x تبلیغات
بهترین مرجع مقالات آموزش سئو در مشهد

از Prefetching DNS استفاده فرمایید.

 

 
ترفند ۶ :‌ از Prefetching DNS به کار گیری فرمایید.
یکی از دیگر از طرق کاهش مجال بار گذاری DNS،‌ به کار گیری از DNS Prefetching میباشد. این قابلیت به شما یاری می‌نماید تا DNS‌ ها را در پس‌مسئله وبسایت خویش بار گذاری نمائید. این فعالیت با افزودن چندین خط کد به اینترنت سایتتان قابلیت و امکان پذیر میباشد.به کد‌های آموزش سئو مشهد  پایین اعتنا نمائید :
 
 
 
 
 
صرفا دقت فرمایید که DNS prefetch در برخی از مرورگر‌ها مانند Opera Mini جانبداری نمیشود اما نگران نباشید، این حمایت نشدن در کوشش تارنما شما تاثیری نمی‌گذارد اما برای کاربرانی که از آن مرورگر استعمال می‌نمایند DNS ها دیرتر بارگذاری می شوند.
یا این که در شرایطی که از ورژن وردپرس بالای ۴.۶ استعمال میکنید، می توانید از ترفند‌های منابع منتشر گردیده یاری بگیرید. گسترش دهندگان با به کار گیری از اسلوب wp_resource_hints میتوانند با افزودن دامنه‌ها و لینک و پیوند‌های نو، dns-prefetch، preconnect، prefetch و یا این که prerender را در پس‌مورد وردپرس بار گذاری نمایند.
 
ترفند ۷ : به تعقل پرتاب کردن بار گذاری جاوا‌اسکریپت
در صورتی‌که شما قرائت فولدر‌های جاوااسکریپت را به تانی بیاندازید آن ها تا نقطه پایان بار گذاری بی نقص دیگر منابع وبسایت بار گذاری نخواهند شد. این‌شغل سرعت بار گذاری DNS Lookup را ارتقا نمی‌دهد اما منجر میگردد که از بروزرسانی پی درپی آن خودداری گردد. پلاگین Varvy یکی‌از شایسته ترین توصیه‌ها برای نظارت اثر تانی پرتاب کردن بارگذاری جاوااسکریپت هست. مثال پوشه جاوااسکریپتی که بیشتر وبسایت‌ها از آن به کار گیری می‌نمایند فولدر جاوااسکریپت گوگل نظارت می باشد که نیازی وجود ندارد در هنگام بار گذاری شدن تارنما، بار گذاری گردد و کافیست که بعداز بارگذاری تارنما در دور نما بار گذاری گردد.
 
در وردپرس پلاگین‌هایی مانند Async JavaScript وجود دارا‌هستند که سبب به ژرف اندیشی پرتاب کردن بار گذاری جاوا‌اسکریپت می شوند. با این‌حالا برخی از اسکریپت‌ها در بارگذاری تارنما عنایت دارا‌هستند و می بایست شما پیش از راه‌اندازی تانی در بارگذاری آنها را پیدا کرده و در لیست پریدن یا این که استثنا قرار دهید.
 
پلاگین Async Javascript با پلاگین Autoptimize نیز به طور بدون نقص هم‌خوانی دارااست و قابل ترکیب میباشد و یکی‌از شایسته ترین توصیه‌ها برای به تانی پرتاب کردن بارگذاری جاوا‌اسکریپت می باشد.
 
ولی این گفت و گو به تعقل پرتاب کردن بار گذاری جاوا اسکریپت به خطای asynchronous resources در GTmetrix هم برمیگردد که می تواند در آنجا به صورت بدون نقص تحقیق فرمائید.
ترفند ۸ :‌ از رکورد‌های ANAME و CNAME های مسطح به کار گیری فرمایید.
در بعضا از ارائه دهندگان DNS رکورد‌های اضافه‌ای وجود داراست که میتواند سرعت بار گذاری DNS را ارتقاء دهد.
 
استعمال از رکورد‌های ANAME در ارائه دهنده DNS Made Easy :
رکورد‌های ANAME به شما کوشش کلی رکورد‌های CNAME را در سطح ROOT اکران میدهند. به عنوان مثال در حیث بگیرید که شما CNAME دامنه خویش را به طور www.domain.com تنظیمات کرده‌اید. آغاز www. می بایست اسم هاست نیم را پیدا نماید و بعد به IP متصل خواهد شد. پس این‌شغل ۲ مرحله ایست. در ANAME مرحله نخستین CNAME حذف شد‌ه‌است و بدون واسطه به IP متصل میگردد که‌این سبب ارتقاء سرعت می شود. دقیقا مانند مثال تحت :
 
CNAME :
ANSWER SECTION:
www.domain.com. 1799 IN CNAME domain.com.
domain.com. 1799 IN A 192.168.1.2
 
 
ANAME :
ANSWER SECTION:
www.domain.com. 1799 IN A 192.168.1.
 
 
مسطح سازی CNAME با Cloudflare :
به صورت شبیه Cloudflare هم نوعی خدمت به اسم CNAME مسطح دارااست که دقیقا به عبارتی فعالیت ANAME را اعمال می دهد و داده‌ها را در سطح zone apex اکران میدهد.
 
خلاصه:
مجموعاَ، DNS Lookups یکی‌از فاکتور‌هایی میباشد که در بیشتر سایت‌ها نادیده گرفته میشود اما با اندکی دقت مدیریت سایت قادر است به بار گذاری تارنما خویش یاری دهد. صرفا کافیست که بدانید DNS چطور فعالیت می‌نماید، ارائه دهندگان نماید و سریعی برای DNS وجود دارااست و خاطر بگیرید که چه طور اشتباهات پژوهش DNS را حل نمائید.
 

تصحیح فولدر txt

 

 
URL های گزینه عشق موتور کاوش به این معناست که قسمت های نهایی و ساخت گردیده خودکار حذف و با اسم مستعاری که برای مورد منوی آن ورقه در لحاظ گرفته‌اید جایگزین خواهد شد. دستکاری URL نیز برای حذف لغت ها index.php از نقطه نهایی URL ها به کارگیری میشود. SEF به عبارتی Search Engine Friendly میباشد. و نشانی های با صرفه برای موتورهای کاوش را SEF URLs  آموزش سئو مشهد گویند.
 
حقیقت یک نوشته‌ی علمی خوب در مورد URL ها عبد نوشتم و به طبع سفارش می‌کنم نوشته‌ی علمی نشانی فارسی یا این که انگلیسی  آموزش سئو در مشهد بخوانید.
 
تصحیح فولدر txt
در پوشه robots.txt که به صورت اتومات به وسیله جوملا ساخت‌و‌ساز می‌شود، قابلیت و امکان دسترسی روبوت ها به تصاویر مو جود در فایل images غیرفعال گردیده‌است. با دقت به اینکه تصاویر، اثر بسزایی در ترافیک وب سایت شما در موتورهای کاوش دارا هستند، به شدت پیشنهاد میگردد جهت ارتقا بهینه سازی وبسایت جوملا خویش، فولدر /images/ را از پوشه robots.txt حذف نمایید. در شرایطی‌که اطلاعاتی درباره این فولدر ندارد نوشته‌علمی جامع پوشه robots.txt را استیناف فرمائید.
 
نصب ویرایشگر JCE
JCE کامپوننت بسیار مفیدی برای بهینه سازی وب سایت جوملا هست که استعمال از آن به شدت سفارش میشود. خلال مجانی بودن این ویرایشگر، با نصب آن خصوصیت‌های بخش اعظمی برای بهبود seo جوملا مثلا قابلیت اضافه کردن بعدها تصاویر و تگ alt ، مهیا می شود.
 
قرار دادن متن جایگزین و بعدها تصاویر
بهینه سازی عکس مدام گزینه اعتنا سئوکار ها بوده میباشد، با نصب JCE می توانید به همه تصاویر جان دار در وبسایت جوملا، بعدها و متن جایگزین تخصیص دهید. اضافه کردن بعدها به تصاویر منجر می گردد که پیش از بارگیری تصویر در مرورگر، فضایی به آن تخصیص یابد و این دستور منجر بهبود ارتقاء سرعت جوملا و همچنین بهینه سازی تارنما شما می‌گردد.
 
رئیس تگ های متا
در صورتیکه چه امروزه متا تگ عبارات کلیدی حدودا منسوخ گردیده است، ولی متا تگ های توضیحات و تیتر هنوز بسیار با اهمیتند. دستکاری این متاتگ ها در وبسایت جوملا شما به طور تکی بسیار وقت گیر میباشد، یک طرز جایگزین استعمال از یک کامپوننت دوست داستنی و بسیار اثر گذار در این مورد، با اسم بهینه سازی Boss میباشد. این پلاگین متا تگ توضیحات را به تک تک صفحه های میافزاید و شما صرفا یکبار آن را دستکاری میکنید. همینطور واحد سنجش بهینه سازی جوملا شما در موتور کاوش را به شما اگاهی می‌دهد. اما این مفاد مرتبط با سئوی داخلی یک تارنما می شود و ما یک نوشته ی علمی بی‌نظیر و بسیار بدون نقص درباره seo داخلی نشر دادیم که با قرائت آن مطلقا شگفت‌زده خواهید شد.
 
