بریف محتوا چیست؟
بریف محتوا چیست؛ چهطور یک بریف محتوایی بنویسیم؟
در دنیای امروز، نوشتن بریف محتوا (Content Brief) یکیاز مهارتهای اساسی در حوزه ایجاد محتوا به شمار میرود. بریف به صورت خلاصه و مختصر، اطلاعاتی را در مورد بخشهای متفاوت یک محتوا ارائه میدهد. در واقع برای جذب توجه مخاطبان بسیار مؤثر میباشد و در شرایطی که بهصدق نوشته شود، میتواند تاثیر زیادی در جذب کاربر، افزایش فروش و انتقال عالی پیام به مخاطبان داشته باشد؛ ولی چهطور می توانیم یک بریف محتوایی خوب آموزش سئو در مشهد و دیدنی بنویسیم؟ درین مقاله به بازرسی این موضوع میپردازیم.
بریف محتوا
منظور از بریف محتوا چیست؟
بریف محتوا یک ابزار ضروری برای هر تولید کننده محتوا میباشد و معمولا توسط استراتژیست محتوا تشکیل داد میگردد. Content Brief به عنوان خلاصهای برای نویسنده محتوا عمل میکند و به او کمک میکند تا محتوای باکیفیت و بر پایه ی با اهداف دستیابیوکار ساخت و ساز کنند. بریف معمولاً مشتمل بر طیف وسیعی از اطلاعات، مثلا مخاطبان غرض، اهداف محتوا، لحن و سبک مورد نظر، پیام یا موضوع کلیدی، عبارات کلیدی و تکنیکهای سئو مورد استفاده می باشد. همچنین ممکن میباشد شامل شیوه نامههایی درباره ی ساختار و قالب محتوا و همچنین راهبردهای خاص، آموزش سئو مشهد مانند لحن برند باشد.
استفاده کننده مقصود یکی از مهمترین عناصر بریف محتوا می باشد. شعور کاربر مورد نظر به ساخت محتوای مرتبط، جذاب و موثر کمک میکند. با شناخت مخاطبان هدف، تولیدکنندگان محتوا می توانند لحن و سبکی را ساخت و ساز کنند که با نیازهای مخاطبان همراستا خواهد شد و کلمات کلیدی و طرزهای seo مناسب را انتخاب کنند تا باور حاصل خواهد شد که محتوا توسط مخاطب مورد نظر قابل دسترسی هست.
بهطورکلی، Content Brief منبع ارزشمندی هست که تضمین میکند محتوای ایجاد شده کیفیت خوب و همسو با برند می باشد. به عنوان یک نقطه مرجع برای مولف در حین فرآیند ساخت محتوا کار میکند و کمک میکند تا اعتقاد حاصل گردد که خروجی نهایی محتوا، انتظارات مشتری را برآورده میکند و به هدف مورد نظر استراتژیست محتوا و مالک استحصالوکار دست خواهد یافت.
اهمیت بریف در ایجاد کرد محتوا
یک محتوای بریف بهتر یاری میکند تا باور نتیجه ها خواهد شد کالا نهایی، انتظارات مشتری را برآورده میکند و به هدف مورد نظر دست پیدا میکند. از دلایل عنایت بریف در ساخت و ساز محتوا میتوان موردها زیر را نام توفیق:
شفافیت بیشتر: اهداف و انتظارات از محتوا را تشریح میکند و آیین نامه شفافی برای تالیف کننده محتوا میباشد. این شفافیت کمک میکند تا اعتقاد نتیجه ها خواهد شد که کالا پایانی کیفیت خوب و همسو با اهداف مشتری هست.
صرفهجویی در زمان و منابع: یاری میکند تا از بازنگری و ویرایش غیرضروری پرهیز و در طی و منابع صرفهجویی خواهد شد. این دستور یاری میکند تا اطمینان نتیجه ها گردد که نویسنده محتوا، محتوایی را ایجاد میکند که انتظارات مشتری را برآورده میکند و نیاز به بازبینی و دستکاری را به دستکم می رساند.
بهبود کیفیت محتوا: با ارائه موعظه در زمینهی لحن، سبک و ساختار محتوا، بریف به بهبود کیفیت محتوای آخری یاری میکند.
تسهیل همکاری دربین تالیف کننده و کسبوکار: به عنوان نقطه شروعی برای همکاری بین نویسنده محتوا و صاحب و مالک دستیابیوکار شغل میکند و تضمین میکند که هر دو طرف از نگاه اهداف و انتظارات همسو هستند.
چگونه یک بریف محتوا تنظیم کنیم
غرض از نوشتن بریف محتوا چیست
بریف محتوا به عنوان یک ابزار ارتباطی، پیام صاحب کار و آفریننده محتوای متنی را به صورت معمولی، دقیق، پرنور و جامع منتقل میکند. نویسنده با توجه به آن، بهترین کوشش را در فرایند ایجاد محتوای وبتارنما صاحبکار ارائه خواهد داد. مقصود مهم نوشتن یک بریف، انتقال موءثر و ساده پیام کارفرما به نویسنده یا متخصص محتوا است. این فرآیند به عنوان ابزاری ساده به حیث میرسد، ولی می بایست به درستی و با دقت صورت بپذیرد. در غیر این صورت، تشکیل داد محتوا برای صاحب کار سخت و برای تالیف کننده حیرانکننده خواهد بود.