نرخ کلیک یا ctrچیست؟ + نکاتی برای ارتقاء معیار ctr
نرخ کلیک یا این که ctrچیست؟ + نکاتی برای ارتقاء معیار ctr
Ctr مخفف واژه و کلمه Click Through Rate و به معنای نرخ کلیک میباشد. موتورهای جستجوی گوگل جواب سوال های یوزرها در گوگل را به طور لینکی از سایت آرم میدهند که با هر کلیک یوزرها بر روی این پیوند ها یک درصدی به آن وب سایت وابستگی میگیرد. در واقع به یاری CTR می قدرت متوجه شد که یوزرها اینترنتی تا چه ترازو جذب محتوای تارنما مد حیث گردیده اند و به سایت مراجعه کرده اند. از ctr تحت عنوان شاخص بازاریابی اینترنتی نیز استعمال میگردد و می شود به این وسیله چگونگی تصاویر، شرایط سکو در گوگل و کلمه ها کلیدی را تحقیق کرد. در سود بالا بودن نرخ کلیک به صورت بی واسطه، بر واحد سنجش جايگاه آموزش سئو مشهد seo یک وبسایت اثر دارااست.
آیا ارتقا CTR بر درجه بندی گوگل اثر گذار میباشد؟
الگوریتمی rankbrain گوگل که منجر می گردد وقتی که نرخ کلیک شما نسبت به رده تان در گوگل فراتر باشد، گوگل منزلت شمارا نیز ارتقاء دهد. از جمله در صورتی وبسایت شما در جايگاه پنجم در کاغذ نتیجه ها گوگل باشد و نرخ کلیک وبسایت را ارتقاء دهید درصورتی که که پیوند های چهارم تا اولیه نرخ کلیک کمتری نسبت به شما داشته باشند، مکان شما با این ها تغییر می کند چون گوگل تشخیص میدهد داده ها شما برای یوزرها اثرگذار خیس بوده میباشد و بنابراین بعداز سپری شد هنگامی رده تان را به مرتبه چهار و یا این که سه (هریک که فراتر آموزش سئو در مشهد باشید) ارتقاء میدهد.
تفاوت CTR و impression چیست؟
ctr را در فارسی به نرخ کلیک و impression را به تعداد اکران میشناسند. نرخ کلیک و تعداد اکران دو اصطلاح بسیار اصلی در بهینه سازی هستند که بعضی اوقات به خطا مکان یکدیگر گزینه به کار گیری قرار میگیرند.
بعضی اوقات یوزرها محتوای وبسایت شمارا در نتیجه ها کاوش میبینند البته روی آن کلیک نمیکنند. نرخ کلیک صرفا بستگی به کلیک کردن یوزرها روی محتوا و کاغذ تارنما شما داراست و در شرایطی که که استفاده کننده کلیک نکنند ctr هم برای وبسایت در حیث گرفته نمیشود البته در impression تعداد چشم شدن برگه بوسیله استفاده کننده صرفا التفات داراست حتی درحالتی که محتوای تارنما را پژوهش نکند.
در احتساب ctr بایستی نسبت تعداد آحاد کلیک ها که بر روی محتوای تارنما صورت گرفته میباشد را به تعداد تمام impression وبسایت تقسیم کنیم تا نرخ ctr بدست آید. در سود ذیل هیچ قوانینی نمی قدرت این دو اصطلاح را یک کدام از دانست و از آنها به مکان یکدیگر به کار گرفت در واقع این دو اصطلاح بهینه سازی در یک قضیه با هم مشترک میباشند و آن seo وبسایت میباشد و از مهمترین دست اندرکاران توفیق وب سایت در seo به شمار میایند.
نرخ کلیک چه طور به حساب آوردن میشود؟
قابلیت و امکان دارااست به دفعات بسیار متعددی لینک و پیوند تارنما شما به وسیله اشخاص متعددی چشم گردد البته کلیه این اشخاص بر لینک و پیوند شما کلیک نکنند به همین ادله با به کارگیری از فرمول جانور در عکس (درصد کلیک یوزرها روی پیوند تقسیم بر تعداد دفعاتی که یوزرها محتوا را چشم اند) قادر خواهیم بود نرخ کلیک را بدست آوریم.
ولی برای بدست آوردن این اعداد و ارقام نیاز به شغل غامض ای ندارید چون میتوانید از ابزارهای تحلیلی گوگل مثل سرچ کنسول گوگل به کار گیری و نرخ کلیک وبسایت تان را ببینید. در سرچ کنسول گوگل تعداد و نرخ کلیک به طور مستقل گانه تفکیک و قابل مشاهده میباشند.
نرخ کلیک برای هر کلمه و واژه یک مقدار متعدد میباشد مثلا ممکن میباشد در وب سایت ما نرخ کلیک واژه و کلمه “یادگرفتن seo” 20 درصد باشد البته نرخ کلیک عبارت “سرویس ها بهینه سازی وبسایت” 15% باشد هریک هم به یک برگه از وبسایت ما ختم می گردند. نرخ کلیک برای این شیت، معدل تک تک عبارات میباشد که با کاوش این لغت ها به ورقه متبوع رسیده اند.
نرخ کلیک طبیعی چیست؟
به ترافیکی که به طور طبیعی و تماما ارگانیک از روش لینک و پیوند های محتواهای تارنما شما در نتیجه ها موتورهای کاوش به دست میآید نرخ کلیک گفته میگردد. در گفت و گو بهینه سازی و باصرفهسازی محتوا تک تک عملکرد بر این میباشد که استفاده کننده بر روی لینک و پیوند کلیک نماید تا ترافیک وبسایت بالا رود در واقع کارشناسان seo عملکرد می نمایند تا با افزایش عملکرد تارنما و باصرفهسازی آن، یوزرها را متقاعد نمایند که در بین همگی حاصل شبیه که گوکل در نتیجه ها کاوش به یوزرها اکران میدهد وبسایت مد لحاظ را تعیین نمایند و روی آن کلیک نماید چون چنانچه این رخداد فیس دهد، به صورت قابل توجهی نرخ کلیک ارتقاء پیدا می نماید به همین ادله میباشد که نرخ کلیک یا این که CTR به یک اصل اصلی در بهینه سازی تبدیل گردیدهاست.
درصورتیکه نیاز به یک دارای تخصص بهینه سازی برای بهینه سازی وبسایت دارید میتوانید بر روی پیوند سرویس ها seo وب سایت کلیک فرمائید.