x تبلیغات
بهترین مرجع مقالات آموزش سئو در مشهد

چگونه می توان داده های بزرگ را در SEM اعمال کرد؟

گران قدر داده تاثیر زیادی بر تجارت و بازاریابی نهاده میباشد. برای هر فرد روی زمین، تخمین زده می‌گردد که در هر ثانیه ۱.۷ مگابایت داده ایجاد می شود. شرکت‌ها در حالا  آموزش سئو در مشهد

 

گردآوری‌آوری و تجزیه و احتساب داده‌ها می باشند تا رویکرد خود را برای رویارویی با چالش‌ها و خطاها بهبود بخشند – ۹۷.۲ درصد سازمان‌ها روی داده‌های گرانقدر آموزش سئو مشهد و هوش تصنعی و مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
گوگل یک شرکت داده والا هست. الگوریتم‌های پیچیده آن‌ها حجم وسیعی از داده‌ها را به‌صورت آنلاین فهرست‌بندی می‌کنند و آن ها را گروه‌بندی می‌کنند تا کاربران بتوانند اطلاعات مرتبط را از طریق جستجوی جستجو پیدا کنند.
به روز رسانی Bert آخرین تغییر‌و تحول در نحوه ارائه اطلاعات مرتبط بوسیله گوگل به جستجوگران است. موتور جستجو در پردازش گویش طبیعی پیچیده‌تر میباشد و بهتر می تواند آیتم و مقصود جستجوی کاربر را انتخاب کند. موسسات نمی توانند تاثیر قابل توجهی که کبیر داده بر سئو و SEM دارا‌هستند را نادیده بگیرند.
چگونه شرکت های میتوانند از داده های گران قدر برای پیشرفت در عملکرد بازاریابی جستجو استعمال کنند؟
چه طور میتوانم برای داده های والا فراهم شوم؟
در بازار رقابتی امروزی، تکیه بر تکنیک های اولیه بهینه سازی دیگر گزینه ای برای شرکت هایی نیست که در ادامه بسط حضور آنلاین خود می‌باشند. شرکتهای برای شناسایی فرصت های تازه و فراهم نمودن مزیت رقابتی در حاصل جستجو باید از قدرت داده های بلندمرتبه استعمال کنند.
شناسایی منابع داده
ابزارهایی مانند SemRush، Google Search Console و Ahrefs بینش‌های خیر ارائه می‌دهند، ولی با پیچیده‌تر شدن الگوریتم‌های جستجو، ادغام داده‌ها از منابع گوناگون حیاتی هست.
همت بهینه سازی زمانی که سایر بخش های تجارت از آن حمایت می کنند به طور قابل توجهی ارتقاء می یابد. گروه بهینه سازی شما نمی تواند برای هر فاکتور درجه بندی سوای همکاری بازاریابی محتوا، دسته UX و تامین مشتری بهینه سازی کند. بینش‌های استخراج‌شده از تجزیه و بررسی گرانقدر داده‌ها بایستی به شما در تعریف و تمجید بهترین روش‌های seo در سطح شرکت کمک کند.

تعیین نمائید که کدام حوزه‌ از دید شما نیاز به بهبود دارد و مشخص و معلوم نمائید کدام منابع داده می‌توانند نگرش هایی را ارائه دهند تا به شما در افزایش عملکرد در آن مناطق امداد کنند.

هنگامی که منابع داده مناسب را شناسایی کردید، باید یک خط لوله داده راه‌اندازی نمائید تا آن داده ها را برای تجزیه و رسیدگی فراهم نمایید.

معیارهای مناسب را شناسایی کنید
پس از انتخاب ابزارها و منابع داده مناسب، اندازه گیری کوشش های خود با ردیابی معیارهای مناسب بسیار اصلی می‌باشد. حصول به ترافیک ارتقاء یافته برای یک عبارت جستجوی خاص ممکن می باشد یک دستاورد مثبت بهینه سازی به لحاظ برسد، اما این است که افزایش ترافیک در واقع سبب کوشش کسب و کار می‌شود. از معیارهای بیهوده اجتناب فرمایید و روی معیارهایی تمرکز کنید که مستقیماً با KPIهایی که کوشش کسب و کار را هدایت می کنند (تبدیل ها، مراقبت مشتری، تعامل تارنما) مرتبط می‌باشند.

فن آوری های آیتم استعمال در داده های گرانقدر چیست؟
استفاده از ابزارها و فناوری های Big Data مناسب برای بهبود عملکرد بازاریابی جستجو بسیار مهم است. ابزارها و فناوری‌های مناسب می توانند مجال‌های تازه را آشکار کنند، استعمال کارآمد از منابع وقتی را ارتقا دهند و سعی تاکتیک‌های سئو جانور را بهبود بخشند.

۱. ابزارهای تجزیه و رسیدگی لغت ها کلیدی
حتی با گسترش های گوگل در پردازش گویش و موضوع جستجو، کلمات کلیدی برای بهینه سازی ضروری میباشند. اینکه چه گونه از لغت ها کلیدی به نه به کارگیری می‌کنید تأثیر قابل توجهی بر ترافیک ارگانیکی که از نتیجه ها جستجو ساخت می کنید داراست. پژوهش و تجزیه و نظارت لغات کلیدی برای شناسایی وقت ها برای محتوای جدید و هدایت ترافیک وب هدفمند به وب سایت شما حیاتی می‌باشد. ابزارهایی مانند SemRush و Ahrefs منابع فوق العاده ای از داده ها برای اطلاع رسانی استراتژی سئوی شما می‌باشند.

۲. ابزارهای مرتبه بندی
اینکه بتوانید مرتبه بندی مو جود خود را انتخاب فرمایید برای کارایی های سئوی شما بسیار اساسی میباشد. ابزارهای سکو‌بندی به شما امکان میدهند شناسایی نمائید که کدام استراتژی‌ها ایفا می‌شوند و به شما یاری می‌کنند تا کارایی‌های خود را روی ناحیههایی برای بهبود متمرکز کنید، و به شما قابلیت و امکان میدهد ترافیک را ارتقاء دهید و بازگشت سرمایه کوشش‌های seo خود را بهبود اعطا کرد.

ابزارهای جايگاه‌بندی مانند Google Search Console و Authority Labs، حجم وسیعی از داده‌ها را با سرعتی سریع پردازش می‌کنند و روند دستی ترال در صفحه ها نتیجه ها جستجو را حذف می‌کنند.

۳. ابزار محتوا
همانطور که بیل گیتس به قسم پر اسم و رسم گفته می‌باشد؛ محتوا شاه است. کیفیت و ارتباط محتوای شما سکو بندی جستجوی تارنما شمارا انتخاب می کند. با این فعلا، ارائه مداوم ایده‌های تازه برای محتوایی که مخاطبان شما‌را درگیر می‌کند و برای بهینه سازی بهینه‌سازی می‌شود، یک معضل قابل توجه میباشد.

ابزارهایی مانند Buzzsumo حجم زیادی از داده‌های والا را پردازش می‌کنند و نشان می‌دهند که کدام محتوا در جايگاه‌بندی جستجو و در رسانه‌های اجتماعی برای یک گزینه خاص عملکرد نه دارااست. این ابزارها میتوانند به شما در شناسایی ایده های تازه برای محتوا و پیگیری روندهای محتوا به راحتی کمک کنند.

چگونه از داده های تعالی در سئو به کارگیری کنیم؟

مشتریان بالقوه شما از هزاران عبارت جستجو برای یافتن اطلاعات درباره‌ی نقاط درد و راه حل های ممکن استفاده می کنند. تجزیه و تحقیق این داده ها روئت کرد بهتری از مشتریان شما ارائه میدهد و بینش های ارزشمندی را برای اطلاع رسانی کوشش های seo ارائه میدهد.

۱. تفحص عبارات کلیدی
Google Ads Keyword Planner و SemRush شمارا قوی می سازد تا داده های جستجوی گسترده ای را که توسط گوگل جمع گردیده است پردازش نمائید. پرس و جوهای جستجو را می اقتدار مبتنی بر حجم جستجو، تم ها و رقابت جستجو فیلتر کرد.

تجزیه و بررسی این داده ها می تواند پرس و جوهای جستجویی را که حجم جستجوی بالایی دریافت می کنند پر رنگ کند، البته همچنین پرس و جوهای مرتبطی را که رقابت کمتری دارند آرم دهد. لغات جستجو با حجم بالا البته رقابت معدود فرصتی عالی برای ارتقاء روءیت کرد جستجو و جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما ارائه می دهند.

از آنجایی که گوگل در درک موضوع جستجو مهارت بیشتری پیدا می‌کند، به کار گیری از هدف پشت جستجوی جستجو برای تهیه نمودن بینش‌های عملی که می تواند به بهینه‌سازی بهینه سازی و بازاریابی محتوا کمک کند، حیاتی میباشد.

به عنوان مثال، می‌توانید داده های جستجو را برای شناسایی کلمات جستجوی راهکار پردازش فرمایید:

به چه شکل؟
چرا؟
چی؟
راهنماها
نکات
شناسایی این نوع جستجوها زمان هایی را برای امداد به مخاطبان شما برای فهم مشکلات/اهدافشان، ساخت و ساز اعتماد و فراگیری مخاطبان در ارتباط تولیدات و خدمات شما مهیا می کند.
۲. پیشرفت در عملکرد عبارات کلیدی مو جود
تجزیه و ارزیابی گرانقدر داده seo محدود به آشکار کردن زمان های جدید نیست. همچنین قادر است بینش هایی درخصوص صفحه ها وب ایجاد کرد شده و استراتژی بهینه سازی شما ارائه دهد.

تجزیه و به حساب آوردن داده های جستجوی جان دار برای افزایش عملکرد صفحات وب خروجی ضروری میباشد. به عنوان مثال، می‌توانید صفحه ها با محتوای نازک را پر رنگ نمایید.

Google Search Console ابزاری خوب برای مالامال رنگ کردن کلمات جستجویی میباشد که قبلاً برای آن ها در نتیجه ها جستجو مرتبه‌بندی شده‌اید و تعداد کلیک‌ها، نمایش‌ها و شرایط معدل ​​در نتیجه ها جستجو برای آن کلمه ها.

گزارش‌های Search Analytics این داده‌های مو جود را قابل دسترسی و عملی می‌کنند و نیاز به فرض و پیش بینی‌زنی را کاهش می دهند. این تجزیه و تفحص دقیق از داده های جستجو حیاتی است. این به شما امداد می کند کلمات کلیدی محتوای وب سایت را شناسایی فرمایید، اما همچنین تضمین می کند که استراتژی واژه و کلمه کلیدی و ساختار سایت شما از لغات کلیدی با ارزشی که مخاطبان شما به کارگیری می کنند برای یافتن اطلاعات راجع به تولید ها شما به کار گیری می کند.

۳. چک رقابتی
بزرگ داده شمارا توانمند می سازد تا تحقیق دقیقی از رقبای خود اجرا دهید و تلاش بازاریابی و سئوی خود را بهبود اعطا کرد. انواع ابزارهای مدرن برای کمک به شما در تجزیه و بازرسی رقبا در جهت انالیز سئو وجود داراست.

با تجزیه و تحقیق این داده‌ها، می‌توانید کلمات جستجویی را که رقبای شما برای آن ها جايگاه‌بندی می‌کنند، شناسایی نمائید که کدام لغات کلیدی سعی آن‌ها را هدایت می‌کنند، و طریق‌هایی را برای بهبود عملکرد سئوی خود شناسایی نمایید. شرکت‌هایی که از این ابزارهای جدید تجزیه و مطالعه تعالی داده استفاده می‌کنند، می توانند کوشش‌های سئوی خود را بر طبق داده‌های دقیق، نه بهترین روش‌های سئو ذهنی، قرار دهند.

چه طور می قدرت داده های بزرگ را در SEM انجام کرد؟
گران قدر داده برای سعی های seo مدرن ضروری هست البته برای اطلاع رسانی بازاریابی جستجوی پولی نیز حیاتی میباشد. نرم افزار های SEM حجم عظیمی از داده ها را ایجاد می کنند که می‌توانند برای بهبود عملکرد کمپین ها گزینه به کارگیری قرار گیرند.

کمپین های جستجوی پولی این داده ها را به طور طبیعی در سود ردیابی سعی کمپین و راه‌اندازی کمپین ها به روشی ساختاریافته ساخت می کنند. این داده ها برای سئو سعی و استعمال از اتوماسیون در کمپین های PPC حیاتی می‌باشند.

با ترکیب داده‌های SEM با داده‌های داخلی (CRM، داده‌های فروش، تاریخچه خرید)، شرکت‌ها می‌توانند از تجزیه و بازرسی برای تبدیل این داده‌ها به بینش‌های عملی برای افزایش عملکرد و خودکارسازی مناقصه PPC برای بهبود عملکرد استعمال کنند.

1. اتوماسیون PPC
مرحله ۱: تمامی داده های آفلاین و آنلاین را یک دست کنید.

مرحله ۲: از تجزیه و رسیدگی و یادگیری ماشین برای مدل سازی رابطه در بین داده ها (کوشش کلمه و واژه کلیدی، نتایج تبدیل، داده های پیش بینی شده) استفاده فرمایید.

مرحله ۳: قیمت کلمه ها کلیدی را بر حسب درآمد نتیجه ها از هر کلیک تخمین بزنید.

مرحله 4: ابزارهای اتوماسیون PPC از تمامی منابع داده برای اتخاذ تصمیمات دقیق در مناقصه استفاده می کنند.

ابزارهای اتوماسیون PPC می‌توانند از یکسری نسخه از دسته داده های شما برای به حساب آوردن و تهیه استراتژی های مناقصه بسته به ویژگی های فردی (نوع دستگاه، خوی مصرف کننده، حوزه‌ جغرافیایی) به کار گیری کنند. نرم افزار PPC می تواند ارتباط فی مابین تبدیل ها، کلیک ها و بخش های استفاده کننده را آشکار کند.

شرکت‌ها می توانند منابع داده‌های شمارا پردازش کنند تا مشخص و معلوم کنند کدام بخش‌های مخاطب بیشترین ارزش را دارا هستند و استراتژی توصیه قیمت را مبتنی بر بازده گزینه انتظاری که استیناف داده‌ها پیش‌بینی می‌کند، تنظیم کنند.

استعمال از داده های والا برای اطلاع رسانی کمپین های جستجوی پولی برای افزایش عملکرد و عملکرد حیاتی میباشد. این ابزارها همچنین می توانند ROAS و ROI کمپین ها را در نظر گرفتن کنند. هر چه داده های بیشتری بتوانید استفاده کنید، بیشتر می توانید کوشش های PPC را بهینه کنید.
 

 

 

دیدگاه گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته میگردد که در قالب گزارش ارائه گردد. به این مضمون‌ که کاربر متوجه جنبۀ تبلیغاتی این گزارش نمی شود و تصور می کند در اینک مطالعه یا مشاهده یک گزارش به طور کاملً بی طرف است. به دلیل غیر بدون واسطه بودن این‌شیوه تبلیغاتی، رپورتاژ آگهی آموزش سئو در مشهد اثربخشی بالایی دارد. معمولا مخاطبان به این نوع آگهی اعتماد بیشتری دارند و تک تک محتوای رپورتاژ را تا انتها بازرسی می کنند. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات اینترنتی و برندسازی میباشد که مطرح ترین برندهای آموزش سئو مشهد فقیه برای معرفی تولید ها و خدمات نو خود از آن به کار گیری می کنند. رپورتاژ فقط روش تبلیغاتی است که برای فرصت فرصت نامحدود به مخاطبان نمایش داده می شود و همیشه در تارنما‌ آگهی دهنده باقی می ماند.

گزاره ای در تبلیغات می‌باشد که می‌گوید: بهترین نوع آگهی، آن میباشد که آگهی بنظر نرسد. فعلا درصد قابل توجهی از اخباری که از رسانه های متعدد منتشر می شود در دل خود پیامی بازرگانی به یار دارد و گزارش تبلیغاتی محسوب می شود، برهان این مورد اثر بخشی قابل توجهی است که این نوع از تبلیغات دارااست. در واقع مردم دیگر توجهی به تبلیغات نمی کنند و طرز های تبلیغاتی سنتی برای مردم تکراری و کسل کننده شده است، به همین جهت میباشد که reportage advertisement از عنایت زیادی بهره مند شده است. 

اشکال رپورتاژ آگهی 
رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دارد و بسته به رسانه ای که در آن منتشر میگردد نامگذاری می‌گردد. برخی از مشهورترین اشکال رپورتاژ آگهی عبارت اند از: رپورتاژ آگهی تلویزیونی، رپورتاژ آگهی نشر یافته در وب سایت های خبری و رسانه های دیجیتال (رپورتاژ آگهی اینترنتی) ، رپورتاژ آگهی ویژه خبر نامه و رسانه های کثیرالانتشار. نوع نگارش محتوا و ارائه آیتم در هرمورد از این رسانه ها متفاوت بوده و باید اصول کلی آن به درستی رعایت شود.

تاثیر رپورتاژ آگهی در بهینه سازی و درجه تارنما در گوگل 
رپورتاژ آگهی در حقیقت عملکردی مانند نوشتن یک پُست مهمان دارااست. با قرار دادن لینک وبسایت تان در متن رپورتاژ آگهی میتوانید سیگنال رتبه بندی قدرتمندی برای موتورهای جستجو ارسال نمائید. بدون‌شک، داشتن یک پیوند از وب سایتی با اعتبار دامنۀ بالا تاثیر بسیار خیر بر روی سئوی وب سایت شما خواهد داشت. رپورتاژ آگهی بصورت مستقیم بر روی سئو تارنما تاثیر ندارد. البته همانطور که گفتیم میتواند به صورت غیر بدون واسطه بسیار اثر گذار باشد. تاثیر غیر بی واسطه رپورتاژ آگهی بر سئو تارنما در‌این نکته مخفی است که رپورتاژ آگهی با دستکم تبلیغ برای برندتان، بیشترین بازده را برای جنس شما تشکیل داد می کند. افراد ببیننده رپورتاژ آگهی حتماً به تارنما شما برای مشاهده و خرید محصولات یا خدمات مراجعه می کنند. براین اساس، تعداد ورودی های وب سایت شما ارتقا خواهد یافت که این مورد به بهبود سکو سایت شما امداد خواهد کرد.  از طرفی دیگر، تشکیل داد بک لینک در تارنما های معتبر و پر طرفدار به توان به چنگ آوردن تارنما و ارتقای جايگاه آن در گوگل امداد می کند.

بیشتر بخوانید : چه‌طور به ورقه اولیه گوگل برسیم؟



بینش گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی یکی طریق های دریافت کردن بک لینک برای وب سایت است. براین اساس همانند لینک سازی، یک فرمان حساس و تخصصی می باشد. در‌حالتی که به صورت اصولی اعمال نشود، ممکن میباشد فایده عکس داشته باشد و وب سایت شما از طرف گوگل مجازات خواهد شد. زمینه اساسی برای گوگل این می‌باشد که خوانندگان متن آگهی متوجه تبلیغاتی بودن متن نمی شوند. گوگل از این جهت نگران می‌باشد که ممکن می‌باشد محتواهای غیر بدون پول موجب منحرف شدن مخاطبان بشود. بنابراین برای دوری از جریمه شدن به وسیله گوگل، بایستی اعتقادوباور نتیجه ها نمائید که خواننده‌گان آگهی از همان شروع متوجه تبلیغاتی بودن متن شده اند و با تصمیم خود به خواندن محتوای رپورتاژ پرداخته اند.
همچنین، مت کاتس به صاحبان وب سایت ها هشدار داده می باشد برای اینکه رپورتاژ آگهی تان از طرف گوگل جریمه نشود باید از لینک و پیوند های نوفالو در آن استفاده نمائید تا تاثیری بر حاصل طبیعی گوگل نداشته باشد. در غیر این صورت،  گوگل رپورتاژ آگهی را با خرید بک لینک و پیوند برابر می‌داند و سایت رپورتاژ رونده را جریمه خواهد کرد. در نهایت چیزی که گوگل می‌خواهد این میباشد که لینک های مو جود در رپورتاژ آگهی دارای تگ \\\\\\\"rel=”no follow باشند تا هیچ تغییری بر روی پیج رنک گوگل انجام نشود. پیوند های رپورتاژ آگهی نباید با لینک و پیوند های خریدنی یکسان باشند (در غیر این صورت وبسایت خلاف کار مجازات شود). همچنین، مخاطبان می بایست از همان شروع به جنبه تبلیغاتی متن با خبر باشد.

