اساس و مبنا فعالیت موتور های جست و جو
گوگل تارنما ها را با دنبال کردن پیوند های داخلی و خارجی به وسیله ربات های خود (خزنده ها) بررسی می کند. هنگامی که این ربات ها به صفحه اصلی آموزش سئو مشهد یک وب سایت می رسند، شروع به پژوهش ورقه کرده و لینک و پیوند های موجود در آن را دنبال می کنند. با دنبال کردن این لینک و پیوند ها، گوگل قادر است آموزش سئو در مشهد رابطه فی مابین صفحه ها متفاوت، پست ها و سایر محتواها را بررسی کند. به این ترتیب گوگل متوجه می شود که کدام صفحه ها در وب سایت شما موضوعات مشابهی را پوشش میدهند. 2. افزایش بها صفحه ها گوگل خلال فهم رابطه فی مابین محتوا ها، قیمت و رنک را در میان آحاد لینک و پیوند های جان دار در یک کاغذ وب تقسیم میکند. اغلب کاغذ اصلی یک وب سایت بیشترین ارزش لینک را داراست زیرا این صفحه معمولا بیشترین بک لینک و بازدید را به خود اختصاص می دهد. این مقدار ارزش لینک و پیوند میان تمام پیوندهای موجود در برگه اصلی به اشتراک گذارده شود. به این ترتیب، جدیدترین پستهای سایت شما قیمت لینک بیشتری را دریافت میکنند، ولی چنانچه از صفحه مهم به آنها لینک داده خواهد شد، نه صرفا در ورقه دسته بندی. همچنین در صورتیکه پست های جدید از کاغذ اساسی به آنان پیوند داده شوند، گوگل سریعتر می تواند آنهارا پیدا کند. هرچه تعداد پیوند هایی که به یک کاغذ خاص می رسند بیشتر باشد، قیمت آن کاغذ بالاتر می رود و گوگل شیتای که پیوند های گرانبها زیادی را دریافت میکند، اصلیتر میداند و شانس ایندکس شدن آن برگه ارتقا می یابد. چه طور لینک و پیوند سازی داخلی اعمال دهیم,ساخت لینک و پیوند داخلی,پیوند داخلی در سئو آموزش پیوند سازی داخلی (فرایند + نکات باارزش) رسیدگی و بهبود پیوند سازی داخلی برای سئوی وب سایت شما بسیار مهم هست. با افزودن لینک و پیوندهای داخلی مناسب، می توانید مفاد تحت را محقق فرمائید: متصل و مرتبط کردن صفحه های به یکدیگر انتقال و افزایش ارزش صفحه های برای تدوین استراتژی بهینه سازی و تشکیل داد لینک داخلی، یکسری نکته وجود داراست که بایستی آنان در نظر بگیرید. اما اینکه دقیقاً چهطور این موردها را اجرا می دهید به سایت و اهداف شما بستگی دارد، ولی راهکارها و تکنیک های پایین قوانین کلی محسوب می شوند. 1- ساختار ایده آل سایت خود را تعیین فرمائید به صاحبان وب سایت ها سفارش میشود که تارنما خود را به صورت یک هرم تصور کنند. در بالای آن کاغذ مهم قراردارد، در ذیل آن بعضا مناطق یا مجموعه بندی ها وجود داراهستند، و در زیر تر، پست ها، مقالات و صفحات غیروابسته قرار میگیرند. معمولا هرچه صفحات در قسمت های زیر تر این هرم قرار بگیرند، تعداد لینک های ورودی آنها کمتر میشود. شما باید این ساختار را به خوبی اجرا فرمائید و منوی سایت باید به خوبی آن را منعکس کند و نمایش دهد. 2- مهمترین محتوای خود را انتخاب فرمایید می بایست تعیین فرمائید که مهمترین محتوا های شما کدامند. این مورد به موضوع و هسته تجارت شما بستگی دارااست. محتوا هایی که می خواهید افراد هنگام جستجوی موضوعات یا محصولاتی که شما در آن ها تخصص دارید مشاهده کنند، محتوا های مهم تارنما شما هستند. درحالتی که میخواهید به گوگل استحضار دهید که این صفحات، محتوا های ضروری و مهم شما هستند، باید