگر اینستاگرام را تحت عنوان یک کدام از رسانه‌های خویش گزینش می کنید، می بایست عمل مستمری در آن داشته باشید، تا بتوانید سود بگیرید.
 
یک مثال هم از تجارب خودمان ببینیم؟
 
در تصویر بالا، یکی از پرطرفدارترین و پربازخوردترین پست‌های صفحۀ اینستاگرام نوین را می‌بینید. این پست بارها به اشتراک‌نهاده گردیده، در اکسپلور اینستاگرام چشم گردیده و مخاطبان متعددی دربارۀ آن حیث داده‌اند. در کنار این سوشال سیگنال‌ها، اشخاص متعددی برای شناخت بیشتر وارد پروفایل نوین گردیده‌اند، روی لینک وب سایت کلیک کرده‌اند و حتی‌در گوگل در ادامه مقاله بها‌گذاری نوین بوده‌اند.
 
برویم سراغ رسانۀ آتی.
 
لینکدین؛ رسانه‌ای برای کسب‌وکارها و اشخاص دارای تخصص
در لینکدین میتوانید هم با حساب بیزینسی و هم با حساب فردی خویش کار فرمائید. در هر دو شکل قابلیت این را دارید که یادداشت‌هایتان را با دیگران کارشناس در حوزه کاری خویش به اشتراک بگذارید و به مقاله‌هایتان پیوند بدهید.
 
نیکی لینکدین این می‌باشد که میتوانید یک کانال والا از مخاطبان مقصود و همیاران خودتان بسازید. این کانال کلان، تاثیرگذاری بالایی در چشم شدن پست‌های شما داراست. آنان پست‌های شما می خوانند، روی لینک‌تان کلیک می‌نمایند، پست‌ها را لایک می‌نمایند و گاهی هم آن به اشتراک میگذارند. در مقاله «لینکدین چیست» از ساخت حساب فردی و شرکتی و نحوه فعالیت در لینکدین صحبت کنیم.
 
هر قدر که شرکت کردن و تعامل اشخاص با شما، در کانال‌های اجتماعی بیشتر باشد، بیشتر چشم می شوید و سینگال‌های کار کشته‌تری را برای گوگل می‌فرستید.
 
گشوده هم یک نمونه دیگر از نوین ببینیم؟
 

متخصص سئو کیست؟ 10 مهارت ضروری سئوکار

هر روز هزاران اینترنت‌وب سایت پیاده سازی می شوند که نیاز دارا‌هستند برای رقابت با سایر وبسایت‌ها و جذب مشتری به نتیجه ها اولیه گوگل برسند. بدین ترتیب همگی حصول و شغل های آنلاین نیاز به کارشناس seo یا این که سئوکار دارا هستند تا بتواند در حالت بهتری نسبت به رقبا قرار گیرد.
 
کارشناس seo که می باشد آموزش سئو مشهد و چه وظایفی دارااست؟ برای تبدیل شدن به یک کارشناس بهینه سازی یا این که در اصطلاح عامیانه سئوکار چه علم و مهارتی ما یحتاج میباشد؟ در صورتیکه به سطح حرفه ای برسید، درآمدتان چقدر خواهد بود؟ در‌این نوشته‌ی‌علمی پاسخ این پرسش‌ها را خوا هیم بخشید.
 
در شرایطی که میخواهید پیش از شناخت با دارای تخصص بهینه سازی پاره ای درباره seo بدانید، نوشته ی علمی «seo و باصرفه‌سازی وبسایت چیست» را بخوانید.
 
کارشناس seo که می باشد؟
دارای تخصص seo شخصی میباشد که آموزش سئو در مشهد صفحه های اینترنت را برای ارتقا ترافیک تارنما و وصال به مرتبه‌های بالا در حاصل موتور (SERPs) کاوش با صرفه می‌نماید.
 
یک کارشناس seo باور نتایج می‌نماید که وبسایت شما از هر لحاظ (مرتبط بودن با واژه کلیدی، سرعت تارنما و...) تجارب کاربری خیر برای استفاده کننده تولید می‌نماید تا یوزرها بیشتری وارد تارنما شوند و وسعت سرنخ‌ها هم بیشتر گردد.
 
در غایت غرض مهم یک دارای تخصص بهینه سازی مثل سایر ماهر‌های بازاریابی دیجیتال یا این که بازاریابی سنتی میباشد: تولید فروش بیشتر برای کمپانی.
 
اکثر متخصصین seo در کنار یک بازاریاب محتوا، و یک توسعه و گسترش‌دهنده (در صورتی مهارت‌های فنی بهینه سازی نداشته باشند)، محتوا را با صرفه‌سازی می‌نمایند. این سه تخصص در کنار هم سبب میشوند یک تارنما پرورش نماید و بتواند رقبا را پشت راز بگذارد و درآمد نیکی از روش seo حصول نمایند.
 