تکثیر رپورتاژ آگهی، با رعایت اصول صحیح، یکی از طریق‌های سئو کلاه خاکستری محسوب می شود و می‌تواند تاثیر خیر روی سکو سایت شما در نتایج گوگل بگذارد. می اقتدار منفعت گرفت یک رپورتاژ آگهی اصولی مانع از جریمه شدن سایت بوسیله گوگل میگردد.

در رپورتاژ آگهی به چه نکاتی اعتنا کنیم؟
مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی در مقایسه با خرید بک لینک و پیوند، همیشگی بودن آن میباشد. یعنی تبلیغ شما برای همیشه در تارنما آگهی دهنده باقی خواهد ماند و شما نیاز به تمدید تبلیغ تان ندارید و هزینه ای بابت آن پرداخت نمیکنید. در صورتیکه که هنگام خرید بک لینک و پیوند، شما باید برای تمدید آن، هر ماه هزینه ای را بپردازید.
مهم ترین نکاتی که هنگام خرید رپورتاژ آگهی می بایست به آنها اعتنا نمائید، عبارتند از:

رپورتاژ خود را در سایت های مرتبط با حصول و کارتان منتشر نمائید و توجه نمایید که تا حد ممکن تارنما آگهی دهنده از دید موضوعی و محتوایی به وب سایت شما نزدیک باشد.
معمولا وبسایت های خبرگذاری، سایت های بسیار مناسبی برای انتشار رپورتاژ آگهی می باشند.
بازدید وب سایت مورد نظر را گزینه استیناف قرار دهید و استیناف کنید که در حوزه کاری مورد نظر، این وبسایت چه میزان بازدید دارااست. هر چه میزان بازدید وب سایت و استفاده کننده علاقمندی که داراست بیشتر باشد، قادر است اثر گذاری بیشتری برای شما ایجاد کرد کند.
 به اعتبار دامنه و عمر دامنه وبسایت مورد نظر دقت نمایید. وب سایت هایی که اعتبار دامنه بالاتر از 50 دارا هستند، تارنما های مناسبی هستند.
به امتیاز اسپم یا spam score سایت آگهی دهنده اعتنا فرمائید. وب سایت هایی که spam score آنها فی مابین صفر تا سه میباشد، تارنما های مناسبی میباشند.
در لحاظ داشته باشید که اعتبار دامنه و امتیاز اسپم بودن سایت مبنی بر فاکتورهای شرکت moz مشخص میگردند و با فاکتورهای seo که توسط گوگل ارائه می‌گردد، تفاوت دارند ولی تا حدودی می‌توانند به ما کمک کنند تا بتوانیم تخمین صحت نسبت به مفید بودن آن وبسایت داشته باشیم.

برای هر رپورتاژ آگهی، یک محتوای مخصوص تهیه و تنظیم نمایید. محتوای تکراری، تاثیر زیادی نخواهد داشت و به راحتی از طرف موتورهای جستجو نادیده گرفته می گردد. نباید برای یک سری رپورتاژ از یک متن استعمال فرمائید. حتی از مقاله ها یا محتوای موجود در سایت تان نیز برای رپورتاژ آگهی به کارگیری نکنید. به میزانی که محتوای شما مخصوص تر باشد، قیمت ورقه رپورتاژ آگهی شما بالاتر می رود و منزلت بهتری در نتایج جستجو حصول می کند.
حداکثر از پنج لینک و پیوند در رپورتاژ آگهی به کار گیری نمائید. هر چقدر تعداد پیوند های شما بیشتر خواهد شد، بها و اعتبار داده شده به لینک ها کاهش مییابد زیرا قیمت و اعتبار آحاد صفحه بر تعداد لینک و پیوند ها تقسیم می گردد. بهترین شرایط، قرار دادن سه الی پنج لینک در متن تبلیغ می باشد. 
برای هر برگه از تارنما تان، فقط یک پیوند در متن آگهی قرار دهید. نباید با انکرتکست های متفاوت به یک شیت معلوم از وب سایت تان لینک بدهید. گوگل تنها، لینک اولیه را در حیث خواهد گرفت و سایر لینک ها بی اثر خواهند بود. تلاش فرمایید باطن رپورتاژ آگهی به صفحه ها داخلی سایت تان که از رقابت کمتری برخوردارند لینک بدهید. زیرا وا رفته تر می‌توانند رتبه بگیرند.
استعمال از تصویر و ویدیو مرتبط با محتوا در رپورتاژ آگهی به بها و اعتبار کاغذ تبلیغ می‌افزاید و اثربخشی آن را ارتقا می دهد.

برای سفارش ایجاد کرد محتوای سئو شده به کلیک کنید.



محتوای رپورتاژ آگهی چه‌طور باشد؟
تعداد لغات رپورتاژ آگهی باید فی مابین 700 تا 1200 باشد.
محتوای رپورتاژ نصیب بندی و پارگراف بندی  شود و مسلما از تگ هدینگ h2 در آن استعمال شود.
انکرتکست های رپورتاژ آگهی دقیقا همان عباراتی باشند که قصد دارید در آنها سکو به دست آورید.
از کلمه ها وقت گیر در لینک سازی استفاده نمایید.
سه الی پنج لینک و پیوند در متن رپورتاژ آگهی ساخت نمایید.
در متن رپورتاژ به نام برند تان یک لینک و پیوند دهید.
در رپورتاژ آگهی حتما از تصویر استعمال کنید و در متن جایگزین تصویر از لغت ها کلیدی هدف تان به کار گیری نمایید.
از تگ نوفالو در لینک و پیوند های خود استعمال نکنید و مجموع پیوند ها را فالو قرار دهید.
رپورتاژ آگهی چه مختصات فنی  می بایست داشته باشد؟
نکات فنی که هنگام نگارش رپورتاژ آگهی بایستی رعایت کرد عبارت میباشد از:

1. انتخاب محتوای مناسب

محتوا بایستی به شکلی تهیه شود که تولیدها، خدمات و کمپین های تبلیغاتی برند شما‌را به بهترین شکل ممکن بنامد البته استفاده کننده نباید حس کند سرگرم استیناف آگهی تبلیغاتی میباشد و به خرید کالا یا خدمات خاصی زور می‌شود.
2. تکنیک های بازاریابی محتوایی و تبلیغ نویسی به بهترین شکل و خلاقانه ترین نحوه بکارگرفته شود تا اثرگذاری رپورتاژ آگهی بیشتر گردد.

3. سایت هایی که رپورتاژ آگهی شمارا منتشر می‌کنند باید از دید رتبه حالت بهتری از سایت شما داشته باشند و انتشار محتوا در آنها برای شما ضرری نداشته باشد.

رپورتاژ آگهی چه تفاوتی با سایر تبلیغات اینترنتی داراست؟
رپورتاژ آگهی با سایر تبلیغات اینترنتی بسیار متفاوت میباشد برخی از این تفاوت‌ها عبارت اند از:

•    تبلیغات اینترنتی مستقیما به ترویج یک بیزنس می‌پردازد ولی رپورتاژ آگهی به طور یک خبر اثرگذار و به صورت به طور کامل غیر بی واسطه اعتماد مشتریان را جلب می‌کند.
•    رپورتاژ آگهی به صورت دائم روی تارنما های معتبر قرار میگیرد اما اثر گذاری تبلیغات اینترنتی کوتاه مجال میباشد.
•    اعتبار وب سایت های خبری به برندها اعتبار می دهد در حالی که تبلیغات اینترنتی دیگر اعتبار کمتری دارند.

مزایای رپورتاژ آگهی 
رپورتاژ آگهی یک نوع تبلیغات همیشگی میباشد و نیاز به تمدید و پرداخت مجدد هزینه ندارد.
رپورتاژ آگهی، طبیعی ترین طریق برای ساخت بک لینک میباشد.
نشر رپورتاژ آگهی در تارنما های پر طرفدار و پر اسم و رسم، به بیشتر دیده شدن نام برندتان منجر می شود.
نشر رپورتاژ آگهی به صورت غیرمستقیم روی بهینه سازی سایت شما و افزایش بازدید کنندگان تاثیر می‌گذارد.
انتشار رپورتاژ در وبسایت هایی با اعتبار دامنه بالا، باعث به بالا رفتن اعتبار سایت تان میگردد.
رپورتاژ آگهی در مقایسه با سایر طرق تبلیغاتی، اثربخشی و عکس العمل بالاتری دارااست.
به دلیل قرار به دست آوردن رپورتاژ آگهی در جایگاهی غیر تبلیغاتی، احتمال خوانده شدن آن بوسیله مخاطبان بسیار بالاست. رپورتاژ آگهی معمولا بین محتواهای اصلی وبسایت قرار داده می‌گردد.
 

 

 

ابزارهای on-page را بشناسید

 

 
با داشتن این لیست از ابزارهای بدون پول بهینه سازی، دیگر نیازی نیست در منابع دیگر جستجو فرمائید .
 
خیلی از دوستان درپی ابزار سئو مخصوصا ابزارهای رایگان بودند، که درین نوشته‌ی‌علمی کارایی کردم بهترین آنها‌را معرفی کنم . آموزش سئو در مشهد

 
خیلی سریع این نوشته‌ی علمی نوشته شد، در حالتی که نادرست املایی داشت عذروبهانه خواهم.
 
این ابزارها در دسته های تحت طبقه بندی شده اند : آموزش سئو مشهد

 
ابزارهای پژوهش لغت ها
ابزارهای on-page
ابزارهای لینک بیلدینگ
ابزارهای seo تکنیکال
ابزار عای رتبه بندی
ابزارهای تحلیلی
ابزارهای seo محلی
1-Answer the Public
 
این ابزار هم برای تحقیق در زمینه ی کلمات کلیدی مناسب و هدفمند می باشد.
 
کلمات کلیدی با بیشترین سرچ (جستجو) را در موتورهای جستجو به شما نمایش می دهد.
 
کلمات کلیدی هم جايگاه را در لیستها یا جداول متفاوت تقسیم بندی می کند که این ویژگی برای شما بسیار موءثر و کارآمد هست.
 
ابزارهایی مانند Keyword Shitter و Keywordtool.io نسبتاًً همین شغل را جاری ساختن می دهند و مشابه این ابزار میباشند.
 
2-Google Keyword Planner
 
Google Keyword Planner یک ابزار پژوهش کلمه ها کلیدی می باشد که از آن برای ساخت و ساز ایده های لغات کلیدی بر پایه ی ده کلمه و واژه کلیدی مورد نظر یا تارنما و یا URL به کارگیری میشود .
 
البته این ابزار مجموع لغات کلیدی مطلق را جستجو نمی کند به همین استدلال شما می توانید در کنار به کارگیری از این ابزار به صورت سنتی نیز به مطالعه کلمه ها کلیدی خود بپردازید .
 
نکته :موتور کاوش گر بینگ، ابزار Keyword Planner منحصر به فرد به خود را داراست .
 
3-Ahrefs’ Keyword Generator
 
Checker Backlink Ahrefs صد لینک دهنده برتر را به هر وبسایت و یا کاغذ وب رقبا به صورت بدون‌پول نشان می دهد.
 
همچنین از پنج شیت مرتبط با آن مسئله، لندینگ پیج ها و تعداد کل بک لینک‌ها و حوزه های ارجاع را نشانه می دهد.
 
همچنین نمرات مخصوص برای مرتبه بندی دامنه (DR) و رتبه بندی URL که با نشان UR نمایش داده میشود را نیز در اینجا مشاهده خواهید کرد.
 
4-Google Trends
 
Google Trends عبارات کلیدی ترند را علامت می دهد .
 
از آن برای کسب به برترین ترندها به کارگیری کنید و از تشکیل داد محتواهایی که کمتر گزینه عشق مخاطبان می‌باشند بپرهیزید
 
5-Keyworddit
 
این ابزار لغت ها کلیدی هدف را از Reddit استحصال می کند.
 
فقط کافیست تا هر Subreddit یا عنوان مورد نظر خود را وارد نمایید (به عنوان مثال: پایان نامه) و لیستی از یک‌سری صد واژه کلیدی به علاوه حجم جستجوی ماهانه را برای شما به نمایش در میاورد.
 
این ابزار بسیار اثرگذار و کاربردی می باشد و برای درک موضوعاتی که مخاطبان شما به آنان علاقه مند میباشند، یاری زیادی می‌کند
 
6- AlsoAsked.com
 
AlsoAsked.com سوال ها مربوط به باکس های Google’s People Also Ask (PAA) را ضبط می کند .
 
از انها برای یافتن موضوعات جزئی و سوالاتی که ممکن می باشد ارزش پاسخ دادن را داشته باشد استعمال فرمایید .
 
بطور مثال در‌صورتی‌که در اکنون نوشتن نوشته‌ی‌علمی ای درباره “چگونگی تمیز کردن قهوه ساز با با کمک سرکه ” می‌باشید ، ممکن است بخولهید به سوالهای پایین پاسخ بدهید :
 
چه مقدار بایستی سرکه استفاده کنیم ؟
 
چندبار می بایست سرکه را در قهوه ساز بگردانیم؟
 
سرکه ساده خوب می‌باشد یا سرکه سیب ؟
 
7-Keyword Surfer
 
Keyword Surfer یک افزونه بدون‌پول کروم هست که حجم جستجوی کلی و ماهانه تقریبی را برای هر جستجوی تایپ شده در گوگل نشان می‌دهد .
 
همچنین قابلیت مشاهده لغت ها کلیدی مشابه و اصطلاحات مرتبط را در نوار کناری وجود داراست .
 
این فعالیت بازرسی و رسیدگی لغات کلیدی و تجزیه و نظارت رقابتی را فارغ از ترک SERP ممکن می سازد .
 
ابزارهای on-page
این ابزارها به شما کمک می کند تا صفحه های خود را برای رسیدن به بالاترین رتبه ها در موتورهای جستجو seo نمایید .
 
8-Rank Math
 
رنک مَس یک افزونه وردپرس هست که به سئو تکنیکال و on-page کمک می کند . از این افزونه می توانید در زمینه‌ی ها زیر استعمال نمائید :
 
افزودن عنوان ، توضیحات متا ، برچسب OG ، و سایر تگ های متا برای پست ها و صفحات تارنما
 
افزودن آرم گذاری داده های ساختاریافته برای اسنیپت های ریچ
 
تغییر‌و تحول مسیر URL ها
 
یافتن و رفع لینک های مرده سایت تان
 
ابزارهای مشابه : Yoast بهینه سازی, All in One بهینه سازی Pack, and The seo Framework.
 
9-SERPSim
 
SERPSim به شما نشان می دهد صفحه وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل چه گونه بنظر می رسد .
 
فقط کاری که باید انجام بدهید این می‌باشد که عنوان ، توضیحات متا و URL های پیشنهادی خود را وارد نمایید .
 
در شرایطی‌که عنوان و توضیحات متای شما خیلی وقتگیر باشد ، SERPSim به شما می‌گوید و شما می توانید این موارد را رفع نمایید .
 
ابزارهای مشابه : Portent’s SERP Preview Tool
 
10-Google’s Rich Results Test
 
Google’s Rich Results Test نشانگر ساختاری بر روی سایت تان را بازرسی می کند تا ببیند آیا اسنیپت های ریچ در نتیجه ها جستجو مبرهن می باشد یا خیر ؟
 
11– Merkle’s Schema Markup Generator
 
Merkle’s Schema Markup Generator آرم گذاری داده های ساختاری را با فرمت JSON-LD ایجاد می کند .
 
فقط کافی می‌باشد نوع آرم گذاری طرحی که می خواهید ایجاد کرد نمائید را تعیین فرمایید .
 
(بعنوان مثال : مشاغل محلی ، سوال های متداول ، تولیدها و غیره ) .فرم را پر فرمایید بعد از آن فرم ساخت شده را کپی و بر روی سایت خود بچسبانید .
 
شما می توانید اعتبار هر نشانه گر طرح را با یاری ابزار Google’s Structured Data Testing تست نمایید .
 
12- Ahrefs’ seo Toolbar
 
Ahrefs’ seo Toolbar یک افزونه کروم و فایرفاکس می باشد که معیارهای بهینه سازی در Ahrefs را بدرستی در مرورگر آرم می دهد .
 
علاوه بر این ، یک گزارش سئو on-page را برای ورقه بازدید شده با عناصر مهمی مانند عنوان ، توضیحات متا ، تعداد کلمات ، هدرها ، برچسب های کانونیکال ، هرفلنگ و og ساخت می کند .
 
ابزارهای لینک و پیوند بیلدینگ
این ابزارها به شما در دستیابی به لینک های بیشتر برای سایت تان کمک می کند .
 
13- Ahrefs’ Backlink Checker
 
Ahrefs’ Backlink Checker 100لینک برتر هر وبسایت یا برگه را علامت می دهد .
 
علاوه بر این این ابزار 5 کاغذ ای که بیشترین لینک را داشته اند، مرسوم ترین متن های انکر ، تعداد آحاد بک پیوند ها و دامنه های ارجاع و نمرات مخصوص دامنه (DR) و نمرات رتبه بندی را نشان می دهد .
 
این ابزار داده های ذیل را ارائه می دهد :
 
16ترلیون لینک معروف
 
170میلیون دامنه اختصاصی بفرد
 
7میلیارد کاغذ خزیده شده در هر روز
 
14– Hunter.io
 
Hunter.io همگی آدرس های نشانی اینترنتی مربوط به یک وب سایت را در عرض یک سری ثانیه پیدا می کند.(حداکثر ۱۰۰ درخواست در هر ماه بدون‌پول می باشد).
 
هر آدرس ایمیل نیز دارای نمره اعتبار هست. برخی حتی یک نماد “تأیید شده” دارا‌هستند؛ بدین مضمون‌ که می توانید با اعتقادوباور کامل از آن آدرس ایمیل استعمال کنید و متعلق به یک ربات نیست.
 
همچنین می‌توانید از این ابزار برای یافتن آدرس نشانی اینترنتی شخص خاصی به کارگیری کنید. فقط کافی است دامنه و نام شخص را وارد کنید.
 
افزونه Chrome را برای دسترسی سریع نصب نمایید یا از افزونه Google Sheets به کار گیری نمایید.
 
سایر ابزارهای مشابه دیگر برای یافتن آدرس های آدرس اینترنتی: FindThat.Email, Voila Norbert
 
15- Ahrefs’ Broken Link Checker
 
Ahrefs’ Broken Link Checker ده پیوند بلندتر شکسته شده اینباند و اوت باند را برای هر دامنه ، زیردامنه و یوآر ال علامت می دهد . از این ابزار می‌توانید برای :
 
فرصت یافتن پیوند بیلدینگ های شکسته
 
یافتن پیوند های شکسته اوت باندینگ که میتوانید برای بهبود تجربه تجربه کاربری اصلاح کنید
 
یافتن صفحات شکسته سایت تان بمنظور پس گیری ” اقتدار پیوند “
 
چنانچه برای رسیدگی لینک های شکسته از Chrome Extensions را ترجیح می دهید، می‌توانید از LinkMiner یا My Links. استعمال نمائید .
 
16- Scraper
 
Scraper یک افزونه کروم می باشد که امکان خزیدن داده ها از هر برگه تارنما را برای شما ممکن می سازد .
 
این افزونه کاربردهای متنوعی داراست برای مثال : خزش در چشم انداز لینک و پیوند ازنتایج جستجوی گوگل .
 
17- Help a Reporter (HARO)
 
Help a Reporter (HARO) یک سرویس بدون پول هست که در ان منابع خبری را به خبرنگارانی که بدنبال تخصص خود می‌باشند متصل می کند .
 
طرز کار : خبرنگاران سوالاتی را میپرسند . و برای پیدا کردن سوالاتشان نیاز به متخصص دارا هستند .
 
HARO این سوال های را برای مشترکین ارسال می کند. افراد به این سوالات پاسخ می دهند و بشکل بالقوه ای منبعی برای این انتشاراتی ها می‌شوند .
 