پیوند های زیادی برای آن تشکیل داد فرمایید. نقاط متفاوت زیادی وجود داراهستند که از آنجا میتوانید به محتوای های مهم خود پیوند دهید اما فراموش نکنید که می بایست از محتوا های مهم نیز به صفحه ها و مقاله ها زیرمجموعه، لینک دهید. 3- ساخت لینک میان صفحه ها والد و فرزند مجددا ساختار هرمی تارنما را تصور کنید. در شرایطیکه صفحه های مجموعه بندی را به عنوان والد و صفحه های زیرمجموعه آن را صفحات فرزند در لحاظ بگیریم، صفحات والد می بایست به صفحات فرزند خود پیوند داخلی داشته باشند. علاوه بر آن صفحه ها فرزند باید به یکدیگر و همچنین صفحات والد خود لینک دهند. با توجه به ارتباط موضوعی میان این صفحات، وجود لینک های داخلی بین آنان به طور کامل منطقی میباشد. 4- افزودن لینک و پیوند داخلی به مقاله ها مرتبط طبقه بندی ها، مانند گروه ها و برچسب ها، به شما امداد می کنند تا سایت خود را سازماندهی فرمائید و به کاربران و گوگل کمک می کند تا متوجه شوند محتوای شما در مورد چیست. تشکیل داد لینک و پیوند داخلی برای طبقه بندی ای که پست به آن تعلق دارااست قادر است موثر باشد. افزودن لینک و پیوند به تیم و برچسبها به گوگل کمک میکند ساختار وب لاگ شما را بهتر فهم و شعور کرده و به بازدیدکنندگان یاری میکند وارفته تر به پست های مرتبط دسترسی داشته باشند. 5- ساخت پیوند داخلی برای پست های تازه آخرین مرحله از مراحل لینک سازی داخلی، ساخت و ساز لینک به دوستداشتنی ترین یا جدیدترین پست ها در وب سایت شما میباشد. ترجیحاً این بخش ها را در نوار کناری (سایدبار) قرار دهید تا در کلیه صفحات نمایش داده شوند. همان گونه که قیمت و رنک به وسیله پیوند ها به دوستداشتنی ترین و تازه ترین پست ها منتقل میشود، قیمت آنان افزایش مییابد. علاوه بر این، دسترسی بازدیدکنندگان به پستها آسان تر خواهد شد، که این آیتم سبب افزایش ترافیک میشود و ترافیک بیشتر علامت مثبتی برای گوگل و سئو سایت شما است. نکته بسیار اساسی: عالی میباشد برای تشکیل داد لینک و پیوند داخلی در پست ها و صفحات نو، اندکی شکیبایی فرمائید و بگذارید صفحه با واژه کلیدی مقصود خود، در نتایج به درجه و منزلت ایده آل برسد، آنگاه عمل لینک سازی داخلی را اجرا دهید. 6- به کارگیری از بهترین انکرتکست ها برای لینک سازی داخلی ممکن هست برای کلیه شما این سوال تولید شود که بهترین انکرتکست برای لینک سازی داخلی صفحات چیست. بهترین و استانداردترین انکرتکست برای لینک ایجاد کرد لینک داخلی، کلمه کلیدی اصلی برگه مقصد هست. مثلا: ما برای ساخت یک لینک داخلی درین محتوا به صفحه آموزش سئو فعلا از واژه و کلمه کلیدی اصلی صفحه مقصد یعنی آموزش seo استفاده کردیم. برخی از منابع آموزشی مانعی برای به کارگیری از دیگر کلمات کلیدی مرتبط با ورقه مقصد به عنوان انکرتکست نمی بینند، ولی تجارب به ما ثابت کرده است که بهترین آیتم، واژه کلیدی مهم صفحه مقصد است. 7- عدم استعمال از یک انکرتکست برای دو کاغذ مختلف این مورد در آموزش لینک و پیوند سازی داخلی بسیار اساسی می باشد. گوگل هنگامی که لینک و پیوند های داخلی را تحقیق می کند، در صورتیکه که با این آیتم روبرو گردد، سردرگم شده و متوجه نمی شود که کلمه و واژه کلیدی انتخابی برای انکرتکست، کلمه کلیدی مهم کدام ورقه هست.