خب تا اینجا فهمیدیم که دارای تخصص seo چه کسی است و کارش چه سود‌ای برای یک بیزنس داراست؛ البته برای دارای تخصص شدن در seo چه مهارت‌هایی نیاز میباشد و چه مسئولیت‌هایی را اجرا می دهد؟ در قسمت بعد از آن با هم می خوانیم.
 
وظایف کارشناس بهینه سازی چیست؟
مسئولیت‌های شغلی دارای تخصص بهینه سازی مطابق اینکه برای یک تاکسی بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌نماید یا این که در نصیب بازاریابی دیجیتال یک کمپانی سئوکار میباشد یا این که به طور فریلنسر برای یک مشتری شغل می‌نماید، گوناگون میباشد. البته تفصیل کار اکثریت قریب به رخداد پست‌های کارشناس seo مشتمل بر بیشتر مورد ها ذیل می‌گردد:
 
تدوین استراتژی بهینه سازی برای ارتقاء درجه تارنما در نتیجه ها کاوش
انتخاب هدف ها قابل اندازه‌گیری برای نسان دادن فرآیند توسعه و گسترش
تجزیه و محاسبه حاصل کمپین‌های جستجوی مبلغی و جستن طرز‌هایی برای رجوع سرمایه
رئیس هزینه‌های کمپین‌های seo، محافظت دارایی، برآورد هزینه‌ ماهانه
همیاری با با دسته بسط اینترنت برای باور از اجرای صحیح بهینه سازی در محتوای اینترنت‌تارنما
همیاری با مجموعه ساخت محتوا و بازاریابی برای اجرای صحیح بهینه سازی در محتوا و بازاریابی
با صرفه‌سازی داخلی شیت برای بازاریابی موتورهای کاوش
استیناف و با صرفه‌سازی لغات کلیدی مرتبط و نو
استراتژی لینک و پیوند‌سازی را تدوین و ایفا می‌نماید
تغییر تحول معماری تارنما، محتوا، لینک و پیوند‌ها و بقیه دست اندرکاران برای بهبود بهینه سازی برای کلمه ها کلیدی مقصود
ایفا شیوه‌های seo تکنیکال، مثل ساخت و ساز و پیاده‌سازی نقشه وبسایت، علامت ‌گذاری و ...
تحقیق گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول برای تحقیق طرز همت seo و نتیجه ها
گزارش همت فعلی و ارائه سفارش‌هایی برای باصرفه‌سازی ایمپرشن‌ها، کلیک‌ها، تبدیل‌ها، ترافیک ارگانیک و سعی شبکه
 

نوع محتوا را تعیین کنید

 چارچوب بازاریابی محتوا

محتواهای شما باید طبق یک چارچوب از پیش تعیین شده متناسب با استخراج و کارتان پیش برود وگرنه به سود‌ موردنظرتان نخواهید رسید.
ارزشمندی: محتوای شما بایستی برای مخاطبان، اثر گذار و درگیر‌کننده باشد. ارزش محتوای شما می‌بایست فرای محصولات و خدمات شما باشد. شما بایستی به سوال ها آنان پاسخ دهید، نیازهای آنها را برطرف نمایید و زندگی آنها را بهتر کنید.
لحن محتوا: لحن برند شما چیست؟ یک برند شاد و شوخ یا رسمی و کلاسیک؟ لحن محتوایتان را طبق نام و نشان برند خود و استخراج و کارتان تنظیم کنید.
درگیرکنندگی: محتوای شما بایستی درگیرکننده باشد تا کاربر را در رسانه شما نگهدارد و به کسب و کارتان علاقمند کند.
استمرار: برای رسیدن به هدف می بایست در بازاریابی محتوا استمرار داشته باشید، با چندین محتوا معجزه نمی شود؛ اکثری از استخراج و کارها دقیقاً در همین نقطه باخت می‌خورند.
گونه های محتوا در بازاریابی چیست؟
در صورتی‌که از شما بخواهند، گونه های محتوا را نام ببرید، به سرعت خاطر مقاله‌ها بلاگ، عکس‌ها و ویدئوها می افتید چون در طی روز زیاد با آن ها رمز و فعالیت دارید و خیلی شناخته شده هستند. ولی باید بگویم که بیش تر از 20 نوع محتوا وجود دارااست که در بازاریابی محتوایی به کار گیری آموزش سئو در مشهد می شود و شما حسابی برای انتخاب نوع محتوا دستتان باز میباشد. اما این نکته هم اساسی می‌باشد که چه محتوایی را کجا به فعالیت ببرید تا بیشترین تأثیر را در جذب مخاطبان داشته باشد. خب هم اکنون دیگر وقت آن میباشد که برویم راز وقت ماتریس بازاریابی محتوا.
 
در ماتریس بازاریابی محتوا گونه های متفاوت محتواها که در یک حصول‌وکار می تواند مصرف شود، دیده می شود. نمودار افقی نماد می‌دهد که برای مخاطب از مرحله دوراندیشی تا خرید چه محتوایی ما یحتاج است. برای مثالً در مرحله آگاهی دادن، نوشته‌ی‌علمی، ایبوک، اینفوگرافی، آموزش و... از محتواهای موثر می باشد. هر چه مخاطب به مرحله خرید نزدیک می شود، اطلاعات به سمت ویژگی‌های جنس، راهنما، قیمت، گزارشات پیش می‌رود.
 