صرفنظر از اینکه وب سایت شما چقدر عمر داراست ، این افزونه می‌تواند یک شیوه عالی برای ساختن پیوندهای معتبر باشد
 
افزونه مشابه : SourceBottle
 
18– Streak
 
Streak یک افزونه فریمیوم کروم هست که باکس جیمیل تان را به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM تبدیل می کند .
 
با کمک Streak میتوانید ایمیل های شخصی سازی شده جمعی را برنامه ریزی و ارسال کنید و ببینید آیا کسی ایمیل ها را خواده هست ؟ این یک ابزار خوب برای دسترسی به بلاگر می‌باشد .
 
ابزارهای seo فنی
با این ابزارها می‌توانید جنبه های فنی وب سایت خود را بهبود ببخشید
 
19 – Google Search Console
 
Google Search Console یک سرویس رایگان گوگل است که به عیب یابی و نظازت ظاهر وب سایت تان در نتیجه ها جستجو یاری می کند .
 
از این سرویس برای پیداکردن و اصلاح خطاهای فنی ، ارسال وبسایت مپ های، دیدن داده های ساختاری صادر شده و … می توان استفاده کرد .
 
بینگ و یاندکس نسخه های منحصر به فرد به خود را دارا هستند .
 
20- Screaming Frog
 
Screaming Frog یک خزنده وب سایتی مبنی بر دستک تاپ می‌باشد . یکی از معروفترین ابزارهای مو جود برای پژوهش موردها seo فنی صفحه .
 
21- Cloudflare
 
Cloudflare یک CDN مشهور و رایگان هست که نه صرفا سرعت وبسایت تان را بالا می برد بلکه از ان در ازای حملات مخرب محافظت می کند .
 
22- GTMetrix
 
GTMetrix سرعت لود صفحات وب شما را بررسی می کند.در کنار نمره عملکردی که به شما میدهد، پیشنهاد های عملی در مورد اینکه چه کارهایی اجرا دهید و چه تغییراتی روی وبسایت تان اعمال کنید تا صفحات‌تان سریعتر بار گذاری شوند، هم ارائه می دهد.
 
ابزارهای مشابه : Google PageSpeed Insights, Pingdom, WebPageTest.
 
23- Google’s Mobile-Friendly Test
 
Google’s Mobile-Friendly Test به تحقیق نحوه استفاده بازدیدکننده از صفحات وب سایت تان در دستگاه موبایل می پردازد .
 
این ابزار همچنین موارد خاص دیگری راجع به با قابلیت و امکان استعمال از تلفن همراه را ببرسی می کند .
 
مواردی مانند متن هایی که خیلی برای خواندن ریز هستند و استفاده از پلاگین های ناسازگار .
 
24- Smush
 
Smush یک پلاگین مجانی وردپرسی هست که برای فشرده سازی ، بهینه سازی و تغییر تحول اندازه تصاویر بکار می رود .
 
شما می توانید برای باور از سرعت بارگیری سریع صفحاتسایت تان از آن استفاده کنسد .
 
توجه داشته باشید که در ورژن رایگان آن تنها می توانید از 50تصویر به طور همزمان به کار گیری فرمایید .
 
برای seo 50دسته آتی باید روی دکمه ” RESUME” کلیک نمایید
 
ابزار مشابه : Shortpixel ( با قابلیت و امکان 200تصویر رایگان در هر ماه )
 
25- Where Goes?
 
ابزاری بی آلایش برای پژوهش مسیرهای ریدایرکت برای هر URL می‌باشد.
 
تنها کافیست تا یک URL را وارد نمائید و گونه های یدایرکت‌ها که مشمول ۳۰۱ ، ۳۰۲ و غیره می گردد را پیدا کنید.
 
این ابزار تغییر‌و تحول مسیرها را در یک زنجیره آرم می‌دهد.
 
شما بایستی تعداد ریدایرکت های غیر ضروری را به دستکم برسانید، زیرا تارنما شما‌را کند می کنند و تجربه کاربری وبسایت شما را تضعیف.
 
خلال این، داشتن ریدایرکت‌های بیش از حد در یک زنجیره، سبب ساز سردرگمی ربات‌هایی مانند Googlebot می‌شود. و این واقعه هیچ زمان واقعه نه نیست
 
همچنین یکسری افزونه seo Chrome با همین امکان برای مثال Ayima Page Insights و Redirect Path وجود دارا هستند.
 
26- Robots.txt Generator
 
Robots.txt فایلی می باشد که باید در هر سرور و برای هر سایت مو جود باشد.
 
این راهبرد به روبات‌ها (مثلا Googlebot) اجازه میدهد که چه صفحاتی از وب سایت شما را می توانند و یا نمی‌توانند خزش کنند.
 
این ابزار به شما امکان می دهد یک پوشه robots.txt با فرمت مناسب را در عرض یک سری ثانیه ساخت نمایید.
 
کاربران پیشرفته‌تر می‌توانند از آیتم سفارشی برای تولید قوانین فردی برای ربات های متفاوت، زیرمجموعه‌ها و غیره استفاده کنند.
 
27- HEADMasterSEO
 
ابزاری معمولی برای تحلیل کردن شرایط یا استاتوس status) URL) های سایت است.
 
این ابزار seo مجانی قابل اطمینان هست و قادر است در میان اکثر رایانه ها در بین دو تا شش میلیون URL را بررسی کند.
 
در صورتیکه یک برنامه بر طبق وب (وب برنامه) را ترجیح می دهید و فقط مایل به حساب کردن ۱۰۰ URL می‌باشید، HTTPstatus.io را امتحان نمائید.
 
28- Keep-alive Validation seo Tool
 
از این ابزار برای بازرسی اینکه آیا اتصالات پایدار در صفحه ها وب شما فعال یا غیرفعال می‌باشد استعمال نمایید.
 
29- Chrome DevTools
 
Chrome DevTools یک ابزار برای دی باگینگ صفحه ها داخلی وب سایت هست .
 
از این ابزار برای دیباگ کردن مفاد مربوط به سرعت صفحه ، بهبود عملکرد رندرینگ کاغذ و … به کار گیری می‌شود
 
علاوه بر این برای سئو فنی کاربردهای فراوانی دارد .
 
30- View Rendered Source
 
View Rendered Source یک افرونه کروم می‌باشد که نماد می دهد چه طور یک مرورگر HTML مهم صفحه را باطن DOM (که شامل اصلاحات ساخته شده به وسیله جاوااسکریپت می باشد) رندر می کند .
 
این یک ابزار عالی برای افرادی است که نیاز به رفع گونه های یا حسابرسی های دقیق جاوااسکریپت دارند.
 
31– Hreflang Tag Generator
 
تگ های هرفلنگ را بمنظور ویژه سازی زبان و هدفگذاری جغرافیایی یک سایت ساخت و ساز می کند .
 
تنها کافی می‌باشد یوآر ال دلخواه تان را اضافه نمائید ، مرزو بوم و گویش غرض را انتخاب نمائید بعد کلیک فرمائید .
 
ابزارهای در دست گرفتن کردن جايگاه بندی
 
این ابزارها به شما در بررسی کردن رتبه بندی وضعیت هدف کمک می کند
 
32- Ahrefs’ SERP Checker
 
Ahrefs’ SERP Checker ده مرتبه برتر را برای هر واژه و کلمه کلیدی در بیشتراز 10کشور دانا علامت می دهد .
 
برای سه جستجوی اولیه ، می توانید معیارهای اساسی seo مانند : تعداد دامنه های ارجاع ، تعداد بک لینک و پیوند های تخمین زده شده و …را مشاهده کنید .
 
33- Local Search Results Checker
 
Local Search Results Checker نتایج جستجو را از جای جای از بالا شهر گرفته تا راس و حتی مناطقع بالا را علامت می دهد . بسته به مرزوبوم ، میتوانید لهجه خاصی را گزینش فرمایید .
 
34- Mobile SERP Test
 
Mobile SERP Test این امکان را به شما می دهد که جايگاه بندی موبایلتان را در هر موقعیتی ، آدرس صحیح ، شهر ، ایالت و کدپستی بازرسی نمایید .
 
حتی قابلیت مقایسه دستگاه ها با یکدیگر نیز وجود دارد زیرا بعضی از متخصصین سئو براین باورند که گوگل حاصل متفاوتی را برای اندروید و IOS نشان می دهد .
 
ابزارهای رسیدگی
 
این ابزارها به شما یاری می کند تا داده های سایت تان را رسیدگی و تحقیق کنید .
 
35- Google Analytics
 
Google Analytics احتمالا دوست داستنی ترین ابزار تحلیلی مو جود می‌باشد .
 
این ابزار اطلاعات متنوع فراوانی به شما می‌دهد که می توانید از آنان برای بهبود جنبه های بازاریابی استفاده فرمایید .
 
این ابزار برای مرورگر بینک Bing Webmaster Tools و برای مرورگر یاندکس Yandex Metrica می‌باشد .
 
36- Keyword Hero
 
این ابزار کارایی می کند داده های “ارائه نشده ” در گوگل آنالتیکس را با لغت ها کلیدی جستجوی حقیقی وواقعی جایگذین کند .
 
نسخه رایگان آن به شما این امکان را می‌دهد تا حداکثر 10 یوآرال و 2000جلسه رایگان در هر ماه را تجربه فرمایید
 
37-Google Data Studio
 
Google Data Studio به شما این قابلیت را می دهد تا داشبرد و گزارش های تعاملی ایجاد کرد نمائید .
 
این نرم افزار با مجموعه ابزارهای گوگل ترکیب میگردد و سبب می شود تا داده هایی از بخش های دیگر مانند Google Search Console, Google Analytics را ادغام کنید
 
38- seo WordPress Ahrefs
 
seo WordPress Ahrefs به شما کمک می کند تا ممیزی محتوا را ایفا دهید و لینک و پیوند های پشتیبانتان را در دست گرفتن نمایید
 
این افزونه داده ها از فهرست بک لینک و گوگل آنالتیکس را ترکیب می کند و به شما پیشنهادات بدون‌پول درباره چگونگی بهبود محتوایتان ارائه می دهد .
 
ابزارهای سئو محلی
این ابزارها به شما کمک می کند به مرتبه های بالاتر در SERP محلی برسید
 
39 – Google My Business
 
Google My Business به شما قابلیت و امکان می دهد همت دستیابی و کارتان را در جستجوی گوگل و نقشه ها رئیس نمائید .
 
بهینه سازی GMB پروفایل تان احتمالا مهم ترین چیزی می باشد که می توانید در سئو محلی انجام دهید .
 
طبق مطالعات سایت MOZ در سال 2018، GMB یکی از برترین دست اندرکاران رتبه بندی محلی هم برای “snack pack” و هم نتایج ارگانیک است .
 
40- Whitespark’s Google Business Review Link Generator
 
دریافت نظریات کاربران در Google برای تجارت شما و برای seo داخلی تارنما، بسیار مهم می باشد.
 
این ابزار پیوندی مشترک را تولید می کند که به شما قابلیت و امکان می دهد تا با یک کلیک تجارت و کسب و کار آنلاین خود را رسیدگی و مطالعه کنید، تا ببینند که تجارت آنلاین شما چقدر غالب عمل کرده است؟
 
این اطلاعات را از طریق نشانی اینترنتی، رسانه‌های اجتماعی و فضاهای دیگر با کاربرانتان به اشتراک بگذارید تا پروسه بازرسی کسب و کار شما به سهولت برای مشتریانتان انجام شود.
 
ساخت‌و‌ساز پیوند “نرخ و بازرسی” برای تجارت شما فقط تعدادی ثانیه طول میکشد، اما تاثیر شگرفی دارد
 
41- Whitespark Local Citation Finder
 
این ابزار رقبا شما را مورد استیناف قرار داده و رشد شما و آنها را رصد می کند. ابزاری ضروری برای هر کسی هست که درگیر جستجوهای محلی باشد.
 
42- Algoroo
 
یک ابزار برای ردیابی الگوریتم گوگل می باشد . این امکان را برای شما آماده می کند تا مشاهده کنید آیا نوساناتی در SERP های گوگل وجود داراست یا خیر ؟
 
ابزار مشابه : Ayima Pulse, Rank Risk Index.
 
43- Wayback Machine
 
Wayback Machine به شما نشان میدهد که کاغذ هایان در قبلی چطور بنظر می رسیدند .
 
این ابزار کاربردهای متنوعی داراست .
 
بطور مثال درصورتی که درحال انچام لینک بیلدینگ شکسته هستید، دیدن اینکه در ابتدا چه چیزی بر روی dead page تان بوده می‌باشد بسیار کمک تان می کند چون می توانید آن را تکرار کنید .
 
44- Google Alerts
 
Google Alerts این ابزار به شما اجازه میدهد تا نام و استخراج و کارتان را بصورت آنلاین رصد نمائید .
 
ضمن این می توانید از این ابزار برای تفحص رقبا نیز استفاده کنید .
 
امیدورام این نوشته‌ی علمی مطالب موءثر زیادی درباره بهینه سازی در اختیارتان قرار داده باشد .
 
فراموش نکنید که گوگل احتمالا قدرتمندترین ابزار رایگان بهینه سازی هست.
 
معرفی دیگر ابزارهای اصلی در سئو و دیجیتال مارکتینگ
 

ریدایرکت سایت به چه معناست؟

 


وقتی که ما شیت ای را در وب سایت سرچ و گشوده کرده ایم و به هر دلیلی میبینیم نشانی آن عوض گردیده است در آن شکل متاسفانه نشانی کاغذ تازه را نداریم در فیض بایستی به نوعی به نشانی کاغذ نو دست پیدا کنیم که به یاری ریدایرکت تارنما این مسئله اجرا می‌شود.
حتی ممکن میباشد آحاد وبسایت شما عوض نشده باشد یا این که تمیز نشده باشد بلکه فقط بخشی از آن تغییر تحول نشانی داده گردیده باشد یا این که آن نصیب را حذف کرده باشید که در آن شکل صرفا آن بخش را میتوانید ریدایرکت نمایید و مابقی تارنما باقی میماند که قابل مشاهده برای یوزرها میباشد.  
ریدایرکت وب سایت چیست؟  
برنامه نویس ها با یاری رعایت مسائل بهینه سازی نرم‌افزار هایی را اعمال میدهند مانند ریدایرکت (redirect) که به نوعی به آن معنی میباشد که در صورتی‌که هنگامی نشانی سایتی را در وب سرچ میکنید مالک وبسایت نخواهد وارد آن گردید با یاری ریدایرکت شمارا به وبسایت دیگری منتقل می نماید

یا این که نشانی قبل تغییر کرده باشد و با سرچ آن نشانی با ریدایرکت 301 به نشانی تازه جابجایی پیدا فرمایید. URL redirection هم گفته می‌گردد.

شرایط دیگری وجود داراست که بخشی از یک برگه وب سایت نشانی آن تغییر می کند در آن شکل زمانی کاغذ را سرچ میکنید به شما ارور 404 داده می گردد.

برای این شرایط می قدرت با یاری ریدایرکت به کاغذ تازه منتقل شد.

ریدایرکت دارنده اشکال مختلفی به عنوان مثال 301، 302، 307، 308 و … است، که ریدایرکت 301 برای سرچ های ساده بسیار رایج خیس است و اصطلاحا به آن دایم نیز گفته می گردد. بهتر میباشد بدانید که ریدایرکت 302 موقت است.

اشکال ریدایرکت و فراگیری آن به زودی در بهینه سازی روز آکادمی



زنجیره ریدایرکت Redirect chain 
درصورتی که بخواهیم به زبانی بی آلایش زنجیره ریدایرکت را تمجید کنیم بایستی بگوییم که هنگامی شما سایتی را به وبسایت دیگری ریدایرکت میکنید

البته تارنما دوم خویش نیز به تارنما سومین ریدایرکت گردیده‌است و یا این که حتی وب سایت های بیشتر در آن شکل میباشد که می‌گوییم زنجیره ریدایرکت چهره داده شد‌ه‌است.

که عالی میباشد این زنجیره را اصلاح نموده و صرفا از ریدایرکت به کارگیری کنیم. مقاله فراگیری تغییر و تحول دامنه و نشانی سوای افت سکو گوگل رو بخونید.

کاربرد به کار گیری از ریدایرکت
در صدر می اقتدار بیان کرد که ریدایرکت وبسایت 301 سبب سئو سایت نیز می‌شود. ۳۰۱ ریدایرکت و کاربرد آن در بهینه سازی رو بخونید.

یکی کاربردی ترین مفاد ریدایرکت وبسایت هنگامی میباشد که در یک کاغذ که شما گشوده میکنید دارنده یک سری نشانی تارنما میباشد که قادر است بسیار کاربردی باشد.

از موردها دیگر می شود به خزنده های موتور جستجو گر تارنما اشاره نمود که در موقعیت سرچ نشانی پیشین تارنما شما‌را سرچ می نمایند اما این این رخداد بسیار برای یوزرها نیز می افتد.  

از موردها کاربردی دیگری که می اقتدار برای ریدایرکت اسم موفقیت:

تغییر‌و تحول دامنه
رفع محتوای تکراری: در شرایطی‌که که وب سایت شما با محتوا های گوناگون دارنده مطالبی شبیه باشند در آن شکل عالی میباشد برای عالی شدن سایتتان مطالب شبیه را حذف فرمایید و نشانی تارنما آن را ریدایرکت فرمایید.
ولی خوب میباشد توجه داشته باشید که‌این ایراد بیشتر برای وبسایت های با بازدید معدود رخداد می افتد. 

چه‌طور می قدرت زنجیره ریدایرکت تارنما را از فی مابین پیروزی
 بعداز کشف کردن زنجیره های ریدایرکت تارنما می قدرت از روش های مختلفی آن را از در بین پیروزی البته ما در اینجا به 3 طرز از آن‌ها اشاره میکنیم:

 زنجیره ریدایرکت ممکن میباشد یک‌سری ورقه سایتی باشد که بعداز سرچ به یاری ربات تارنما به برگه انتهایی می رسید

ولی در‌صورتی‌که از یکی مشخصی بیشتر باشد دیگر ربات های گوگل اقتدار جستن واپسین ریدایرکت وب سایت و کاغذ اساسی را ندارند و حیران می گردند در فیض شما به تارنما مهم نمی رسید.

طبق پژوهش ها به شغل آمده بوسیله کارگر گوگل مشخص و معلوم گردیده‌است که در شرایطی‌که تا 5 ریدایرکت وجود داشته باشد شما می‌توانید به واپسین شیت برسید پس برای جابجایی وبسایت خویش به نو اعتنا موردنیاز را داشته باشید.

بعداز ساخت سایت او‌لین مقصود صحب وب سایت بالا بردن سرعت آن میباشد که بتواند seo وبسایت را بالا خیس بوده و جذب استفاده کننده کند

البته در حالتی‌که قضیه ریدایرکت وب سایت پیش آید پاره ای از سرعت وب سایت کاهش پیدا کرده و درصورتی که به طور زنجیره پیش رود به‌سرعت وب سایت بسیار زخم میزند

پس خوب میباشد به مقدار صفحه ها متعددی از ریدایرکت به کارگیری نکنید. یک کدام از رویه هایی که می‌توانید این مسئله را آزمایش کنید سرچ Pingdom نیز است.

قضیه آینده بک پیوند ها می باشند که ممکن میباشد در دعوا seo از ریدایرکت ها نیز عبور نمایند البته سود مشخصی نیست در غایت به آن می رسیم که عالی میباشد تارنما ما ریدایرکت نداشته باشد.

زنجیره دایرکت را چه‌طور اصلاح کنیم و پیدا کنیم
یک کدام از راه و روش هایی که میتوانید لیست زنجیره ریدایرکت خویش را پیدا فرمایید استعمال از Screaming Frog میباشد و در قسمت بهینه سازی Spider نیز میتوانید در نصیب نشانی دهی آن نشانی وبسایت خویش را سرچ نمایید تا با دادن لیست ریدایرکت سایتتان مشاهده کنید آیا نشانی وب سایت شما ریدایرکت دارااست یا این که خیر؟

عالی در اینجا در حالتی‌که ورقه ریدایرکت شما دارنده زنجیره باشد میتوانید تارنما میانی آن یا این که تارنما های میانی آن را حذف فرمائید این مورد هم نیز نیاز به یادگرفتن معمولی ای دارااست که به گستردن پایین میباشد:

وب سایت شما در حالتی‌که A نامگذاری گردد بایستی تارنما های B، C را به صورت نمونه از میان ببرید و آن را به D اتصال دهید یا این که ریدایرکت نمائید که اصطلاحا به آن ریدایرکت 301 نیز میگویند.