اکران دامنه وب سایت جوملا با www یا این که فارغ از www
یک کدام از ایرادات seo جوملا همین مورد است، هر چندین با چندین کد معمولی رفع می گردد، برخلاف وردپرس که به صورت اتومات نشانی ها را با www به فارغ از www جابجایی میدهد، در وب سایت جوملا نیاز میباشد به طور دستی پوشه .htaccess بازنویسی خواهد شد. به‌این خواسته یکی دو کد ذیل را بایستی درین فولدر وارد نمود.
 
برای www:
 
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.
RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]
برای سوای www :
 
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} www.mizfa.com
RewriteRule (.*) http://mizfa.com/$1 [R=301,L]
لینک و پیوند دهی داخلی به صورت اصولی
یکی‌از مسائل مهم در سیستم های رئیس محتوا به ویژه جوملا ساخت شدن محتوای تکراری میباشد که اثر منفی بر بهینه سازی وب سایت جوملا داراست و قادر است تاثیر بر روی پنالتی شدن وب سایت بوسیله گوگل را داشته باشد. برای رفع این اختلال موردنیاز میباشد مسلما به صورت دقیقد و اصولی به آن محتوا لینک و پیوند داخلی داده خواهد شد، به آن معنی که برای ساخت لینک و پیوند سازی داخلی به طبع می بایست به نشانی ظریف وب سایت ( که با www یا این که سوای آن مندرج میباشد) و یا این که / و پسوند (مثل .html) در دامنه آن اعتنا گردد.
 
بهبود سرعت تارنما
سیستم مدیر محتوا جوملا را می‌اقتدار با طرز‌های لازمه جان دار سبب ساز بهبود سرعت بارگیری آن شد که ما در اینجا به صورت خیلی خلاصه به یاری سه طریق تحت، شما‌را در‌این فرمان پند می کنیم:
 
10-1. پیکربندی کش وبسایت: مرورگر ما یحتاج میباشد به مرورگر تفهیم خواهد شد که می خواهیم تا چه مدتی وبسایت مارا ذخیره نمایند. به‌این خواسته مورد نیاز میباشد پوشه .htaccess دستکاری و کدی شبیه کد ذیل به آن افزوده خواهد شد. در غیر اینصورت یعنی هنگامی که نخواهیم فرصت مشخصی را برای مرورگر انتخاب کنیم یا این که ذخیره نوع خاصی از محتوا مد نظرمان نباشد، میتوان از این کد قیدش را زد. https://mizfa.com/blog/leverage-browser-caching/
 
## EXPIRES CACHING ##
 
ExpiresActive On
ExpiresByType image/jpg "access 1 year"
ExpiresByType image/jpeg "access 1 year"
ExpiresByType image/gif "access 1 year"
ExpiresByType image/png "access 1 year"
ExpiresByType text/css "access 1 month"
ExpiresByType text/html "access 1 month"
ExpiresByType application/pdf "access 1 month"
ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month"
ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
ExpiresDefault "access 1 month"
 
## EXPIRES CACHING ##
10-2. فعال کردن Gzip: یک شیوه بسیار بهتر برای ارتقا سرعت بارگیری تارنما فعالسازی Gzip میباشد. به‌این خواسته می بایست به پیکربندی اساسی جوملا در Global Configuration رفته و در نصیب سرور، این آیتم را فعال نمایید. اعتنا داشته باشید که‌این مورد هنگامی فعالیت خواهد کرد که mode_gzip سرور شما فعال باشد.
 

انواع لینک بیلدینگ: توسعۀ دستیِ لینک

همانگونه که در فصل اولیه آموزش پیوند سازی مطرح کردیم، امروزه چگونگی پیوند و گونه های پیوند بیلدینگ عنایت بخش اعظمی برای موتورهای کاوش پیدا کرده اند چون گوگل مجازات های مختلفی را برای تارنما هایی آموزش سئو مشهد که پیوند چگونگی پائین یا این که اسپم تنظیم می نمایند در نظر می‌گیرد. سازه براین موسسه ها مطرح همت می نمایند که با به کارگیری از طریق های کلاه سپید، لینک و پیوند بیلدینگ نمایند.
 
 
پیش از اینً درباره‌ی لینک بیلدینگ، seo کاران می توانستند ریسک پذیر باشند و در مواقع مایحتاج بر روی لبۀ تیغ حرکت نمایند. راه‌های لینک و پیوند سازی مانند تصویب لینک و پیوند در مقالات و فهرست های راهنما معمولاً بوسیله متخصصان seo سفارش می‌شد چون این تکنیک ها به خوبی قابل آموزش سئو در مشهد انجام بودند. اگر این روشها به صحت انجام می شدند، خطر پاره ای سایت را ترساندن می نمود. البته امروزه کلیه چیز عوض شده است. با معرفی بروزرسانی الگوریتم پنگوئن، گوگل وبسایت هایی که سوا چارچوب قوانینش لینک بیلدینگ می نمایند را به شدت مجازات خواهد کرد.
 
در این نوشته ی علمی، ما دربارۀ اشکال لینک بیلدینگ برایتان کلام میکنیم: پیوند های که برای ایجادشان باید تمرکز فرمائید و پیوند هایی که باید از ساختن شان خودداری کنید.
 
 
#1 اشکال لینک و پیوند بیلدینگ: لینک و پیوند های طبیعی رئیس وب سایت
برای معرفی انواع لینک و پیوند بیلدینگ در ابتدا می بایست سراغ لینک های طبیعی برویم. این نوع پیوند برای متخصصان بهینه سازی به مثابۀ جام مقدس میباشد. اساساً این نوع لینک ها، لینک و پیوند هایی هستند که شما برایشان تلاشی نکرده اید و از سوی سایت های دیگر به شما داده گردیده اند. این راه از پیوند سازی بسیار موثرتر از زنگ زدن با دیگران و درخواست لینک از آنهاست. با این موقتی، شما باید به دیگرافراد دلایلی بدهید تا لینک شما را درون وبسایت خویش قرار دهند و می بایست کاری کنید تا وب لاگ نویسان مختلف از خصوصیت های وبسایت شما با خبر شوند.
 
یک مثال از این دلایل خوب میتواند ساخت محتوای بی نیاز و ارزشمندی باشد که به تازگی اخلاق و رفتار نموده اید و آن را در دست چندین بلاگ مهم فعال در زمینۀ تجاری تان قرار داده اید. مطمئناً از این‌شیوه وب لاگ نویس های بسیاری طبیعتا با شما و محتوای ارزشمندتان آشنا میگردند. ایفا این شغل می‌تواند مشقت بار و مجال بَر باشد و به همین ادله است که‌این نوع لینک و پیوند ها از اهمیت بالایی برخوردارند. همینطور این نوع پیوند بیلدینگ، به عبارتی چیزیست که گوگل از آن تحت عنوان مثال خوب خیال می نماید. مثال هایی که در طی زمانی معین (هرچند زمانبر) اثر بسیار عمیقی بر رتبۀ وبسایت ها خواهند گذاشت.
 
 
 
#2 انواع پیوند بیلدینگ: توسعۀ دستیِ لینک و پیوند
احتمالاً می اقتدار خاطرنشان کرد این‌شیوه معمول ترین تکنیک پیوند بیلدینگ است که شما تحت عنوان یک کارشناس seo اعمال می دهید، به خصوص چنانچه به تازگی با بهینه سازی آشنا گردیده باشید. درین روش شما به طور به طور کاملً بی واسطه با مدیران وبسایت ها و بلاگ ها تماس میگیرید و از آنان تقاضا می کنید لینک شما در اینترنت سایتشان قرار دهند.
 
در‌این شیوه نیز مانند طرز قبلی به دلایلی نیاز خواهید داشت تا اینترنت سایتتان را پیوند نمایند. حتماً شما بایستی با اشخاصی تماس حاصل نمایید که در حوزۀ تجاری شما فعالیت دارند. مثلاً اگر تارنما تان در زمینۀ پوشاک فعالیت دارد، از وب سایت هایی که در زمینۀ دیجیتال کار دارا‌هستند نخواهید با شما همیاری نمایند. این شغل خیر فقط اثر چندانی بر سئوی شما ندارد، بلکه صاحبان تارنما های هدفتان را نیز سردرگم می نماید.
 
 
 
#3 انواع لینک و پیوند بیلدینگ: لینک هایی که خودتان می سازید
ما از چه نوع پیوند هایی صحبت میزنیم؟ لینک های Self-Created یا این که Non-Editorial، پیوند هایی هستند که شما خودتان در وبسایت دیگر افراد می سازید. این پیوند ها می تواند بر روی نصیب دیدگاه های یک بلاگ یا این که پُست های فروم ها ساخت گردد.
 