الگوریتم شاهین مقصود اصلی گوگل از معرفی الگوریتم “شاهین” (Pigeon)، رفع خلل شناسایی آموزش سئو در مشهد اشتباه مکان های تکراری در گوگل مپ بود و قصد داشت تا همه دستیابیوکارها را در نقشه گوگل نمایش دهد. با معرفی الگوریتم شاهین، شعاع فیلترینگ گوگل در تشخیص استحصالوکارها در گوگل مپ کوچکتر شد و استحصالوکارهای مشابه و نزدیک به یکدیگر حاذق به ثبت مکان خود در آموزش سئو مشهد نقشه گوگل شدند بدون اینکه نگرانی از تداخل مکانی داشته باشند. با این فعلا، هنوز هم استحصالوکارهایی وجود داراهستند که از آدرس مشترک استفاده میکنند، مثلا فروشگاههایی که در یک پاساژ تجاری قرار دارند. چرا نام این الگوریتم شاهین است؟ از آنجا که هنوز ممکن می باشد بعضی از حصولوکارها با معرفی الگوریتم شاهین به مشکل عکس العمل کنند، اما بخش اعظمی از آنها از مزیتهای این الگوریتم منفعتمند شدهاند. بهعنوان مثال، پس از معرفی الگوریتم شاهین، رقبا دیگر نمیتوانند از نام آنان برای سوءاستفاده استفاده کنند و با نام مشابه در نزدیکی آن ها فعالیت کنند. الگوریتم موش کور بهینه سازی محلی تأثیر قابل توجهی بر رونق استحصال و کارهای کوچک و همچنین تجربه کاربران در دریافت نتایج بهتر از جستجوهای خود داشته می باشد. با ارائه seo محلی، گوگل توانسته میباشد نتایج جستجو را بر پایه ی وضعیت جغرافیایی کاربران نمایش دهد. برای مثال، در حالتی که یک کاربر در منطقه گیشا در تهران عبارت “کافههای نزدیک من” را جستجو کند، گوگل با تمرکز به موقعیت جغرافیایی استفاده کننده، کافههای نزدیکترین به او را در ناحیه گیشا معرفی میکند. این فعالیت باعث رضایت کاربران شده و همچنین به استحصال و کارهای کوچک که قدرت رقابت با وبوبسایتهای بزرگتر را در لغت ها کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود نداشتند، امکان استفاده از مزیت seo محلی را میدهد و به رونق بیزنس آن ها کمک میکند. برای پیشرفت در عملکرد seo محلی برای کاربران، گوگل الگوریتمی به نام “موش کور” (Possum) را معرفی کرد که در سال ۲۰۱۶ آخرین بار بهروزرسانی شد. این الگوریتم منجر شد حاصل seo محلی برای کاربران دقیقتر از قبل باشد و تجربه بهتری را برای آنها ساخت کند. الگوریتم تطبیق عصبی گوگل به تازگی اعلام کرده است که از الگوریتم “تطبیق عصبی” برای بهبود شعور مفاهیم در جستجوها به کارگیری میکند. دنی سالیوان از گوگل اعلام کرده است که این الگوریتم برای نسبتاًً ۳۰ درصد از جستجوها به شغل گرفته میشود. گوگل جدیدا یک نوشتهیعلمی تحقیقاتی منتشر کرده است که با موفقیت قدرتمند به تطبیق پرس و جوهای جستجو با صفحات وب مرتبط تنها با استعمال از عبارات جستجوی کاربر و محتوای صفحات وب هست. این الگوریتم، ممکن هست در برخی مفاد بهطور مستقیم به کار گیری نشود یا بهعنوان یکیاز الگوریتمهای گوگل در کنار دیگر الگوریتمها بهکار گرفته خواهد شد. از جمله، این یک نمونه از طریق کارایی یک الگوریتم “تطبیق عصبی” هست. تمام این تلاشها به مراد بهبود عملکرد جستجو در گوگل و ارائه نتایج با جزییات بیشتر و بر اساس با نیازهای کاربران میباشد.