البته نکته جالب دیگری که در‌این ماتریس وجود دارااست نمودار عمودی آن است. توجه به حس در کنار منطق برای تاثیر هر چه بیشتر بر مخاطب در بازایابی محتوا!
 
تحقیقات آرم داده میباشد که بیشتر خریدهای مشتری‌ به خاطر دلایل احساسی اتفاق می‌افتد و سپس با قسمت منطقی ذهن به آن را توجیه می‌کنند. به همین خاطر حصول و کارها در شرایطی که بخواهند افراد را بیشتر سرگرم عمل خودشان کنند بایستی در بازاریابی محتوا، احساس کاربر را هم به نحوی مشغول کنند.
 
چه‌طور این شغل را اعمال دهید؟ در هر مرحله از بازاریابی با محتوایی که استفاده کننده دوست دارااست و از آن بیشترین تأثیر را می گیرد، استارت میکنید. بخش بالای ماتریس راببینید: بازی، رقابت، سلبریتی‌ها، کوییز و...، همگی محتواهای جذابی برای کاربر هستند که برای تاثیرگذاری بیشتر به کارگیری می‌شوند. آن‌گاه هم وهله به محتوایی برای تصمیم منطقی مشتری می باشد و همین پروسه تا رسیدن به خرید ادامه می‌یابد!
 
 
 
 
 
بازاریابی محتوا چه‌طور اعمال می‌شود؟
موقتا که فهمیدیم بازاریابی محتوایی چیست، چه اهمیتی دارااست و در برنامه بازاریابی ما چه جایگاهی دارااست، وقتش رسیده که دست به کار شویم و آن را در استخراج و کارمان پیاده‌سازی کنیم. با ما همپا باشید تا 9 مرحله پیاده‌سازی بازاریابی محتوایی را باهم مرور کنیم.
 
به طبع بخوانید: پورتفولیو چیست؛ از بازار سهام تا بازاریابی و محصول
مخاطب خود را بشناسید
باید بدانید که محتوای شما بایستی به دست چه کسی برسد. او به چه محتوایی عشق و علاقه داراست؟ نیازهایش چیست؟ کجا و به چه شکل از محتوای شما به کارگیری می‌کند؟
 
برای رسیدن به جواب این سوالهای، بهترین کار این است که پرسونای مشتریان خود را تهیه و تنظیم فرمائید. با پرسونا می توانیم علاقه‌مندی‌های مشتری، ویژگی‌های شخصیتی، کانال‌های ارتباطی، سرگرمی‌ها و نیازهایش را بشناسید و در محتواهای خود حیث فرمائید. فهم و شعور کاربر نه‌فقط درین مرحله، بلکه در تمامی روند بازاریابی به دردتان میخورد. برای آشنایی بیشتر نوشته‌ی علمی جذاب «پرسونای مشتری» را بخوانید.
 
نوع محتوا را تعیین فرمائید
در مرحله آنگاه، بایستی انتخاب کنید که  چه نوع محتوایی میخواهید ساخت‌و‌ساز نمایید. برای اینکار می بایست به نتیجه ها مرحله قبلی رجوع‌کنید و ببینید کاربر شما چه خصوصیاتی دارد و چه محتوایی می تواند به او کمک کند. برای یافت کردن جواب باید موراد پایین را از مرحله قبل در نظر بگیرید:
 
آنها از شما چه می خواهند؟
چه بحران‌هالی دارند که میخواهند رفع خواهد شد؟
چرا  به محصول یا خدمات شما نیاز دارا هستند؟
چه‌طور می توانید به آن ها یاری فرمائید؟
معمولاً وقت خود را کجا می‌گذرانند؟
با دقت به این‌ها نگاهی به اشکال مختلف محتوایی که پیش از اینً بازرسی کردیم بیندازید تا تصمیم بگیرید کدام نوع محتوا بیشتر به درد کاربر شما می خورد.
کانال‌های محتوا را معلوم نمائید
یک روی سکه ساخت محتوا میباشد و روی دیگر آن توزیع محتوا!
 
هنگامی که درباره‌ی نوع محتوای خود برای بازاریابی محتوا تصمیم گرفتید، باید معلوم کنید که می‌خواهید که از چه طریقی محتوایتان را به دست مخاطبان برسانید. محتوای خود را کجا به اشتراک میگذارید؟ از طریق چه کانال‌هایی به کاربر اطلاع رسانی می‌کنید؟
 
کانال‌های محتوا جایی می باشد که محتوا در آن منتشر میگردد یا از آن روش مخاطب محتوا را پیدا می‌کند. یک سری کانال برای بازاریابی و تکثیر محتوا وجود دارد:
 
تارنما: وب سایت شما رسانه اساسی شماست. در واقع بازاریابی محتوا بیشتر در وب سایت و بلاگ انجام میشود.
شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌‌های اجتماعی هم جزو کانال‌های بازاریابی محتواست که میتوانید محتوای خود را در آن منتشر نمایید ولی جزو کانال‌های ثانویه شما می باشند چرا؟
اول اینکه محتوای شما در این کانال‌ها تاریخ مصرف دارا هستند و بعداز مدتی زیر می روند و دیگر کسی پست شما‌را نمی‌بیند. دوم اینکه شما در‌این شبکه‌ها استقلال ندارید و ممکن هست بخاطر تغییر و تحول الگوریتم یا بسته شدن شبکه‌ها واحد سنجش بازدید خود را از دست بدهید.
 