این عملیات بسیار بی آلایش بوده و صرفا بایستی وبسایت های میانی حذف فرمایید
 
 

در صورتیکه برای تارنما خویش به خلل برخوردید و خواستید نشانی و یا این که محتوای تارنما خویش را عوض فرمایید می‌توانید از سرویس ها وبسایت seo روز امداد گرفته و به کارگیری فرمائید.

در‌این راستا دیگر نیازی به نگرانی برای تغییر‌و تحول نشانی سایتتان نیست چون با دقت به توضیحاتی که در صدر داده شد میتوانید از روش ریدایرکت وبسایت بعداز سرچ یوزرها وبسایت گذشته خویش را به وبسایت فعلی جابجایی دهید تا یوزرها به راحتی نشانی تارنما تازه شما‌را پیدا نمایند

که‌این زمینه بسیار بی آلایش میباشد ولی بایستی مراقب باشید تا ریدایرکت وب سایت شما به زنجیره ریدایرکت تبدیل نشود که ممکن میباشد یا این که به هیچ عنوان استفاده کننده به وب سایت اساسی نرسد و یا این که به شدت سرعت بار گذاری وب سایت ذیل بایستی که‌این مورد خویش منجر دفع یوزرها میشود.
 

 

نحوه افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش

کاربرانی که برهه زمانی بیشتری در وب سایت شما می مونن و صفحه ها بیشتری رو مشاهده می کنن، به احتمال زیاد به لیست نشانی اینترنتی شما می پیوندن، لحاظ میذارن، خرید می کنن، شما رو در شبکه های مردمی دنبال می کنن و… .
در‌این نوشته‌ی‌علمی از به شما علامت خواهم بخشید که به چه شکل با به کارگیری از طریق های ثابت گردیده، بازدید از ورقه خویش رو ارتقا و نرخ پریدن رو کاهش به این.
نرخ پریدن چیست؟
نرخ پریدن به انگلیسی (Bounce Rate) درصد بازدیدکنندگانی میباشد که وارد وب سایت شما میشن و فارغ از رفتن به برگه دوم، آنجا رو سوراخ می کنن.
نرخ پریدن بالا به‌این معنا میباشد که شما نمی تونین بازدید کننده رو متقاعد کنین که در شیت شما بمونه و اقدامی مثل خرید یا این که هر نوع تعامل ایفا بده.
یک بازدید کننده می تونه به نحوه های مختلفی از وبسایت شما بپره:
1- کلیک بر روی دکمه رجوع
2- نوشتن یک URL نو
3- بستن تب یا این که پنجره
4- اتمام مجال بارگیری (از خطاهای هاست)
عموم دائماً سایت ها رو شکاف می کنن. طبیعیه، چون اشخاص به‌این نحوه در اینترنت پیمایش می کنن.
البته، یک تفاوت دربین نرخ پریدن عالی و بد وجود داره.
نرخ پریدن بهتر بدین معنیه که بازدیدکنندگان شما تجربیات کاربری نیکی داشتن و آنچه رو که درپی آن بودن در وبسایت شما یافت کردن.
نرخ پریدن بد به‌این معنیه که اکثری از بازدید کنندگان شما در وب سایت شما وارد و به‌سرعت از آن بیرون میشن. نرخ تبدیل مخاطب به مشتری و ارتقا آن رو بخونید.
نرخ پریدن بهتر چیست؟
نرخ پریدن بهتر با اعتنا به صنعت و نوع سایت شما گوناگون خواهد بود.
مقررات کلی وجود داره که می تونین هنگام مشاهده داده های خویش، آنان رو در خیال داشته باشین.
بیش تر از 80٪ بسیار بد
در میان 70 تا 80٪ ضعیف
در بین 50 تا %70 درصد بهتر
در میان 30 تا 50٪ بهتر
کمتر از 20٪ یک خطای ردیابی میباشد
دلایل متعددی وجود داره که نرخ پریدن شما زیاد بشه. خوشبختانه اکثر این دلایل قابل رفع هستن.
تارنما شما خیلی آرام بارگیری میشه
بازدید کنندگان در بازدید وبسایت شما نقص‌ دارن
وب سایت شما پیاده سازی ضعیفی داره
هیچ فراخوان اقدامی وجود نداره
شغل های متعددی می تونین برای بهبود نرخ جستجوی خویش و ارتقاء تعداد مجموع بازدیدهای ورقه تارنما خویش اعمال به این.
شروع فعالیت
پیش از استارت، بایستی نرخ پریدن مو جود و تعداد میانگین بازدیدهای برگه خویش رو بدونین. سفارش میکنم از Google Analytics با افزونه MonsterInsights استعمال کنین.
این شایسته ترین راه‌حل محاسبه وردپرس میباشد که بیشتراز 3 میلیون سایت از آن به کارگیری می کنن.
با این عمل می تونین به راحتی داده ها ترافیک و استفاده کننده خویش رو مستقیماً از داشبورد وردپرس خویش مشاهده کنین.
هنگامی نکات مو جود درین پست رو طراحی کردین، شاهد بهبود نمره های خویش خواهید بود.
برای استحصال داده ها بیشتر به طبعً راهنمای نصب گوگل آنالیتیک در وردپرس رو در سئوروز بازرسی کنین.
 
1- سرعت وب سایت خویش رو ارتقاء به این
اگه نرخ پریدن بالایی دارین، احتمالاً تصور می کنین محتوای وبسایت شما تقصیر‌کار باشه.
 
البته ممکنه بازدیدکنندگان شما پیش از اینکه فرصتی برای دیدن محتوای شما پیدا کنن، آنجا رو رخنه‌ کنن.
 
اگه وبسایت شما کاسه 2 ثانیه بارگیری نشه، بازدیدکنندگان شما در انتظار نمی مونن.
 
این مورد هم برای بازدیدکنندگان گوشی و هم برای دسکتاپ راستگو میباشد.
 
ارتقا سرعت تارنما سبب بهبود تجارب کاربری شما میشه، تعداد آحاد بازدیدهای کاغذ شما رو ارتقا میده و به شما در درجه بندی بهینه سازی وردپرس یاری می کنه.
 
آغاز می بایست آزمایش سرعت سایت رو انجام کنین تا طرز کارایی تارنما خویش رو ببینین.
 
 
 
بعداز فهمیدن سعی کنونی وبسایت، می تونین پروسه سرعت بخشیدن به وب سایت خویش رو استارت کنین.
 
خوشبختانه، طرز های متعددی وجود داره که می تونین با به کارگیری از آنان تلاش وب سایت خویش رو تسریع کنین.
 
برای اکثر سایت ها، اصلی ترین مواقعی که سرعت وبسایت رو نماید می کنه، هاست یا این که پیکربندی نامناسب ذخیره سازی میباشد.
 
2- بهبود فهرست جای یابی
فهرست جای یابی شما یکی‌از بزرگترین ابزاری میباشد که بازدید کنندگان با استعمال از آن در وبسایت شما پرسه بزنن.
 
بیشتر دارندگان تارنما به فهرست جای یابی خویش اعتنا نمی کنن. داشتن فهرست جای یابی بسیار بغرنج یا این که سرگردان کننده می تونه باعث به فراتر رفتن نرخ پریدن بشه.
 
بایستی فهرست جای یابی بی آلایش باشه و به بازدیدکنندگان یاری کنه دقیقاً به عبارتی چیزی رو که می‌خواهند پیدا کنن.
 
 
 
اینجانب خودم برای سازماندهی صدها پست در سئوروز به آسانی از منوی کشویی به کارگیری میکنم.
 
حتی زمانی وبسایت سنگینی از حیث محتوا دارین، گشوده هم بایستی فهرست ها رو به روشی منطقی تروتمیز کنین.
 
وردپرس ساخت منوها و ذیل منوها رو در سراسر وب سایت وردپرس سهل وآسان کرده.
 
3- بهبود پیوند های داخلی 
لینک و پیوند کردن محتوا به هم خیر صرفا برای بهینه سازی بسیار مناسبه، بلکه یکی شایسته ترین رویکرد ها برای کاهش نرخ پریدن میباشد و بازدید ورقه رو ارتقا میده.
 
لینک و پیوند داخلی روند پیوند دادن از یک برگه در وبسایت به برگه دیگه میباشد.
 
برای مثال، این گزاره رو به فراگیری بهینه سازی خویش پیوند میدم.
 
پیوند های داخلی پیوند های مرتبطی هستن که محتوای جانور شما رو تقویت می کنن.
 
به راحتی می تونین لینک و پیوند های داخلی رو با یاری ویرایشگر محتوای وبسایت خویش اضافه کنین.
 
دقت: پیشنهاد می‌کنم برای بهبود جايگاه بندی سئو خویش از AIOSEO به کارگیری کنین.
 
4- افزودن جستجوی داخلی
جستجوی داخلی به بازدیدکنندگان اذن میده تا مانند Google محتوای متبوع خویش رو در تارنما شما کاوش کنن.
 
غالباً یوزرها پیش از سوراخ وبسایت شما از نوار جستجوی تارنما برای یافتن محتوایی که به‌دنبال آن هستن به کار گیری می کنن.
 
به صورت پیش فرض، وردپرس دارنده یک ابزارک جستجوی داخلی میباشد.
 
الگوریتم نتیجه ها بسیار محدوده. پیشنهاد میکنم برای ارتقا تجارب جستجوی بازدید کننده خویش از یک افزونه جستجوی وردپرس به کارگیری کنین.
 
لیست بلند بالایی از افزونه ها وجود داره که می تونین از آن‌ها به کارگیری کنین.
 
5- مفتوح کردن پیوند های فرنگی در یک تب تازه
 رابطه با تارنما های دیگه نیز یک تمرین بهتر میباشد، این فعالیت به شما یاری می کنه با بقیه دارندگان وبسایت رابطه برقرار کنین و محتوای شما ارزشمند خیس بشه.
 
لینک و پیوند های فرنگی می تونن بازدیدکنندگان رو از وبسایت شما بیرون کنن.
 
این رخداد نرخ پریدن تارنما شما رو ارتقاء میده، شایسته ترین رویکرد برای رفع این خلل گشودن لینک و پیوند های فرنگی در یک تب یا این که پنجره تازه میباشد.
 
براین اساس، زمانی بازدید کننده ای روی لینک و پیوند فرنگی کلیک می کنه، از وبسایت شما بیرون نمیشه.
 
لینک و پیوند دادن به فارغ تارنما مشکلی نداره و عالی هم است، منظورم رو خطا نگیرید!
 
 
 
وردپرس این مورد رو داره که پیوند های فرنگی رو در یک تب تازه در ویرایشگر پست خویش گشوده کنین.
 
6- افزودن پست های مرتبط یا این که پست های دوستداشتنی
یکی دلایلی که بازدیدکنندگان شما بعد از تلاوت یک پست، تارنما رو شکاف می کنن اینه که به آنها علامت نمیدین چه کاری اعمال تن.
 
بدین ترتیب، آن‌ها به مکان ادامه بازدید از صفحه های و تب های دیگه وبسایت، ترجیح میدن آن رو شکاف کنن.
 
یک خط مش سهل وآسان برای رفع این ایراد افزودن نصیب “پست های مرتبط” یا این که “دوست داستنی ترین پست ها” در انتهای پست خویش میباشد.
 
اگه بازدید کننده ای تحت نوشته‌ی علمی رو بخونه، میدونین که درگیر هستن و از وبسایت شما لذت می برن. وقت اینه که آنان رو به ادامه خوندن تشویق کنین.
 
 
 
شیوه های متعددی برای ایفا این فعالیت وجود دارده پیشنهاد میکنم از یک افزونه پست های دوست داستنی وردپرس یعنی MonsterInsights استعمال کنین.
 
با این شغل می تونین پست های دوستداشتنی رو به راحتی به وردپرس اضافه کنین. همینطور به شما قابلیت در اختیار گرفتن چینش ها رو میده.
 
 
 
حتی می تونین از آن برای افزودن پست های دوستداشتنی داخلی در محتوای بلاگ به کارگیری کنین.
 
 
 
7- خوانا کردن متن
بیشتر سایت ها به محتوای درج شده اتکا متعددی دارن.
 
اگه محتوای شما به صدق برای اینترنت پوسته بندی نشده باشه، ممکنه بازدیدکنندگان شما رو از دربین ببره.
 
برای یقین از خوانا بودن محتوای خویش، چندین نصیب مهم رو بایستی در لحاظ بگیرین.
 
اولاً یقین نتایج کنین که متن جان دار در وب سایت شما در تمامی دستگاه ها قابل تلاوت میباشد.
 
اگه خواننده‌گان برای دیدن متن شما در موبایل ناچار به غلو یا این که خرد نمایی باشن، یعنی اندازه خودکار شما به اندازه کافی گرانقدر وجود ندارد.
 
دوماً، شما بایستی محتوای خویش رو به صدق پوسته بندی کنین. خوانند‌گان میل دارن به مکان تلاوت سطر به سطر یک متن، سریع از روی متن عبور کنن.
 
به این ترتیب، محتوای شما بایستی با طرز تفحص آنلاین اشخاص همخوانی داشته باشه.
 
یک‌سری طرز وجود داره که می تونین مقاله‌ها خویش رو به نحوه درست برای اینترنت پوسته بندی کنین.
 
1- برای تجزیه و چک مطالب خویش از زیرعنوان ها به کارگیری کنین
 
2- جمله های خویش رو کوتاه کنین
 
3- در شکل قابلیت و امکان از بالت ها و لیست ها استعمال کنین
 
4- فیلم ها رو جاسازی کنین و تصاویر رو به محتوای خویش اضافه کنین
 
5- با لحن مکالمه ای بنویسی
 
8- سئو تارنما برای تلفن همراه
بیشتراز نیمی از آحاد ترافیک وب از روش دستگاه های موبایل نتایج میشه.
 
اگه وبسایت شما برای موبایل باصرفه نشده، تجارب نیکی برای بخش اعظمی از بازدیدکنندگان ارائه نمیدین.
 
اگه نرخ پریدن شما زیاده، احتمالاً استدلال آن اینه که وب سایت شما برای موبایل سئو نشده.
 
شایسته ترین راه و روش برای دیدن اینکه تارنما شما برای اینترنت گوشی باصرفه گردیده، به کارگیری از Google-Mobile-Friendly Test میباشد.
 
 
 
فقط کاری که می بایست اجرا به‌این اینه که URL خویش رو وارد کنین، آن‌گاه گزارشی اخذ خواهید کرد که به شما نماد میده چه‌گونه می تونین سایت خویش رو باصرفه کنین.
 
بی آلایش ترین روش برای اعتقاد و باور از seo تارنما شما برای تلفن همراه، گزینش یک تم وردپرس پاسخگو میباشد، یک پوسته وردپرس پاسخگو به صورت اتوماتیک با اندازه شیت بازدید کننده شما تهیه میشه.
 
براین اساس، وبسایت وردپرس شما در دستگاه های یاور، لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی بهتر به حیث می رسه.
 
ریسپانسیو کردن با استعمال یک تم پاسخگو سهل میباشد.
 
کل کاری که می بایست اعمال به این، نصب و راه اندازی تم میباشد و وب سایت شما برای گوشی مطلوب میشه.
 
همینطور طرز هایی وجود دارن که می تونین ورژن گوشی تارنما خویش رو پیش اکران و دستکاری کنین، در سود می تونین از زیبایی آن در گوشی یقین نتیجه ها کنین.
 
9- به کار گیری صحیح از پاپ آپ ها
پاپ آپ ها می تونن راهی خوب برای پرورش لیست پست الکترونیک شما باشن. البته اگه از طریق درست به کار گیری نشه، می تونن بر تجارب مخاطب تأثیر منفی بذارن.
 
احتمالاً تجارب بازدید از اینترنت سایتی رو دارین که با پاپ آپ ها بمباران گردیده باشه، می تونین به مکان ساخت یک تجارب کاربری ضعیف، از پاپ آپ هایی استعمال کنین که هنگام خروج بازدیدکنندگان از وب سایت شما اکران داده بشن.
 
معمولی ترین شیوه برای ایفا این شغل به کارگیری از Optin Monster میباشد.
 
این شایسته ترین اپ مشتری سازی در بازار میباشد که بیشتراز 1.2 میلیون سایت از آن استعمال می کنن، این اپ قادره رویش 600 درصدی برای لیست نشانی اینترنتی بوجود بیاره.
 
 
 
زمانی که بازدیدکنندگان قصد سوراخ وب سایت شما رو دارن، می تونین از فناوری Exit-Intent® به کار گیری کنین.
 
همینطور خصوصیت های توسعه یافته غرض گذاری وجود داره، بدین ترتیب می تونین پاپ آپ هایی رو ساخت و ساز کرده و اکران به این که بسیار به بازدید کنندگان شما مرتبط هستن.
 
10- ساخت‌و‌ساز یک شیت 404 سفارشی 
برگه 404 به عبارتی برگه ای میباشد که بازدیدکنندگان شما از روش پیوند نامعتبر به تارنما شما در میان.
 
اگه این ورقه هنوز در وب سایت شما ساخت و ساز نشده باشه. آنان تنها یک پیغام اخذ می کنن.
 
مقصود یک شیت 404 اینه که به بازدیدکنندگان اذن نده دکمه رجوع و برگشت رو بزنن و وبسایت شما رو شکاف کنن.
 
در قبال به محتوایی که ممکنه برای آنها موءثر باشه هدایت میشن.
 
ورقه استاندارد 404 بسته به پوسته وردپرس شما ممکنه فعلا صفحه ها، گروه ها یا این که پست های شما رو لیست کنه.
 
البته، هنوز مکان متعددی برای بسط داره. غرض برگه 404 شما ارائه داده ها مرتبط به بازدیدکنندگان شماست، بدین ترتیب آنان می تونن آنچه رو که دنبال آن هستن پیدا کرده و در وب سایت شما بمونن.
 
میتوانید در کاغذ 404 خویش ابتکار به خرج به این.
 
بعضا از وبسایت ها از جوک به کارگیری می کنن، در حالی که بعضا دیگه ابزار جستجوی موثر رو به بازدیدکنندگان ارائه میدن.
 
بی آلایش ترین روش برای ساخت‌و‌ساز برگه 404 سفارشی به کارگیری از افزونه Seed Prod میباشد.
 
11- بهبود نوار کناری وبسایت 
اگه وب لاگ وردپرس شما دارنده یک نوار کناری میباشد، شغل های متعددی می تونین برای سئو این محیط جاری ساختن به این.
 
مثلا، می تونین مواقعی مانند پست های دوستداشتنی، هیبت های نام نویسی از روش آدرس اینترنتی، تبلیغات نمایشی و حتی عکس های اینستاگرام رو اضافه کنین.
 
با این هم اکنون، از‌آنجا‌که غرض شما کاهش نرخ پریدن و ارتقاء بازدیدهای کاغذ میباشد، می بایست منابع مفیدی رو که به بخش های دیگه وب سایت شما لینک و پیوند دارن، اضافه کنین.
 
می بایست نوار کناری خویش رو تا مکان ممکن تبارک کنین و بازدیدکنندگان خویش رو به منابع دوستداشتنی دیگه وبسایت هدایت کنین.
 
 
 
دقت: اگه در وبسایت شما نوار کناری وجود نداره، از دیگر نکات جانور درین پست برای سئو تارنما خویش به کار گیری کنین.
 
12- اکران پست های برگزیده در کاغذ مهم
اگه شیت اساسی شما دربردارنده واپسین پست های بلاگ شما باشه، می تونین گزیده ای از آنان رو مهیا کرده و در شیت اساسی اکران به‌این، این عمل دو امداد گران قدر به تارنما شما می کنه.
 
اولاً، بازه زمانی فرصت بارگیری کاغذ شما کاهش میده.
 
دوماً، با گزینش آیتم های بیشتر به بازدیدکنندگان برای یافتن محتوای مطلوب، به ارتقاء بازدید از برگه یاری می کنه.
 
شیت اساسی شما می تونه به خواننده‌گان این زمان رو بده تا یک‌سری پست انتها وب لاگ شما رو ببینن.
 