اشکال متفاوت گواهینامه های SSL و TLS ↑ سه نوع مهم گواهینامه SSL و TLS وجود داراست: گواهینامه آموزش سئو در مشهد های معتبر دامنه (DV): DV یا Domain Validated Certificates از ابتداییترین نوع گواهینامه SSL و TLS بوده و دسترسی و آموزش سئو مشهد خریداری گواهینامههای DV به طور معمول سریعتر است. گواهینامه های معتبر سازمانی (OV): OV یا Organization Validated Certificates اعتقادوباور بیشتری نسبت به گواهینامه های DV را ارائه میدهند اما دریافت گواهینامه نیز به سادگی DV نبوده و بیشتر طول میکشد زیرا CA باید نامونشان سازمان را تأیید کند. گواهینامه های اعتبار سنجی تمدید شده (EV): EV یا Extended Validation Certificates بالاترین سطح اطمینان را ارائه می دهند. آنها معمولا توسط سازمان ها یا مشاغل بلندمرتبه که اطلاعات حساس را رئیس می کنند استفاده می شوند. عنایت استفاده از گواهینامههای SSL و TLS ↑ به کار گیری از گواهینامههای SSL و TLS ضروری هستند زیرا به مراقبت امنیت اطلاعات شما به هنگام ارسال اطلاعات امداد میکنند. گواهینامههای SSL و TLS از فرآیندی به نام رمزگذاری امن برای محافظت از اطلاعات شما استفاده میکنند، زمانی که از یک وبسایت بازدید می کنید، مرورگر شما مطالعه می کند که آیا SSL و TLS سایت معتبر میباشد یا خیر. وارد کردن اطلاعات حساس در وبسایتهای دارای گواهینامه SSL و TLS معتبر ضروری است. این عمل به نگهداری از اطلاعات شما در هنگام انتقال اطلاعات کمک میکند. اما به کار گیری از گواهینامههای SSL و TLS برای همه تارنما ها ضروری نیست و صرفا برای هر وبتارنماهایی که اطلاعات حساس را توده یا انتقال می دهند توصیه میشود. تارنماهایی مانند مغازهها، رسانههای اجتماعی و هر سایتی که نیاز به ورود داشته باشد باید از گواهینامه SSL و TLS به کارگیری کنند. حالا که به اطلاعات بیشتری دراین خصوص دست پیدا کردید در پی نوشتهیعلمی تفاوت HTTP و HTTPS را به شما علامت می دهیم. تفاوت HTTP و HTTPS ↑ تفاوت HTTP و HTTPS در امنیت پروتکل هست. HTTP اطلاعات را رمزگذاری نمی کند به گویش معمولی تر درصورتی که بازدید کننده در وبسایت در اکنون تبادل اطلاعات باشد شخص دیگری میان بازدید کننده و سایت قرار بگیرد به تک تک اطلاعات آنان دسترسی پیدا کرده است ولی برای HTTPS این رخداد نمی افتدزیرا رمزگذاری شده است. همانطور که در اولیهِ مقاله نیز بدین آیتم اضاره شده امنیت مهمترین تفاوت HTTP و HTTPS میباشد.
یک کدام از دلایل مهم که سبب میشود عمل بههم ریخته و بینظم گردد، این هست که هیچ پلتفرم یا ابزار مناسبی وجود ندارد که به یک گروه کمک کند وظایف آموزش سئو در مشهد را به درستی سازماندهی و اختیار کند. من خودم به عنوان یک رهبر مجموعه، مطمئن میشوم که وظایف ما به خیر سازماندهی شدهاست و میتوانم به طور منظم با هم تیمی هایم ارتباط برقرار کنم. خوشبختانه، من میتوانم با استعمال از بعضا از بهترین ابزارهای آموزش سئو مشهد بهره وری مو جود، اینها را به خوبی اجرا دهم. یک کدام از ابزارهای بهره وری که ما از آن استعمال می کنیم Trello می باشد که یک ابزار اثرگذار است که می تواند در دسکتاپ و موبایل استفاده شود. Trello به ما اجازه می دهد تا وظایف خود را با جزئیات فهرست کنیم، ضرب الاجل ها و اهداف را تعیین کنیم و آن را با بقیه اعضای گروه به اشتراک بگذاریم. این ابزار همچنین کاربرپسند میباشد، بدین مضمون که شما مجال زیادی را برای فهرست کردن و سازماندهی وظایف خود صرف نمی کنید. به غیر از ابزارهایی مانند Trello، میتوانید از ابزارهای مرورگر نیز استعمال نمائید که وبسایتهای غیر مرتبط با کار را مسدود میکنند که به بهبود تمرکز شما کمک میکند. کلاً، ابزارهای بهره وری میتوانند عملکرد شما را به شدت بهبود بخشند و به کارآمدتر شدن محل کار شما کمک کنند. روی ابزارهای پرمیوم سرمایه گذاری فرمایید در حالی که ما توانستیم برخی از بهترین ابزارهای بدونپول جان دار در اینترنت را کشف کنیم، استفاده از ابزارهای ممتاز سرمایهگذاری می باشد که تضمین میکند میتوانید کارهای گوناگون سئو را با بیشترین سعی اجرا دهید. ما در یکسری سال گذشته از تعداد زیادی ابزار رفیعتر به کار گیری کردهایم و آنها به ما کمک کردهاند بهترین نتایج را برای مشتریان خود داشته باشیم. یکی این ابزارها Ahrefs است که به ما امکان میدهد تحقیقات لغت ها کلیدی و محتوا را اعمال دهیم که در استراتژی بازاریابی محتوای ما بسیار مهم می باشد. ابزار دیگر Woorank می باشد که یک ابزار ممیزی وب سایت می باشد که گزارش های دقیقی از سعی وبسایت ارائه میدهد. SERPED.net یکیاز دیگر از ابزارهای کلیه کاره سئو می باشد که ما از آن استفاده می کنیم، زیرا قابلیت و امکان اجرا عملکردهایی مانند تفحص کلمات کلیدی، تجزیه و به حساب آوردن رقبا و حتی مدیریت سایت را آماده می کند. در حالی که این ابزارها ممکن است شمارا وادار به خرج کردن یک پنی کنند، ما خواهیم توانست به شما اطمینان دهیم که این ابزارها ارزش سرمایه گذاری را دارا هستند. ما تعداد زیادی از ابزارهای سئو ممتاز را در مقالات قبل خود پژوهش کردهایم، به شما توصیه میکنیم نگاهی بیندازید. رسیدگی فیدبک ها با تمرکز به دیتاها کار بر روی بهینه سازی به این مضمون است که می بایست با تغییرات و آپ تو دیت رسانی های متفاوت سازگار باشید، همپا با کار خود سریع و کارآمد باشید. در حالی که seo واقعاً فرصت زیادی را صرف می کند تا به طور مؤثر کار کند، بهتر می باشد با اعمال برخی طرق صرفه جویی در طی از این فرصت به طور کامل به کارگیری فرمائید. با این نحوه ها، می توانید به یک دسته seo موثرتر تبدیل شوید.