    3. یوتیوب و آپارات: یوتیوب و آپارات هم پلتفرم‌هایی برای تکثیر محتواهای ویدیوهای شما می‌باشند؛ ویدیوهای منتشر شده در این کانال‌ها می‌توانند در سرچ گوگل رتبه بگیرند. بنابراین 2 کانال خوب برای نشر محتوا محسوب می گردند.
 
    4. کانال‌های نشر پادکست: محتواهای صوتی را میتوانید در پلتفرم‌هایی که برای تکثیر پادکست ساخته شده است، منتشر کنید.
 
5. ایمیل: شما می توانید محتواهای منتشر شده خود را از طریق پست الکترونیک برای کاربران ارسال نمایید.
 

هاتجر دقیقاً چه امکاناتی را در اختیار ما می‌گذارد؟

 

الان که میدانیم هاتجر چیست و به کار گیری از آن چه مزایایی دارااست، عالی میباشد پاره ای عمیق‌خیس شویم و حافظه بگیریم که هاتجر این داده ها اثرگذار را چه طور در مشت ما قرار میدهد که‌این ‌کلیه به مزاج تحلیل پسند ما خوش می آید.
 
همانگونه که گفتیم، هاتجر یا این که هاتجار یک خدمت تحلیل خوی مخاطب در اینترنت‌تارنما میباشد. این ابزار نحوۀ تعامل استفاده کننده با وبسایت شمارا ضبط آموزش سئو مشهد می‌نماید، نمودار گرمایی تهیه و تنظیم می‌نماید، هیبت حیث سنجی ساخت‌و‌ساز می‌نماید، فرمی که یوزرها در تارنما شما مالامال می‌نمایند را تحلیل می‌نماید و قیف تبدیل‌تان را به حساب آوردن می‌نماید. (در‌پی یک کدام از یکی‌از کل تجهیزات هاتجر را باهم پژوهش میکنیم)
 
مطلقا بخوانید: بهینه سازی کلاه خاکستری؛ تکنیک های زیرزمینی بهینه سازی تارنما!
به وسیلۀ ویدئوهای ضبط گردیده و نمودارهای آموزش سئو در مشهد گرمایی یاد می گیرید که استفاده کننده چطور با وب سایت شما تعامل داراست و در فیض باگ‌‌‌هایی را پیدا می‌کنید که با گوگل آنالیتیکس عمراً پیدا نمی‌کردید.
 
به عنوان مثال، ما با به کارگیری از هاتجر فهمیدیم که 64% یوزرها‌مان به فوتر تارنما (یعنی زیر‌ترین نقطه در وبسایت) نمی‌فرایند؛ پس آیکون‌‌های کانال ‌اجتماعی را به هِدِر تارنما منتقل کردیم و در غایت واحد سنجش تعامل‌هایمان در کانال‌‌های اجتماعی ارتقا پیدا کرد.
 
در‌این بخش می‌‌خوا هیم با هرکدام از این تجهیزات بیشتر آشنا شویم، پس در‌پی نوشته‌علمی با ما یاروهمدم باشید.
 
 
دنبال یه عمل مالامال درآمد از اینترنتی؟
تو زمان مجال‌های اینترنتی شایسته ترین روش رو بهت نشون میدیم!
برای مشورت کردن بدون‌پول، همین الان با ما تماس حاصل نمایید.
آغاز می‌کنم021-58438داخلی 1
ویدئوهای ضبط‌گردیده استفاده کننده (Recordings)
این خصوصیت با یقین یکی‌از شایسته ترین و کارامدترین تجهیزات هاتجر میباشد. چه چیزی خوب از این که بتوانید جنبش مخاطب در اینترنت‌تارنما را ملاحظه کنید؟ صحیح از لحظه‌ای که استفاده کننده در اینترنت‌وبسایت شما فرود می آید، هاتجر از شیت مرورگر آنان فیلم می گیرد. این خصوصیت به شما یاری می‌نماید که جنبش پوینتر موشواره و هرچه تایپ می‌نمایند را ملاحظه کنید و همینطور می توانید نسخه مرورگر، سیستم‌دلیل و نوع دستگاه آنان را هم بشناسید.
 