 
 
کاغذ مهم بلاگ می تونه 10 پست رو یار با گزیده های آن‌ها و لینک های بیشتر اکران بده.
 
می تونین پست های برگزیده رو در یک سری جای در وب سایت علامت به این.
 
سخن پایانی برای ارتقا بازدید از برگه 
بیشتراز 70٪ اشخاصی که سایت شما رو رها می کنن، هیچ وقت به تارنما شما برنمی گردن، به همین دلیله که بایستی بعد از اینکه تارنما شما رو شکاف کردن راهی برای تماس با آن‌ها داشته باشین تا بتونین آنان رو برگردونین.
 
دو شیوه مطلوب برای این عمل معرفی می‌کنم:
 
تولید یک مجله پست الکترونیک و داشتن یک نرم افزار برای تارنما.
 
هر دوی این مورد ها به شما یاری می کنن تا بازدید از ورقه سایت و بازدید کلی رو ارتقاء به این.
 
امیدوارم این نوشته ی علمی از به شما یاری کنه بازدید از کاغذ رو ارتقاء و نرخ پریدن رو کاهش به این.
 

نحوه افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش

کاربرانی که برهه زمانی بیشتری در وب سایت شما می مونن و صفحه ها بیشتری رو مشاهده می کنن، به احتمال زیاد به لیست نشانی اینترنتی شما می پیوندن، لحاظ میذارن، خرید می کنن، شما رو در شبکه های مردمی دنبال می کنن و… .
در‌این نوشته‌ی‌علمی از به شما علامت خواهم بخشید که به چه شکل با به کارگیری از طریق های ثابت گردیده، بازدید از ورقه خویش رو ارتقا و نرخ پریدن رو کاهش به این.
نرخ پریدن چیست؟
نرخ پریدن به انگلیسی (Bounce Rate) درصد بازدیدکنندگانی میباشد که وارد وب سایت شما میشن و فارغ از رفتن به برگه دوم، آنجا رو سوراخ می کنن.
نرخ پریدن بالا به‌این معنا میباشد که شما نمی تونین بازدید کننده رو متقاعد کنین که در شیت شما بمونه و اقدامی مثل خرید یا این که هر نوع تعامل ایفا بده.
یک بازدید کننده می تونه به نحوه های مختلفی از وبسایت شما بپره:
1- کلیک بر روی دکمه رجوع
2- نوشتن یک URL نو
3- بستن تب یا این که پنجره
4- اتمام مجال بارگیری (از خطاهای هاست)
عموم دائماً سایت ها رو شکاف می کنن. طبیعیه، چون اشخاص به‌این نحوه در اینترنت پیمایش می کنن.
البته، یک تفاوت دربین نرخ پریدن عالی و بد وجود داره.
نرخ پریدن بهتر بدین معنیه که بازدیدکنندگان شما تجربیات کاربری نیکی داشتن و آنچه رو که درپی آن بودن در وبسایت شما یافت کردن.
نرخ پریدن بد به‌این معنیه که اکثری از بازدید کنندگان شما در وب سایت شما وارد و به‌سرعت از آن بیرون میشن. نرخ تبدیل مخاطب به مشتری و ارتقا آن رو بخونید.
نرخ پریدن بهتر چیست؟
نرخ پریدن بهتر با اعتنا به صنعت و نوع سایت شما گوناگون خواهد بود.
مقررات کلی وجود داره که می تونین هنگام مشاهده داده های خویش، آنان رو در خیال داشته باشین.
بیش تر از 80٪ بسیار بد
در میان 70 تا 80٪ ضعیف
در بین 50 تا %70 درصد بهتر
در میان 30 تا 50٪ بهتر
کمتر از 20٪ یک خطای ردیابی میباشد
دلایل متعددی وجود داره که نرخ پریدن شما زیاد بشه. خوشبختانه اکثر این دلایل قابل رفع هستن.
تارنما شما خیلی آرام بارگیری میشه
بازدید کنندگان در بازدید وبسایت شما نقص‌ دارن
وب سایت شما پیاده سازی ضعیفی داره
هیچ فراخوان اقدامی وجود نداره
شغل های متعددی می تونین برای بهبود نرخ جستجوی خویش و ارتقاء تعداد مجموع بازدیدهای ورقه تارنما خویش اعمال به این.
شروع فعالیت
پیش از استارت، بایستی نرخ پریدن مو جود و تعداد میانگین بازدیدهای برگه خویش رو بدونین. سفارش میکنم از Google Analytics با افزونه MonsterInsights استعمال کنین.
این شایسته ترین راه‌حل محاسبه وردپرس میباشد که بیشتراز 3 میلیون سایت از آن به کارگیری می کنن.
با این عمل می تونین به راحتی داده ها ترافیک و استفاده کننده خویش رو مستقیماً از داشبورد وردپرس خویش مشاهده کنین.
هنگامی نکات مو جود درین پست رو طراحی کردین، شاهد بهبود نمره های خویش خواهید بود.
برای استحصال داده ها بیشتر به طبعً راهنمای نصب گوگل آنالیتیک در وردپرس رو در سئوروز بازرسی کنین.
 
1- سرعت وب سایت خویش رو ارتقاء به این
اگه نرخ پریدن بالایی دارین، احتمالاً تصور می کنین محتوای وبسایت شما تقصیر‌کار باشه.
 
البته ممکنه بازدیدکنندگان شما پیش از اینکه فرصتی برای دیدن محتوای شما پیدا کنن، آنجا رو رخنه‌ کنن.
 
اگه وبسایت شما کاسه 2 ثانیه بارگیری نشه، بازدیدکنندگان شما در انتظار نمی مونن.
 
این مورد هم برای بازدیدکنندگان گوشی و هم برای دسکتاپ راستگو میباشد.
 
ارتقا سرعت تارنما سبب بهبود تجارب کاربری شما میشه، تعداد آحاد بازدیدهای کاغذ شما رو ارتقا میده و به شما در درجه بندی بهینه سازی وردپرس یاری می کنه.
 
آغاز می بایست آزمایش سرعت سایت رو انجام کنین تا طرز کارایی تارنما خویش رو ببینین.
 
 
 
بعداز فهمیدن سعی کنونی وبسایت، می تونین پروسه سرعت بخشیدن به وب سایت خویش رو استارت کنین.
 
خوشبختانه، طرز های متعددی وجود داره که می تونین با به کارگیری از آنان تلاش وب سایت خویش رو تسریع کنین.
 
برای اکثر سایت ها، اصلی ترین مواقعی که سرعت وبسایت رو نماید می کنه، هاست یا این که پیکربندی نامناسب ذخیره سازی میباشد.
 
2- بهبود فهرست جای یابی
فهرست جای یابی شما یکی‌از بزرگترین ابزاری میباشد که بازدید کنندگان با استعمال از آن در وبسایت شما پرسه بزنن.
 
بیشتر دارندگان تارنما به فهرست جای یابی خویش اعتنا نمی کنن. داشتن فهرست جای یابی بسیار بغرنج یا این که سرگردان کننده می تونه باعث به فراتر رفتن نرخ پریدن بشه.
 
بایستی فهرست جای یابی بی آلایش باشه و به بازدیدکنندگان یاری کنه دقیقاً به عبارتی چیزی رو که می‌خواهند پیدا کنن.
 
 
 
اینجانب خودم برای سازماندهی صدها پست در سئوروز به آسانی از منوی کشویی به کارگیری میکنم.
 
حتی زمانی وبسایت سنگینی از حیث محتوا دارین، گشوده هم بایستی فهرست ها رو به روشی منطقی تروتمیز کنین.
 
وردپرس ساخت منوها و ذیل منوها رو در سراسر وب سایت وردپرس سهل وآسان کرده.
 
3- بهبود پیوند های داخلی 
لینک و پیوند کردن محتوا به هم خیر صرفا برای بهینه سازی بسیار مناسبه، بلکه یکی شایسته ترین رویکرد ها برای کاهش نرخ پریدن میباشد و بازدید ورقه رو ارتقا میده.
 
لینک و پیوند داخلی روند پیوند دادن از یک برگه در وبسایت به برگه دیگه میباشد.
 
برای مثال، این گزاره رو به فراگیری بهینه سازی خویش پیوند میدم.
 
پیوند های داخلی پیوند های مرتبطی هستن که محتوای جانور شما رو تقویت می کنن.
 
به راحتی می تونین لینک و پیوند های داخلی رو با یاری ویرایشگر محتوای وبسایت خویش اضافه کنین.
 
دقت: پیشنهاد می‌کنم برای بهبود جايگاه بندی سئو خویش از AIOSEO به کارگیری کنین.
 
4- افزودن جستجوی داخلی
جستجوی داخلی به بازدیدکنندگان اذن میده تا مانند Google محتوای متبوع خویش رو در تارنما شما کاوش کنن.
 
غالباً یوزرها پیش از سوراخ وبسایت شما از نوار جستجوی تارنما برای یافتن محتوایی که به‌دنبال آن هستن به کار گیری می کنن.
 
به صورت پیش فرض، وردپرس دارنده یک ابزارک جستجوی داخلی میباشد.
 
الگوریتم نتیجه ها بسیار محدوده. پیشنهاد میکنم برای ارتقا تجارب جستجوی بازدید کننده خویش از یک افزونه جستجوی وردپرس به کارگیری کنین.
 
لیست بلند بالایی از افزونه ها وجود داره که می تونین از آن‌ها به کارگیری کنین.
 
5- مفتوح کردن پیوند های فرنگی در یک تب تازه
 رابطه با تارنما های دیگه نیز یک تمرین بهتر میباشد، این فعالیت به شما یاری می کنه با بقیه دارندگان وبسایت رابطه برقرار کنین و محتوای شما ارزشمند خیس بشه.
 
لینک و پیوند های فرنگی می تونن بازدیدکنندگان رو از وبسایت شما بیرون کنن.
 
این رخداد نرخ پریدن تارنما شما رو ارتقاء میده، شایسته ترین رویکرد برای رفع این خلل گشودن لینک و پیوند های فرنگی در یک تب یا این که پنجره تازه میباشد.
 
براین اساس، زمانی بازدید کننده ای روی لینک و پیوند فرنگی کلیک می کنه، از وبسایت شما بیرون نمیشه.
 
لینک و پیوند دادن به فارغ تارنما مشکلی نداره و عالی هم است، منظورم رو خطا نگیرید!
 
 
 
وردپرس این مورد رو داره که پیوند های فرنگی رو در یک تب تازه در ویرایشگر پست خویش گشوده کنین.
 
6- افزودن پست های مرتبط یا این که پست های دوستداشتنی
یکی دلایلی که بازدیدکنندگان شما بعد از تلاوت یک پست، تارنما رو شکاف می کنن اینه که به آنها علامت نمیدین چه کاری اعمال تن.
 
بدین ترتیب، آن‌ها به مکان ادامه بازدید از صفحه های و تب های دیگه وبسایت، ترجیح میدن آن رو شکاف کنن.
 
یک خط مش سهل وآسان برای رفع این ایراد افزودن نصیب “پست های مرتبط” یا این که “دوست داستنی ترین پست ها” در انتهای پست خویش میباشد.
 
اگه بازدید کننده ای تحت نوشته‌ی علمی رو بخونه، میدونین که درگیر هستن و از وبسایت شما لذت می برن. وقت اینه که آنان رو به ادامه خوندن تشویق کنین.
 
 
 
شیوه های متعددی برای ایفا این فعالیت وجود دارده پیشنهاد میکنم از یک افزونه پست های دوست داستنی وردپرس یعنی MonsterInsights استعمال کنین.
 
با این شغل می تونین پست های دوستداشتنی رو به راحتی به وردپرس اضافه کنین. همینطور به شما قابلیت در اختیار گرفتن چینش ها رو میده.
 
 
 
حتی می تونین از آن برای افزودن پست های دوستداشتنی داخلی در محتوای بلاگ به کارگیری کنین.
 
 
 
7- خوانا کردن متن
بیشتر سایت ها به محتوای درج شده اتکا متعددی دارن.
 
اگه محتوای شما به صدق برای اینترنت پوسته بندی نشده باشه، ممکنه بازدیدکنندگان شما رو از دربین ببره.
 
برای یقین از خوانا بودن محتوای خویش، چندین نصیب مهم رو بایستی در لحاظ بگیرین.
 
اولاً یقین نتایج کنین که متن جان دار در وب سایت شما در تمامی دستگاه ها قابل تلاوت میباشد.
 
اگه خواننده‌گان برای دیدن متن شما در موبایل ناچار به غلو یا این که خرد نمایی باشن، یعنی اندازه خودکار شما به اندازه کافی گرانقدر وجود ندارد.
 
دوماً، شما بایستی محتوای خویش رو به صدق پوسته بندی کنین. خوانند‌گان میل دارن به مکان تلاوت سطر به سطر یک متن، سریع از روی متن عبور کنن.
 
به این ترتیب، محتوای شما بایستی با طرز تفحص آنلاین اشخاص همخوانی داشته باشه.
 
یک‌سری طرز وجود داره که می تونین مقاله‌ها خویش رو به نحوه درست برای اینترنت پوسته بندی کنین.
 
1- برای تجزیه و چک مطالب خویش از زیرعنوان ها به کارگیری کنین
 
2- جمله های خویش رو کوتاه کنین
 
3- در شکل قابلیت و امکان از بالت ها و لیست ها استعمال کنین
 
4- فیلم ها رو جاسازی کنین و تصاویر رو به محتوای خویش اضافه کنین
 
5- با لحن مکالمه ای بنویسی
 
8- سئو تارنما برای تلفن همراه
بیشتراز نیمی از آحاد ترافیک وب از روش دستگاه های موبایل نتایج میشه.
 
اگه وبسایت شما برای موبایل باصرفه نشده، تجارب نیکی برای بخش اعظمی از بازدیدکنندگان ارائه نمیدین.
 
اگه نرخ پریدن شما زیاده، احتمالاً استدلال آن اینه که وب سایت شما برای موبایل سئو نشده.
 
شایسته ترین راه و روش برای دیدن اینکه تارنما شما برای اینترنت گوشی باصرفه گردیده، به کارگیری از Google-Mobile-Friendly Test میباشد.
 
 
 
فقط کاری که می بایست اجرا به‌این اینه که URL خویش رو وارد کنین، آن‌گاه گزارشی اخذ خواهید کرد که به شما نماد میده چه‌گونه می تونین سایت خویش رو باصرفه کنین.
 
بی آلایش ترین روش برای اعتقاد و باور از seo تارنما شما برای تلفن همراه، گزینش یک تم وردپرس پاسخگو میباشد، یک پوسته وردپرس پاسخگو به صورت اتوماتیک با اندازه شیت بازدید کننده شما تهیه میشه.
 
براین اساس، وبسایت وردپرس شما در دستگاه های یاور، لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی بهتر به حیث می رسه.
 
ریسپانسیو کردن با استعمال یک تم پاسخگو سهل میباشد.
 
کل کاری که می بایست اعمال به این، نصب و راه اندازی تم میباشد و وب سایت شما برای گوشی مطلوب میشه.
 
همینطور طرز هایی وجود دارن که می تونین ورژن گوشی تارنما خویش رو پیش اکران و دستکاری کنین، در سود می تونین از زیبایی آن در گوشی یقین نتیجه ها کنین.
 
9- به کار گیری صحیح از پاپ آپ ها
پاپ آپ ها می تونن راهی خوب برای پرورش لیست پست الکترونیک شما باشن. البته اگه از طریق درست به کار گیری نشه، می تونن بر تجارب مخاطب تأثیر منفی بذارن.
 
احتمالاً تجارب بازدید از اینترنت سایتی رو دارین که با پاپ آپ ها بمباران گردیده باشه، می تونین به مکان ساخت یک تجارب کاربری ضعیف، از پاپ آپ هایی استعمال کنین که هنگام خروج بازدیدکنندگان از وب سایت شما اکران داده بشن.
 
معمولی ترین شیوه برای ایفا این شغل به کارگیری از Optin Monster میباشد.
 
این شایسته ترین اپ مشتری سازی در بازار میباشد که بیشتراز 1.2 میلیون سایت از آن استعمال می کنن، این اپ قادره رویش 600 درصدی برای لیست نشانی اینترنتی بوجود بیاره.
 
 
 
زمانی که بازدیدکنندگان قصد سوراخ وب سایت شما رو دارن، می تونین از فناوری Exit-Intent® به کار گیری کنین.
 
همینطور خصوصیت های توسعه یافته غرض گذاری وجود داره، بدین ترتیب می تونین پاپ آپ هایی رو ساخت و ساز کرده و اکران به این که بسیار به بازدید کنندگان شما مرتبط هستن.
 
10- ساخت‌و‌ساز یک شیت 404 سفارشی 
برگه 404 به عبارتی برگه ای میباشد که بازدیدکنندگان شما از روش پیوند نامعتبر به تارنما شما در میان.
 
اگه این ورقه هنوز در وب سایت شما ساخت و ساز نشده باشه. آنان تنها یک پیغام اخذ می کنن.
 
مقصود یک شیت 404 اینه که به بازدیدکنندگان اذن نده دکمه رجوع و برگشت رو بزنن و وبسایت شما رو شکاف کنن.
 
در قبال به محتوایی که ممکنه برای آنها موءثر باشه هدایت میشن.
 
ورقه استاندارد 404 بسته به پوسته وردپرس شما ممکنه فعلا صفحه ها، گروه ها یا این که پست های شما رو لیست کنه.
 
البته، هنوز مکان متعددی برای بسط داره. غرض برگه 404 شما ارائه داده ها مرتبط به بازدیدکنندگان شماست، بدین ترتیب آنان می تونن آنچه رو که دنبال آن هستن پیدا کرده و در وب سایت شما بمونن.
 
میتوانید در کاغذ 404 خویش ابتکار به خرج به این.
 
بعضا از وبسایت ها از جوک به کارگیری می کنن، در حالی که بعضا دیگه ابزار جستجوی موثر رو به بازدیدکنندگان ارائه میدن.
 
بی آلایش ترین روش برای ساخت‌و‌ساز برگه 404 سفارشی به کارگیری از افزونه Seed Prod میباشد.
 
11- بهبود نوار کناری وبسایت 
اگه وب لاگ وردپرس شما دارنده یک نوار کناری میباشد، شغل های متعددی می تونین برای سئو این محیط جاری ساختن به این.
 
مثلا، می تونین مواقعی مانند پست های دوستداشتنی، هیبت های نام نویسی از روش آدرس اینترنتی، تبلیغات نمایشی و حتی عکس های اینستاگرام رو اضافه کنین.
 
با این هم اکنون، از‌آنجا‌که غرض شما کاهش نرخ پریدن و ارتقاء بازدیدهای کاغذ میباشد، می بایست منابع مفیدی رو که به بخش های دیگه وب سایت شما لینک و پیوند دارن، اضافه کنین.
 
می بایست نوار کناری خویش رو تا مکان ممکن تبارک کنین و بازدیدکنندگان خویش رو به منابع دوستداشتنی دیگه وبسایت هدایت کنین.
 
 
 
دقت: اگه در وبسایت شما نوار کناری وجود نداره، از دیگر نکات جانور درین پست برای سئو تارنما خویش به کار گیری کنین.
 
12- اکران پست های برگزیده در کاغذ مهم
اگه شیت اساسی شما دربردارنده واپسین پست های بلاگ شما باشه، می تونین گزیده ای از آنان رو مهیا کرده و در شیت اساسی اکران به‌این، این عمل دو امداد گران قدر به تارنما شما می کنه.
 
اولاً، بازه زمانی فرصت بارگیری کاغذ شما کاهش میده.
 
دوماً، با گزینش آیتم های بیشتر به بازدیدکنندگان برای یافتن محتوای مطلوب، به ارتقاء بازدید از برگه یاری می کنه.
 
شیت اساسی شما می تونه به خواننده‌گان این زمان رو بده تا یک‌سری پست انتها وب لاگ شما رو ببینن.
 
 
 
کاغذ مهم بلاگ می تونه 10 پست رو یار با گزیده های آن‌ها و لینک های بیشتر اکران بده.
 
می تونین پست های برگزیده رو در یک سری جای در وب سایت علامت به این.
 