گوگل معمولا هر روز یک یا چند تغییرو تحول در الگوریتم های خود ایفا میدهد تا بتواند نتایج جستجو را بهبود ببخشد. بیشتر این تغییرات قابل توجه و تعالی نیستند آموزش سئو در مشهد ولی به ما امداد می کنند موقعیت جستجو را بیشتر از گذشته بهبود ببخشیم. گاهی از اوقات آپدیتی ممکن هست بیشتر از سایر آپدیت ها قابل توجه باشد. چنین به روز هایی که اساسی هستند را تایید میکنیم و اطلاعات مایحتاج آموزش سئو مشهد وبمسترها، تولیدکنندگان محتوا یا دیگران را در اختیارشان می گذاریم. به عنوان مثال هنگامی به روز سرعت را ارائه کردیم، سفارش ها و راه حل هایی هم برایش داشتیم. تعدادی بار در سال در الگوریتم های جستجو و سیستم هایمان تغییرات مهم ساخت و ساز می کنیم. به این آپدیت ها، آپ تو دیت های هسته می گوییم. چنین آپدیت هایی به گونه ای طراحی شده اند که مارا مطمئن می سازند ماموریت خود یعنی نماد دادن محتوای مرتبط و معتبر برای جستجوکنندگان را به صحت اجرا می دهیم. این به روزرسانی های هسته ممکن می باشد بر روی Google Discover هم اثر بگذارد. چنین آپدیت هایی را خودمان تایید میکنیم چون تاثیرات قابل توجهی بر روی تارنما ها ساختوساز می کنند. بعضی از سایت ها ممکن هست در زمان این به روزرسانی ها متوجه افزایش یا کاهش رتبه یا ترافیکشان شوند. تارنما هایی که شاهد افت ترافیک بوده اند در پی راه حل برطرف کردن مشکل خواهند بود. به همین خاطر همت می کنیم بهترین راهکار ها را ارائه دهیم تا دچار اختلال نشوند و کارهای خطا ایفا دهند. در بعضی از مفاد هم ممکن میباشد چیزی برای برطرف کردن وجود نداشته باشد. فرض نمائید آپدیت هسته گوگل ارائه شده و بعضی از صفحه ها شما آنقدرها که بایستی، عملکرد خوبی ندارند. ممکن می باشد شما هیچ اشتباهی مرتکب نشده باشید. این صفحه ها، راهنما و دستور کار های گوگل را نقض نکرده اند یا دچار جریمه دستی یا الگوریتمی نشده اند. گاهی از زمان ها هم کاهش تلاش صفحات ممکن هست به خاطر تغییرات الگوریتمی باشد. واقعیت این می باشد که در به روزرسانی های هسته گوگل، چیزی که بخواهد صفحه خاص یا سایت خاصی را مقصود قرار دهد وجود ندارد. این تغییرات به خواسته بهبود ارزیابی محتواست. چنین تغییراتی ممکن می باشد صفحاتی که پیش از این سعی خیر نداشته اند را بالاتر بیاورد. بیایید این مسئله را با یک مثال استیناف کنیم و ببینیم آپ دیت هسته گوگل چه طور کار می کند. فرض فرمایید شما فهرستی از 100 فیلم سینمایی برتر در سال 2015 را منتشر کرده اید. یکسری سال بعد در سال 2019، فهرست خود را با فیلم های سینمایی جدید به روز می کنید چون حال فیلم هایی ارائه گردیدهاست که قبلا وجود نداشته و می توانید کاندید قرار دریافت کردن دراین فهرست باشد. همچنین ممکن است بعضی از فیلم ها را دوباره تحقیق نمایید و متوجه شوید که آنها فعلا باید مقام بالاتری نسبت به قبلی داشته باشند. فهرست شما با گذشت زمان تغییر میکند و فیلم هایی که قبلا مقام بالاتری در آن داشتند ممکن میباشد به موقعیت های دیگری هدایت شوند. درباره آپ دیت های هسته گوگل هم، چنین اتفاقی شکل میدهد. همانطور که توضیح دادیم صفحاتی که بعداز به روز هسته، عملکرد خود را از دست می دهند و افت رتبه به دست میاورند ممکن میباشد هیچ مشکلی نداشته باشند و نیازی به برطرف کردن اختلال هم نباشد. برخی ها که بعد از این به روزرسانی کارکرد نه ندارند ممکن است احساس نیاز کنند و بخواهند کاری برای بهبود وضعیتشان