گوگل این نوع لینک بیلدینگ را دوست ندارد چون بیشتر اوقات یار و همدم با سئوی کلاه سیاه اعمال می‌گردد. سئوی کلاه سیاه معمولاً هنگامی شکل میگیرد که شخصی می خواهد موتور کاوش گر را گول بزند. در این هنگام مولف عملکرد می نماید مطلبی که دربردارنده داده ها ارزشمندی وجود ندارد را تحت عنوان محتوایی مرتبط و اساسی به گوگل نام گذاری کند (در فصل ششم این راهنما، با مقاله پیوند بیلدینگ بهتر، بد و زشت بیشتر در زمینه ی سئوی کلاه سیاه سخن خوا هیم کرد).
با معرفی آپدیت پنگوئن در سال 2012، گوگل این نوع لینک ها را بی قیمت می شمارد و حتی جرایمی را برایش در لحاظ میگیرد. از آنجاییکه این لینک ها توسط صاحبان سایت ها برایتان ساخته نمی شوند، به طور طبیعیً موتورهای کاوشگر التفات کمتری برای این لینک و پیوند ها قائل اند. در قبلی، این نوع لینک و پیوند بیلدینگ برای سئوی بعضا تارنما ها مفید می بود، اما امروزه برای به کارگیری از این راه می بایست بسیار محتاطانه شغل فرمائید. برخی از نمونه های این شیوه عبارتند از:
 
 قسمت نظر ها وبلاگی که تهیه و تنظیم نشده باشند مقاله‌ها منتشر گردیده در وب سایت های خبری همدم با متن ظریف برای لینک مقاله‌ها معرفی گردیده در فهرست‌های راهنما امضای مو جود در پروفایل یوزرها مهمان تارنما های تبلیغاتی ویجت هایی که امکان لینک و پیوند بیلدینگ در آنان وجود داراست پیوند های مو جود در تصاویر و اینفوگرافیک کتاب یوزرها مهمان وبسایت های راهنما لینک و پیوند جانور در امضای فروم ها
شیوه ها و گونه های لینک و پیوند بیلدینگ که برای وبسایت خویش اتخاذ می کنید بایستی مبتنی بر شغل های لینک بیلدینگ موجودتان باشد، اما در غایت می بایست از طریق های لینک و پیوند سازی غیر از طریق پیوند بیلدینگ طبیعی مدیریت وبسایت خودداری کنید و در عوض، بر روی تاکتیک هایی تمرکز فرمائید که بر بها وبسایت و تجارت شما می‌افزایند. در اینگونه قوانینی است که سایت های دارای اعتبار از وجود شما با خبر خواهند شد و برایتان به طور طبیعی لینک و پیوند خواهند تشکیل داد.
 

 

ارور 503 Service Unavailable یعنی چه؟

 

 
ارور 503 Service Unavailable یعنی چه
خطای 503 Service Unavailable یک کدام از کدهای دارای اسم و رسم http status میباشد که مضمون‌ آن به صورت لغوی خدمت در دسترس وجود ندارد 503 میشود. یک کد شرایط HTTP از نوع کدهای آموزش سئو مشهد  5xx میباشد.
ارور 503 در وب به‌این مضمون‌ میباشد که خدمت‌دهنده‌ی وب سایت اکنون در دسترس وجود ندارد، خطای 503 پیامدی بد برای seo تارنما میباشد در حالتی‌که تعداد دفعات و فرصت آن بالا رود. ولی این پیامد بد در همگی صفحه های به معنای بد بودن وجود ندارد، به عنوان آموزش سئو در مشهد  مثال در کجا؟
برای مثال هنگامی که شما در هم اکنون به روز کردن افزونه و یا این که پوسته تارنما وردپرسی خویش می‌باشید در آن لحظه کوتاه این ارور نماد داده می گردد.
درواقع خوب میباشد در‌این وضعیت به مکان اعلام کردن ارور ۵۰۳ بیان کنم کد ۵۰۳، به دلیل آنکه به مکان ارسال کد ۲۰۰ غالب کد ۵۰۳ عدم دسترسی را نشانه میدهد و این ارور وجود ندارد، مگر صفحه های اساسی که ترافیک خیر و خوبی از گوگل داریم اینگونه خطایی را بدهد.
 
به همین استدلال می بایست صفحه های اصلی وبسایت خویش را مانیتورینگ نمائید و یکی‌از طریق‌ها در search console گوگل میباشد که قابلیتی برای بررسی وجود داراست. البته یک خلل در اینجا میباشد:
 
اختلال این میباشد که در سرچ کنسول Search Console هنگامی گوگل برگه ای را با ارور ۵۰۰ نشانه می دهد یعنی اینکه ربات‌های گوگل این غلط را چشم‌اند و شاید آن اثر منفی بر seo ایفا گردیده باشد. برای همین توصیه می گردد که پیش از چشم شدن بوسیله ربات این ارور را رفع نمائید. اکنون چطور؟
خطای 503 قادر است در هر سایتی که بروز کرده‌میباشد و یا این که در هر خدمت‌دهنده‌ای که ساخت‌و‌ساز گردیده است، سفارشی سازی خواهد شد (مراد ظواهر خطایی که در مرورگر نشانه داده می گردد)، بدین ترتیب طریق و یا این که شکلی که ممکن میباشد شما این نادرست را ببینید ممکن میباشد بسیار مختلف باشد.
 
خطای 503 چه‌طور (اشکالی) بروز می‌نماید
 
معمول‌ترین طریق‌ها یا این که صورت‌ بروز خطای “خدمت در دسترس وجود ندارد” عبارتند از:
 
503 Error
HTTP 503
HTTP Error 503
HTTP Server Error 503
503 Service Unavailable
Http/1.1 Service Unavailable
Error 503 Service Unavailable
Service Unavailable - DNS Failure
503 Service Temporarily Unavailable
خطاهای 503 Service Unavailable قادر است در هر مرورگر، سیستم استدلال به عنوان مثال ویندوز 10، ویندوز ایکس‌پی، سیستم برهان مک و غیره و حتی‌در گوشی و دیگر رایانه‌های غیرمتداول اکران داده خواهد شد. هر جا دسترسی به وب میباشد ممکن میباشد شما با خطای 503 در موقعیتی خاص مواجه گردید.
 
این غلط در پنجره‌ی مرورگرها به صورتی اکران داده می گردد که دیگر صفحه ها اکران داده می شوند.
دلایل بروز خطای 503 Service Unavailable
بیشتر مواقع خطای 503 بدین استدلال فیس می دهد که خدمت‌دهنده یا این که سرور بسیار سرگرم میباشد یااینکه تعمیراتی درخصوص آن در درحال حاضر جاری ساختن میباشد.
 
نکته: وبسایت‌هایی که از مایکروسافت IIS استعمال می‌نمایند ممکن میباشد با افزودن عددی به عدد 503، داده ها بیشتری در ارتباط با عامل خطای خدمت در دسترس وجود ندارد (به عبارتی ارور 503) ارائه دهند، از جمله HTTP Error 503.2 – Service Unavailable، به‌این مفهوم میباشد که محدودیت درخواست‌های به طور همزمان ارتقا یافته میباشد. در‌این لینک و پیوند می توانید ملاحظه کنید.
 

متای توضیحات در وردپرس

 

 
متای توضیحات در وردپرس
هر کسی وردپرس داره مطلقا پلاگین یوآست رو هم نصب کرده، شما به یاری پلاگین یوآست میتونید توضیمات متا رو در وردپرس درج فرمائید. کافی می باشد ذیل نوشته هاتون برید و Edit snippet یا این که بازنویسی اسنیپت رو بزنید و یک متن دیدنی و مربوط به اون نوشته  آموزش سئو مشهد درج فرمائید.
 
تهیه و تنظیم ویو پورت – viewport
تهیه ویو پورت برای seo تارنما برای اکران در همگی دستگاه ها از روش اسم Viewport قابلیت آموزش سئو در مشهد  و امکان پذیر میباشد.
 
 
همانگونه که مشاهده کردید Viewport نیز مانند دو مثال قبلی برای طراحی می بایست اسم viewport‌ در خواص name قرار گیرد و توضیحات مرتبط با پهنا و واحد سنجش غلو در خواص content‌ قرار گیرد. در ارتباط با Viewport در فصل شناخت با پیاده سازی صفحه های برخورد گرا به طور بی نقص حرف خوا هیم کرد.
 
در قسمت اشکال با مثال های بیشتری از متا تگ ها آشنا می‌شویم.
 
شما در صورتی‌که متای viewport رو در وبسایت درج نکنید عملا تارنما دیگه رسپانسیو وجود ندارد و در ورژن گوشی سایت به خیر و خوبی اکران داده نمیشه.
 
فایده ها (کلید)
در ذیل خواص هایی که تگ meta در HTML دفاع می‌نماید را قرار داده ایم.
 