سخن پایانی برای ارتقا بازدید از برگه 
بیشتراز 70٪ اشخاصی که سایت شما رو رها می کنن، هیچ وقت به تارنما شما برنمی گردن، به همین دلیله که بایستی بعد از اینکه تارنما شما رو شکاف کردن راهی برای تماس با آن‌ها داشته باشین تا بتونین آنان رو برگردونین.
 
دو شیوه مطلوب برای این عمل معرفی می‌کنم:
 
تولید یک مجله پست الکترونیک و داشتن یک نرم افزار برای تارنما.
 
هر دوی این مورد ها به شما یاری می کنن تا بازدید از ورقه سایت و بازدید کلی رو ارتقاء به این.
 
امیدوارم این نوشته ی علمی از به شما یاری کنه بازدید از کاغذ رو ارتقاء و نرخ پریدن رو کاهش به این.
 

چه ابزاری برای اندازه‌گیری web vitals وجود دارد؟

 Core Web Vitals چیست و چه ابزاری برای اندازه‌گیری web vitals وجود دارااست؟

بهبود تجارب کاربری وبسایت (User Experience) یک کلید موفقیت بلند زمان برای هر سایتی است. با بهبود UX سایت می توانید تجارب کاربری خیر و خوبی برای کاربران مهیا کنید، فرقی هم ندارد که مالک سایت باشید، به عنوان توسعه دهنده کار نمایید یا اینکه بازاریاب آن وب سایت باشید. Core web vitals به شما یاری می‌کند تا با خوی کاربرانتان آشنا شده و در ادامه آن تجربیات کاربری بهتری برای آن‌ها رقم بزنید.
دسته‌ها:بلاگ سئو سرعت وبسایت سئو
Core Web Vitals چیست؟
Web Vitals یک ابزار کلی و راهکاری می باشد که توسط گوگل برای ارائه ارشاد یک دست برای درک بهتر صفحه های و رابط کاربری سایت تاسیس شده است. این ابزار به شما یاری می‌کند که بدانید کاربران دقیقا چه رفتاری را در وب سایت شما خواهند داشت و سایت شما نیز در چه سطحی از این با صرفه بودن جای‌دارد.
گوگل طی امسال‌ها ابزارهای مختلفی برای اندازه‌گیری و گزارش همت از صفحات وب سایت‌ها ارائه کرده است که شاید بتوان گفت مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) بهترین آن می باشد که گزارش‌های این موقعیت را تا یک ماه پیشین پژوهش کرده و به صورت یک دیتا بر روی سرچ کنسول قرار می‌دهد. و این تست توسط ابزار پیچ اسپید اینساید PageSpeed insights اجرا می‌شود.
هر چه قدر بتوانید core web vitals رو بهبود دهید و نمره بالاتری بگیرید، قطعا امپرشن impression بیشتری خواهید گرفت و این یعنی ورودی از طریق موتور جستجو گوگل بیشتر شود و تاثیر مثبت روی بهینه سازی سایت شما خواهد داشت.
3 تا از فاکتور های مهم در Core Web Vitals و چه کار می‌کنند؟
Core Web Vitals زیرمجموعه‌ای از Web Vital ها هستند که روی همه صفحات یک تارنما اجرا شده و هریک مقادیری از سطح باصرفه بودن را برای ما معین می‌کنند. مدیران تارنما‌ها میتوانند با تست وب سایت خود به یاری این ابزار قسمت خاصی از تجربیات کاربری را مشاهده کرده و ببینند که تا چه سطحی روی شرایط با صرفه قرار دارد.
فعلا این شرکت ابزار مشابه تصویر پایین بر روی سه جنبه از نظر تجربه کاربری تمرکز دارد که مشمول بارگیری اول، تعامل و ثبات آخری می‌باشد.
1- Largest Contentful Paint
LCP مخفف Largest Contentful Paint است و معیاری برای اندازه گیری دوران وقتی می‌باشد که بخش بزرگی از محتوای صفحه بار گذاری شده و خلال رندر شدن در viewport برای استفاده کننده مشخص شود. بهترین سعی برای این نصیب پایین ۲.۵ ثانیه هست. بالاتر ازاین حد می‌تواند نرخ خروج استفاده کننده از سایت را ارتقا دهد و از نگاه سئو ایده‌آل نیست.
2- First Input Delay
FID که مخفف First Input Delay هست، معیاری برای رسیدگی موقعیت پاسخگویی یک برگه به تعاملات کاربران می‌باشد. بهترین همت برای این موقعیت هم تحت ۱۰۰ میلی‌ثانیه است.
به عنوان مثال، در صورتی‌که کاربر زمانی که تارنما هنوز در فعلا بارگذاری شدن در این مرحله هست روی لینک و پیوند یا لیست کشویی کلیک کند، معین می‌شود که این تلاش با چه سرعتی در صفحه جاری ساختن می شود. در این مرحله چون مرورگر در حال بارگذاری بخش باقیمانده سایت می‌باشد، تعاملات مخاطب به مکث می‌افتد. توصیه می کنیم مقاله معیارهای First Input Delay (FID) چیست؟ را بازرسی کنید.
3- Cumulative Layout Shift
CLS مخفف عبارت Cumulative Layout Shift هست که معیاری برای اندازه گیری Visual Stability (جابجایی یا پرش یک علمان در هنگام لود صفحه) هست. این ابزار پایداری المان‌های جانور در برگه وب را مشخص و معلوم می‌کند. این عملکرد نیز در شرایط با صرفه بایستی ذیل ۱ دهم ثانیه باشد.
مثلا در بعضا وب سایت‌ها می‌بینیم که به مرور که برگه در درحال حاضر بارگذاری شدن هست، المان‌های دیگری به آن اضافه میشوند. برای مثال لوگو و منوی وب سایت که در بالاترین سطح قرار دارا هستند، یک باره پس از نمایش محتوای متنی وبسایت نمایش داده می‌شوند. یکی‌از‌از سایر از فاکتور های مهم FCP هست و برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی First Contentful Paint چیست؟ بیشتر بخوانید.
چنین موضوعی نشان از این دارا‌هستند که سایت از حیث حق اولویت بندی برای بارگذاری داده‌ها با صرفه نشده هست و همین آیتم تجربه کاربری را از بین می‌برد. به‌این فکر کنید که در‌این مرحله کاربری بخواهد روی یک کدام از لینک‌های جان دار در محتوا یا یک تصویر پیوند شده کلیک کند؛ ظاهر شدن ناگهانی یک المنت باعث کلیک غلط شده و استفاده کننده را به برگه اشتباهی هدایت خواهد کرد.
هرکدام از معیارهای LCP ،FID و CLS زمانی که با ابزار page speed insights آن را تست می کنید در بهترین حالت باید امتیاز بالای ۷۵ را کسب کنند تا نشانه از تجربه کاربری بهینه در سایتی داشته باشند.
ولی هنگام اندازه گیری می بایست این نکته را نیز در لحاظ بگیرید که این استاندارد ۷۵ درصدی باید برای همه صفحات تارنما رعایت شده باشد.
ابزارهای اندازه گیری و گزارش Core Web Vitals
عنایت Core Web Vitals به قدری زیاد هست که گوگل این معیارها را در همه ابزارهای محبوب خود مورد به کار گیری قرار داده تا دقیقا به تجربه کاربری در صفحه ها وب دست یابد و آن‌ها را بهتر فهم کند.
اولی ابزار: مرورگر گوگل کروم
همان طور که در صدر اشاره کردم مرورگر کروم یکی بهترین این ابزار هست. گوگل با قرار دادن ابزار core web vitals درون مرورگر خود بخشی را با عنوان Chrome Experience معرفی کرده که داده‌های اندازه‌گیری کاربر حقیقی وواقعی را برای هر Core Web Vital جمع‌آوری می‌کند.

این داده‌ها با قرار گیری در سرچ کنسول گوگل به صاحبان سایت کمک می‌کند تا با گاز سعی تارنما خود را احتساب و ابزارهایی مانند PageSpeed Insights و گزارش Core Web Vitals نیز برای بهبود آن مورد استفاده قرار گرفته است تا کنسول جستجو را تقویت کنند.

داده‌های ارائه‌شده توسط Chrome User Experience Report راه‌حل نیکی برای مطالعه تجارب کاربری می باشند؛ ولی با توجه به اینکه داده‌ها آپ تو دیت نیست و عموما شامل یک تا سه ماه پیشین می‌باشند، نیاز هست از ابزار آنلاین و لحظه‌ای برای پژوهش web vitals به کارگیری کنیم.



ابزار دوم: Google Page Speed Insights
یکی از دیگر از ابزارهای تحقیق core web vitals که برای مطالعه صفحه ها خاص کاربردی می‌باشد ابزار تست سرعت سایت یا همان PageSpeed Insights (PSI) هست. این ابزار هر Web Vital را با یک پرچم رنگی مشخص می‌کند و اینکه آیا ورقه رسیدگی شده، دستکم استانداردهای لازم برای Core Web Vital را گذرانده است یا خیر؟

دریافت امتیاز ۷۵ با این ابزار می‌تواند یک مقدار حداقلی باشد و در حالتی‌که که صفحه‌ای از سایت کمتر از این مقدار باشد نماد از بهینه نبودن داراست.



ابزار سوم: گوگل سرچ کنسول
گوگل با ترکیبی از این ابزار در سرچ کنسول نیز قابلیت و امکان اندازه گیری را فراهم کرده است. با این تفاوت که در اینجا نیز آمار پاره ای کهن‌تر میباشند، ولی نه به آن اندازه که در مرورگر کروم مشاهده کردیم.

این ابزار به کمک مرورگر کروم و page speed insights امکان پژوهش web vitals را فراهم کرده است که خوشبختانه خلاف روش قبلی محدود به یک صفحه خاص نیستیم؛ بلکه یک روئت کرد میانگین از همگی صفحات وب سایت را در اختیار قرار میدهد.

علاوه بر آمار کلی این قابلیت نیز فراهم شده تا هر برگه را به صورت جدا نیز بتوان مشاهده کرد. در‌صورتی‌که صفحاتی دارای حالت خوب باشند به رنگ سبز، صفحاتی هم که وضعیت وسط یا بد را داشته باشند به رنگ‌های زرد و قرمز قابل فیلتر و تفحص خواهند بود.



ابزار چهارم: seo Spider
استعمال از ابزار Screaming Frog seo Spider که از طریق PageSpeed Insights API داده‌های Core Web Vital را در مشت قرار می‌دهد، محدودیت‌های نمایش صفحه ها یا کهن بودن آمار را ندارد. به این ترتیب به امداد آن می توانید این اطلاعات را برای هر صفحه خاص، یکجا و لحظه‌ای توده نمائید.
 

لینک سازی چیست؟


تکنیک های کامل برای لینک بیلدینگ در سال 2021 به صورت جامع و عملی با توضیحات و مثال به لهجه ساده.

اگه میخواهید به وبسایت خود اعتبار بک لینک به این، از تکنیک های قابل استعمال در این راهنمای نو در  لذت خواهید توفیق.

قبل خواندن این مقاله از پیشنهاد می کنم پست اصول لینک بیلدینگ رو مطلقا مطالعه کنید.

لینک و پیوند سازی چیست؟
لینک سازی یا Link Building ساختن لینک های یک طرفه (یا “بک لینک”) به یک تارنما با هدف بهبود دیده شدن بوسیله موتور جستجو است.

استراتژی های متداول پیوند سازی شامل بازاریابی محتوا، ساخت ابزارهای موءثر، بسط آدرس اینترنتی، پیوند سازی لینک و پیوند خراب و ارتباط ها عمومی است.

چرا پیوند ها بسیار مهم می باشند؟
برای شعور این موضوع، می بایست Delorean خود رو جستجو کرده و به روزهای قبل از Google در اینترنت برگردین.

به گذشته برگردیم، موتورهای جستجو مانند Yahoo و Alta Vista بازیگران غالب بودن.

آنان نتایج جستجوی خود رو 100٪ مبتنی بر محتوای یک ورقه وب مرتبه بندی می کردن.

فعلا گوگل رو وارد بازی می کنیم. الگوریتم معروف PageRank گوگل بازی رو تغییر بخشید.

گوگل به جای تجزیه و نظارت محتوای یک ورقه، به استیناف تعداد افراد مرتبط با آن شیت پرداخت.



و البته فعالیت درستی بود. به طور تقریبً 20 سال گذشته و لینک ها هنوز هم بهترین طرز برای انتخاب کیفیت یک برگه وب هستن.

به همین ادله بک پیوند ها همچنان سیگنال رتبه بندی گوگل هستن.

به لطف به روزرسانی هایی مانند Google Penguin، گوگل در حال حاضر روی کیفیت لینک تمرکز داره نه تنها تعداد آنان.

چه‌گونه لینک های کیفیت خوب پیدا کنیم؟
قبل از اینکه به استراتژی های لینک سازی بپردازم، مهمه که بدونیم چه چیزی لینک خوب (یا بد) رو ساخت و ساز می کنه.

براین اساس، می تونین روی ساخت لینک هایی تمرکز کنین که در واقع سکو بندی Google شما رو بهبود می بخشن.

با استفاده از این نکته، طریق شناسایی لینک و پیوند هایی که در حقیقت ارزش ساخت دارن رو مطرح خواهم کرد:

اعتبار صفحه
اگه ورقه لینک دهنده به شما یک نیروگاه PageRank باشه، در این حالت، این پیوند تأثیر بزرگی در جايگاه بندی شما خواهد داشت.

در واقع، از سال ها آزمایش متوجه شدم که اعتبار ورقه لینک دهنده به شما بیش از هر عامل دیگه ای مهمه.

زیرا لینک های صفحات معتبر، اعتبار بیشتری رو به وب سایت شما منتقل می کنن که به آن PageRank نیز میگن.



دقت: اگرچه Google اطلاعات PageRank رو به صورت عمومی به اشتراک نمیذاره، ولی آن‌ها همچنان از این اطلاعات به عنوان اساس الگوریتم خود به کار گیری می کنن.

با به کارگیری از Ahrefs به راحتی می تونین نشانگر پروکسی PageRank (“رتبه بندی شیت”) رو تحقیق کنین.

فقط کافیست یک URL رو به Ahrefs وارد کرده و URLRating آن رو استیناف کنین:

اعتبار وب سایت
کیفیت پیوند نیز توسط دامنه وبسایت مرجع تعیین میشه.

به طور کلی، لینکی از سایتی مانند varzesh3.com تأثیر بسیار بیشتری نسبت به لینک و پیوند یک وبلاگ نویس بدون نام داره.

اگرچه بدست آوردن این پیوند ها سخته، اما بها سعی کردن رو دارن.

باز هم، Ahrefs اینجا مفید هست. هر URL از وب سایت رو در ابزار وارد کرده و DomainRating وب سایت رو تفحص کنین.

همچنین می تونین از معیار Moz با نام “Domain Authority” استعمال کنین:

مرتبط بودن وبسایت
زمانی کلام از پیوند ها میشه، اعتبار یک سایت اهمیت پیدا می کنه.

اما ارتباط آن سایت با محتوای شما نیز مهمه. از جمله، فرض کنین یک تارنما در ارتباط رژیم غذایی دارین.

و از سایتی معتبر درباره یک رژیم غذایی جهانی لینک دریافت می کنین. آیا آن لینک هنوز به حساب خواهد آمد؟

طبق مصاحبه یک مهندس گوگل کهن، به این نتیجه رسیدم که واقعاً اینگونه نیست.

طبق گفته او: “… تهیه نمودن پیوند از یک شیت با PageRank بالا همیشه گران بها بوده، امروز این مورد بیشتر مربوط به مورد وبسایت از لحاظ شماست، مرتبط بودن کاغذ Rank جدید می‌باشد.”

جمعاًَ، باید پیوند ها رو از وبسایت های معتبر و به طور خاص، تارنما های معتبری که ارتباط نزدیکی با سایت شما دارن، دریافت کنین.

موقعیت پیوند در برگه
آیا پیوند شما در بخشی از محتوا قرار داره؟

یا اینکه در فوتر وبسایت قرار داده شده است؟

به نظر می رسه که شرایط لینک شما در یک کاغذ مهمه.

به طور خاص، لینک هایی که در پاورقی ها و ستون های فرعی قرار میگیرن نسبتاًً به اندازه لینک هایی که در وسط محتوای یک صفحه پیدا میشن، بها ندارن.

خط نقطه پایان؟ لینک های شما باید در بدنه اصلی یک برگه وب ظاهر بشن.

آیا پیوند به صورت تحریریه قرار داده گردیده است؟
اصلی نیست که پیوند شما در کجای یک صفحه قرار داره، باید از خود بپرسین، “آیا این لینک و پیوند به صورت تحریریه قرار داده گردیده‌است یا نه؟”.

به عبارت دیگه، آیا کسی به شما لینک داده زیرا پندار کرده وبسایت شما بهتر می‌باشد؟

در این حالت، این یک پیوند تحریریه می‌باشد. یا اینکه در یک تارنما تصادفی پروفایل تشکیل داد کرده و لینکی رو رها کردین؟

اگه اینگونه باشه، پیوند تحریریه نیست. همان طور که انتظار میره، گوگل به لینک های تحریریه عنایت بیشتری میده.

مبنی بر گفته های گوگل: “… ایجاد لینک هایی که بوسیله صاحب تارنما به صورت تحریریه در ورقه ای قرار داده نشده، یا به عنوان پیوند های غیرطبیعی شناخته میشه، می تونه نقض شیوه نامه های ما باشه.”

متن انکر لینک و پیوند
متن انکر بخش متن قابل کلیک در یک لینک و پیوند هست.

همان طور که مشخص و معلوم شد، Google از متن انکر به عنوان یک سیگنال سکو بندی استفاده می کنه. مثلا، فرض کنین لینکی به سایت خود با متن انکر دریافت می کنین: “seo”.

گوگل متن انکر رو می بینه و میگه: « هوم. آن تارنما از متن انکر استعمال کرده است: “سئو”.

کاغذ هایی که به آن لینک میدن باید مربوط به “سئو” باشن.

ولی، مانند هر چیزی در بهینه سازی، از متن انکر غنی از لغات کلیدی سوء مصرف شده است. امروزه ساخت تعداد زیادی لینک و پیوند متنی با تطابق دقیق، هرزنامه تلقی میشه.

به طور خلاصه، لینک و پیوند سازی با متن انکر پر از کلمه ها کلیدی رو پیشنهاد نمی کنم.

البته اگه لینکی رو با واژه کلیدی خود در متن انکر دریافت کنین، پیروزی بزرگی به دست آوردین.

لینک های Co-occurrence
Co-Occurrences کلمات و عباراتی هست که در اطراف لینک و پیوند شما ظاهر میشه. Google احتمالاً از این لغات و عبارات به عنوان “متن انکر نوپا” استفاده می کنه.



به کارگیری گوگل از این متن منطقی هست. متن گوشه و کنار لینک شما سرنخی در باب زمینه شیت شما نشانه میده. پس چرا Google از آن به کار گیری نکنه؟

آیا لینک و پیوند از یک پست مهمان خوبه؟
خب، بستگی داره. در اینجا مواردی وجود داره که می تونن پست مهمان رو هرزنامه کنن:

به شخصی برای نشر پست پول پرداخت میشه
پست شامل متن انکر با مطابقت و همخوانی دقیق می‌باشد
سایت فقط برای انتشار پست های مهمان وجود داره
سایت با شما ارتباطی نداره
اما اگه یک پست مهمان رو در یک وب سایت معتبر و مرتبط منتشر کنین، چه اتفاقی میافته؟ از دید من، این لینک و پیوند می تونه به شما در درجه بندی کمک کنه.

لینک های فالو در عوض لینک و پیوند های نوفالو
rel = ”nofollow” تگی می باشد که به لینک اضافه میشه و به موتورهای جستجو میگه: ”این لینک رو به عنوان تأیید حساب نکنین.”

مبرهن می باشد، هنگامی نوبت به seo می رسه، باید هر مجال که ممکنه پیوند های معمولی و “فالو” دریافت کنین.

موقتا که می تونین طریق اندازه گیری کیفیت لینک رو بدونین، وقت آنه که شروع به ساختن آن‌ها کنین.

شیوه دریافت لینک های کلاس جهانی با بازاریابی محتوا
بر هیچ کس پوشیده نیست که محتوا کلیدی می‌باشد که بک لینک های شگفت انگیز رو باز می کنه.