بیایید مزیت‌های این ویدئوها را باهم رسیدگی کنیم:
 
تجربۀ استفاده کننده را عمیقاً فهم می کنید.
میبینید که استفاده کننده با جزئیات وب سایت شما به چه شکل تعامل داراست. (منو، هدر، فوتر، درکمه‌ها، اسلایدرها و ...)
باگ‌های وبسایت خویش را پیدا میکنید.
می فهمید که چرا استفاده کننده وب سایت‌تان را رخنه‌ کرده‌ میباشد.
و ...
 
هیت مپ یا این که نقشه حرارتی (Heatmap)
هیت‌مپ‌ها یا این که نقشه‌های حرارتی داغ‌ترین نقاط صفحه های اینترنت‌تارنما‌تان را به شما نشانه میدهند. حال یعنی چه؟ یعنی نصیب‌هایی که بیشتر روی آن کلیک گردیده، مخاطب بیشتر آنجا طاقت کرده، نقاطی که برایش جالب‌خیس بوده و بیشتر وقتش را گذارده را در یک نگاه میفهمید!
 
اعتنا فرمائید که‌این «در یک نگاه» دانستن دقیقاً به عبارتی چیزی میباشد که هیت‌مپ‌ها را انقدر شگفت‌انگیز می‌نماید. این‌که شما در کسری از ثانیه میفهمید که کدام نصیب از سایتت‌تان دوستداشتنی‌خیس از باقی نصیب‌ها میباشد.
 
اما هیت‌مپ‌ نقاطی که یوزرها به هیچ وجهً سراغش نرفته‌اند را هم به شما نماد میدهد و این مسئله سبب میگردد مجدد (در یک نگاه) نقاط ضعف تارنما خویش را بشناسید و روی آنها بیشتر تمرکز فرمائید. به عنوان مثال، نقشه‌های حرارتی برای صفحه ها فرود اینترنت‌وب سایت بسیار اصلی‌اند؛ چون به شما علامت می دهد کدام CTA درین صفحه های کلیک بیشتری می گیرند.
 
 
 
 
 
آنالیزگر هیبت (Forms)
برخی اوقات برگه فرود (landing page) اینترنت‌وب سایت‌ شما حقیقتاً بی‌نقص میباشد، ولی یوزرها گشوده هم هیبت عضویت‌تان را بدون نقص لبریز نمی کنند. برای اینکه دلیلش را بفهمیم بایستی دیتای کافی را داشته ‌باشیم که درین نقطه هاتجر حسابی به کارمان می آید.
 
کدام ابزاری مثل هاتجر می تواند به شما بگوید که یوزرها با پرسش سوم هیبت شما ابداً رابطه برقرار نمی کنند و آن را خالی می گذارند؟ یا این که کدام نصیب را مجبورند چند بار پرکنند؟
 
آری! این ابزار قادر است نحوۀ تعامل یوزرها با هیبت‌‌‌‌ها را عمیقاً محاسبه نماید. در عکس تحت میبینیم که 8% یوزرها بدون چاره بودند، ستون «اسم» را یکسری توشه مالامال نمایند و 86.4% از یوزرها هم به هیچ عنوانً هیبت را لبریز نکرده‌اند، پس روی این نصیب از هیبت  بایستی بیشتر عمل گردد و با صرفه‌‌خیس گردد.
 
 
 
قیف تبدیل (Funnels)
پیش از آن‌که استفاده کننده به سرنخ یا این که به عبارتی lead  تبدیل گردد بایستی از تعدادی فرایند در تارنما شما عبور نماید، درسته؟ البته چطوری ما این‌ همگی بازدید کننده داریم البته تعداد خیلی مقداری از آن ها به سرنخ تبدیل می شوند؟ از کجا بفهمیم در کدوم ورقه از وبسایت‌مان استفاده کننده منصرف گردیده و تارنما را سوراخ نموده است؟ قیف تبدیل دقیقاً اینجا به کارمان می آید!
در عکس تحت، قیف تبدیل اینترنت‌سایتی را میبینیم که فرایند آن به صورت میباشد:
منزل>بها‌ها>تصویب‌اسم>کامل شدن تصویب‌اسم>داشبورد
 

Yoast SEO یا RankMath کدام یک بهتر است

 