خواص – کلید مقدار توضیحات
Charset character_set انتخاب کننده نوع یونیکد برای گواهی HTML
Content text انتخاب کننده مقدار خواص http-equiv یا این که خواص name
http-equiv content-type
default-style
refresh گزینش کننده یک هدر HTTP برای داده ها خواص content
Name application-name
author
description
generator
keywords
viewport گزینش کننده یک اسم برای متادیتا
scheme format/URI گزینش کننده یک scheme برای تعبیر مقدار های مصرف شده در خواص content ، این خواص در ورژن HTML5 هواخواهی نمی خواهد شد.[box type=”note” align=”aligncenter” class=”” width=””]در لحاظ داشته باشید توضیحات مرتبط با یادگیری اول تگ Meta تا این قسمت تمام شد. از این نصیب تا نقطه پايان نوشته ی علمی برای استیناف بیشتر و همینطور تفحص تگ Meta در حوزه بهینه سازی هست. براین اساس در‌حالتی که صرفا قصد یادگیری HTML را دارید می توانید از این نصیب تخصصی مرتبط با seo گذر نمائید البته چنانچه علاقمند به یادگیری بیشتر میباشید، توصیه می کنیم که قطعا ادامه نوشته‌ی‌علمی را بخوانید و جای‌جای شم گنگ بودن مطالب را داشتید در قسمت ایده ها بپرسید تا بهتون بیشتر توضیح بدیم.[/box]
شناخت seo شالوده با تگ Meta و اشکال متا تگ ها
خب این تمامی توضیحات را نوشتیم تا به سوژه اساسی بهینه سازی با متا تگ ها برسیم. متا تگ ها نماینده آغازین بیشتر یادگرفتن‌های بهینه سازی می‌باشند.
 
هنگامی استارت به تایپ کردن نوشته‌ی‌علمی راجع‌به تگ Meta کردم همش بدین اندیشه می‌کردم چطور توضیح بدم که مضمون‌ اشتباهی که بیشتر اشخاص از تگ Meta در ذهنشون دارا هستند ، یعنی به کارگیری برای کلمه ها کلیدی را از وارد ذهنتان نکنم. بنابر این تصمیم گرفتم که در قسمت مثال ها ۳ مثال متفاوت از متا تگ را براتون نمونه بزنم.
 
یکی اولی مواقعی که در تحقیق تارنما ها بوسیله موتورهای کاوش گزینه محاسبه قرار می گیرد،‌ سوء به کار بستن از متا تگ هاست؛ چون در قسمت ابتدایی کد های ما در ورقه داخل تگ Head‌ قرار می گیرند؛ بدین ترتیب خیلی اساسی می‌باشد که در همین اولیه توضیح بهینه سازی متا تگ ها در حیث داشته باشید که گوگل و بقیه موتور های کاوش هوش بالایی در تشخیص تقلب دارا هستند؛ پس در طول استعمال از این تگ و داده های آن اعتنا فرمایید. اما این نکته رو نگفتم که بترسونمتون‌ xD در هر شکل تگ متا یکی‌از شایسته ترین ابزار برای شناساندن شیت شما به موتور های کاوشگر می باشد.
 
بیشتر از اونی که فکرشو می کنی…
همان طور که در نقطه پایان مثال ها گفتم متا تگ ها به عبارات کلیدی ( Keywords ) ، توضیحات ( Description ) و Viewport خلاصه نمی شود (اما بیشترین استعمال را این ۳ دارا‌هستند) و تعداد خیلی خیلی متعددی از متا تگ ها وجود داراست که اینجانب آن مجموعه از متا تگ هایی که بیشتر در صفحه ها مشاهده می گردد را به سه مجموعه بهتر ، بد و بی تفاوت تقسیم کردم که پیرو به آن میپردازیم و زیرا نمیتونیم تک تک متا تگ ها رو با همدیگه رسیدگی کنیم، در‌حالتی که علاقمند به نظارت متا تگ ها بودید، یک تارنما به طور بی نقص لیست متا تگ ها را قرار داده میباشد که می‌تونید برای داده ها بیشتر خودتون آن را پژوهش فرمایید.
 
امروز که در سال ۲۰۲۰ این نوشته‌ی‌علمی را می‌نویسم می بایست بدانید که متا تگ ها در بهینه سازی هنوز هم التفات دارااست البته تمامی آنها به شما یاری نمی‌نماید. این تجارب رو احتمالا کلیه کارشناسان seo پذیرش می‌نمایند که دیگر برای اثر گذاری متا تگ ها خلال حضور آنان در کدهایتان شما به محتوای مطلوبی نیازمندید که مرتبط با بازاریابی محتوایی و ساخت محتوا می گردد.
 
سفارش اینجانب این میباشد که تا مکان ممکن به تگ های متا اضافه نکنید، این ها تنها وسعت کد های شمارا ارتقاء می دهند و منفعت متعددی برایتان نخواهند داشت. هرچقدر کد کمتر و باصرفه تری داشته باشید عالی هستش. در حیث بگیرید که کد های شما به طور یک مسیریاب در مرورگر ها کار می‌نمایند؛ تگ های Meta‌ در مسیریاب آن قسمت آزار دهنده از مسیریاب هایی مثل ویز ( ایرانیش رو بگیم دال از جمله xD ) میباشند که هنگامی می خواهید از یک مسیری بروید اعلام می‌نماید که “۲۰۰ متر دیگر به رویکرد خویش ادامه دهید”‌ درحالی که شما هم می دانید که بایستی این مسیر را تا دویست متر دیگر ادامه دهید xD و بعد از خروجی بیرون گردید…
 

BuzzSumo: ابزار بازاریابی محتوایی

 

 
ده) BuzzSumo: ابزار بازاریابی محتوایی
خدمت بازاریابی محتوایی buzzsumo
BuzzSumo از آن تیم از خدمت هایی میباشد که جهت تدوین استراتژی محتوا به کمکتان می آید. درواقع با این ابزار، محتوایی که بیشترین لایک، کامنت، پیوند و مجموعاَ بیشترین اینگیجمنت را در شبکه های عمومی اخذ کرده‌میباشد را معلوم و درجه بندی می‌نماید. از آنجایی که محتوا یک کدام از حوزه های مؤثر در دیجیتال مارکتینگ میباشد درنتیجه می‌قدرت این خدمت را جزء شایسته ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی آموزش سئو مشهد  در لحاظ گرفت.
 
کاربرد و تجهیزات: BuzzSumo به شما می گوید که کدام محتوا در شبکه‌های‌مردمی بیشترین اینگیجمنت را اخذ کرده و چه عده ای در موضوعی که شما کاوش می کنید اینفلوئنسر میباشند. با BuzzSumo از ترندهای روز جهان یا این که حتی کشورها  آموزش سئو در مشهد باخبر خواهید شد.
 
یازده) Trello: ابزار مدیر فعالیت و پروژه
ترلو یک کدام از شایسته ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال
شاید ترلو یک ابزار برای بازاریابی دیجیتال نباشد البته به طبع تحت عنوان یک دیجیتال مارکتر از کاربرد این نرم افزار ذیل اینترنت غایت استعمال را خواهید کرد. ترلو یک ابزار مدیر فعالیت و پروژه است که خوشبختانه تجهیزات آن بدون‌پول میباشد ولی برای استعمال از تجهیزات تجاری بایستی نسبت به تنظیم ورژن غیر مجانی مبادرت نمائید.
 
کاربرد و تجهیزات: جهت معین کردن منطقه‌های کاری، ساخت آنالیز لیست، ترازو توسعه فعالیت، مشخص و معلوم کردن وظایف، رصد شغل همیاران و … ترلو یک کدام از ابزارهای کاربردی برای شماست. بعداز نام نویسی درین خدمت به تعداد دلخواه بورد می‌سازید و قسمت های گوناگون کاری را در پوسته لیست و کارت معلوم میکنید. Trello را تحت عنوان یکی از شایسته ترین ابزارهای کاربردی در بازاریابی دیجیتال و سازماندهی پروژه‌ها به شما پیشنهاد میکنم.
 
دوازده) میلرلایت: ابزار بازاریابی ایمیلی
شایسته ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی
نشانی اینترنتی مارکتینگ یک کدام از به صرفه ترین طرز‌های دیجیتال مارکتینگ میباشد. در صورتی قصد دارید شایسته ترین کمپین های بازاریابی ایمیلی را استارت نمایید، میلرلایت یک کدام از شایسته ترین خدمت های آدرس اینترنتی مارکتینگ میباشد. اکثر زمان ها تجهیزات این خدمت در به عبارتی ورژن مجانی در دسترس میباشد و می توانید تا 1000 مشترک را در لیست مشترکین آدرس اینترنتی تصویب نمایید.
 
مهم‌ترین تجهیزات این خدمت دربرگیرنده موردها پایین میباشد:
 
ایجاد کرد کمپین نشانی اینترنتی مارکتنیک با یک‌سری تمپلیت های مهیا
قابلیت و امکان تشکیل داد الگوی ظاهری پست الکترونیک با HTML
قابلیت تولید پنجره های پاپ آپ
تشکیل داد صفحه های فرود جالب (فراگیری تشکیل داد شیت فرود)
ارائه داده های عددی و آنالیز سعی
زمانبندی ارسال آدرس اینترنتی
سیزده) Canva ابزار ایجاد کرد پوستر و بنر
canva
کانوا یک نرم افزار زیر اینترنت و موبایلی میباشد که چند تجهیزات گرافیکی جالب در ورژن بدون‌پول و در ورژن غیررایگان در مشت شما قرار میدهد. البته چرا کانوا بایستی در لیست معرفی شایسته ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قرار بگیرید؟
 
در واقع این ابزار با تعدادی تمپلیت‌های فراهم، گیف، آیکن، تصویر و متن‌ها به شما قابلیت و امکان می دهد تا بنر تبلیغاتی و حتی پست‌های جالب برای شبکه‌های‌اجتماعی و اینترنت‌تارنما تولید نمائید. همان طور که میدانید المان‌های بصری هرچقدر هوشمندانه و چشمگیر خیس باشند در جذب مشتری مؤثر میباشد؛ درنتیجه تأثیر گرافیک در دیجیتال مارکتینگ غیرقابل انکار میباشد.
 