اما نکته در اینجاست: تکثیر محتوا به تنهایی هیچ لینکی برای شما ایجاد نمی کنه.

همان گونه که معلوم شد، انواع خاصی از محتوا برای تولید لینک خوب شغل می کنن. و در اینجا 4 نوع محتوا وجود داره که گرایش دارن بیشترین لینک ها رو ساخت کنن:

#1 محتوای بصری
محتوای بصری عبارتند از: تصاویر، نمودارها، اینفوگرافیک ها و جداول.

چرا سعی داره؟

پیوند دادن به تصاویر بسیار بی آلایش می باشد.

مثلا، هنگامی که نموداری رو در وبسایت خود منتشر می کنین، هر مجال که کسی آن نمودار رو در وب سایت خود به اشتراک بذاره، شما لینکی رو دریافت می کنین.

این رابطه توانا بدین سادگی برای محتوای متنی کار نمی کنه.



به عنوان مثال، به‌این تصویر ده ها بار لینک داده شده (بسیاری از آن ها از وبسایت های معتبر در حوزه بازاریابی تهیه و تنظیم شدن).

مطمئناً، حتی اگه داده های مشابه در یک جدول هم مذکور بودن، بعضی از این لینک ها وارد میشدن.

ولی بخش عمده ای از این پیوند ها (تخمین می زنم 75٪ باشه) به دلیل تصویری بودن اطلاعات داده شدن.

در واقع، اکثری از لینک و پیوند ها از طریق عده ای می‌باشد که داده بصری رو مستقیماً در تارنما خود ارسال می کنن (و به عنوان منبع به این وب سایت لینک میدن):

و نکته دیدنی اینه که، حتی اکنون که سال 2021 هست، مردم هنوز هر ماه به‌این تصاویر بصری پیوند میدن. این قدرت ساخت‌و‌ساز محتواهای بصری است.

#2 پست های فهرست وار
فهرستی شماره ای از نکات، تکنیک ها، دلایل، افسانه ها و … یا هریک دیگه جزء این تیم محتوا هستن.

چرا تلاش داره؟

پست های فهرست وار یک تن محتوا رو به قطعات قابل هضم و به اندازه کوچک بسته بندی می کنن.

در حقیقت، هنگامی که BuzzSumo یک میلیون مقاله رو آیتم تجزیه و نظارت قرار میده، متوجه میشه که پست های فهرست وار نسبت به سایر قالب های محتوا، بک لینک تولید می کنن و عملکردی بهتر از تصاویر، فیلم ها و حتی اینفوگرافی ها دارن.



مثال واقعی:

این پست فهرست وار، 21 تکنیک قابل اجرا در بهینه سازی رو عده کرده و بسیار دوستداشتنی شده و توانسته تعداد زیادی پیوند بگیره.



و نظرها …



#3 تحقیقات و داده های اصلی
محتوایی که داده های نو حاصل از مطالعات صنعت، نظرسنجی ها یا تحقیقات اساسی رو نشان میده.

چرا کوشش داره؟

آمار و داده ها بسیار قابل لینک هستن. وقتی کسی به داده های شما استناد می کنه، به شما لینک میده. این لینک ها سریع گردآوری میشن.

#4 پند های عمیق و قطعی
یک منبع جامع که مشمول کلیه چیزهایی می باشد که می قدرت در امر یک مورد خاص دانست.

چرا کارایی داره؟

راهنماهای قطعی مقدار کم عقل واری اطلاعات رو در یک پکیج بسته بندی می کنن.

این عمل باعث میشه راهنمایی ها منبع اساسی آیتم مربوط به خود باشن.

مثال حقیقی:

می توان به مطلبی راجع‌به بهترین ابزارهای تحقیق کلمه ها کلیدی سئو اشاره کرد: راهنمای قطعی پژوهش کلمات کلیدی seo.

از آن جا که این راهنمای تعدادی فصلی، ابزارهای تفحص عبارات کلیدی رو به طور کامل در بر می گیره و هیچ محتوایی نتونسته مانند آن منتشر بشه، بیش از 200 بار به آن لینک و پیوند داده شده.

اینک که بخشی از محتوای مناسب لینک و پیوند رو ساخت و ساز کردین، فرصت ساخت برخی پیوند ها فرا رسیده می‌باشد.

چه گونه می توان لینک های قدرتمندی را با دسترسی به نشانی اینترنتی تشکیل داد
اگه میخواهید پیوند های کلاه سفید در سال 2021 (و آن گاه) تولید کنین، باید از آدرس اینترنتی به کارگیری کنین.

سؤال اینه: چه گونه می اقتدار با وبلاگ نویسان و خبرنامه نگاران ارتباط برقرار کرد، فارغ از اینکه در فولدر هرزنامه آنها قرار گرفت؟ این فصل رو بخونین تا متوجه بشین.

یافتن “لینک دهندگان احتمالی”
همانطور که از نامش پیداست، پیوند کننده های احتمالی افرادی هستن که احتمالاً به شما لینک میدن.

بیایید از یک استراتژی ساده برای شناسایی آن‌ها به کارگیری کنیم: مهندسی معکوس. شروع کلمه کلیدی مورد نظر خود رو در Google جستجو کنین.



URL اولی منفعت رو بگیرین و آن رو در یک ابزار تجزیه و نظارت لینک و پیوند جستجو کنین (من در این مثال از Ahrefs استفاده می کنم). در مرحله آن گاه، روی “بک پیوند” در نوار کناری کلیک کنین:



تارنما هایی که در اینجا لیست میشن احتمالاً لینک و پیوند دهنده هستن.



چه‌گونه می تونین بفهمین کدوم وب سایت خوبه و از کدوم تارنما باید چشم پوشی کرد؟
آدرس آدرس اینترنتی آن‌ها‌را پیدا فرمایید

موقتی که یک لینک و پیوند دهنده احتمالی پیدا کردین، وقت اینه که به جستجوی آدرس نشانی اینترنتی آنان بپردازین.

نکته حرفه‌ای: از فرم تماس یک تارنما صرفا به عنوان آخرین راه‌حل استفاده کنین.

روش عمل: از Hunter.io استعمال کنید

Hunter.io برای دسترسی به وب سایت های کوچک و وبلاگ های یک نفره بسیار مناسب هست. به سادگی سایتی رو وارد ابزار کنین …

ابزار همگی آدرس های ایمیل مرتبط با آن دامنه رو به شما آرم میده:

ولی اگه می‌خواهید به یک تارنما وسیع دسترسی پیدا کنین، می بایست چه کاری انجام بدین؟ ادغام این لیست دشواره. به همین دلیله که، در آن موارد، من VoilaNorbert رو توصیه میکنم.

VoilaNorbert

به جای ظاهر شدن در یک URL، با VoilaNorbert.com نام یک شخص و دامنه ای رو که در آن کار می کنن، وارد می کنین.



بنابراین شما در حال تماس با شخصی هستین که می تونه در واقع لینک و پیوند شما رو به شیت خود اضافه کنه.

و این ابزار به شما آدرس پست الکترونیک آن شخص خاص رو علامت میده.

برای آنها نوشته یا ایمیل شخصی سازی شده ارسال فرمائید

اگه می خواهید سطح دسترسی رو مقیاس بندی کنین، می بایست از نوشته ها به کار گیری کنین.

ترفند اینه که اسکریپت یا نوشته شما مانند یک اسکریپت ساده و رسمی به نظر نرسه، اما موقتا مثالی از یکی‌از بهترین اسکریپت های آدرس اینترنتی رو مطرح میکنم:

سلام [نام شخص مورد نظر]

من امروز در جستجوی مطالب در [قضیه] بودم، وقتی در نوشته‌ی علمی شما متوقف شدم: [عنوان نوشته‌ی‌علمی]، چیزهای نیکی دیدم! به ویژه از [چیزی خاص از نوشته‌ی علمی آنان] لذت بردم. همچنین، من یک راهنمای تازه در [قضیه شما] منتشر کردم:[URL]

به عنوان کسی که در خصوص [مسئله] می نویسه، درنگ کردم شاید از آن لذت ببرین. همچنین ممکنه راهنمای من یک افزودنی بهتر به کاغذ شما ایجاد کرد کنه. در هر صورت، می تونین با [وب سایت] عمل خود رو خوب ادامه بدین.

[اسم شما]

اعتنا کنید که چگونه متن نوشته بدون کوشش زیاد می تونه شخصی سازی بشه.

لینک بیلدینگ کلاه سیاه (Black Hat) و مجازات های گوگل
هیچ راهنمای لینک سازی بدون معرفی لینک کلاه سیاه seo کامل نخواهد بود.

یافتن لینک و پیوند کلاه سیاه بسیار آسان می باشد: اگه لینک ها خلاف با رهنمودهای وب مستر Google باشن، احتمالاً کلاه سیاه هستن.

آیا این بدان معناست که شما باید از ایجاد کرد لینک کلاه سیاه کاملاً جلوگیری کنین؟

این انتخابی می باشد که می تونین انجام بدین. من شخصاً ایجاد کرد لینک کلاه سیاه رو پیشنهاد نمی کنم.

اما تعیین این امر به شما بستگی داره. شما چه یک کلاه سفید باشین یا بهینه سازی کلاه سیاه، لازمه که مجازات های گوگل رو بدونین. براین اساس آن‌ها رو به طور خلاصه شرح میدم:

Google Penguin

یک مجازات الگوریتمی که به طور خاص تارنما هایی رو که از تکنیک های ساخت و ساز لینک و پیوند های ناخواسته استفاده می کنن (مانند ارسال پست مهمان و هرزنامه دیدگاه ها وبلاگ) هدف قرار میده.

به چه شکل از این مجازات اجتناب کنیم؟

تنها لینک های کلاه سفید بسازین. داده هایی وجود داره که نشان میده می تونین با به دستکم رسوندن متن انکر با همخوانی دقیق، از مجازات پنگوئن اهمال کاری برین.

البته به لحاظ من متن انکر بخشی از داستان هست؛ گزینه بیشتر مربوط به اعتبار می باشد.

همانگونه که گفته شد، ساده ترین روش برای خودداری از پنگوئن خودداری از لینک های سایه دار می‌باشد (صرف لحاظ از متن انکر).

مجازات دستی/لینک های غیر طبیعی

مجازات دستی از طرف شخصی در Google هست. برخلاف پنگوئن، Google از طریق Google Search Console برای شما پیامی ارسال می کنه:



چه‌طور از این مجازات اجتناب کنیم:

هیچ کس در سوا Google نمیدونه که چه گونه سایت ها برای مجازات های دستی هدف قرار می گیرن.

حیث من اینه که این الگوریتم وب سایتی رو پیدا می کنه که به طور بالقوه در سیستم بازی می کنه و آن‌ها این وبسایت رو برای شخصی در Google برای تفحص دستی مشخص می کنن.

به این ترتیب بهترین طرز برای دوری از مجازات دستی، داشتن پروفایل لینک تمیز و کوچک می‌باشد.

همچنین، برخلاف Penguin، می تونین با رد کردن لینک ها و ثبت درخواست تجدیدنظر، از مجازات دستی خارج بشین.

سه استراتژی لینک و پیوند سازی آیتم علاقه من (آموزش قدم به قدم)
در اینجا 3 استراتژی آزمایش شده برای تشکیل داد تعداد زیادی بک لینک در کلاس جهانی وجود داره:

لینک سازی کاغذ منبع
نخستین از همگی: صفحات منابع چیست؟ صفحات منابع صفحاتی هستن که به محتوای جالب درباره یک آیتم خاص لینک میدن. در اینجا یک مثال بیان شده:



از آنجا که این صفحات صرفا با مقصود پیوند دادن وجود دارن، آن‌ها اهداف عالی لینک بیلدینگ رو ساخت و ساز می کنن.

با درک کردن این نکته، فرایند مرحله به مرحله به صورت ذیل هست:

صفحات منابع رو پیدا کنین
از این حرفه های جستجو در Google استفاده کنین. آنان به طور خاص برای کشف صفحات منابع طراحی شدن:

کلمه ها کلیدی + URL: لینک و پیوند ها

کلمه ها کلیدی + منابع کمک کننده

کلمه ها کلیدی + منابع مفید

کلمه ها کلیدی + لینک های موءثر

اندازه برگه
اینجا جایی می باشد که شما بایستی سریع به‌این سؤال پاسخ بدین: “آیا لینکی از این صفحه ارزش عملکرد رو داره؟”.



همچنین در یک دامنه معتبر قرار داره و پیوند در جایی از بدنه شیت قرار گرفته. به لحاظ می رسه پیوند خوبی استحصال شده!

” متناسب ترین” محتوا رو پیدا کنین
محتوای شما می تونه بهترین در عالم باشه، اما اگه برای آن برگه منبع مناسب نباشه چه؟

شما لینکی دریافت نخواهید کرد. به این ترتیب برای این مرحله، محتوایی رو در سایت خود پیدا کنین که در آن صفحه متناسب باشه.

بعداز شناسایی این محتوا، به مرحله شماره 4 برین.

این متن آزمایش شده رو ارسال کنین
این نوشته ای هست که من پیشنهاد می کنم:

موضوع: سؤال در ارتباط [وب سایت آنان]

سلام [نام]،

امروز صبح که برای مطالب مربوط به [موضوع] در هم اکنون جستجو در گوگل بودم، به کاغذ منبع خوب شما واکنش کردم: [URL]. فقط می خواستم بگم که صفحه شما به من امداد کرد. من هیچوقت بدون آن [منبعی رو که به آن لینک میشن] پیدا نمی کردم.

خنده دار می باشد: من ماه پیشین یک راهنما درباره‌ی با [مورد] منتشر کردم. [شرح مختصر]. اگه می خواهید آن رو تحقیق کنین، به این شیت سری بزنین: [URL]. همچنین ممکنه راهنمای من یک افزودنی خوب به برگه شما ایجاد کرد کند.

در هر صورت ممنون که لیست منابع خود رو کنار هم قرار دادین.

روز خیر و خوبی داشته باشید!

[اسم شما]

نکته ماهر: مانند تمامی نوشته های تبلیغاتی، مطمئن بشین که این نوشته رو تا آنجا که ممکنه شخصی سازی کنین. می تونین از یک سر مشق فراهم به کارگیری کنین، به شرطی که خیلی رسمی و خشک به لحاظ نرسه.
 

بک لینک مخرب چیست؟

 


نکات اساسی درباره‌ی DISAVOW کردن بک پیوند‌ها
از آنجایی که Disavow کردن خیلی حساس و فعالیت پرخطری است بنابراین جز نکات بالا موارد زیر را نیز در حیث داشته باشید:

در شرایطی که در ارتباط بک‌لینک و پیوند‌های مخرب مطمئن می‌باشید حتما اقدام به تهیه فایل کنید، در غیر این صورت عمل را به متخصصان بسپارید.
استفاده از ابزارها و سرویس‌های مربوط به کیفیت‌سنجی لینک و پیوند‌ها خیلی توصیه نمی شود.
در انتهای آدرس URL از اسلش (/) استفاده نکنید.
در‌حالتی که دامنه فارسی برای شما بک لینک مخرب و اسپم درست کرده است، دنبال دامنه¬هایی بگردید که با xn آغاز می‌شوند.
کل فایل‌های ارسالی که حاوی لینک و پیوند‌های مخرب می باشند به صورت خود کار تفحص شده و disavow انجام می‌شود.
بک لینک و پیوند مخرب چیست؟
طبق الگوریتم‌های گوگل بک لینک‌های بی‌کیفیت نه فقط اثری در بهبود جايگاه سایت نخواهند داشت، بلکه ممکن می‌باشد تارنما را با جریمه مواجه کنند. اما سؤال اینجاست که بک لینک‌های بی‌کیفیت چه مواردی هستند؟
موارد تحت را می‌قدرت جزو بک لینک‌های بی کیفیت به شمار آورد:

بک لینک‌های اسپم
بک لینک‌های خریده شده
بک پیوند‌های موجود در مزرعه‌های لینک و پیوند یا PBN
بک لینک‌های مو جود در وبسایت‌های بی ارزش و با اسپم اسکور (spam score) بالا
در واقع کل این‌ها را می‌اقتدار جز بک لینک و پیوند‌های مخرب به شمار آورد. ولی گزینه وقتی خطرناک می‌گردد که تعداد این نوع بک پیوند‌ها ارتقاء یابد و توجه گوگل را به خود جلب کند. دراین‌صورت گوگل به اینکه شما عمداً برای دستیابی بک لینک و پیوند به سراغ نحوه‌های کلاه سیاه سئو می‌روید مشکوک شده و ممکن است سایتتان را با افت رتبه مواجه سازد.

بیشتر بخوانید: مزرعه پیوند Link Farm چیست و چه تاثیری در بهینه سازی دارد؟

چه پیوند‌هایی برای سئو وبسایت مضر می باشند؟
تک تک گونه های بک لینک‌های مخرب که در نصیب قبل به آنان اشاره شد برای seo سایت مضر می‌باشند. ولی گوگل روش‌های دیگری نیز برای تشخیص بک پیوند مخرب داراست. برای مثال در حالتی که یک بک لینک و پیوند با یک انکرتکست یا تصویر ثابت در مجموع صفحه ها سایتی تکرار شده باشد از نگاه گوگل مشکوک می‌باشد. چنین بک لینک و پیوند‌هایی معمولاً بنرهایی هستند که از سوی صاحب و مالک وبسایت مقصد خریداری شده‌اند. نوع دیگری از بک لینک که می‌تواند برای سئو سایت مضر تشخیص داده گردد، این هست که کل بک پیوند‌های ورودی به یک کاغذ فرود معین تنها از یک انکرتکست خاص (از جملهً کلیدواژه اصلی کاغذ) استفاده کنند. در این حالت احتمال اینکه تک تک این بک لینک و پیوند‌ها توسط رئیس وب سایت تشکیل شده باشند بالاست.

به چه شکل بک لینک و پیوند ‌های مخرب را تشخیص دهیم؟
ممکن هست شرایطی پیش بیاید که شما خودتان اقدام به تشکیل داد بک لینک و پیوند تصنعی نکرده باشید البته بقیه افراد به دلایلی مانند seo منفی این عمل را برای سایت شما اجرا داده باشند. اما نحوه تشخیص بک پیوند مخرب چیست؟ یکی از بهترین طریق‌ها این است که با به کار گیری از ابزارهای تشخیص بک لینک‌های تارنما (مانند MOZ Link Explorer)، فهرستی از کل بک لینک‌های سایت خود تنظیم کرده و بعد موردها تحت را در آن‌ها مطالعه کنید:

اسپم اسکور
به امداد نوار ابزار ماز، اسپم اسکور آنها را رسیدگی کنید. سایت‌هایی با اسپم اسکور بالا جزء لینک‌های مخرب به حساب خواهند آمد.

موضوع وبسایت
سایتی که به شما لینک و پیوند میدهد بایستی موضوعی مرتبط با آیتم تارنما خودتان داشته باشد. 

انکرتکست
برای لینک دادن به یک صفحه از انکرتکست‌های متنوعی استعمال فرمائید؛ مثلاً از URL کاغذ، واژه و کلمه کلیدی، هم معنی واژه و کلمه کلیدی، نام برند و ... .

PA / DA
مسئله این نیست که تنها از وب سایت‌های با DA بالا بک لینک و پیوند بگیرید اما می بایست یک تناسب وجود داشته باشد. به عبارت دیگر هم از سایت‌های با DA بالا بک پیوند بگیرید و هم از سایت‌های با DA پایین تا همگی چیز طبیعی جلوه کند.

آیا تا به درحال حاضر هشدار برای پیوند های غیر طبیعی خود دریافت کرده اید؟
آیا از طرف گوگل جریمه شده اید؟
به چه شکل می‌قدرت پیوند های بد و غیر طبیعی را از طریقه گوگل تشخیص داد؟
پاسخ را با ترجمه‌ی وب۲۴ از مت کاتس بشنوید.
 