Yoast بهینه سازی یا این که RankMath به لحاظ شما کدام پلاگین برای seo وردپرس خوب میباشد؟ درین ویدئو این ۲ پلاگین را به طور تخصصی نظارت می کنیم و در غایت بدین سود می‌رسیم که کدام‌یک خوب میباشد.
در اینترنت‌وب سایت‌های وردپرسی برای ارتقاء ورودی گوگل خویش، از دو افزونه می توانیم استعمال کنیم. افزونه رنک مث و یوست seo. برای اکثری از مدیران پرسش میباشد که عالی میباشد از کدامیک به کارگیری نمایند؟ ما در‌این نوشته‌ی‌علمی میخواهیم هر دو افزونه را به طور تخصصی پژوهش کنیم و ببینیم کدامیک برای اینترنت‌وبسایت ما نسبت به امکاناتی که ارائه میدهد مطلوب‌خیس میباشد.
آنچه درین نوشته‌علمی می خوانید
این دومی مقایسه ما از Yoast سئو و RankMath است
فعالیت این افزونه‌ها، seo کردن وب سایت وجود ندارد!
هیچ‌وقت برای سوییچ کردن دیر وجود ندارد
Yoast بهینه سازی یا این که Rank Math
نصیب بهینه سازی و تحلیل پلاگین Yoast سئو و RankMath
ریدایرکت‌ها و تغییر تحول مسیرها
فیض‌گیری کلی
این دومی مقایسه ما از Yoast بهینه سازی و RankMath میباشد
مقایسه Yoast بهینه سازی و RankMath
ما در نوشته‌علمی‌های قبلی این دو افزونه را نظارت کردیم و به انگیزه بیشتر بودن یوزرها یوست تصمیم گرفتیم که آن را تعیین کنیم. در واقع حوصله کردیم که رنک مث خودش را ثابت نماید. فعلا پلاگین رنک مث آزمون خودش را پس داده، آپ تو دیت‌های بیشتری داشته و اینترنت‌تارنما‌های بیشتری از آن به کار گیری می‌نمایند. پس وقتش رسیده که یک تحقیق تخصصی در میان این دو افزونه جاری ساختن دهیم.
فعالیت این افزونه‌ها، بهینه سازی کردن تارنما وجود ندارد!
این افزونه‌ها برای seo کردن اینترنت‌وبسایت ما نیستند. در واقع به ما یاری می‌نمایند تا seo اینترنت‌سایتمان را تجزیه و آنالیز کنیم. مثلا ما میخواهیم با یک عبارت کلیدی، اینترنت‌سایتمان در حاصل رفیعتر گوگل قرار بگیرد و این افزونه تصمیم میگیرد و به ما اعلام می‌نماید که آیا این نوشته‌علمی میتواند با این موقعیت درجه‌ خیر و خوبی در حاصل گوگل استخراج نماید یا این که خیر.
 
هیچ‌وقت برای سوییچ کردن دیر وجود ندارد
هیچ وقت برای سوئیچ کردن دربین این دو افزونه دیر وجود ندارد. هر دو پلاگین این امکان را دارا هستند که کل پیکربندی و داده ها مرتبط با بهینه سازی اینترنت‌وب سایت خویش را سوئیچ فرمائید. یعنی خیلی شل میتوانید از یوست بهینه سازی به رنک مث منتقل گردید و برعکس. پس نگران این نباشید که در حالتی‌که به عنوان مثال با یوست آغاز به شغل کردید برای مدام بایستی با آن ادامه دهید. ولی به دنبال به سراغ مقایسه آخری میرویم.
 
Yoast بهینه سازی یا این که Rank Math
 
Yoast سئو یا این که Rank Math
ما هر دو افزونه را به طور مستقل برروی دو اینترنت‌تارنما نصب کردیم. یوست یک پنل پیکربندی به ما میدهد که در نصیب بهینه سازی می توانیم به آن دسترسی داشته باشیم که پنج قسمت مهم داراست. اما تا قبل از این قسمت‌های بیشتری داشت اما همت کرد که آنها‌را کاهش دهد تا بتوانیم خیلی شل‌خیس پیکربندی seo اینترنت‌سایتمان را ایفا دهیم. رنک مث هم یک منو با به طور تقریب ده بخشی دارااست. شاید در نگاه اولیه بگویید رنک مث قابلیت و امکان‌های بیشتری در پیکربندی به ما ارائه میدهد. در قبال می‌اقتدار اظهار‌کرد که‌این زمینه برعکس میباشد. یعنی یوست قسمت پیکربندی کمتری دارااست اما از روش آن خیلی ریلکس‌خیس خواهیم توانست بهینه سازی اینترنت‌سایتمان را تهیه و تنظیم کنیم.
 
به‌تیتر نمونه رنک مث قابلیتی داراست که قادر خواهیم بود به‌وسیله آن پیکربندی نقشه وبسایت خویش را رئیس کنیم و از طرفی یک قسمت دیگر داراست که می توانیم معلوم کنیم کدام صفحه های در گوگل اکران داده نشوند. این قادر است برای اینترنت‌مسترها اختلال ساخت و ساز نماید، چرا‌که ممکن میباشد بخواهید یک پست در گوگل اکران داده نشود و این پست‌تایپ را در وب سایت مپ اکران دهد. پست تایپ شما در وب سایت مپ قرار میگیرد البته به گوگل و ربات‌های آن اذن نمی‌دهد که آن را در نتیجه ها تصویب نماید. در فیض این سبب ساز یک تداخلی در seo اینترنت‌سایتتان میشود. از طرفی دیگر گوگل در ورژن‌های گذشته‌اش چنین فعالیت میکرد اما فعلا موقعیت را یه خرده تغییر‌و تحول داده میباشد. پیکربندی نقشه وب سایت را حذف کرده و شما خیلی شل‌خیس می توانید پیکربندی seo را اعمال دهید و همینطور کدام پست‌تایپ، مجموعه‌بندی، کتگوری، تکسونومی و… در نقشه‌های اینترنت‌وبسایت تصویب شوند را معلوم نمائید.
 