چهارده) bitly ابزار کوتاه کننده پیوند
کوتاه کننده پیوند Bitly
لینک و پیوند خوب، نتیجه ها عالی! بیت‌لی مطلقا یکی‌از شایسته ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید و لینک و پیوند های شما‌را به ابزاری قادر برای بازاریابی تبدیل می‌نماید. چه گونه؟
 
بیت‌لی یک خدمت کوتاه‌کننده ی URL میباشد. این پیوند ها معمولا با دامنه اساسی bit.ly همدم‌اند. به کار گیری از سرویس ها این ابزار کاربردی مجانی میباشد ولی برای دسترسی به تجهیزات بیشتر به عنوان مثال ساخت کدهای QR بایستی ورژن غیررایگان را خریداری بفرمایید.
 
کاربرد و تجهیزات: خدمت bitly به شما قابلیت میدهد مادامی که پیوند اساسی را از نظر بیننده نهفته میکنید، نشانی محتوای موردنظرتان را به کوتاه‌ترین صورت ممکن در شبکه‌های‌مردمی، کدهای کیوآر، پیامک یا این که هر پلتفرم دیگری به اشتراک بگذارید. علاوه براین این خدمت بهتر دارنده آنالیتیکس و ابزار تجزیه و چک نیز است؛ چنین متوجه میشوید که لینک و پیوند های کوتاه گردیده‌ی شما در کدام کانال‌ها و چقدر کلیک خورده‌اند. همینطور آنالیتیکس این خدمت real-time بوده و حتی داده های جغرافیایی را نیز گردآوری‌آوری می‌نماید.
 
معرفی شایسته ترین پلاگین های کروم برای دیجیتال مارکترها + ۱۲ ابزار
چرا مدام ابزارهای کاربردی دیجیتال مارکترها از در میان وب سایت و نرم افزار‌های پایین اینترنت معرفی خواهد شد؟ اکستنشن یا این که پلاگین های مرورگر خیلی کاربردی می باشند و در مواردی تجهیزات یک تارنما را یکجا در مرورگر شما تعبیه می‌نماید. در‌این نصیب از مقاله معرفی ابزارهای موردنیاز برای دیجیتال مارکتینگ قصد داریم چند پلاگین برای مروگر کروم به شما توصیه کنیم. البته چرا کروم؟ زیرا کروم دوستداشتنی‌ترین و پراستفاده ترین مرورگر در عالم میباشد پس با همین موج شناور می‌شویم.
 
پس از قرائت این نصیب احتمالا به کلکسیون تولبارهای گوگل کروم شما اضافه شود. اما این نکته را بیان کنم که تنی چند از این پلاگین ها برای بقیه مرورگرها به عنوان مثال فایرفاکس قابل به کار گیری می باشند.
 
یک) پلاگین‌ سیمیلار اینترنت
سیمیلار اینترنت یکی شایسته ترین ابزهای بازاریابی اینترنتی
تعداد یوزرها: بیش تر از 600,000
 
در اولِ همین نوشته‌علمی و در نصیب “ابزارهای تجزیه و ارزیابی برای سایت” سیمیلار اینترنت را به شما معرفی کردیم ولی هم‌در حال حاضر پلاگین کروم سیمیلار اینترنت را به شما معرفی میکنیم. این پلاگین تحت عنوان یکی شایسته ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ اطلاعاتی از قبیل جايگاه وبسایت، بازدید ماهیانه، معدل مجال بازدید، نرخ پریدن و منابع ترافیک ورودی تارنما را به تفکیک مرزوبوم و پلتفرم در یک پنجره به شما اکران می دهد.
 
دو) پلاگین similar sites
similarsites
تعداد یوزرها: بیش تر از 100,000
 
به ویدئوهای پیشنهادی یوتیوب نگاه کرده‌اید؟ تلاش این پلاگین همچون همین پیشنهادات یوتیوب میباشد با این تفاوت که تنی چند از وبسایت های شبیه و مربوط به تارنما فعلی را به شما نماد میدهد. کاربرد این پلاگین تحت عنوان یک ابزار بازاریابی دیجیتال معین میباشد!‌ در اکثری از مورد ها وبسایت های شبیه به عبارتی وب سایت های حریف ما می‌باشند و در یافتن عبارات کلیدی تازه یا این که اخذ ایده امداد بزرگی می‌نمایند.
 
سه) پلاگین Check My Links
check my links ابزار آنلاین
تعداد یوزرها: بیش تر از 100,000
 
پلاگین Check My Links آحاد لینک و پیوند های یک کاغذ را به‌سرعت پژوهش و پیوند های سلامت و وخیم را با رنگ های جداازهم هایلایت می‌نماید. همینطور شما میتوانید تک تک پیوند های حاد را با یک کلیک در clipboard نسخه برداری فرمایید.
 
چهار) پلاگین Word Count Tool
word count tool
تعداد یوزرها: بیشتراز 20,000
 
شاید تحت عنوان یک دیجیتال مارکتر درمواقعی که درگیر رسیدگی محتوای وبسایت می باشید، در لحظه نیاز به شمارش عبارات داشته باشید. پلاگین کاربردی Word Count Tool یک پلاگین شمارش کلمه ها متن میباشد. بعداز نصب این پلاگین یک آپشن تازه به مورد های منو کلیک راست در مرورگر اضافه می شود. کافیست بعد از تعیین متن وبسایت کلیک راست نمائید و Count words را گزینش فرمائید یا این که در سیستم دلیل mac از کلیدهای ترکیبی Ctrl+click به کارگیری فرمایید تا تعداد لغات و جزئیات آن alarm گردد.
 
پنج) پلاگین Screencastify
ضبط دسکتاپ screencastify
تعداد یوزرها: بیش تر از 8,000,000
 
ضبط جلسات آنلاین، تنظیم ورژن ویدئویی از وبینار و حتی تشکیل داد کلیپ آموزشی با حضور هم‌زمان خودتان از وبکم؛ این‌ها حالت‌هایی می باشند که احتمالاً تحت عنوان یک دارای تخصص دیجیتال مارکتینگ بارها تجربیات نموده اید. اکستنشن گوگل کروم با اسم Screencastify به صورت بدون‌پول به شما این قابلیت را میدهد تا کاغذ مرورگر، وبکم و صدای میکروفون را در پوسته یک ویدیو واحد ضبط نمایید وسپس کلیپ را بازنویسی و در غایت آن را به اشتراک بگذارید.
 
شش) پلاگین سئو quake
seoquake شایسته ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال
تعداد یوزرها: بیش تر از 600,000
 
میان اکستنش های کروم، بهینه سازی quake یکی از دیگر از شایسته ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. این ابزار مثل شایسته ترین پوسته های بدون‌پول وردپرس میماند، در عین بدون پول بودن تجهیزات بسیار خیر و خوبی را در مشت مخاطب قرار میدهد و تا حد متعددی در گسترش کارها مؤثر میباشد. ابزار آنلاین سئو quake فاکتورهای seo on page یک دامین و یک برگه از دامین را به خیر تفکیک می‌نماید و کلیدی‌ترین متریک‌های بهینه سازی مثلا چگالی عبارات کلیدی، بک لینک و پیوند، درجه الکسا و … در یک تولبار مستقل به استحضار مخاطب میرساند. همینطور ارائه اطلاعاتی برای مثال شاخص موتورهای کاوش و احتساب معیار دشواری واژه و کلمه کلیدی از تجهیزات بهتر این ابزار بازاریابی دیجیتال میباشد.
 
هفت) پلاگین Yesware
yesware
تعداد یوزرها: بیشتراز 100,000
 
به صورت معمول خدمت های ایمیلی و همینطور پلاگین های نشانی اینترنتی مارکتینگ وردپرس تعدادی داده های عددی به عنوان مثال نرخ کلیک را در چنگ استفاده کننده قرار می دهند. در هر شکل چنانچه از اینگونه خدمت‌هایی به کار گیری نمی کنید و به صورت بی واسطه با Gmail راز و عمل دارید، اکستنشن Yesware حتما به کارتان میاید.
 