جاری ساختن دهند. در چنین شرایطی توصیه میکنیم بر روی محتوای خود تمرکز نمائید و مطمئن شوید بهترین محتوا را در اختیار کاربران تان میگذارید. این همان چیزی می باشد که الگوریتم های ما به دنبالش می باشند. اولین گام این است که محرمانه به راهبرد ها ور اهنمایی که تا قبل از این داشتیم بزنید و دوباره کیفیت محتوای خود را بررسی نمایید. ما این پیشنهاد ها را با چند سوال ها آپدیت کرده ایم که می توانید از خودتان بپرسید و کیفیت محتوایتان را بسنجید:
شاید برای شما هم اتفاق افتاده می باشد که در پی نزدیکترین فروشگاه، بیمارستان، راءس تفریحی و ... باشید و حتما میدانید که این نیاز بیشتر مردم آموزش سئو در مشهد فقید بوده هست از این رو موتور جستجوی گوگل پس از پنگوئن، مرغ مگس خوار و پاندا، در سال 2014 تصمیم گرفت تا الگوریتم کبوتر را به قلعه حیوانات خود اضافه کند. سعی آموزش سئو مشهد الگوریتم کبوتر گوگل در واقع بهاین صورت است که زمانی مرورگرتان را باز فرمایید و عباراتی چون «رستورانهای نزدیک من» یا «درمان گاههای نزدیک من» یا «مراکز تفریحی نزدیک من» را جستجو فرمایید، گوگل خودش نزدیکترین مکان مورد نظر را شناسایی میکند و به یار و همدم تمامی مختصات به شما ارائه خواهد بخشید! همان گونه که میدانید موتور جستجوی گوگل مبتنی بر محتوا عمل میکند و امروزه مکان (لوکیشن) نیز در کنار متن، صدا و تصویر به عنوان محتوا شناخته میشود و الگوریتم کبوتر گوگل نیز از این محتوا برای شناسایی نزدیکترین مکان استعمال میکند. درجه بندی وب سایتهای مختلف در موتور جستجوی گوگل براساس معیارهای متعدد صورت میپذیرد و به همین ادله می باشد که وقتی عبارتی را در گوگل جستجو میکنید برخی از وب سایتها را در نتیجه ها اول گوگل بالاتر از دیگر وبسایتها مشاهده خواهید کرد. با این حالا تا قبل از روی عمل داخل شدن الگوریتم کبوتر، مکان و فاصله شما از عبارت مورد نظر به عنوان یک واحد سنجش برای درجهبندی گوگل محسوب نمیگردیدهاست. در واقع استعمال از الگوریتم کبوتر سبب ساز شده است تا شما پس از جستجوی عبارت مورد نظر خود در گوگل برای یافتن مکانی خاص در یک شهر با پیشنهادهای مختلفی مواجه شوید! فعلا فکرمیکنید که این پیشنهادها برای همگی شهرها یکسان خواهد بود؟! در پاسخ به این سوال باید گفت که قطعا حاصل یافتن مکان در گوگل برای شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود زیرا الگوریتم کبوتر با انطباق الگوریتم جستجوی شما و الگوریتم وبسایتهای مرتبط، به نمایش مکان نزدیکتر به شما اقدام خواهد کرد. تغییرات الگوریتم کبوتر روی گوگل با تمرکز به مطالب نصیبهای قبلی متوجه شدید که الگوریتم کبوتر سبب گردیدهاست تا نتایج گوگل مبتنی بر شرایط مکانی تغییر و تحول کند. در واقع قبل از روی کار داخل شدن الگوریتم کبوتر زمانی عبارتی مانند «کافههای تهران» را جستجو میکردید با یکی کافههای ولنجک تهران مواجه میشدید ولی اینک در صورت جستجو «کافههای ولنجک» نزدیکترین کافه به شما در ولنجک نمایش داده خواهد شد و در صدر نتایج قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب الگوریتم کبوتر در نتیجه ها جستجوی گوگل تغییرات محسوسی ساخت کرده است که روی مرتبه بندی و بهینه سازی سایت تاثیر مستقیمی داشته میباشد. با این حالا دربین بخش اعظمی از بهینه سازی کارهای حرفهای سایت بر سر تاثیرات مثبت و منفی این الگوریتم برای کاربر و صاحب و مالک وب سایت اختلاف وجود دارااست.