 

 

نحوه بهینه سازی برای اسنیپت های ویژه

 


خبرهای ویژه برای اسنیپت های ویژه در سال 2021 چیست؟
نوشته های اخیر
نکات مهم پیش از آغاز گوگل ادز
نحوه ثبت تارنما در گوگل نیوز
چطور انتخاب یک صرافی درست می‌تواند برای شما پرسودتر باشد؟
امن ترین شیوه برای خریداری و حفظ ارز دیجیتال
بک آپ خریدن از وبسایت وردپرس
مجموعه‌ها
آموزش برندینگ
یادگرفتن پایه بهینه سازی
آموزش پیشرفته بهینه سازی
یادگرفتن سئو خارجی
فراگیری seo داخلی
فراگیری لینک و پیوند بیلدینگ
فراگیری محتوا نویسی
آموزش های سرچ کنسول گوگل
خبر ها سئو
افزونه وردپرس
مطالعه الگوریتم های گوگل
سئو شبکه‌های‌اجتماعی
رپورتاژ و پست مهمان
سئو فنی
قالب وردپرس
کسب و کار های اینترنتی
تولیدها seo
مطالب ویژه
مقاله‌ها آموزشی وردپرس
مقاله ها بیزنس الکترونیک
مقاله ها دیجیتال مارکتینگ
مقاله ها بهینه سازی
مقالات طراحی وب
مقاله‌ها فناوری اطلاعات
اسنیپت های ویژه می تونن به ارتقاء اعتبار برند امداد کرده و منجر ایجاد کرد ترافیک ارگانیک یا طبیعی بشن.

در‌این راهنمای گام به گام می آموزین که چه‌طور وبسایت خود رو برای آن ها سئو کنین.

روشنه که اسنیپت های ویژه قدرتمند هستن. هر متخصص بهینه سازی حرفه‌ای در نظر داره مالک هر نوه اسنیپت ویژه موجود برای محتوای خود باشه.

این حاصل جستجوی توصیفی پهناور، به عنوان یک باکس خاص به طور پررنگ در بالای صفحه نتیجه ها جستجو یا SERP نمایش داده میشه.

seo تارنما برای اسنیپت های ویژه (FS) به گوگل کمک می کنه بهتر بفهمه که چه زمانی شیت شما بهترین پاسخ برای یک جستجو مرتبط با یکی این ویژگی های جستجو در دسترس است.

در‌این مقاله از seo روز، استراتژی آزمایش شده برای بهینه سازی اسنیپت های ویژه (برای مثال جند مثال) و الگوی تقویم محتوای تنظیم شده برای اسنیپت های ویژه (که می تونین نسخه برداری و استعمال کنین) یادگرفتن داده شد‌ه‌است:

در نوشته‌ی علمی پیشین سئو روز درباره چگونگی نمایش سایت در اسنیپت گوگل آموزشهایی داده بودم.

اسنیپت ویژه چیست؟
اسنیپت های ویژه اسنیپت های توسعه یافته ای هستن که در اولی حالت SERP گوگل ظاهر میشن. غرض از اسنیپت های ویژه گوگل پاسخ دادن به سؤال استفاده کننده در نتایج جستجو هست.

این تعریف گوگل میباشد:



کاربرانی که میخواهند محتوای کامل رو بخونن، می تونن بر روی URL اسنیپت ویژه کلیک کنن.

زمانی که گوگل اسنیپت های ویژه رو فعال سازی کرد، برخی از وب سایت ها تونستن در برگه یک SERP ها به دو منفعت دست پیدا کنن، که در ابتدا سبب بهبود چشمگیر در روئت کرد طبیعی و بازدید شد.

ولی مانند کلیه موارد seo، روزهای خوش هیچ وقت برای همیشه دوام ندارن. این توییت رو از دنی سالیوان ببینین:

“اگه یک لیست از صفحه وب در حالت اسنیپت ویژه قرار داشته باشه، دیگه لیست رو در نتایج جستجو تکرار نمی‌‌کنیم. این حاصل رو رد می کنه و به کاربران کمک می کنه تا اطلاعات مربوطه رو به راحتی پیدا کنن. اسنیپت های ویژه یکی ده لیست برگه وب است که نشان میدیم. -دنی سالیوان (dannysullivan) 22 ژانویه، 2020”

seo برای اسنیپت های ویژه تنها افزودن سؤال به عنوان ها و عنوان های فرعی نیست. مفاد خیلی بیشتری در آن مشغول هستن.

4 نوع اسنیپت ویژه که می تونین مقصود قرار به‌این
زمانی که در‌پی seo برای اسنیپت های ویژه هستین، باید انواع اسنیپت های ویژه موجود رو درک کنین.

اسنیپت ویژه جمله
هفتاد درصد اسنیپت های ویژه نوع پاراگراف هستن که به طور معدل حدود 42 واژه و 250 سخن دارن.



بیشتر این عناوین اسنیپت ویژه با “چه” یا “چرا” شروع میشن که نشانه میده ماهیت آن ها تا حد زیادی اطلاعاتی میباشد.

نکته حرفه‌ای: بیشتر کلمه ها کلیدی سؤال “چه” بیشترین حجم جستجو رو دارن، ولی برای موفق شدن در آن، بایستی کلمه ها کلیدی سؤالی رو با نمره دشواری کلمه و واژه کلیدی (KD) ذیل پیدا کنین.

اسنیپت های ویژه فهرست وار
به طور معدل 19٪ از اسنیپت های ویژه از نوع فهرست هستن که به طور معدل از 6 گزینه و 44 کلمه و واژه تشکیل شدن. دو نوع اسنیپت ویژه فهرست وار پیدا خواهید کرد: فهرست های تروتمیز شده و فهرست های غیر تر و تمیز.

فهرست تر و تمیز شده


فهرست های غیر تر و تمیز


نکته ماهر: اسنیپت های ویژه فهرست وار از اصطلاحات واژه و کلمه کلیدی “چرا” و “چگونه” مشتق شدن.

اگه پیرو دریافت سریعتر اسنیپت های ویژه هستین، این ها موضوعات اصلی شما هستن.

اسنیپت های ویژه جدولی
حدود 6.3٪ از اسنیپت های ویژه از نوع جدول هستن. آنان به طور معدل پنج ردیف و دو ستون با 40 تا 45 واژه دارن.



نکته حرفه‌ای: برای بهینه سازی این نوع اسنیپت ویژه، محتوای مربوطه رو با به کار گیری از برچسب های جدول در HTML در قالب جدول نشان گذاری کنین.

برخی ها وسوسه میشن که برای جداول گرافیک درست کنن، اما این فرصت رو از دست میدن.

اسنیپت های ویژه کلیپ
تنها 4.6٪ از اسنیپت های ویژه از نوع ویدیو هستن که معدل طول آن 6 دقیقه و 35 ثانیه میباشد.



نکته حرفه‌ای: اگه مخاطبان شما به شدت محتوای ویدیویی مصرف می کنن، یک اسنیپت ویژه ویدیویی کلید موفقیت شماست. در پی کلمه ها کلیدی با حجم جستجوی کم باشید.

طریق seo برای اسنیپت های ویژه
هر زمان که میبینین رقیبی در اسنیپت های ویژه جايگاه بندی میشه، بایستی این سؤال رو از خود بپرسین:

چه گونه می تونم آن اسنیپت های ویژه رو بدزدم و یکی آنان رو برای تارنما خود ذاشته باشم؟

شیوه استارت کار به گستردن ذیل میباشد:

اسنیپت های ویژه رقبا رو شناسایی کنین
سرقت اسنیپت های ویژه رقبا عمل آسانی نیست. URL رقبا رو در Semrush قرار به‌این و در‌پی گروه عبارات کلیدی باشین که دارای اسنیپت های ویژه هستن.



اکنون بایستی:

لیست رو نسخه برداری کنین.
آنها رو در انواع متفاوت اسنیپت های ویژه طبقه بندی کنین.
آن ها رو بر طبق حجم جستجوی بالاتر تر و تمیز کنین.
نمره تحت KD رو برجسته کنین.
و آنها رو برای آغاز برنامه ریزی گردآوری کنین.
عبارات کلیدی مربوط به هر محتوای متعلق به اسنیپت ویژه رو گردآوری کنین.
بعد از اتمام پایانی موضوعات محتوا، وقت آنه که کلمه ها کلیدی موجود در محتوایی رو که موقتی دارای اسنیپت های ویژه می‌باشد، شناسایی کنین.

برای دیدن اطلاعات والا درباره ی رتبه بندی کلمه ها کلیدی در اسنیپت های ویژه، روی پیکان رو به تحت در Semrush کلیک کنین.



کلمه ها کلیدی مرتبط و همچنین سؤال رو توده کرده و به روز‌نگار محتوای خود اضافه کنین.

مراد جستجوگر رو بفهمین.
یک کدام از مهم‌ترین ملاحظات در seo برای اسنیپت های ویژه، درک غرض جستجو در پشت هر پرسش تحریک کننده می باشد.

سه نوع افراد لغت ها کلیدی شما رو جستجو می کنن:

مشتریان بالقوه.
اینفلوئنسرهایی که مشتریان بالقوه شما رو ترغیب می کنن از شما خرید کنن.
و رقبای شما.
باید محتوا رو برای دو گزینه اولیه بنویسین. هر مورد از آن ها هنگام جستجو اهداف مختلفی دارن، ولی همیشه اطلاعاتی وجود خواهد داشت (و کاربرانی بخواهند روی آن ها کلیک کنن).

ازآنجاکه فقط یک هدف جستجو برای یک اسنیپت ویژه وجود داره، من اندیشه کردم که بسته به خواسته کاربران، آنها رو در چهار گروه طبقه بندی کنم:

یک پاسخ خاص.
یک پاسخ کوتاه.
یک مقایسه.
یک فیلم.
یک پاسخ خاص بگیرین

در اینجا، پرس و جو جستجوی استفاده کننده سؤالی است که نیاز به پاسخ خاصی داره.

این نوع اسنیپت ویژه CTR کمتری داره، زیرا افراد جهت دریافت پاسخ خاصی حضور دارن و معمولاً نمی خواهند یا نیاز به پژوهش بیشتر ندارن.

این نوع اسنیپت ویژه می تونه در تشکیل داد برند یاری کنه، البته بعیده که ترافیک زیادی تشکیل داد کنه.



یک پاسخ کوتاه بگیرین

در اینجا، مخاطب انتظار داره که یک پاراگراف یا یک نوع لیست از اسنیپت ویژه مانند آنچه در نصیب بالا آرم داده شد، داشته باشه.

اگه کاربران بخواهند اطلاعات بیشتری استخراج کنن، روی نتیجه ها کلیک می کنن. این نوع پرسش جستجو هم به CTR و هم به شهرت برند کمک می کنه.

یک مقایسه بگیرین

این نوع جستجو با یک نوع جدول از اسنیپت ویژه ارائه میشه. محتوای جدول از آنچه اسنیپت ویژه گوگل می تونه علامت بده، گران قدر تر می‌باشد.

بدین ترتیب، این نوع هدف جستجو به احتمال زیاد CTR رو ارتقا میده.

یک فیلم بگیرین

و آخر و عاقبت، اگه کاربران به‌دنبال پاسخ های “به چه شکل” و یک فیلم ضمیمه شده به این پاسخ ها باشن، حداکثر CTR دریافت میشه.

گونه های گوناگون مقصود جستجوی اطلاعاتی در پشت پرسش جستجو رو بفهمین.

آن ها مربوط به نوع اسنیپت های ویژه مو جود هستن، که به شما در برنامه ریزی و بهینه سازی محتوا کمک می کنن.

تجزیه و تحقیق رقابتی رو انجام کنین.
به Semrush برگردین و ابزار الگوی محتوای seo آن رو باز کنین.

کلید کلمه یا گزینه محتوای خود رو وارد کرده، مکان مورد نظر رو گزینش و روی دکمه سبز کلیک کنین.

برای طراحی برنامه seo محتوا برای اسنیپت های ویژه، توصیه های سئو زیر رو برای محتوای خود دریافت خواهید کرد.

فهرست ده رقبای برتر شما برای عبارات کلیدی مقصود، به شما اجازه میده بفهمین با چه اشخاصی رقابت خواهید کرد.


توصیه های مهم آن ها درباره آنچه محتوای شما باید داشته باشه، بک لینک و پیوند هایی که می بایست بدست آورد، خوانایی که بایستی داشته باشه و طول متن توصیه شده برای خدمت به هدف و انتظارات جستجوی کاربر است.


پیشنهادهایی درباره ی چگونگی به کار گیری از کلمات کلیدی هدف، که در منفعت می تونین از آنان بهتر به کار گیری کنین.


پیشنهاد های اساسی seo برای جستجوی محتوای مناسب شما.


طرح کلی مطالب رو تشکیل داد و آپ تو دیت کنین.
موقتا، شما دارای عنوان ها محتوایی، لغت ها کلیدی هدفمند آنان، نوع اسنیپت ویژه، هدف جستجوی آن و مجموعه ای از سفارش های سئو از اسنیپت های رقبا هستین.

اگه در فعلا نوشتن محتوای جدید هستین، باید طرح کلی مطالب رو ساخت و ساز کنین. و اگه این قطعه رو قبلاً نوشتین، ممکنه موردنیاز باشه مطابق نوشته‌ی‌علمی حاضر، طرح کلی رو تغییر‌و تحول به این.

محتوایی خوب از رقبا ایجاد کرد کنین.
اطلاعات اصلی رو که کاربران در محتوا انتظار دارن مبتنی بر پرسش جستجوی استفاده کننده و هدف آن پوشش به این.
با افزودن داده های آماری، رسانه های غنی، مثال ها، اشاره گرها و غیره، بها بیشتری نسبت به وبلاگ های رقبا داشته باشین.

برای عالی شدن خوانایی مطالب، جمله‌ها بی آلایش و کوتاه بنویسین.
بر محتوای بر اساس رسیدگی و نه مبنی بر حیث تمرکز کنین. نقل عهدوپیمان ها از سایر حتوا ها به گوگل یاری می کنه تا محتوای شما رو بهتر شعور کنه.
شما همیشه بایستی مقصود خود رو ایجاد کرد بهترین محتوا قرار بدین؛ یعنی محتوایی که برای سال ها قیمت داره، مانند محتوا شکل ذیل!



محتوا رو تأیید کنین.
پس از فراهم شدن محتوا، تحقیق کنین که آیا نیاز شما رو برای موردها تحت برآورده می کنه یا خیر:

مخاطبان غرض شما.
تعریف مقصود جستجوی استفاده کننده.
عبارات کلیدی هدفمند.
پیشنهادهای ذکر شده.
این بازرسی برای اطمینان از اینکه شما در مسیر صدق جهت دریافت یک اسنیپت ویژه هستین، بسیار حیاتی میباشد.

محتوای خود رو برای خوانندگان و موتورهای جستجو سازماندهی کنین.
محتوای کاملاً سازمان یافته به راحتی برای کاربران و موتورهای جستجو خوانا و قابل شعور می‌باشد.

در اینجا مثالی از چگونگی سازماندهی یک محتوا برای ایجاد کرد ساختار خوب بیان شده می‌باشد.



اینکه گوگل شیت شما رو برای اسنیپت ویژه انتخاب کنه یا نه، به طرز ساخت‌و‌ساز و سازماندهی محتوای شما بستگی داره.

درخواست در اینجا با “میباشد” شروع میشه، براین اساس از دید فنی می تونین انتظار یک پاراگراف اسنیپت ویژه رو داشته باشین.

ولی، اگه از این سؤال در محتوای خود با نشانه گر استعمال کنین، می تونه آن رو به لیست اسنیپت ویژه تبدیل کنه.

کلیدواژه های سؤال رو در تگ های عنوان اضافه کنین.
سازماندهی محتوای شما جهت دریافت اسنیپت های ویژه بدون افزودن کلمه ها کلیدی سؤال به تگ های عنوان ناقص میباشد.

کلمه ها کلیدی مربوط به سؤال رو با حجم جستجوی بالا انتخاب کرده و آن ها رو در تگ های عنوان خود قرار به‌این.

اکثر اسنیپت های ویژه ای که در گوگل مشاهده می کنین، درست بعداز تگ عنوان شروع میشن. به یک مثال ذیل نگاه کنین:



عبارت مناسب واژه کلیدی سؤال در جای مناسب می تونه تفاوت تولید کنه.

گرافیک مرتبط اضافه کنین.
گرافیک ها نقش مهمی در داشتن یک اسنیپت ویژه دارن، به خصوص برای پاراگراف و اسنیپت های ویژه از نوع فهرست.

تلاش کنین برای بهبود تجارب کاربران و دوری از ظاهر شدن ساده، از تصاویر حقیقی و واقعی یا گرافیک های سفارشی به جای تصاویر به اشتراک نهاده شده به کار گیری کنین. به اندازه کافی تصاویر اضافه کنین.



تاکتیک های سئو رو پیاده سازی کنین.
محتوای شما برای کاربران مهیا هست. موقتا می بایست به گوگل کمک کنین تا بفهمه برگه شما در باب چه چیزی است.

در اینجا چندین تکنیک سئو وجود داره که برای اسنیپت های ویژه عملکرد دارن:

ساختار URL بی نقص: URL های خود رو کوتاه، در شرایط مناسب سه تا چهار کلمه و واژه، نگه دارین.
تگ عنوان: برای ساخت‌و‌ساز تگ عنوان جذاب متناسب با نیازهای پیکسل، از تجزیه و احتساب Coschedule Headline Analyzer و ابزار SEOmofo snippet استعمال کنین.
برچسب توضیحات متا: برای استعمال بیشتر از پیکسل های موجود از SEOmofo به کار گیری کنین و توضیحات متا کاربر شالوده و کلمات کلیدی خاص بنویسین تا بالاترین تعداد کلیک رو داشته باشین.
تگ های عنوان: همان طور که در صدر گفتم، از عبارات کلیدی سؤال استفاده کنین.
ویژگی های تصویر Alt: مطمئن بشین که برای همگی گرافیک ها از متن توصیفی alt برای امداد به گوگل در فهم اینکه تصویر چیست استفاده می کنین. بیشتر محتوا های دارای بهترین عملکرد دارای تصاویری با ویژگی های alt هستن.
پیوند های داخلی: به گوگل کمک کنین مهمترین صفحه های وب سایت شما رو شناسایی کنه. اگه به یک اسنیپت ویژه دست یافتین، باید از درجه بندی بهترین صفحات خود با آن هواخواهی کنین.
لینک و پیوند های خارجی: به گوگل اطلاع بدین که به کدام تارنما های خارجی پشت گرمی دارین و اعتبار خود رو با نقل قول ها آرم بدین.
تگ های نشان گذاری اسکیما: به گوگل یاری کنین بفهمه کاغذ شما در خصوص چه چیزی میباشد و بتونه عناصری مانند جدول رو تشخیص بده.
لینک سازی: برای یاری به گوگل در فهم اعتبار تارنما خود پیوند هایی ایجاد کرد کنین.
به بهینه سازی محتوای خود ادامه به این تا‌هنگامیکه به یک اسنیپت ویژه دست پیدا کنین.
با استفاده از این فرایند seo برای اسنیپت های ویژه، حاصل رو در 7، 14 و 21 روز بازرسی کنین.

اگه بهبود مشاهده کردین، بر روی کلیک های بیشتر عمل کنین. حتماً در نمایش ها، مرتبه بندی و CTR در کنسول جستجوی گوگل و ترازو بازدید و مشاهده در Semrush رو ردیابی کنین.

همچنان محتوای خود رو بهینه کنین تا یک اسنیپت ویژه رو ببینین و بتونین نتایج نتیجه ها از آن رو ردیابی کنین، مانند:



خبرهای ویژه برای اسنیپت های ویژه در سال 2021 چیست؟
به تازگیً، صنعت سئو متوجه دو ویژگی جدید در نتیجه ها جستجوی گوگل برای اسنیپت های ویژه گردیده‌است.

دکمه “این را با صدای بلند بشنو”

هنگامی روی این دکمه کلیک می کنین، محتوا با صدای بلند خوانده میشه، در حالی که متن در کنار آن پررنگ شد‌ه‌است.

ویژگی دیدنی در نتایج جستجوی گوگل. با فشار دادن دکمه “این را با صدای بلند بشنو” محتوای موجود در اسنیپت ویژه رو می اقتدار با صدای بلند خواند.

با قرائت هر کلمه و واژه با صدای بلند متن برجسته میشه.

قسمت “همچنین درین کاغذ پوشش داده شد‌ه‌است”

این قسمت در پایین قسمت اساسی اسنیپت ویژه نشانه داده میشه و تگ های عنوان رو که به برگه خود اضافه کردین، برمی داره.
 
صفحه قبل 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 صفحه بعد