این اکستنشن گوگل کروم به شما قابلیت و امکان می دهد تا پست الکترونیک، لینک و پیوند و فولدر های باطن پست الکترونیک را track یا این که رهگیری نمایید. آنالیتیکس این پلاگین اطلاعاتی نظیر تعداد پست الکترونیک‌های گشوده گردیده، کسانی که نشانی اینترنتی را گشوده کرده‌اند، فرصت گشوده شدن نشانی اینترنتی و یا این که حتی برهه زمانی هنگامی که گیرنده در پوشه ضمیمه نشانی اینترنتی به رمز برده را به شما استحضار می دهد. Yesware قادر است به پراستفاده ترین ابزار آنلاین برای بازاریابی در مرورگر شما تبدیل گردد. همینطور امکاناتی نظیر زمانبندی ارسال آدرس اینترنتی و تمپلیت مهیا مثلا خصوصیت‌های عالی این ابزار آدرس اینترنتی بازاریابی دیجیتال میباشد.
 

التفات متاتگ robots در بهینه سازی

 

 
داده هایی که در Field Data اکران داده میشه به وسیله گوگل کروم و به یاری یوزرها حقیقی وواقعی گردآوری میشه، پس این داده‌ها زنده نیستن و مرتبط با ۲۸ روز آموزش سئو مشهد  اخیر هستن.
در‌حالتی که شما تعداد یوزرها پاره ای در تارنما داشته باشید به طور طبیعی Field Data ندارید، همچنین در سرچ کنسول و در نصیب گزارش Core Web Vitals داده‌ها براساس Field data است.
 
داده‌های Original summary هم مثل Field Data هستن صرفا Original summary مرتبط با مجموع وب سایت می‌باشد البته Field Data منحصر به فرد همون یک برگه ای است که شما نظارت کردید.
 
گاهی اوقات ممکنه ما به جهت داشتن تعداد یوزرها معدود Original summary داشته باشید اما Field Data نداشته باشید.
 
اما داده های Lab Data آزمایشی میباشد به عبارت دیگه بوسیله یک سرور گوگل آزمایش و پژوهش میشه و بوسیله یوزرها وجود ندارد و برای همین حاصل داده های Lab Data با Field Data متعدد میباشد.
 
به طور طبیعی داده‌های Field Data مداقه بیشتری نسبت به Lab data داره اما داده‌های Lab data برای آزمایش و تحقیق نرم افزار نویس و دارای تخصص seo کاربردی میباشد زیرا Lab Data داده های عددی زنده اکران میده و برای همون لحظه میباشد.
 
التفات متاتگ robots در بهینه سازی
هرروز در دنیای seo شیوه‌های مختلفی برای seo و ارتقاء سکو وب سایت در موتورهای کاوش مخصوصاً گوگل به کارگیری میشود البته یک کدام از نحوه‌های دیرین که تأثیر خیر و خوبی بر رویت کرد موتورهای کاوش دارا‌هستند، استعمال با صرفه از متاتگ‌ها در صفحه ها تارنما میباشد. یکی‌از مهمترین متاتگ ها در بهینه سازی، متاتگ robots است.
 
با استعمال از متاتگ robots شما میتوانید یک‌سری از امرها اساسی را به موتورهای کاوش بفهمانید و گاهی برای ارجاع این امرها می بایست برای هر موتور کاوش یک متاتگ منحصر به فرد درج نمائید. متاتگ robots جزو بهینه سازی داخلی تارنما به حساب می آید به دلیل آن که تغییرات و جاری ساختن آن بر روی صفحه ها تارنما به صورت بی نقص در مشت رئیس و یا این که مشاور seo آن تارنما میباشد.
 
متاتگ robots چیست؟ با متاتگ robots شما میتوانید به ربات‌های موتورهای کاوش اگاهی بدید که‌این کاغذ یا این که وبسایت را ایندکس مکن یا این که پیوند‌های این ورقه یا این که وب سایت را دنبال مکن، و اما برعکس، هر یکسری چنانچه شما از فرمان به کارگیری نکنید به صورت پیش فرض گوگل شیت را ایندکس و پیوند‌ها را دنبال می‌نماید.
 
به هیچ عنوان ایندکس یا این که تعقیب کردن یعنی چه؟
 
ایندکس (index) یعنی آقای ربات شما این حق را دارید این ورقه را تحقیق نمائید و در حاصل کاوش فرمایید و درحال حاضر برعکس ایندکس میگردد نوایندکس (noindex) که مغایر این مسئله را اشاره می‌نماید.
 
تعقیب کردن (Follow) یعنی آقای ربات شما این حق را دارید لینک و پیوند‌های این برگه را رسیدگی نمایید و در حالتی‌که که خویش پیوند a نوفالو عدم وجود آن را دنبال کنی. و برعکس آن یعنی دنبال نکردن (nofollow).
 
برای خودداری از ایندکس شدن تارنما طرز‌های مختلفی وجود داراست البته شایسته ترین و مطمئن ترین طرز برای پرهیز و بستن صفحه های وبسایت از نتیجه ها گوگل همین متاتگ html میباشد.
 
نمونه از یک متاتگ robots
 
 
 
 
در‌این نوع متاتگ در اصلً دو نوع اتریبیوت اساسی داریم.
اتریبیوت نخستین که name اسم دارااست که اکثر مواقع مقدار robots را میگیرد مگر برای یک ربات خاص که به‌دنبال بیشتر توضیح میدهیم. اتریبیوت دوم Content هم مقادیر مختلفی برای دادن امر به ربات‌های موتورهای کاوش میگیرد که‌این مقادیر (دستورها) به گستردن ذیل میباشد.
 

Speed Index یا SI دقیقا چیست؟

 

 
Speed Index یا این که SI دقیقا چیست
قبلی اینکه بگیم Speed Index چی میباشد بایستی بگیم که Above the Fold یعنی چی؟ Above the Fold همون نصیب اول تارنما که شما مشاهده میکنید، همون بخشی که بالای وبسایت می باشد و ما آغاز اون رو می‌بینیم و آن‌گاه اسکرول میکنیم سمت ذیل و جایی از تارنما که  آموزش سئو مشهد لازمه میریم.
یک تعریف‌و‌تمجید دیگه از above the fold برای شعور عالی: به قسمتی از ورقه گفته میشه که بعداز بار گذاری شدن تارنما و فارغ از اسکرول کردن، مقابل چشمان مخاطب قرار می‌گیره.
 
درحال حاضر میزان Speed Index ذکر‌گر اینه که نصفه بالایی کاغذ ما یا این که همون Above the Fold چقدر سریع از دید بصری (Visual) بی آموزش سئو در مشهد  نقص میشه.
پس Speed Index به اندازه و نوع مرورگر ما بستگی داره. به همین برهان با معیارهایی مثل FCP و LCP متفاوته و برخلاف اونها، یه نتقطه اوج تو بار گذاری و اکران کاغذ ما محسوب نمیشه.
 
ترازو Speed Index از نظارت کادر به کادر برگه در هنگام بارگذاری شدن به‌دست میاد و گویا تجارب استفاده کننده در‌این برهه زمانی مجال میباشد. بدین ترتیب اعتنا به مقدار Speed Index ، ادراک خیر از شرایط سرعت کاغذ به ما میده. در واقع مقدار عددی SI ، داده ها عملی مفیدی به ما نمیده. ولی زیرا بی واسطه و یا این که غیرمستقیم به معیارهایی دیگه‌ای مرتبطه، معلوم می‌کنه آیا سئو این معیارها کارساز و اثربخش بوده یا این که خیر.
مقدار Speed Index در گزارش Performance چقدر باشه خوبه؟
نمره Speed Index به اندازه ۱۵٪ از امتیاز Performance در GTmetrix رو تشکیل میده. شیوه نمره‌دهی GTmetrix به SI ، بدین صورته:
 
کمتر از ۱.۳ ثانیه : بهتر
فی مابین ۱.۳ تا ۱.۷ ثانیه: قابل قبول، ولی مستلزم سئو
فی مابین ۱.۸ تا ۲.۳ ثانیه: مقداری وقت گیر‌خیس از حد استاندارد
بیشتر از ۲.۳ ثانیه: خیلی وقت گیر‌خیس از حد استاندارد
چطوری SI یا این که Speed Index رو باصرفه کنیم؟
بیشتر seo‌هایی که روی FCP و یا این که LCP تاثیر بذاره، سبب بهبود Speed Index هم میشه. همینطور بعضا از طریق‌های کاهش فرصت Speed Index دربرگیرنده مورد ها زیره:
 
کاهش برهه زمانی فرصت اجرای فولدر‌های جاوا اسکریپت (Reducing JavaScript execution time)
حدف فولدر‌های جاوا اسکریپت های سوای استعمال (Removing unused JavaScript)
جایگزین کردن کتابخانه های هنگفت جاوا اسکریپت با معدود وسعت ها (Replacing largt JavaScript libraries with smaller alternatives)
سئو First Contentful Paint
seo Largest Contentful Paint
با این درحال حاضر اندیشه نکنید خیلی بی آلایش می‌تونید این فاکتور رو بهبود بدید و می بایست بدونید برای سئو اون به ندرت بالای ۲۰ گزینه موءثر می باشد که ما تا قبل از این در مقاله ها پیشین گفتیم.
 