پس خیلی ریلکس‌ می توانید با جاری ساختن پیکربندی کمتر، seo وبسایت را به‌شکل اتومات به یوست seo بسپاریم. ولی در رنک مث اینگونه قابلیتی نیست. پس راجع به نخستین امتیاز را به یوست seo می دهیم. چون پیکربندی راحت‌تری دارااست. با اینکه رنک مث دارنده رابط کاربری بهتری میباشد البته در یوست میتوانید به راحتی پیکربندی seo را اجرا دهید.
 
نصیب seo و بررسی پلاگین Yoast بهینه سازی و RankMath
 
مقایسه بخش محاسبه یوست بهینه سازی و رنک مث
موردی آینده که می خواهیم در هر دو افزونه تحقیق کنیم، نصیب seo و آنلایز مقاله ها میباشد. وارد بخش نوشته، دستکاری یا این که اضافه کردن نوشته می‌شویم. درین نصیب دو آیکون به نام یوست و رنک مث داریم که با کلیک برروی آنها میتوانیم یک عبارت کلیدی را معلوم کرده و به ما آرم میدهد که تیتر یا این که متن پستی که در ارتباط با آن عبارت کلیدی نوشته‌ایم چقدر می تواند در حاصل گوگل سکو خیر استحصال نماید. پس عبارتی که میخواهیم اینترنت‌تارنما توسط آن در گوگل جايگاه بهتری بگیرد را وارد میکنیم و این افزونه‌ها آن عبارت و مقله را نظارت و محاسبه می‌نمایند.
 
در صورتی‌که بخواهیم بدیهی بگوییم، رنک مث تجهیزات بیشتری ارائه میدهد. این افزونه دربرگیرنده چهار نصیب میباشد که هر یک از آن قسمت‌ها نصیب‌های متعدد اینترنت‌سایتمان را پژوهش می‌نمایند. ولی یوست تجهیزات کمتری دراین باره دارااست. پس مجموعاَ رنک مث قابلیت و امکان بیشتری برای تجزیه و آنالیز خوانایی و بهینه سازی اینترنت‌وب سایت در دست ما قرار می دهد. یک نکته دیدنی درباره رنک مث این میباشد که ما میتوانیم در قسمت کانال‌های اجتماعی، تصویر و متا دیتا برای فیسبوک و تویتر ارائه دهیم اما در افزونه یوست نمی‌توانیم پیکربندی خاصی برای کانال‌های اجتماعی انتخاب کنیم و مطلقا برای دسترسی به‌این قسمت بایستی 89 دلار بپردازیم.
 
ریدایرکت‌ها و تغییر تحول مسیرها
می خواهیم مهمترین مورد در ساختار اینترنت‌سایتمان را پژوهش کنیم. یعنی قسمت ریدایرکت‌ها یا این که به عبارتی تغییر‌و تحول مسیرها. در بهینه سازی خوب میباشد در صورتیکه یک ورقه را در اینترنت‌سایتمان حذف کردیم، آن را ریدایرکت کنیم به یک کاغذ تازه، یعنی به گوگل اعلام کرده که به مکان کاغذ دیرین، آن را در نتیجه ها آرم دهد. اینگونه قابلیتی را تک تک افزونه‌های گوگل در مشت ما قرار می دهند. بعضا به طور مجانی و برخی دیگر به طور پرداختی. برای ریدایرکت کردن صفحه ها در پلاگین یوست بهینه سازی می بایست 89 دلار پرداخت فرمائید البته در افزونه رنک مث به طور بدون‌پول می توانید این عمل را جاری ساختن دهید. در فیض رنک مث برای این عمل افزونه بهتری به حساب می آید.
 
فیض‌گیری کلی
پس در کل طبق تحقیق‌هایی که داشتیم بدین فیض می‌رسیم که رنک مث برای seo اینترنت‌سایتمان افزونه بهتری میباشد. در واقع چیزی که رنک مث را نسبت به یوست ارجحیت میدهد این میباشد که مجموع خطاها و کاستی‌های یوست را در ورژن خویش برطرف کرده و همینطور تجهیزات بدون‌پول بیشتری به یوزرها خویش ارائه میدهد. پس توصیه ما به شما افزونه رنک مث میباشد. ولی بایستی این را در حیث بگیرید که هر دو شغل های مشابهی اعمال می دهند پس فرق چندانی ندارند صرفا رنک مث قابلیت و امکان‌های بیشتری را داراست. ولی درصورتی که هنوز عشق و علاقه خاصی به یوست دارید و می خواهید از آن به کار گیری فرمایید، می توانید ورژن بدون‌پول آن را در کنار افزونه Redirection که یک افزونه مجانی میباشد به کارگیری فرمایید.
 

وظیفه موتور جستجو چیست؟

موتور کاوش چیست
استعمال از موتورهای کاوش مانند گوگل به یکی از فعالیت‌های روزانه بیشتر عموم عالم تبدیل شده است. به کارگیری از وب فارغ از موتورهای کاوش بسیار سخت می‌باشد و برخی از اشخاص، وب را هم اندازه با موتور کاوش میدانند.
 