پیش از آن که بخواهیم درباره مضمون E-A-T کلام کنیم، باید ببینیم این سه حرف مخفف چیست. نکته جذاب آموزش سئو مشهد اینجاست که رمزگشایی از این سه حرف به طور کامل به شما نشان می دهد مهم ترین موارد برای چک کیفی محتوای صفحه ها شما از دید گوگل کدام گزینههاست. این سه سخن اولیهِ سه کلمه تحت است: تخصص (Expertise) اعتبار (Authoritativeness) پشت گرمی (Trustworthiness)حال زمان آموزش سئو در مشهد آن رسیده که ببینیم E A T چیست و چرا EAT گوگل مداقه زیادی داراست. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این میباشد که وب سایتهایی با عنوان YMYL وجود دارند و در واقع الگوریتم امتیازدهی گوگل برای چنین سایتهایی اهمیت بسیار زیادی دارد. YMYL به معنای Your Money or Your Life می باشد و نماد می دهد محتوای وب سایت مورد نظر مستقیما به پول یا زندگی شما مرتبط هست. از این رو ترازو تخصص، اعتبار و پشت گرمی مخاطبان در ساخت محتوا مداقه بسیار زیادی داراست. اینجاست که گوگل به امداد اصول سه گانه خود محتوای با کیفیت را تشخیص میدهد. اما لازم است کمی بدون نقصتر درباره این اصول و سه مفهومی که اشاره کردیم حرف کنیم. 1- تخصص (EXPERTISE) یکیاز نکات مهم در ایجاد کرد محتوا این هست که نوشتهعلمی شما به صورت تخصصی و ترجیحا توسط افراد متخصص آماده شده باشد. در واقع تولیدکنندگان محتوا می بایست در ناحیههای مرتبط دانش و تخصص کافی و قابل اثبات داشته باشند، تا بتوان به بیزنس آنها به عنوان یک منبع موثق، بادانش و قابل اعتماد نگاه کرد. نکته قابل توجه اینجاست که باید شناخت درستی از مخاطبان خود داشته باشید. در شرایطی که با افراد حرفه ای و کارشناس روبهرو هستید، مطلقا نمیتوانید یک نوشته ی علمی کوتاه با مفاهیم ابتدایی و کلی منتشر فرمایید. بلکه می بایست سراغ مطالب جامع و تخصصی بروید. از سوی دیگر اگر مخاطبان شما از طریق جستجوی لغت ها متفاوت وارد سایت شما شدهاند و کاربران عمومی میباشند، باید حتی مفاهیم پیچیده را به صورت بدون نقص معمولی و قابل ادراک برای آن ها توضیح دهید.2- اعتبار (AUTHORITATIVENESS) همانطور که در بالا اشاره کردیم مخاطبان می بایست شمارا به عنوان یک مرجع معتبر و موثق بشناسند. این اعتبار از تعداد ارجاعاتی که از سوی وبسایتها و کاربران دیگر به شما میدهند سنجیده می گردند. در واقع باید ببینید کجاها سخن شماست و کدام تارنماها و منابع دیگر شمارا به عنوان مرجع معرفی کرده و به وبسایت یا مطالبتان لینک دادهاند. در این قسمت بکلینکهایی که میگیرید، هر جایی که شما را در شبکههای اجتماعی منشن یا تگ میکنند و هرگونه سیگنال دریافتی مفید است. گوگل درپی این است که ببیند تارنما، محتوا و نظرها و توانمندیهای تولیدکنندگان محتوای شما تا چه اندازه توسط فعالان حوزه کاری مربوطه در نظر گرفته می گردد و این اعتبار تا چه اندازه در محتوا و کل سایت شما توزیع گردیده است. مثلا مطالب شما بایستی دارای مولف مشخص و معلوم با نام و تصویر باشد و نوشتههای آن ها به صورت پهناور در جاهای دیگر نیز بازنشر شده یا درباره آنها صحبت شده باشد. 3- متکی بودن (TRUSTWORTHINESS) اما بعد از تخصص و اعتبار، متکی بودن هست که التفات