توده بندی Speed Index
ترازو Speed Index ذکر‌گر اینه که محتوای ورقه چقدر سریع از حیث بصری قابل رویت میشه؛ خصوصا محتوای مو جود در Above the Fold .
فرصت این میزان بستگی به نوع مرورگر ما داره. همینطور این ترازو یه نتقطه اوج وجود ندارد که در یک لحظه خاص اندازه گیری بشه. بلکه به وسیله فرمول‌های ریاضی احتساب میشه. پس میشه خاطرنشان کرد SI بیشتر یه واحد سنجش آزمایشگاهیه، تا میزان می دانی.
البته مثل بقیه معیارهای بخش Performance مشاجره تجربیات کاربری رو غرض قرار میده و برای همین، seo Speed Index مهمه.
 
همینطور میشه از مجال Speed Index متوجه بشیم که سئو‌هایی که روی بقیه معیارها و خطاهای جی تی متریکس اجرا دادیم، تاثیر نصیب بوده یا این که خیر. به این دلیل که Speed Index یه واحد سنجش جامع است که از دیگر معیارها و مشکلات اثر می‌گیره و یک واحد سنجش غیروابسته وجود ندارد.
 
Largest Contentful Paint چیست؟
یک کدام از مهم ترین پارامتر گزارش Performance در gtmetrix پارامتر LCP (Largest Contentful Paint) می‌باشد و در حدود ۲۵ درصد از نمره Performance به LCP متعلق می باشد. درواقع از فی مابین پارامترهای GTMetrix می‌تونیم بگیم جزء دو تای رفیعتر می‌باشد.
ترازو Largest Contentful Paint مجال اکران مطرح ترین محتوای کاغذ رو اندازه گیری می‌کنه و خوب از FCP میباشد. LCP تو ورژن قبل GTmetrix جایگاهی نداشت و هم اکنون به لطف Google Lighthouse وارد GTmetrix تازه گردیده. ابزارهای اندازه گیری سرعت هر کدوم به صورت خاصی LCP رو احتساب می‌کنن. ولی GTmetrix تازه وسیع ترین محتوایی که در نصفه بالایی ورقه (Above the Fold) باشه رو به‌تیتر LCP در لحاظ می‌گیره. بایستی کارایی کنیم تفاوت فرصت FCP و LCP حدودا ناچیز باشه.
 

پلاگین seo وردپرس Rank Math (رایگان – پولی)

 

 
پلاگین seo وردپرس Rank Math (مجانی – مبلغی)
پلاگین دیگه‌ای که جا داره در لیست شایسته ترین پلاگین های بهینه سازی وردپرس ازش اسم ببریم، Rank Math می باشد. این پلاگین به هر چیزی که تو seo داخلی وب سایت بهش احتیاج دارید، در دسترس شما قرار میده. پس از نصب افزونه بایستی بعداز نام نویسی به پنل این پلاگین ورود فرمایید و در فرآیند آجل، پیکربندی رو به طور آموزش سئو مشهد  Wizard اجرا بدید.
 
پس از پیکربندی اول با تعداد متعددی از پیکربندی مثلا رئیس ریچ اسنیپت، اعمال ریدایرکت، متا تگ‌های NoIndex، NoFollow، Noarchive، نقشه وب سایت، شناسایی صفحه ها 404 و غیره روبرو می‌شید. این‌ها صرفا قسمت کوچیکی از قابلیت و امکان‌های Rank Math میباشند.
 
? حقیقت میدونید خطای 404 چی می‌باشد و چجوری برطرف میشه؟ مقاله رفع غلط 404 تارنما راهنمای شماست.
 
بدون‌شک با گوگل سرچ کنسول عمل کردید و می‌دونید که برای تحقیق شرایط تارنما، می بایست به URL منحصر به فرد این کنسول وارد بشید. البته یک کدام از تجهیزات جالبی که با نصب Rank Math بدست میارید، اینه که می‌تونید بخشی از داده‌ها و آمارهای گوگل سرچ کنسول رو بی واسطه در پیشخوان وردپرس تارنما ملاحظه کنید.
 
بخشی از تجهیزات بارز پلاگین بهینه سازی وردپرس Rank Math:
 
با صرفه‌سازی متن براساس واژه کلیدی
قابلیت افزودن بی‌غایت واژه کلیدی با غربال اختصاصی
قابلیت افزودن تیتر و توضیحات متا
بهینه سازی عکس با خصوصیت Alt و Title
امکان افزودن URL کنونیکال به طور هوشمند
سفارش پیوند‌های داخلی
ساخت‌و‌ساز نقشه وب سایت XML
مانیتور خطاهای 404 و لیست آن ها
تجهیزات ریدایرکت هوشمند
قابلیت اصلاح پوشه robots.txt
قابلیت اصلاح پوشه .htaccess
مدد از وردپرس چندسایته
تامین از ووکامرس
مخلوط با گوگل سرچ کنسول و اکران بعضی داده ها در پیشخوان وردپرس
ریچ اسنیپت و تشکیل داد اسکیما برای معرفی خوب وب سایت در حاصل موتور کاوش
قابلیت و امکان مخفی سازی بخشی از پیکربندی پلاگین براساس نقش استفاده کننده تارنما (مدیریت، مولف و ..)
پلاگین وردپرس All in One سئو Pack (مجانی – مبلغی)
افزونه All In One سئو Pack رو مدام تحت عنوان حریفِ شایسته ترین پلاگین بهینه سازی وردپرس یعنی Yoast بهینه سازی معرفی می‌کنن. ولی این دو تا افزونه بهینه سازی یک کدام از نیستن و تجهیزات متفاوتی دارن. پلاگین All In One سئو Pack فقط پلاگین رایگانی است که به خیر با تارنما‌های فروشگاهی و تجاری (مثل ووکامرس) ترکیب میشه و تا به‌ اکنون بیشتراز 2 میلیون نصب فعال داشته.
 
پیکربندی پلاگین دربرگیرنده مورد‌های مختلفی مثل پیکربندی مربوط به تیتر، ریچ اسنیپت، Noindex و بخش اعظمی از مورد‌های دیگه می باشد.
 
پلاگین All In One سئو Pack تجهیزات نیکی رو برای بهبود seo وب سایت در چنگ شما می‌ذاره و نسبت به یواست seo customizable تره، یعنی مورد‌های بیشتری برای سفارشی‌سازی داره.
 
با این پلاگین می‌تونید وب سایت رو با گوگل آنالیتیکس مخلوط فرمائید. گوگل آنالیتیکس یک ابزار توسعه یافته برای تجزیه و چک سایته که میشه با اون گام‌های مثبتی برای بازاریابی و توسعه و گسترش یک بیزنس برداشت. اگه دنبال داده ها بیشتری از این ابزار می‌باشید، در فراگیری گوگل آنالیتیکس، می‌تونید داده ها جامع و جامعی رو به دست بیارید.
بخشی از تجهیزات بارز پلاگین وردپرسی All In One بهینه سازی Pack:
 
قابلیت گزینش یک یا این که تعدادی واژه و کلمه کلیدی
تولید نقشه وبسایت تصاویر و ارسال به گوگل و بینگ برای بهبود seo تصویر
سازگار با تارنما فروشگاهی به خصوص وبسایت‌های ووکامرسی
امان از AMP گوگل (لود سریع صفحه های در تلفن همراه)
امکان ساخت خوکار meta description یا این که توضیحات متا
هواخواهی از گوگل آنالیتیکس
پیوند‌های کنونیکال توسعه یافته برای دوری از محتوای تکراری
ریچ اسنیپت و اسکیما برای معرفی عالی وبسایت در حاصل موتور کاوش
اعلان خود کار به موتورهای کاوش بابت تغییرات تارنما
امکان ریدایرکت الحاقیات یک برگه به پست اساسی
قابلیت و امکان اصلاح فولدر robots.txt
قابلیت اصلاح پوشه .htaccess سوای FTP
seo ویدیو و بهینه سازی تگ‌ها، مجموعه بندی‌ها و برچسب‌ها (ورژن پرو)
 

Search Console

 

 
برتری ابزار مبلغی نسبت به بدون پول چیه؟
شاید مهمترین خصوصیت ابزارهای مبلغی و غیر بدون‌پول seo اینکه مبلغی می باشد، یعنی چی؟ یعنی در شرایطی که شما ۱۰۰ تا حریف داری شاید تمامی شون دارن از سرچ کنسول مثل تو به کارگیری می‌کنن البته کمتر کسی از این ۱۰۰ تا رفته ابزار مبلغی خریده و شما می‌تونی جزء اون تیم هایی باشی که با خرید ابزار مبلغی بهینه سازی داده ها بیشتر و بهتری استحصال می کنی، اطلاعاتی که همگی نمیدونن البته تو میدونی، خب آموزش سئو مشهد  این خودش یعنی توان.
 
این سخن هایی که می‌زنم لحاظ فردی اینجانب میباشد و به‌این مضمون‌ وجود ندارد که همگی می بایست مثل اینجانب تامل کنن و یا این که اینجانب دارم صحیح میگم، اینجانب صرفا دارم تلاش می کنم نظرم رو به طور درست جابجایی بدم تا شما ازش به کارگیری فرمائید، امیدوارم به صحبت هام بیشتر آموزش سئو در مشهد  تصور کنید.
 