دقیقا موتور کاوش (Search Engine) چیست؟
موتور کاوش، یا این که سرچ انجین (Search Engine یا این که Web Search Engine) یک نوع اینترنت‌سایت میباشد مانند کل آموزش سئو در مشهد وبسایت‌های دیگر. موتورهای کاوش اطلاعات دردسترس در سراسر وب را با به کارگیری از اپ‌های قابل انعطاف‌افزاری عده‌آوری و تیم‌بندی می‌نمایند.
 
موتورهای کاوش گر معمولا به طور بدون پول در دسترس هستند و به یوزرها این قابلیت را میدهند تا در بین اطلاعاتشان که از وب گردآوری‌آوری و ذخیره کرده‌اند کاوش نمایند.
 
 
 
نکته مهم: درست است که موتورهای جستجو گر و بخصوص گوگل دگرگونی عظیمی در گردش داده ها و اجرا پژوهش ها ایجاد کرد کرده‌اند، البته تمام اطلاعاتی که با به کار گیری از موتورهای کاوش بدست میاوریم، لزوما درست نیستند و ممکن میباشد کاملا اشتباه باشد آموزش سئو مشهد  یا این که داری درصدی از غلط باشند که سبب به گمراهی اشخاص شوند.
 
وظیفه موتور کاوش چیست؟
وظیفه مهم موتورهای کاوش این است که شایسته ترین سود را به جستوی کاربر ارائه دهند. وقتی که استفاده کننده یک پرس و جو را در موتور کاوش انجام می دهد، شیت نتیجه ها موتور کاوش (SERP) که دربردارنده حاصل است به مخاطب اکران داده می شود. نتیجه ها یافت گردیده مطابق رابطه با پرس و جوی‌بار استفاده کننده سکو‌بندی میشوند. طریق جاری ساختن جايگاه‌بندی در موتورهای کاوش گوناگون میباشد.
 
موتورهای کاوش مثل گوگل، همیشه الگوریتم‌های خویش را تغییر‌و تحول می‌دهند و بروز می‌نمایند تا تجربیات استفاده کننده را بهبود بخشند. غرض آنان این می باشد که آغاز فهم نمایند چه‌گونه یوزرها کاوش می‌نمایند و چه چیزی را کاوش می‌نمایند و بعد از آن به آنان شایسته ترین جواب‌ها را اکران دهند.
 
موتور کاوش چه طور کار می‌نماید؟
موتورهای کاوش سیستم‌های به طور کاملً خودکار هستند. برای اینکه بتوانیم به درک نیکی از بهینه سازی برسیم، بایستی با روش کارکرد موتورهای کاوش آشنا شویم. موتورهای کاوش ۳ شغل خزیدن، ایندکس‌کردن و جايگاه‌بندی را انجام می دهند.
 
۱. خزیدن در اینترنت (Crawling)
خزش یا این که خزیدن یک فرایند میباشد. این روند در هر موتور کاوش به طور غیر وابسته اعمال می‌گردد. بات‌های موتورهای جستجوی مختلف با هم متفاوت می‌باشند و اپ‌ریزی جداگانه‌ای دارا هستند.
 
در حین عملیات خزش، ربات‌ها وارد صفحه های سایت می‌شوند و از کاغذ‌ای به کاغذ دیگر می روند. ربات‌ها با خزیدن و بعد تعقیب کردن نشانی‌های مو جود در صفحه ها وب، صفحه ها جدید را پیدا میکنند و در خزانه اطلاعاتی موتور جستجوی مرتبط تصویب می‌نمایند.
 
۲. نمایه‌کردن (Indexing)
ایندکس Index اسم خزانه اطلاعاتی گوگل میباشد. این خزانه اطلاعاتی مشتمل بر داده ها صفحه ها و منابعی میباشد که به وسیله موتورهای کاوش خزش گردیده‌اند.
 
هنگامی ربات‌ها وارد برگه‌ای می‌شوند در جستجوی این هستند که‌این صفحه برای کدام واژه و کلمه کلیدی و یا این که کدام معنا باصرفه شد‌ه‌است. آن‌گاه در حالتی‌که کاغذ وضعیت ایندکس شدن را داشته باشد، کاغذ را به اصطلاح ایندکس می‌نمایند یعنی در خزانه اطلاعاتی گوگل ذخیره می‌نمایند.
 
۳. رتبه‌بندی صفحه ها (Ranking)
مرتبه‌بندی یک مراحل میباشد. این پروسه توسط سیستم رتبه‌بندی گوگل ایفا میشود. این سیستم یا این که سامانه، متشکل از تمام الگوریتم‌های گوگل هست. این سیستم بایستی در غایت مرتبط‌ترین، تخصصی‌ترین و معتبرترین نتیجه ها را به مخاطب علامت دهد.
 
اذن دهید پیش از اینکه ادامه سوژه را پیش ببریم، پاره ای با الگوریتم آشنا شویم.
 

 

صفحه قبل 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 صفحه بعد