زیادی دارااست. گوگل دقیقا درپی این هست که بفهمد اگر اشخاصی از صفحه نتایج جستجو SERP به سایت شما وارد شدند، تا چه اندازه می توانید اعتمادشان را جلب کرده و نیازهای آنان را بی نقص و سریع مرتفع کنید. شما بایستی دقیقا به مخاطبان خود بفهمانید همان چیزی می باشید که ادعا میکنید و این حس اتکا را بایستی در آنها به وجود آورید. باید علامت دهید که سمت کاربر میباشید و او را از خودتان می دانید. درج تصاویر و توضیحات حقیقی محصول ها، بیان نقاط قوت و ضعف، یک پاراگراف توضیحات درباره تالیف کننده، برگه درباره ما، گواهینامهها، افتخارات و جوایز کسب شده و قسمت سوالات متداول یا راهنمای کاربر مثلا مواردی می باشد که امداد میکند تا میزان متکی بودن نسبت به شما بیشتر گردد.
در صورتیکه علاقه مند به بهبود seo خود میباشید و مایلید تا وقتتان را به یادگیری درخصوص seo موتور جستجو (seo) و کنسول جستجو اختصاص دهید، این آموزش سئو در مشهد نوشتهیعلمی یک راهنمای استارت بی نقص برای شما خواهد بود. در ابتدا شما نیازی به درک HTML یا کدنویسی ندارید، اما می بایست مدتی را صرف تفکر کردن و هدف گذاری در ارتباط نحوه سازماندهی و نوشته شدن وب سایت خود آموزش سئو مشهد فرمایید، زیرا شروع کار شامل تغییراتی در وب سایت خواهد بود. خبر خوب این می باشد که با پاره ای سعی می توانید به بهبود سئو و دریافت درجه بهتر در حاصل جستجو کمک زیادی کنید. وظیفه شما ساخت یک تارنما به طور کامل باصرفه به جهت بهبود تجربیات کاربری و اثرگذار برای مخاطبان است. یکیاز مخاطبان یا کاربران شما موتور جستجوی گوگل است که به سایر کاربران کمک می کند تا محتوای شمارا پیدا کنند. سئو دربارهی امداد به موتورهای جستجو برای فهم و شعور و ارائه محتوا هست. سایت شما ممکن است یک سایت کوچک یا والا باشد، در واقع فرق ندارد! چراکه رعایت مفاد seo و بهبود سئو در این راهنما برای همه سایت ها الزامی میباشد. برای استارت همانطور که در نوشتهیعلمی مفاهیم مبنا seo توضیح داده گردیدهاست، شما باید یک بررسی لیست تهیه کرده و چند آیتم را تحقیق کنید که در این مقاله نیز به صورت مختصر این مفاد را مرور می کنیم. یک اقدام مهم برای بهبود seo معرفی تارنما به گوگل هست، گوگل یک موتور جستجوی کاملاً اتومات می باشد که از خزنده های وب (web crawlers) برای جستجوی مداوم وب به کارگیری می کند. شما در حالت کلی نیاز به اجرا هیچ کاری ندارید به دلیل آنکه در اکثر مواقع سایت ها به وسیله خزنده های گوگل پیدا می شوند. اما که هیچ تضمینی وجود ندارد که خزنده های گوگل به طبع یک سایت خاص را پیدا کنند، البته رعایت این دستورالعمل ها میتواند به بهبود بهینه سازی وبسایت، ارتقاء جايگاه سئو و پیدا شدن وبسایت شما در نتیجه ها جستجوی ما کمک کند. کنسول جستجوی گوگل ( Google search console ) ابزارهایی را ارائه میدهد که به شما کمک می کند محتوای خود را به Google ارسال فرمائید و نحوه کوشش سایت خود را کنترل کنید. همچنین Search Console با هشدار دربارهی برخی مسائل اصلی در سایت شما به افزایش مرتبه و بهبود سئو تارنما شما کمک می کند. سفارش ما این میباشد که وبسایت خود را حتما در سرچ کنسول ثبت فرمایید.