ابزار بهینه سازی اهل ایران داریم؟
آری داریم، ابزارهای سئوی اهل ایران یک خصوصیت عالی دارن که از اسمش هم معلوم میباشد، اهل ایران می باشد و برای فارسی گویش ها تشکیل شده و خلل اساسی که در اکثر ابزارها داریم و اونم عدم نگهبانی یا این که از لهجه فارسی می‌باشد و یا این که از لوکیشن کشور ایران و سبب میشه آمارها و استدلال ها و نظارت seo وبسایت با خلل رو به رو بشه و حتی خیلی از ایرادات صحیح نباشه.
 
معرفی ابزار های بهینه سازی براساس گروه بندی تحت
برای اینکه این معرفی ابزارهای بهینه سازی برای شما کاربردی باشه اومدیم براساس تیم بندی پایین ابزارها رو تقسیم بندی کردیم تا بتونید سریع‌خیس ابزارهای مد نظرخودتون رو پیدا فرمایید.
 
معرفی ابزارهای seo منحصر وردپرس ها
معرفی ابزارهای بهتر کلیه منظوره
معرفی ابزارمخصوص سرعت وبسایت
معرفی بقیه ابزارهای بهینه سازی بدون‌پول
یک نکته بی آلایش درباره استراتژی بهینه سازی
یک نکته کلی هم بگم، اینجانب خودم برای انتخاب استراتژی سئوی یک مغازه دار و عمل نخستین خط مش بیشتر از ابزارهایی به کار گیری می کنم که مرتبط با لغت ها کلیدی می باشد، از ابزارهای ردیاب عبارات (در وسعت بالایی از لغات مشخص و معلوم میکنن که جايگاه شما در موتور کاوش چی است) گرفته تا بازرسی لغت ها کلیدی زیرا وبسایت رو برای کمپانی نمیزنیم که، یا این که وبسایت رو برای کمپانی seo نمی کنیم که، وبسایت می زنیم و بهینه سازی می‌کنیم برای یوزرها. پس می بایست ببینیم این یوزرها چی در موتورهای کاوش مثل گوگل سرچ می‌کنن.
خیلی از این سرچ‌ها همین کلمه ها کلیدی می باشد.
 
بدیهی‌خیس بخوام بگم اینکه اینجانب اولیه عمل نمیرم سراغ ابزارهای بک‌پیوند و یا این که GTmetrix و یا این که … اولیه ابزارهای مرتبط با لغات کلیدی و بعد از آن سراغ بقیه ابزارها میرم.
Search Console
جزء یکی‌از شایسته ترین ابزارهای گوگل برای بهینه سازی می‌باشد و ما فراگیری سرچ کنسول رو به طور ۰ تا ۱۰۰ درج کردیم و سفارش می کنم تحقیق فرمایید.
اینجانب حدودا هر روز درون ابزار سرچ کنسول هستم و موقعیت seo وب سایت‌ها و پروژه‌های سئومو نظارت می کنم. تنها یک نکته رو اضافه کنم که نام قدیم سرچ کنسول می‌باشد: وبمستر تولز و در حالتی‌که جایی این نام رو دیدید بدونید یک کدام از هستن.
ezgif.com
یک ابزار بهتر و تمامی کاره برای فرمت‌های gif می باشد، برای تبدیل video به gif ، seo عکس های متحرک gif به صورت فوق العاده با تهیه چگونگی، تغییر تحول سایز و هر انچه که برای یک فولدر gif لازمه این وب سایت داره.
اینجانب خودم بیشتر برای سئو تصاویر متحرک و تبدیل عکس‌ها به webp ازش به کار گیری می کنم.
اطلاعت بیشتر خواستید seo عکس بخونید.
پلاگین وردپرس لایت اسپید (LiteSpeed)
یکی شایسته ترین پلاگین ها برای بهبود و سئو سرعت وبسایت های وردپرسی می‌باشد، اینجانب خیلی درباره این پلاگین رسیدگی کردم و نسبتاً می‌تونم بگم به طور خیلی حرفه ای عمل با این پلاگین رو بلدم و می‌تونم وب سایت‌ها رو خیلی ریلکس با این پلاگین ارتقا سرعت بدم.
برای همین عصر ارتقا سرعت وبسایت وردپرسی برگزار کردم و شغل با این پلاگین رو خاطر دادم.
اکستنشن کروم سئو META in 1 CLICK
یک ابزار کوچیک و بی آلایش برای کروم می‌باشد اما وقتم رو خیلی زیاد صرفه‌جویی میکنه و بهم امداد می‌کنه تا امور رو خیلی سریع‌خیس در seo ایفا بدم و باگ‌ها رو عالی پیدا کنم. لینکش اینجا میباشد.
اما به عهد و پیمان یکی دانشجو ها خاطرنشان کرد شما انقدر اکستنشن دارید که بایستی براش زمان برگزار نمائید، اکنون اینجانب تلاش کردم در زمان تجربه متخصصین بهینه سازی درباره کلیه اکستنشن‌های کرومی که دارم در حدود ۵۰ تا می‌باشد حرف کنم.
اکستنشن کروم IP Address and Domain Information
این ابزار کوچیک هم بسیار کاربردی می‌باشد و به شما امداد می‌تونه تا اعتنا بشید رقبای شما و یا این که وبسایت‌هایی که سرعت خیر از دید شما دارن از چه هاستی و در چه کشوری میزبانی میشن. برای به کارگیری از این ابزار بسیار کاربردی روی این لینک و پیوند کلیک نمائید.
وب سایت uptimerobot.com
یک وب سایت بهتر برای رسیدگی حالت سرور شما، یعنی هر ۵ دقیقه یک توشه این وب سایت میاد تارنما شما رو محاسبه میکنه و ببینه آیا Up میباشد یا این که Down گردیده؟ یعنی آیا سرور وب سایت شما شغل میکنه یا این که عمل نمیکنه و در‌حالتی که فعالیت نکنه یعنی خوابیده باشه (اساسا میگن Down) به شما سریع آدرس اینترنتی میزنه. توصیه می کنم قطعا از این تارنما خوب به کار گیری فرمائید.
ضمنا تا ۵۰ وب سایت می‌تونید بدون‌پول اضافه نمایید اما در ورژن مجانی هر ۵ دقیقه یک توشه تحلیل میکنه در ورژن‌های مبلغی ثانیه‌ای نظارت می‌کنه.
معرفی ابزارهای seo اختصاصی وردپرس ها
پلاگین Yoast سئو – یواست seo
پلاگین خیلی خیر و خوبی میباشد و به لحاظ اینجانب خوب از پلاگین Rank Math می باشد با این درحال حاضر نصب پلاگین به تنهایی کفاف نمیدهد. شاید بدین عامل این پلاگین دوستداشتنی اینجانب گردیده که دیگه انقدر در وبسایت‌های گوناگون کانفیگش کردم الان می‌تونم از این پلاگین در راستای بهبود سئوی سایتم به خیر و خوبی استعمال کنم.
وگرنه شما این ابزار رو نصب نمائید البته به خیر و خوبی کانفیگ نکنید شاید فیض عکس بده، پلاگین یواست نصب کردی عوض این که بهت تو بهینه سازی امداد کنه سبب گردیده سئوی سایتت بدتر بشه خیر این خیال و خاطر که پلاگین کردی به‌این خیال و خاطر که تو بد کانفیگ کردی.
دقت داشته باشید که برای موتورهای کاوش فرقی نداره شما چه پلاگین‌ای نصب می کنید، صرفا چیزی براشون اصلی می باشد اینکه شما بتونید خروجی عالی بگیرید.
پلاگین Redirection
پلاگین بالا برای ریدایرکت کردن نشانی‌ها میباشد، این ابزار وردپرس هم رایگانه. شاید بگی خویش یواست یا این که Yoast بخشی برای ریدارکت داره، اما اینجانب بایستی بگم اون نصیب مبلغی می باشد و زیرا خرید دلاری و رسمی تو کشور ایران دشوار است از ورژن رایگانش به کارگیری میکنم و از این وب سایت‌هایی که دارن دزدی و غیر قانونی پلاگین یواست رو می‌فروشن به کارگیری نمیکنم.
با این درحال حاضر ریدایرکت ۳۰۱ تا گونه های ریدایرکت مثل ۴۱۰ و برای حل چند ارور ۴۰۴ عملکرد می کنم از این پلاگین خیلی بهتر استعمال کنم.
البته خیلی‌ها از این ابزارها در راستای بهینه سازی بد به کارگیری می‌کنن از جمله دربین تمامی نشانی‌های ۴۰۴ ریدایرکت میکنن به ورقه اساسی که خطا می باشد، درحال حاضر درصورتی که خواستی داده ها بیشتری دربارش بدونی نوشته‌علمی پلاگین‌های ریدایرکت وردپرس رو بخون اونجا ۹ تا از شایسته ترین پلاگین‌های ریدایرکت رو معرفی کردم.
 
صفحه قبل 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 صفحه بعد